Niewielki wzrost obrotów sieci DIY we Włoszech w I poł. ub.r.
Sprzedaż włoskich sieci marketów dom i ogród (DIY) w I połowie ub.r. wzrosła o 0,9% w pierwszej połowie 2022 r.
Jak informuje włoski serwis diyandgarden.com, według firmy badawczej GfK wartościowo sprzedaż w sieciach detalicznych marketów dom i ogród (DIY) we Włoszech w pierwszej połowie 2022 roku wyniosła 2,6 mld euro, co oznacza niewielki wzrost o 0,9 procent w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku. Dlatego, uwzględniając inflację, można mówić o stagnacji na włoskim rynku DIY. Potwierdzają to też dane porównawcze z 2021 roku, w którym sprzedaż we włoskich sieciach detalicznych marketów dom (DIY) wzrosła w stosunku
do 2020 r. aż o 16,3 procenta i wyniosła 2,5 mld euro. Oczywiście, należy wziąć pod uwagę, że do takiego dużego wzrostu przyczyniła się pandemia koronawirusa, które zaburzają obraz statystyczny rynku DIY we Włoszech.W diyandgarden.com czytamy też, że we włoskich sieciach detalicznych marketów dom i ogród (DIY) najwięcej sprzedaje się materiałów budowlanych (16 procent), których sprzedaż wzrosła o 18,2 procenta. Potem są artykuły sanitarne z udziałem 15 procent (wzrost o 1 procent), sprzęt i artykuły ogrodowe (udział 13 procent, spadek o -0,1 procent). Największy spadek odnotowały artykuły oświetleniowe (14,2 procent) i farby oraz wykładziny podłogowe (12,5 procent).
opr. HB (źródło:diyandgarden.com)