Od firmy produkcyjno-usługowej do marki premium. 25-lecie JR-Techu
O 25-letniej działalności białostockiej firmy opowiada nam jej właściciel Jan Rydzewski
JR-Tech w grudniu br. skończy 25 lat. – W roku 1990 rozpoczęliśmy działalność produkcyjno-usługową jako Zakład Budowy Maszyn i Urządzeń Technologicznych w zakresie projektowania i budowy urządzeń technologicznych, produkcji narzędzi i przyrządów oraz precyzyjnej obróbki mechanicznej i malowania proszkowego – wspomina Jan Rydzewski, właściciel JR-Techu. – Produkowaliśmy wtedy m.in. wykrojniki i tłoczniki do blach oraz specjalne wykrojniki do wycinania etykiet papierowych. Odbiorcami naszych produktów od 25 lat są białostockie firmy Biawar (elementy ogrzewaczy wody) oraz KAN Sp. z o.o. (przyrządy do
Bardzo ważnym momentem w historii JR-Techu było utworzenie w 2010 r. Podlaskiego Centrum Narzędziowego w Wasilkowie. – Centrum powstało wspólnymi siłami naszej firmy i Festool Polska – opowiada Jan Rydzewski. – Ma ono powierzchnię ponad 250 m kw., w tym ok. 100 m kw. zajmuje shop in shop, czyli ogromna ekspozycja marki Festool. Kolejne 100 m kw. to sala pokazowa będąca warsztatem, w którym użytkownicy poznają praktyczne możliwości narzędzi. Prowadzimy w niej tzw. praktyczną część szkoleń, jak też indywidualne prezentacje maszyn dla pojedynczych klientów czy ich grup. Dla części teoretycznej szkoleń przygotowaliśmy klimatyzowaną salę o powierzchni ok. 28 m kw. i wyposażyliśmy ją w nowoczesny system audiowizualny. Zainwestowaliśmy w Centrum, ponieważ dla wielu klientów cena nie jest już najważniejszym czynnikiem dokonania zakupu. Istotne zaś staje się to, co dystrybutor narzędzi i maszyn jest w stanie zaoferować jako usługę dodatkową.
W 2014 roku nastąpiło w JR-Techu oddzielenie działalności handlowej od produkcyjnej i wejście młodego pokolenia rodziny Rydzewskich do zarządu. – Dlatego utworzyliśmy firmę JR-Tech Sp z o.o. Dzięki niej możemy naszych klientów obsługiwać jeszcze bardziej kompleksowo, udzielając im przy tym profesjonalnych porad technicznych i technologicznych oraz przekazując niezbędną do działalności zawodowej wiedzę techniczną. Ponieważ mają oni różne potrzeby i problemy do rozwiązania, traktujemy ich indywidualnie. Dbamy o szybki czas wykonania usług, wysoką jakość dystrybuowanych produktów oraz zapewniamy konkurencyjne ceny i krótkie terminy dostaw. Dzięki takiej polityce i strategii rynkowej JR-Tech stał się więc marką premium wśród firm dystrybucyjnych na polskim rynku narzędziowym. Niewątpliwie przyczyniło się do tego powstanie Podlaskiego Centrum Narzędziowego i prowadzone w nim szkolenia. Aby mocno istnieć na rynku lokalnym, sami prowadzimy akcje marketingowe przez reklamę w prasie regionalnej oraz mailing materiałów reklamowych, a także przez stałe informowanie naszych klientów o nowych produktach czy technologiach wprowadzanych na rynek polski. Ważnym filarem dynamicznego rozwoju JR-Techu jest stały bezpośredni kontakt handlowców z klientami w regionie. Sądzę, że pośrednio do zwiększenia sprzedaży, a tym samym do rozwoju firmy, przyczyniają się pokazy praktycznego zastosowania maszyn i elektronarzędzi. Użytkownik, który z nich korzysta, może wypróbować maszynę w pracy i sam przekonać się o jej przydatności do robót , które wykonuje. Nie ma lepszej rekomendacji dla narzędzi niż sprawdzenie się w pracy i dawanie zadowolenia ich użytkownikom.
Obecnie JR-Tech chce umocnić swój wizerunek dystrybutora klasy premium. – Moim zdaniem, to, co oferujemy, czyli połączenie rzetelnej wiedzy technicznej i innowacyjnych, wysoce profesjonalnych elektronarzędzi i jedynego w swoim rodzaju miejsca, jakim jest Podlaskie Centrum Narzędziowe, stanowi unikalną w skali Polski ofertę. Proponujemy rodzimym fachowcom to, co najlepsze: profesjonalne narzędzia klasy premium marek FESTOOL, FEIN, DeWALT, Metabo i Mafell i najwyższej klasy obsługę oraz profesjonalne doradztwo. Pozostaje nam zadbać o to, aby utrzymywać wysoki poziom i pozostać firmą premium przez kolejne lata i rozszerzać jej ideę na całą Polskę – konkluduje JanRydzewski.