OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA FESTOOL POLSKA
W tym roku firma Festool Polska zaprosiła swoich partnerów handlowych na coroczną konferencję do hotelu Dom Zdrojowy w Jastarni. Wzięli w niej udział przedstawiciele 60 firm, które dystrybuują na rynku polskim systemy Festool.
Uczestnicy i organizatorzy konferencji
Konferencja w Jastarni była pierwszym spotkaniem w 25-letniej historii Festool Polska, które zostało zorganizowane nie w górach, lecz nad morzem. Uczestników konferencji powitali członkowie zarządu, Monika Witowska – dyrektor finansowy, i Michał Walczak – dyrektor handlowy, i przedstawili gości specjalnych: Elisabeth Rauser – biznes
development managera z centrali Festool, oraz Jensa Granera – szefa ds. serwisu międzynarodowego. Osiągnięcia Festool Polska w 2016 r. omówił Michał Walczak: – Od wielu lat Festool przekracza swoje plany sprzedażowe i również rok 2016 zakończyliśmy znacznym wzrostem obrotów w porównaniu do roku ubiegłego. Podobne rezultaty uzyskaliśmy w pierwszej połowie br. i nic nie zapowiada spadku dynamiki naszej sprzedaży. Warto podkreślić, że chociaż rynek elektronarzędzi bezprzewodowych zanotował niewielki spadek, nasze obroty w tym segmencie wzrosły aż o 25%. Bardzo mnie cieszy również wzrost sprzedaży naszych odkurzaczy, bo to oznacza, że estetyka pracy wśród rzemieślników nieustająco się poprawia. Niewątpliwie takie imponujące wyniki biznesowe uzyskujemy dzięki pracy naszych dystrybutorów i załogi Festool Polska, za co, korzystając z naszej konferencji, chciałem im wszystkim podziękować. Nasze wspólne aktywności, takie jak pokazy, dni otwarte, udział w targach lokalnych i ogólnopolskich czy Roadshow, przynoszą efekty. Nie zapominamy, że nasza odpowiedzialność nie kończy się na jakości naszych narzędzi, dlatego wciąż rozwijamy dział szkoleń oraz serwisu, aby sprostać wysokim wymaganiom użytkowników naszych narzędzi – konkludował Michał Walczak.Następnie Monika Witowska przedstawiła zmiany organizacyjne, nowych pracowników, wyniki serwisu oraz system bonusowy: – Do zespołu Festool Polska niedawno dołączyli Joanna Jesionek, Piotr Wilamowski oraz Jacek Giziński i tym samym wzmocnili nasze siły i kompetencje – poinformowała. – W 2016 r. kontynuowaliśmy działania rozwijające serwis Festool w Polsce, osiągając wynik 80% napraw w ciągu 48 godz., co oznacza, że bardzo sprawnie i szybko obsługujemy klientów. Nasz cel to osiągnięcie w najbliższym czasie tego wskaźnika na poziomie 90%. Sądzę, że szybko wykonamy to zadanie dzięki wprowadzeniu nowych korzyści, takich jak np. zlecenie naprawy online czy naprawa do 300 pln netto bez kosztorysu – zapowiedziała Monika Witowska.
O strategii serwisowej Festool opowiedział Jens Graner: – Mamy własne przedstawicielstwa w 25 państwach, które prowadzą serwisy krajowe. Działalność ich wspiera 20 pracowników z naszej centrali z Wendlingen. Serwis Festool w Polsce należy do grona najlepszych, o czym świadczą liczby. Np. na świecie karty gwarancyjne rejestruje 66,75% naszych klientów końcowych, zaś w Polsce – 86%. Naszym celem jest zapewnienie pełnej obsługi serwisowej klientom na całym świecie, w tym też w Polsce, przez cały okres eksploatacji sprzętu Festool. Należy zauważyć, że wraz z wysokim poziomem satysfakcji z użytkowania naszych maszyn rośnie poziom wymagań dotyczących ich serwisu. Dlatego bardzo ważne jest dla nas spełnianie oczekiwań klientów w każdej z faz eksploatacji produktów Festool. Dlatego serwis jest dla nas priorytetowy. Dbamy więc o to, aby razem z partnerami handlowymi zapewnić użytkownikom naszych produktów najwyższej jakości obsługę serwisową. Wzmacnia ona bowiem siłę naszej marki premium w rywalizacji z konkurencją. Mając tego świadomość, zaoferowaliśmy w 2013 r. program SERVICE all-inclusive i jesteśmy jedynym producentem elektronarzędzi, który oferuje pełną 3-letnią gwarancję.
Ważnym celem naszej strategii biznesowej jest bycie nie tylko marką premium w zakresie produktowym, lecz także serwisowym. Dlatego pracujemy intensywnie nad uproszczeniem procedur serwisowych i logistycznych, zwiększeniem efektywności procesu obiegu informacji pomiędzy nami a partnerami handlowymi, jak też nad rozszerzeniem zakresu usług za pomocą nowoczesnych technologii informatycznych (m.in. internetu). Chcemy, aby serwis był integralną częścią naszych produktów – stwierdził Jens Graner.Następnie działania marketingowe i szkolenia w 2016 roku podsumował Mariusz Czajkowski, kierownik działu marketingu i szkoleń. – W 2016 r. bardzo ważny dla nas był udział w targach Budma, gdzie pojawiliśmy się po sześciu latach nieobecności. W 2016 r. po raz kolejny Polskę przemierzała ciężarówka pokazowa Festool, zatrzymując się w dziewięciu miastach i w każdym z nich cieszyła się dużą popularnością. Dzięki temu wzmocniliśmy wizerunek rynkowy dystrybutorów i naszej firmy jako kompetentnych oraz solidnych partnerów polskich profesjonalistów. W komunikacji internetowej koncentrowaliśmy się na branżach: drzewnej, ciesielskiej oraz remontowo-budowlanej. Aktywnie też promowaliśmy nasze kanały na Facebooku, Youtube i Instagramie.
Mariusz Czajkowski zaprezentował też korzyści płynące z usługi Service all-Inclusive, która jest integralną częścią narzędzi Festool. Dzięki tej usłudze użytkownicy naszych narzędzi przez trzy lata są pod „parasolem ochronnym”. Przez ten czas między innymi nie ponoszą oni kosztów eksploatacyjnych i są objęci ubezpieczeniem na wypadek kradzieży. Oznacza to, że w przypadku kradzieży klient otrzymuje nowe narzędzie za jedyne 400 PLN brutto. – W 2016 r. w wyniku realizacji ubezpieczenia wydaliśmy 150 maszyn. Service all-inclusive jest więc mocno ugruntowanym faktem, a nie chwytem marketingowym. Usprawniliśmy też procedury serwisowe dla posiadaczy konta myFestool. Mogą oni on-line zamówić kuriera i wysłać maszynę bezpośrednio do serwisu. Są też mailowo informowani o poszczególnych etapach procesu naprawy sprzętu.
Następnie Mariusz Czajkowski podsumował szkolenia w 2016 r.: – Do naszego programu wprowadziliśmy szkolenia dla branży remontowo-budowlanej. Szkoliliśmy też nauczycieli zawodu, studentów i uczniów. W 2016 r. w naszych szkoleniach wzięło udział 935 uczestników. W br. planujemy dalszy rozwój programu, jak również intensyfikację aktywności marketingowych, m.in. road show, udział w tematycznych programach telewizyjnych, dynamiczny rozwój kanału Youtube i produkcji własnych filmów, jak też chcemy być nadal obecni w mediach specjalistycznych itd. – konkludował Mariusz Czajkowski.
Pierwszy dzień konferencji zakończyło wystąpienie Jerzego Januszewskiego, kierownika serwisu, podczas którego zostały omówione korzyści płynące z centralizacji serwisu Festool: – Dzięki niej możemy zapewnić najwyższą możliwą jakość napraw zgodną z wymagającymi standardami Festool i obsługę serwisową na najwyższym poziomie przez cały okres życia maszyny, czyli przez 8–9 lat. Natomiast
ścisła współpraca serwisów centralnych z centralą pozwala nam usprawniać produkowane maszyny i optymalnie dostosowywać je do wykonywanych zadań i przez to zapewniać im wysoką trwałość oraz efektywność. Konsekwencją tego jest wysoki poziom zadowolenia klientów z produktów Festool. Pierwszy dzień konferencji zakończył bankiet, na którym czołowi dystrybutorzy Festool w Polsce otrzymali pamiątkowe dyplomy. Podczas niego miał miejsce występ Marcina Dańca, popularnego aktora kabaretowego z Krakowa. W drugim dniu zaprezentowano nowe bezprzewodowe szlifierki oscylacyjne i mimośrodowe Festool RTSC/DTSC 400 oraz ETSC 125 Li, jak też system elektronarzędzi bezprzewodowych i akumulatorów 18 V. Przedstawiono też wielorakie korzyści ze stosowania odkurzaczy Festool. Następnie odbyła się V Olimpiada Festool, podczas której partnerzy handlowi sportowo rywalizowali w konkursach sprawnościowych, posługując się maszynami i akcesoriami Festool. Konferencję zakończyła kolacja, na której m.in. uhonorowano zwyciężczynie i zwycięzców V Olimpiady Festool.pins