Multiwiertarka Skil Torro 6950 AA

Firma Skil produkuje narzędzia zarówno dla majsterkowiczów, jak i zawodowców. Do oferty producenta weszła właśnie multiwiertarka – takie narzędzie, które wywierci otwór w każdym materiale, w tym również w betonie.

 

 

 

 

Wydaje nam się, że wymarzona wiertarka dla domowej złotej rączki czy majsterkowicza z własnym warsztatem to taka, którą zrealizujemy wszystkie najczęściej spotykane prace budowlane. Dobrze, gdy jest łatwa w obsłudze i do wyboru poszczególnych trybów pracy nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Odpowiedzią na takie właśnie potrzeby jest wprowadzana do

sprzedaży multiwiertarka Skil Torro 6950 AA. Elektronarzędzie zyskało miano uniwersalnego z tego względu, że oprócz „klasycznych” otworów w drewnie, metalu czy cegle można nią wiercić także w betonie. Tradycyjne wiertarki z udarem mechanicznym nie radzą sobie z tak twardym materiałem.
Skąd się wzięła w wiertarce Skil Torro 6950 AA możliwość obróbki najtwardszego betonu? Inżynierowie udoskonalili mechanizm udarowy. Zmniejszyli liczbę zębów do 15, wydłużyli je o ok. 40% w porównaniu z wiertarkami innych producentów i zmienili ich geometrię. Te wszystkie zabiegi spowodowały, że wiertło uderza w obrabiany materiał z większą siłą. Dzięki temu sprzęt ten bez większych problemów wywierci w betonie otwór o maksymalnej średnicy 10 mm (16 mm w cegle). Najważniejsze jest jednak to, że zmieniony mechanizm udarowy zwalnia majsterkowicza z konieczności używania dwóch oddzielnych narzędzi. Teraz multiwiertarką Skil bez problemu zamocuje karnisz w betonowym nadprożu okna.
Specyfika prac wokół domu, mieszkania czy nawet w warsztacie sprawia, że wiercimy głównie otwory o niewielkich średnicach. Maszyna do zastosowań amatorskich nie musi być więc duża. W multiwiertarce Skil Torro 6950 AA zastosowano więc silnik o mocy 550 W. Współpracuje on z jednobiegową przekładnią i zapewnia wiertarce do 3000 obr./min. Z kolei mechanizm udarowy generuje do 45.000 uderzeń/min. Oba parametry pracy multiwiertarki sterowane są płynnie za pomocą włącznika spustowego (z blokadą do pracy ciągłej). Użytkownik może także zmieniać kierunek obrotów wrzeciona i stosować wiertarkę do wkręcania. Najciekawszy z elementów sterowania multiwiertarką jest przełącznik trybu pracy. Opisy poszczególnych ustawień wykonano w formie graficznej – jest więc tło drewniane, stalowe, betonowe i ceglane. Jeden rzut oka wystarczy, by ustawić poprawny tryb pracy maszyny. Łatwo i bezbłędnie.
Multiwiertarka Skil Torro 6950 AA została skonstruowana z dbałością o wygodę pracy. Mocne uderzenia generowane przez mechanizm udarowy zmusiły producenta do zastosowania układu antywibracyjnego. System redukcji drgań (Vibration Reduction System) to w rzeczywistości elastyczne połączenie rękojeści głównej w kształcie litery „D” z korpusem multiwiertarki. Dzięki temu rozwiązaniu znacznie mniej wstrząsów przenoszonych jest na ramiona użytkownika. Do tej pory nie spotkaliśmy podobnego rozwiązania w standardowych wiertarkach udarowych na rynku. Pomocny w wierceniu otworów o dużej średnicy jest uchwyt boczny, w którym zintegrowano mocowanie ogranicznika do wykonywania powtarzalnych otworów o zadanej głębokości. Łatwa wymiana wiertła dzięki funkcji efektywnej blokady wrzeciona przekłada się na silniejsze trzymanie wiertła w stosunku do powszechnych na rynku uchwytów dzielonych (dwuczęściowych). Zaletą uchwytu w nowej multiwiertarce Skil Torro jest możliwość wygodnego stosowania przeróżnego osprzętu: wierteł cylindrycznych do metalu, drewna, cegły, betonu oraz tworzyw sztucznych jak również 6-kątnych bitów i kluczy nasadowych służących do wkręcania różnorodnych śrub i wkrętów.

 

 

Dane techniczne multi-wiertarki Skil Torro 6950 AA

Moc

550 W

Maks. średnica wiercenia w betonie/stali/murze/drewnie

10/13/16/35 mm

Obroty na biegu jałowym

0-3000/min

Częstotliwość udarów

0-45.000/min

Rodzaj uchwytu

bezkluczykowy 10 mm

Waga

1,9 kg

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Magnetyczna wiertarka rdzeniowa FEIN KBM 50 auto z automatycznym posuwem

Nowa w pełni automatyczna 2-biegowa magnetyczna wiertarka rdzeniowa FEIN KBM 50 auto jest bardzo efektywna w pracy i mobilna. Kompaktowy design i niska waga umożliwiają użycie jej na konstrukcjach stalowych lub w warsztatach czy zakładach pracy.

 

 

 

 

Automatyczny posuw, zastosowany w FEIN KBM 50 auto, umożliwia uzyskanie powtarzalnych czasów wiercenia w elementach metralowych i stały postęp prac. FEIN KBM 50 auto jest jedyną na rynku magnetyczną wiertarką rdzeniową z elektronicznie kontrolowanym automatycznym posuwem. To nowe rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze,

szczególnie w przypadku wiercenia dużej liczby otworów o tych samych średnicach. KBM 50 auto stanowi uzupełnienie serii magnetycznych wiertarek rdzeniowych FEIN KBM, dzięki któremu można nimi wykonać wszystkie operacje z całego zakresu zastosowań tego typu maszyn. Nowa wiertarka jest dostępna u autoryzowanych dystrybutorów FEIN od listopada 2013 r.
FEIN KBM 50 auto waży 16,2 kg i jest najlżejszą magnetyczną wiertarką rdzeniową z automatycznym posuwem na rynku. Wielkość automatycznego posuwu zależy od parametrów wiercenia, czyli od charakterystyki pracy silnika wiertarki (m.in. od aktualnie generowanej mocy). Elektronika sterująca silnikiem maszyny jest bowiem skomunikowana z elektroniką kontrolującą posuw i jego wielkość. Dzięki temu cyfrowo sterowany posuw zapewnia nam zawsze stały postęp w wierceniu i najwyższą jego efektywność dla wszystkich średnic frezów trzpieniowych. Jednocześnie silnik wiertarki jest elektronicznie chroniony przed przeciążeniem, a frez dzięki optymalnej szybkości wiercenia ma zwiększoną żywotność.
Jak już wspominaliśmy, powtarzalne wiercenie umożliwia nam planową pracę, eliminuje błędy operatora i pozwala oszczędzać czas oraz pieniądze. Zautomatyzowanie operacji wiercenia redukuje też fizyczne zmęczenie pracownika.
Takie operacje, jak wiercenie wiertłami krętymi, gwintowanie i fazowanie otworów, są proste do wykonania w manualnym trybie pracy urządzenia dzięki prawym/lewym obrotom i interfejsowi MT3. Frezy trzpieniowe mogą być szybko i łatwo beznarzędziowo wymienianie dzięki zastosowaniu w FEIN KBM 50 auto uchwytu QuickIN. Podobnie jak we wszystkich magnetycznych wiertarkach rdzeniowych FEIN KBM, stabilnie pracujący silnik FEIN high-power jest wytrzymały na obciążenia i zaprojektowany do długiej pracy. Gwarantuje on też efektywne kosztowo wiercenie. FEIN KBM 50 auto ma te same zalety, co cała seria wiertarek rdzeniowych FEIN KBM. Np. kabel napędu wiertarskiego jest centralnie zamontowany i ma obrotową kulkę, co znacznie redukuje ryzyko jego uszkodzenia w czasie pracy. W urządzeniu zastosowano też intuicyjny panel sterowania znajdujący się na wysokości wzroku operatora. Ma ono także o 30 mm dłuższą i wzmocnioną prowadnicę wiertarki, dzięki czemu zwiększono precyzję pracy. Podwójna prowadnica napędu posiada największy skok na rynku i wyróżnia się tym, że jego zakres może być ustawiany bez pomocy narzędzi. Służą do tego dwie blokowane dźwignie. Wiertarka ma też wygodny w użyciu wyświetlacz informujący o sile elektromagnesu, co zwiększa bezpieczeństwo procesu wiercenia.
Krawędzie na przodzie magnesów są sfazowane pod kątem 45°, co umożliwia pracę w trudno dostępnych miejscach na konstrukcjach stalowych. W KBM 50 auto zastosowano chłodzenie grawitacyjne, które może być zdemontowane bez użycia narzędzi. Pamiętajmy, że użycie chłodzenia zwiększa żywotność narzędzi i jakość wykonywanych otworów. Zarówno obudowa przekładni oraz zamocowanie wiertarki wykonano z odpornego stopu aluminium. Beczkowaty kształt obudowy silnika jest odporny na odkształcenia i zapewnia pewne zamocowanie mechanizmów maszyny.
Reasumując, FEIN KBM 50 auto zapewnia nam najwyższą efektywność wiercenia i znacznie obniża koszty pracy, zaś jej kompaktowy design i niska masa pozwalają na jej zastosowanie na konstrukcjach stalowych lub w warsztatach czy zakładach pracy.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2024 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu