Milwaukee blitz w mszańskiej firmie Mazur s.c.
Blitz to spotkania producenta elektronarzędzi z użytkownikami za pośrednictwem jednego z dystrybutorów. Owocują wzrostem znajomości produktów danej marki i zwiększoną sprzedażą.
Spotkania blitz w Milwaukee mają długą tradycję. Przeprowadzane są od wielu lat na zachodzie Europy oraz USA i przynoszą amerykańskiej marce oraz jej dystrybutorom wymierne korzyści. Trwają kilka dni, a nawet cały tydzień. Rozpoczynają się wizytami u klientów ostatecznych teamu złożonego z przedstawicieli Milwaukee i firmy partnerskiej. – Prezentuje on elektronarzędzia oraz osprzęt Milwaukee i rozwiązuje problemy technologiczne występujące u wizytowanych klientów – informuje Jerzy Ejtel, dyrektor generalny firmy A&M
Elektronarzędzia, która jest polskim przedstawicielstwem TTI Group, produkującej elektronarzędzia i osprzęt Milwaukee. – Do tego celu wykorzystujemy nasze samochody pokazowe, na których znajduje się pełna oferta narzędzi Milwaukee. Nasi przedstawiciele wspomagają handlowców regionalnych, służąc im podczas rozmów z klientami fachową wiedzą na temat urządzeń Milwaukee i ich możliwości praktycznych. Przeprowadzają także krótkie pokazy pracy narzędziami. Takie spotkania u klientów owocują zwiększoną sprzedażą naszych rozwiązań przez regionalnego partnera handlowego. W trakcie wizyt ostateczni klienci są też zapraszani na finałowe spotkanie do firmy partnera handlowego, podczas którego mogą zapoznać się z całą ofertą Milwaukee i skorzystać z porad doradców technicznych tej marki, wziąć udział w konkursach i wylosować wartościowe nagrody. W tym dniu przygotowuje się dla nich atrakcyjne promocje, z których korzysta większość uczestników blitzów.
Od lewej: Jarosław i Waldemar Mazurowie – właściciele Mazur s.c., i Jerzy Ejtel – dyrektor generalny firmy A&M Elektronarzędzia
– Tę tradycję postanowiliśmy przenieść na grunt polski i zaproponowaliśmy przeprowadzenie takiego spotkania firmie Mazur s.c. z Mszany, która jest mocno usadowiona w swoim regionie i ma bardzo dobre relacje z profesjonalnymi firmami wykonawczymi – mówi Jerzy Ejtel. – Propozycja nam się spodobała i rozpoczęliśmy organizację polskiego blitza – stwierdza Waldemar Mazur, współwłaściciel mszańskiej firmy. – To bardzo dobry pomysł na popularyzację marek elektronarzędzi, które mają produkty wysokiej jakości i coś nowego do zaoferowania profesjonalnym użytkownikom. Sądziliśmy, że blitz, stwarzając przychylną atmosferę wokół elektronarzędzi i osprzętu Milwaukee, ułatwi nam ich sprzedaż.
– Jak to mówią: samo się nie zrobi – dlatego najpierw wysłaliśmy do naszych klientów zaproszenia i umówiliśmy się z nimi na wspólne wizyty z Milwaukee – informuje Jarosław Mazur, współwłaściciel firmy Mazur s.c. – Zaangażowanych było w nich 5 samochodów pokazowych Milwaukee. Wizytowaliśmy klientów 3 dni, a czwartego spotkaliśmy z nimi u nas w firmie na finale blitzu. Wizyty okazały się sprzedażowo owocne, a elektronarzędzia i osprzęt Milwaukee spotkał się z dobrym przyjęciem fachowców.
Finałowe spotkanie odbyło się w piątek 19 września w siedzibie Mazur s.c. Każdy z klientów, który brał w nim udział, dostawał kupon, na którym odnotowywane były jego wizyty na czterech stanowiskach pokazowych Milwaukee, gdzie prezenterzy i doradcy techniczni tej marki omawiali i prezentowali maszyny oraz osprzęt. Każdy uczestnik mógł też wziąć udział w konkursie polegającym na dokładnym wierceniu udarowym
za pomocą wierteł SDS-plus oraz sprawdzić swoją siłę, trzymając na czas wyciągniętą ręką piłę szablastą Milwaukee. Kupon brał udział w losowaniu cennych nagród, m.in. wysokiej klasy roweru górskiego. Warto tu odnotować, że dla klientów firma Mazur s.c. przygotowała także poczęstunek w postaci grilla i napojów.
– Istotne dla nas było to, że Milwaukee na równi z nami obsługiwało całą imprezę i zapewniło jej odpowiednią oprawę: flagi, banery i 5 samochodów pokazowych – ocenia Jarosław Mazur. Zaś Jerzy Ejtel stwierdza: – Blitz to w pełni nasze spotkanie z użytkownikami narzędzi, więc aktywnie w nim uczestniczyliśmy i wspieraliśmy firmę Mazur s.c. Stawiliśmy się więc w Mszanie z pełnym teamem, w skład którego wchodzili doradcy techniczni, przedstawiciele handlowi oraz specjaliści od marketingu.
Najważniejsi na takich spotkaniach są klienci. – Ich frekwencja była wysoka – informuje Waldemar Mazur. – Moim zdaniem zrobili udane zakupy, gdyż Milwaukee to dobre elektronarzędzia. To właśnie było też powodem, że zdecydowaliśmy się na dystrybucję produktów tej marki. Na naszej decyzji pozytywnie zaważyła też dobra współpraca firmą A&M Elektronarzędzia przy dystrybucji urządzeń spod znaku Ryobi.
– O powodzeniu blitzu zaważyło duże zaangażowanie pracowników Mazur s.c. – konkluduje Jerzy Ejtel. – Dlatego, moim zdaniem, mszański blitz jest wspólnym sukcesem firmy Mazur s.c. i markiMilwaukee.