NOMI wkracza na rynek e-commerce
NOMI, jeden z liderów rynku DIY („zrób to sam”) w Polsce, zaoferował swoim klientom zakupy online. Wykonawcom platformy e-commerce była należąca do Grupy Unity marka Empathy – Internet Software House.
Kryzys w sektorze budownictwa i spadek sprzedaży nowych mieszkań nie przeszkadzają w ciągłym rozwoju sieciom marketów z branży DIY. Ich obroty stale rosną. Swoje działania prowadzą już nie tylko jako sklepy stacjonarne, ale i z sukcesem wkraczają do świata online. Ostatnio, na taką inwestycję zdecydowała się polska sieć NOMI.
– Dotychczas, klienci sklepu korzystali ze strony internetowej marki jedynie
jako z katalogu produktów. To dlatego jednym z wyzwań przy projekcie okazało się wdrożenie funkcjonalności umożliwiających zakupy online i jednocześnie takie przygotowanie portalu, które nie zaburzy dotychczasowego postrzegania portalu – wyjaśnia Maciej Nikiel, project manager w Grupie Unity.Pierwszy etap wdrożenia dodatkowego kanału sprzedaży obejmował utworzenie katalogu produktów oraz umieszczenie regularnie aktualizowanych gazetek promocyjnych na stronie internetowej. Specjaliści z Empathy uruchomili też system mailingowy umożliwiający zaawansowaną komunikację z klientami. Zaprojektowane rozwiązanie e-commerce udostępniło pełen wachlarz produktów dla domu i ogrodu. Co więcej, wdrożenie pozwoliło na naturalną transformację użytkowników katalogu NOMI.pl w użytkowników e-commerce. Dzięki nowej formie komunikacji podwyższono skuteczność działań promocyjnych, a zmiany graficzne na stronie przyczyniły się do odświeżenia całego wizerunku marki.
Przypomnijmy, NOMI zatrudnia ponad 1500 osób i jest obecne w 29 miastach Polski. Oprócz artykułów do prac budowlanych i wykończeniowo dekoracyjnych, oferuje również wyposażenie łazienek, kuchni, ogrodu oraz artykułysezonowe.