Międzynarodowe grono ekspertów rynku stali spotkało się w Sosnowcu

O kierunkach ewolucji europejskiego i globalnego rynku stali dyskutowali 19 października eksperci na Międzynarodowych Targach Stali, Metali Nieżelaznych, Technologii i Produktów SteelMET oraz Międzynarodowych Targach Zabezpieczeń Powierzchni SURFPROTECT, które trwały od 18 do 20 października w centrum targowo-konferencyjnym Expo Silesia w Sosnowcu.

 

 

Targi SteelMET wyróżniają w tym roku dwa salony poszerzające ich zakres branżowy. Pierwszy z nich – Międzynarodowy Salon Recyklingu Metali InterSCRAP – jest odpowiedzią na zapotrzebowanie branży recyklingowej. To prezentacja w jednym miejscu i czasie oferty produkcyjno-handlowej i usługowej firm branży złomu stali oraz

metali kolorowych krajów Unii Europejskiej oraz ofert firm związanych z rynkiem recyklingowym. Udział w niej mieli liderzy w tej dziedzinie, m.in. firmy: Terex Fuchs, Cronimet PL czy Bax Baumaschinen.

Salon Polskich Hut Stali miał na celu pokazanie potencjału przemysłu hutniczego oraz ukazanie perspektyw i wyzwań, które stoją przed producentami stali w Polsce. Tutaj także Expo Silesia gościło liderów branży, m.in.: Severstallat Silesia, Alchemię SA, Walcownię Rur Silesia, Walcownię Rur Andrzej czy Hutę Bankową.

Doskonałym uzupełnieniem oferty była organizowana po raz kolejny w Expo Silesia konferencja Partnera Strategicznego Targów – Polskiej Unii Dystrybutorów Stali pt. „Rynek stali w Europie Środkowo-Wschodniej”. Nad konferencją patronat objęło Ministerstwo Gospodarki, a przedstawiciele sektora stalowego mieli okazję dyskutować nad obecną kondycją branży oraz kierunkiem w jakim ona zmierza. Prelegenci przedstawili sektor stalowy w Polsce i naszym regionie Europy, omówili sytuację rynkową u głównych odbiorców stali oraz zaprezentowali globalne tendencje w przemyśle stalowym. Wśród prelegentów konferencji znaleźli się: Robert Wojdyła – prezes PUDS i Konsorcjum Stali SA, Andrzej Ciepiela – dyrektor PUDS, Peter Klein – przedstawiciel Komisji Europejskiej, Sanjay Samaddar – prezes ArcelorMittal Poland SA, Jerzy Bernhard – prezes Stalprofil SA, Roman Czyżykowski – wiceprezes Zarządu ThyssenKrupp Energostal SA, oraz przedstawiciele zagranicznych organizacji zrzeszających dystrybutorów stali: Jörg Feger z Bundesverband Deutscher Stahlhandel i Miroslav Horák z Association of Czech and Slovak Steel Stockholders.

Targi SURFPROTECT zdominowały cztery kluczowe tematy: przygotowanie powierzchni, powłoki galwaniczne i ochronne cynkowanie, farby i lakiery antykorozyjne, ochrona betonu przed korozją. Poszerzony zakres tematyczny wydarzenia świetnie uzupełniło seminarium Instytutu Mechaniki Precyzyjnej pt. „Metalizacja natryskowa dziś i jutro” (więcej na www.steelmet.pl oraz www.surfprotect.pl).

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Zarys historii Internationale Eisenwarenmesse

EISENWARENMESSE (INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE) to targi o bardzo długiej historii, która odzwierciedla ewolucję branży metalowej, narzędziowej, ogrodowej i DIY. Dlatego warto się z nią zapoznać.

Podczas analizy danych statystycznych kolońskich targów Internationale Eisenwarenmesse, natychmiast rzuca się w oczy fakt, że odnotowują one ciągły i stabilny wzrost. Nieprzerwanie od roku 1971 są one największymi międzynarodowymi targami w branży metalowej. Do rozwoju tej imprezy przyczynił się w znaczącym stopniu sektor DIY (Do-It-Yourself). Ruch DIY przyszedł do Europy ze Stanów Zjednoczonych, gdzie zaczął zyskiwać na znaczeniu już w latach 60.

XX. W krótkim czasie ten początkowo modny trend zaczął stanowić istotny czynnik gospodarczy. Majsterkowanie stało się popularne m.in. z powodu wzrostu cen usług rzemieślniczych. Targi w Kolonii, zawsze starające się podążać za najnowszymi trendami na rynku, przygotowały już w 1968 r. i ponownie w latach 1963-1965 w ramach Internationale Eisenwarenmesse specjalne wystawy pt. „Dzieło i rzemiosło” i „Zrób to sam”.

Targi w Kolonii w 1976 r. postanowiły dać wyraz zmieniającym się trendom i umieściły „sprzęt do majsterkowania” w podtytule Internationale Eisenwarenmesse. Do-it-yourself był w tamtym czasie jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów Internationale Eisenwarenmesse . W 1978 r. poszerzyły one swoją powierzchnię dodatkowo o halę nr 6. W roku następnym zostały przedłużone o jeden dzień i trwały cały weekend. Centrum rzemiosła otrzymało w 1981 r. tuż przy głównym wejściu do hal wschodnich dodatkowe wejście do hali nr 6. W tym samym roku targi kolońskie zreorganizowały Internationale Eisenwarenmesse, tworząc działy narzędziowy, zamków, okuć oraz produktów dla majsterkowiczów. Powierzchnia wystawowa została powiększona w 1983 r. o 19 tys. m², a w roku 1984 o kolejne 6 tys. m². Również w 1984 r. sektor budownany został zawarty w podtytule Internationale Eisenwarenmesse. W 1985 r. zmieniono dni odbywania się targów: zaczynały się one w niedzielę i trwały do środy. Jedną z przyczyn tej zmiany był gwałtowny rozwój pozostałych dwóch filarów imprezy, a mianowicie sektora narzędziowego oraz zamków i okuć.

Dynamiczny rozwój sektorów budowlanego oraz DIY na targach Internationale Eisenwarenmesse od 1983 r. sprawił, że w 1990 r. powierzchnia wystawowa targów była całkowicie wykupiona, co uniemożliwiło wystawcom przedstawienie całej oferty i doprowadziło do kolejnego powiększenia powierzchni wystawowej w 1991 r. o 25 tys. m² (w sumie wynosiła ona wtedy 185 tys. m²). Powstanie nowej hali nr 4 łączącej tzw. hale reńskie z halami wschodnimi stworzyło idealne warunki dla harmonijnego rozwoju branży. Udostępnienie hal reńskich umożliwiło stworzenie osobnego wejścia dla osób zainteresowanych sektorem budowlanym i dla majsterkowiczów. To pozwoliło wystawcom poszerzyć ich ofertę. Zwiedzający mogli szybko i bez problemów znaleźć interesujące ich branże, takie jak: ceramika, artykuły sanitarne, drewno, przebudowa wnętrz, materiały budowlane, farby, lakiery, tapety, produkty elektryczne i oświetleniowe. Wystawa sektora DIY przypominała dobrze zaopatrzony sklep z materiałami budowlanymi wzbogacony o bardzo ważny element, jakim była międzynarodowość wystawców.

W związku ze wzrostem liczby przestępstw przeciwko mieniu sektor technik zabezpieczeń cieszył się coraz większym zainteresowaniem odwiedzających. Stał się on kolejnym filarem Internationale Eisenwarenmesse, co w 1992 r. znalazło wyraz w podtytule imprezy.

W tym

samym roku Internationale Eisenwarenmesse po raz pierwszy połączyły swoje trzy filary: centrum narzędziowe, techniki zabezpieczeń zamki i okucia oraz technologie DIY. Reorganizacja targów przyniosła spodziewane rezultaty: liczba zwiedzających wzrosła w kolejnych latach do 99 tys. osób ze 126 krajów (w 1998 r.). Do wzrostu liczby zwiedzających przyczyniła się popularność targów wśród osób z zagranicy oraz napływ gości targowych z nowych krajów związkowych po zjednoczeniu Niemiec. Jeszcze w 1993 r. 10% zwiedzających pochodziło z tzw. nowych landów. W 1999 r. liczba zwiedzających z byłego NRD zwiększyła się prawie czterokrotnie i osiągnęła 36%. W międzyczasie i wraz z budową hali nr 9 (powierzchnia wystawowa wynosiła w 1997 r. – 275 tys. m²) Targi Kolońskie stały się trzecim co do wielkości centrum wystawowym na świecie.

W połowie lat 90. niemiecka gospodarka zaczęła spowalniać, co w efekcie dało spadek aktywności w sektorach budownictwa i narzędziowym. Ta stagnacja nie pozostała bez wpływu na Internationale Eisenwarenmesse. W 1998 r. duże przedsiębiorstwa z sektora elektronarzędzi podjęły decyzję o udziale w targach tylko w latach parzystych. Odnotowano również spadek liczby osób zwiedzających. Targi weszły w nowe tysiąclecie, jak wydawało się, pozbawione obiecujących perspektyw. Mimo to powierzchnia wystawowa została powiększona w 2000 r. do 286 tys. m², a targi nie miały problemów ze znalezieniem chętnych wystawców.

Pomimo ogólnego spadku liczby osób zwiedzających wzrosła liczba gości z zagranicy (w 2001 r. – 45%). Po raz pierwszy Targi Kolońskie zorganizowały również dużą sesję informacyjną dla około 60 chińskich wystawców poświęconą zjawisku podrabiania i piractwa. Celem tego spotkania było podniesienie poziomu wiedzy w zakresie obowiązującego prawa własności intelektualnej.

W roku 2003 liczba osób odwiedzających spadła do 68 tys., na co Targi Kolońskie zareagowały kolejną reorganizacją. Postanowiono, że od 2004 r. będą one organizowane co dwa lata w ramach INTERNATIONALE EISENWARENMESSE/PRACTICAL WORLD, co miało ułatwić dotarcie do klientów lokalnych i zagranicznych oraz wzmocnić ich identyfikację z imprezą. Zgodnie z tą nową strategią na targach przedstawiono dwie ważne marki: Internationale Eisenwarenmesse z sektorami narzędzi, techniki zabezpieczeń, zamków i okuć oraz Practical World z działem DIY. Zmiana strategii przyniosła oczekiwane rezultaty. Po raz pierwszy od dłuższego czasu na targach odnotowano wzrost liczby zwiedzających o 10% (2004 r.), który mimo niesprzyjającej sytuacji gospodarczej udało się utrzymać również w 2006 r.

W 2010 r. wprowadzono markę INTERNATIONALE EISENWARENMESSE Köln. Ta zmiana profilu połączona z podziałem według kategorii produktów (Tools, Industrial Supply, Looks & Fittings und Fastening & Fittings) miała na celu odwrócenie trendu spadkowego związanego ze światowym kryzysem gospodarczym w 2009 r. Aby umożliwić wystawcom lepsze zaprezentowanie się i dotarcie do docelowej grupy odbiorców, poszczególnym sektorom zostały przypisane oddzielne hale wystawowe. Każdy sektor otrzymał ponadto możliwość organizacji własnych imprez, np. forów nowości. Od tego czasu drugi człon nazwy targów (Practical World) nie jest używany. Oferta wystawiennicza została jednak uzupełniona o segment

Home Improvement.

W 2012 r. Internationale Eisenwarenmesse Köln odświeżyło swoją markę, wprowadzając slogan „Rock your business”. Po raz pierwszy przyznano także nagrodę EISEN Award, wyróżniając tym samym innowacje w branży. Przyznawanie tejże nagrody kontynuowano w 2014 r., tym razem pod hasłem „Rock on”.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2024 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu