Narzędzia z Bass Tools

BASS-Tools s.c. to prężnie działający na  rynku dystrybutor narzędzi i elektronarzędzi z Siedlec. O firmie rozmawiamy z Marcinem Klewkiem – jej współwłaścicielem.

 

 

 

 

 

Redakcja: Od kiedy prowadzi Pan firmę?
Marcin Klewek: Działalność handlową zacząłem w 2003 r. Wtedy zajmowałem się głównie sprzedażą elektroniki, stopniowo rozszerzając ofertę o narzędzia, elektronarzędzia. Firma w 2008 r. przekształciła się w spółkę Bass Tools, którą prowadzę z bratem i szwagrem, a cennymi radami wspiera mój ojciec. Wspomagają nas nasze żony – trzeba więc powiedzieć, że jesteśmy

firmą rodzinną.

Jaki zasięg ma Bass-Tools i do jakich klientów kieruje swoją ofertę?
Firma od zawsze mieściła się w Siedlcach przy ul. Brzeskiej 102 D, znajduje się tam nasza hurtownia. Centrum Narzędziowe – punkt sprzedaży detalicznej otworzyliśmy w tym roku w lokalu przy Brzeskiej 131. Jest to duży obiekt (340 m kw.), w którym zadbaliśmy o odpowiednią powierzchnię do ekspozycji oferowanych przez nas marek. W planach mamy budowę nowej siedziby, na poczet której kupiliśmy już odpowiednią działkę, także przy ul. Brzeskiej. Działamy lokalnie, ale bardzo mocno mamy rozwiniętą działalność internetową, ogólnopolską. Większość naszej sprzedaży opiera się na stałych kontrahentach, ale dzięki otwarciu salonu sprzedaży coraz częściej trafiają do nas nowe osoby szukające szerokiej oferty z branży narzędziowej, zwłaszcza z segmentu remontowo-budwlanego. Mamy sporo odbiorców z zagranicy, zwłaszcza ze wschodu: z Rosji, Białorusi, Ukrainy, Litwy i Łotwy. Prowadzimy punkt handlowy w Centrum GD w Wólce Kosowskiej. To jest dobre miejsce, przyjeżdżają tam klienci z całej Europy oraz Azji. Regularnie jeździmy także na giełdę samochodową w Słomczynie z wybraną ofertą narzędzi warsztatowych. Wśród naszych klientów przeważają firmy, indywidualni klienci to zazwyczaj ci, którzy kupują przez internet. Właśnie uruchomiliśmy specjalnie przygotowane auto pokazowe, dzięki któremu docierać będziemy do większej liczby warsztatów samochodowych oraz do przemysłu.

Jakie marki macie w swojej ofercie?
Na początku oferowaliśmy głownie marki dla majsterkowiczów, importując je z Niemiec. Potem stopniowo rozszerzaliśmy gamę oferowanych produktów, w tej chwili nasz asortyment jest na tyle obszerny, że ciężko byłoby wymienić wszystkich dostawców, z którymi współpracujemy. Można bez wahania powiedzieć, że od początku dość mocno wyspecjalizowaliśmy się w narzędziach warsztatowych i do tej części naszej oferty przykładamy największą wagę. Naszym bezwzględnym priorytetem jest rozwijanie naszej marki własnej Bass, której oferta jest bardzo szeroka, a plany rozszerzenia bardzo mocne.

Jaki asortyment znajduje się w jej ofercie?
Kiedy tworzyliśmy tę markę, postanowiliśmy, że nasze produkty muszą być konkurencyjne, profesjonalne i nowoczesne, a asortyment powinien być dostosowany do potrzeb klientów. Sprzedajemy sprzęt najwyższej jakości gwarantujący zadowolenie i użytkowanie przez długie lata. Dziś w naszej ofercie znajduje się wszystko, co potrzebne jest w nowoczesnym domu, warsztacie samochodowym, ogrodzie, gospodarstwie rolniczym i firmie: od narzędzi ręcznych, przez elektronarzędzia, aż po pneumatykę. Ostatnio bardzo intensywnie rozwijamy segment oświetleniowy, zwłaszcza oświetlenie LED, które jest przyszłością tej branży. Mamy także swoje hobby związane ze Świętami Bożego Narodzenia – co roku oferujemy tak oczekiwane ozdoby choinkowe. Zależy nam na tym, aby produkty te były energooszczędne, trwałe i długo służyły naszym odbiorom. Zamierzamy też przeciwdziałać skutkom rosnących cen energii, które dotykają portfeli wszystkich Polaków i najbliższych sąsiadów naszego kraju. W najbliższym czasie pojawią się energooszczędne urządzenia z silnikami nowej generacji – z małą mocą i dużym przełożeniem pracy.

Jak zorganizowana jest praca w firmie?
Zatrudniamy 12 osób. Pracownicy są uniwersalni, potrafią się zająć wszystkim. Dysponujemy własnym transportem – mamy samochód ciężarowy typu TIR, 3 busy i citroeny Berlingo. Zamówienia złożone do południa realizowane są następnego dnia. Korzystamy z

własnego transportu oraz z usług firm spedycyjnych. W planach mamy własny serwis – taki z prawdziwego zdarzenia, ale już w nowej siedzibie.

Jakimi działaniami marketingowymi firma wspomaga sprzedaż?
Systematycznie reklamujemy się w lokalnej prasie i radiostacjach, a także w mediach branżowych. Uczestniczymy w lokalnych imprezach, wystawiamy się na największych w Polsce targach Budma. Nie poprzestajemy na rynku polskim dlatego, w przyszłym roku będziemy mieć swoje stoisko podczas największych europejskich targów narzędziowych w Kolonii. Myślę, że jest to najlepsze miejsce do poszukiwania nowych klientów, zwłaszcza ze wschodu, dlatego intensywnie przygotowujemy się do tego wystąpienia. To duży krok w kierunku dalszego rozwoju naszej firmy. Sektor sprzedaży narzędzi w Polsce staje się coraz bardziej nasycony i dlatego ciągłe poszerzanie asortymentu oraz poszukiwanie nowych rynków zbytu to jedyny klucz do sukcesu.

 

* Na zdjęciu głównym: Marcin Klewek

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments