MARKA KMR MOCNYM KROKIEM WKRACZA na POLSKI RYNEK
Ottensten Polska wprowadza na nasz rynek niemieckie narzędzia pneumatyczne marki KMR. Jest ona na rynku europejskim czołowym dostawcą technologii mocowania elementów z materiałów drewnianych i drewnopochodnych stosowanych w budownictwie drewnianym, szkieletowym, dekarstwie, ciesielstwie, stolarstwie, meblarstwie itd.
Firma duńska Ottensten ma ponad 60-letnią tradycję i mocną pozycję na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej: Danii, Polski, Litwy, Łotwy, Estonii i Ukrainy. – Założył ją Lutz Ottensten jako przedsiębiorstwo rodzinne – informuje Maciej Mielcarek, kierownik ds. sieci dealerskich KMR w Ottensten Polska. – Mimo upływu lat i ciągłego rozwoju Grupa Ottensten do tej pory nie zmieniła swojego pierwotnego charakteru firmy rodzinnej. Obecnie zatrudnia ponad 170 osób.
Od 1955 r. wyspecjalizowała się w dystrybucji innowacyjnych technologii i szybko stała się jednym z największych europejskich dostawców narzędzi pneumatycznych: gwoździarek, zszywaczy, sztyfciarek, jak i aplikowanych nimi łączników (gwoździ, sztyftów, zszywek itd.). W 1994 r. utworzyła w naszym kraju swój oddział, czyli firmę Ottensten Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie. W ub.r. polska spółka Grupy Ottensten przeprowadziła się ze Szczecina do nowego centrum dystrybucyjnego w Stargardzie. Za dbałość o warunki pracy i estetykę swojej siedziby uhonorowano nas prestiżową nagrodą Inwestor Roku 2017 w Stargardzie. Ottensten Polska, będąc liderem branży mocowań w Polsce, już 5-krotnie była nagradzana Gazelami Biznesu za dynamiczny wzrost obrotów, zaś narzędzia dystrybuowane przez nas wielokrotnie otrzymywały w Polsce wyróżnienia targowe za stosowane w nich rozwiązania, m.in. prestiżowe Złote Medale Międzynarodowych Targów Poznańskich.Grupa Ottensten jest dystrybutorem amerykańskich narzędzi pneumatycznych i elektronarzędzi Senco przeznaczonych dla budownictwa i branż instalacyjnych. – W naszej ofercie są też produkty własnej marki 4 PRO – mówi Monika Osica, konsultant handlowy KMR. – Jest to duńska marka utworzona przez Ottensten DENMARK. Oznaczano nią pierwotnie profesjonalne narzędzia przeznaczone dla branż paleciarskiej, tapicerskiej, stolarskiej i budowlanej. Cechą charakterystyczną marki 4 PRO jest atrakcyjna cena i wysoka jakość narzędzi. Jednakże charakterystyczne czerwono-czarne logo 4 PRO obecnie znajduje się nie tylko na profesjonalnych, cenionych gwoździarkach czy zszywaczach, ale również na narzędziach dla majsterkowiczów i gospodarstw domowych, takich jak: opalarki z wyświetlaczem LED, kamery inspekcyjne oraz gadżety typu Brush Lugg. Niskobudżetowe narzędzia 4 PRO stanowią dla użytkowników produktów DIY doskonały wybór pod względem relacji jakości do ceny. W ofercie Grupa Ottensten znajdują się też maski ochronne i aparaty oddechowe zasilane akumulatorowo marki Cleanspace. Przeznaczone są do ochrony dróg oddechowych podczas prac prowadzonych w szczególnie szkodliwych warunkach. Stosuje się je w przemyśle i szeroko rozumianym budownictwie przemysłowym.
Ottensten Polska, chcąc zaspokoić rosnące wymagania rodzimego profesjonalnego rynku technologii mocowania elementów z materiałów drewnianych i drewnopochodnych, niedawno wprowadziła do swojej oferty narzędzia niemieckiej marki KMR. – To marka o silnych korzeniach, która została utworzona przez firmę Holz-Her założoną ponad 100 lat temu w 1914 r. przez Karla Matthiasa Reicha – stwierdza Tomasz Płatek, sales manager KMR w Ottensten Polska. – Holz-Her już w pierwszych latach swojego istnienia zdobył sławę i renomę dzięki opracowaniu innowacyjnych obrabiarek do drewna. W latach 60. XX w. niemiecka firma wyprodukowała pierwszą swoją gwoździarkę pneumatyczną. Zapoczątkowało to rozwój jej działu produkującego narzędzia pneumatyczne. Oznaczono je marką KMR, której nazwa pochodzi, jak łatwo się domyślić, od pierwszych liter imion i nazwiska Karla Matthiasa Reicha, założyciela firmy Holz-Her. Dział narzędzi pneumatycznych w wyniku dynamicznego rozwoju osiągnął szybko spore rozmiary i stał się samodzielną jednostką biznesową. W pierwszych latach XXI w. został zakupiony
przez firmę Joh. Friedrich Behrens AG, właściciela marki BeA.Dziś marka KMR to czołowy producent technologii mocowania do drewna i materiałów drewnopochodnych na rynku europejskim. – W ramach Grupy Joh. Friedrich Behrens AG, działającej już ponad 100 lat, zajmuje się dystrybucją narzędzi pneumatycznych, elektrycznych (w tym akumulatorowych) i gazowych, jak również elementów złącznych produkowanych w Niemczech – mówi Maciej Mielcarek. – Dzięki temu użytkownik dostaje wszystkie narzędzia – maszyny, akcesoria i łączniki – z jednego pewnego źródła. Produkty KMR, wytwarzane nowoczesnymi metodami, oferują innowacyjne rozwiązania i najwyższą jakość. Są one certyfikowane, sprawdzane i zgodne z standardami znaku CE i Eurokodu. Dlatego są powszechnie stosowane i cenione przez profesjonalnych użytkowników w całej Europie, a w tym głównie przez wykonawców domów szkieletowych, dekarzy i cieśli. Narzędzia marki KMR są także wykorzystywane do produkcji mebli, okien drewnianych, galanterii drzewnej itp. Innym słowy, KMR to silny narzędziowy partner rzemiosła, budownictwa i przemysłu – konkluduje Maciej Mielcarek.
Dla dystrybuowanych przez siebie produktów Ottensten Polska oferuje obsługę posprzedażną oraz techniczną w ramach serwisu po- i gwarancyjnego w swojej siedzibie w Stargardzie. – Oprócz tego oferujemy dystrybutorom oraz użytkownikom naszych produktów fachowe doradztwo – informuje Monika Osica. – Dzięki temu możliwy jest prawidłowy dobór narzędzi do wykonywanych prac. Jeśli potrzeba, prowadzimy wraz z naszym partnerem handlowym prezentacje produktów u ostatecznych klientów – w ich firmach czy na placach budowy. Na każdym etapie naszej współpracy z partnerem handlowym dbamy o profesjonalną obsługę, szybkość działania, pełne wsparcie merytoryczne i optymalne dopasowanie oferty do specyfiki rynku. Traktujemy swoich dystrybutorów oraz klientów ostatecznych w sposób wyjątkowy i indywidualny. Uważamy bowiem, że tylko indywidualne podejście do klientów pozwala sprostać ich wymaganiom oraz poznać potrzeby rynku. Dzięki temu nieustannie udoskonalamy swoją pracę i działania.
Marka KMR, jak wiemy, dystrybuowana jest przez autoryzowane punkty handlowe. – Przez ich sieć docieramy do szerokiej rzeszy klientów końcowych z rzemiosła, budownictwa i przemysłu – stwierdza Tomasz Płatek. – Fachowi sprzedawcy bowiem, naszym zdaniem, zapewniają najlepszą obsługę profesjonalnym użytkownikom narzędzi, dzięki m.in. doradztwu i możliwości przetestowania oraz sprawdzenia maszyn przed zakupem.
Obecnie marka KMR dynamicznie rozwija swoją sieć sprzedaży w Polsce. – Dzięki doświadczeniu i wiedzy naszych pracowników nawiązujemy współpracę z coraz liczniejszą grupą profesjonalnych punktów handlowych – informuje Maciej Mielcarek. – Stawiamy na jakość dystrybutorów i nie powielamy błędów konkurencji. Dlatego budowana przez nas sieć marki KMR jest liczebnie i terytorialnie zracjonalizowana. Działamy zgodnie z zasadą win-win i chcemy razem z naszymi partnerami handlowymi osiągać na rynku sukcesy. Ważne jest dla nas to, aby dwie strony odnosiły korzyści z wzajemnej współpracy.
Nie jest to możliwe bez odpowiedniego wsparcia sprzedaży. – Dlatego partnerom handlowym zapewniamy profesjonalne doradztwo techniczne i handlowe, w tym ukierunkowanie na grupy potencjalnych klientów – mówi Tomasz Płatek. – Przeprowadzamy również szkolenia techniczne, których tematem są praktyczne zastosowania narzędzi KMR i prawidłowe metody pracy nimi. Chcemy,
aby marka KMR w niedługim czasie była powszechnie znana, a jej narzędzia ułatwiały i usprawniały pracę ekip stawiających dachy i domy w konstrukcji szkieletowej. Wiemy, że możemy to osiągnąć tylko dzięki długofalowej współpracy z partnerami handlowymi, cechującej się rzetelnością, partnerstwem i wysoką jakością obsługi posprzedażnej. Oprócz wsparcia czysto merytorycznego oferujemy naszym dystrybutorom wspólną organizację pokazów i dni otwartych, jak również udział w targach regionalnych. Nasze produkty są szeroko reklamowane w prasie branżowej, na portalach społecznościowych oraz na imprezach targowych. Chcemy w ten sposób zwiększyć rozpoznawalność marki KMR i znajomość jej produktów, co – jak sądzimy – zaowocuje zwiększeniem ich sprzedaży. Na III Targach Budownictwa Drewnianego w Krakowie, w których uczestniczyliśmy w tym roku, spotkały się one z dużym zainteresowaniem profesjonalistów z firm budujących domy o konstrukcji szkieletowej, dekarzy, cieśli itd. Oznacza to, że na polskim rynku jest duże zapotrzebowanie na narzędzia oferowane przez markę KMR. Powodem tego jest m.in. dynamiczny wzrost rodzimej branży budownictwa drewnianego.– Wraz ze wzrostem sieci marki KMR zwiększamy także w Ottensten Polska team obsługujący dystrybutorów regionalnych. Chcąc zaspokoić oczekiwania i potrzeby zarówno partnerów handlowych, jak i ostatecznych klientów, planujemy bardzo dynamiczne działania na rynku. Sądzimy, że dzięki nim marka KMR szybko odniesie duży sukces w Polsce i stanie się pierwszym wyborem profesjonalistów wykorzystujących w swojej pracy gwoździarki, sztyfciarki i zszywacze. Zapraszamy więc wszystkich zainteresowanych do współpracy – konkluduje Maciej Mielcarek.