Niewielki wzrost obrotów sieci DIY we Włoszech w I poł. ub.r.

Sprzedaż włoskich sieci marketów dom i ogród (DIY) w I połowie ub.r. wzrosła o 0,9% w pierwszej połowie 2022 r.

Jak informuje włoski serwis diyandgarden.com, według firmy badawczej GfK wartościowo sprzedaż w sieciach detalicznych marketów dom i ogród (DIY) we Włoszech w pierwszej połowie 2022 roku wyniosła 2,6 mld euro, co oznacza niewielki wzrost o 0,9 procent w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku. Dlatego, uwzględniając inflację, można mówić o stagnacji na włoskim rynku DIY. Potwierdzają to też dane porównawcze z 2021 roku, w którym sprzedaż we włoskich sieciach detalicznych marketów dom (DIY) wzrosła w stosunku

do 2020 r. aż o 16,3 procenta i wyniosła 2,5 mld euro. Oczywiście, należy wziąć pod uwagę, że do takiego dużego wzrostu przyczyniła się pandemia koronawirusa, które zaburzają obraz statystyczny rynku DIY we Włoszech.

W diyandgarden.com czytamy też, że we włoskich sieciach detalicznych marketów dom i ogród (DIY) najwięcej sprzedaje się materiałów budowlanych (16 procent), których sprzedaż wzrosła o 18,2 procenta. Potem są artykuły sanitarne z udziałem 15 procent (wzrost o 1 procent), sprzęt i artykuły ogrodowe (udział 13 procent, spadek o -0,1 procent). Największy spadek odnotowały artykuły oświetleniowe (14,2 procent) i farby oraz wykładziny podłogowe (12,5 procent).

opr. HB (źródło: diyandgarden.com)

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments