Leroy Merlin Polska i Foodsi walczą z marnowaniem roślin
Leroy Merlin Polska wspólnie z aplikacją Foodsi rozpoczęło pilotażowy projekt, którego celem jest ograniczenie marnowania roślin w sklepach stacjonarnych. W siedmiu marketach sieci na terenie Warszawy klienci mogą zamawiać paczki-niespodzianki z roślinami w atrakcyjnej cenie, korzystając z aplikacji mobilnej Foodsi.
Rośliny z drugą szansą
W ofercie znajdują się pełnowartościowe rośliny, które z różnych powodów – sezonowych, estetycznych czy logistycznych – nie znalazły nabywców w standardowym procesie sprzedaży. Zamiast trafiać do utylizacji, wchodzą w skład paczek-niespodzianek i zyskują „drugie życie” w nowym domu.
– Chcemy pokazywać, że mądre, zrównoważone wybory mogą być proste i dostępne dla każdego. Dzięki współpracy z Foodsi
dajemy roślinom drugie życie – to konkretne działanie, które wspiera nasze cele klimatyczne i społeczne – podkreśla Magdalena Kołodziejska, rzeczniczka prasowa Leroy Merlin Polska.
Klienci korzystający z aplikacji Foodsi nie wybierają konkretnej rośliny, lecz odbierają wcześniej przygotowaną paczkę z wybranego sklepu Leroy Merlin. To rozwiązanie dla osób, które chcą kupować świadomie, oszczędzać pieniądze i jednocześnie wspierać ochronę środowiska.

Leroy Merlin jako pierwsza sieć DIY w projekcie Foodsi
Foodsi to polska aplikacja stworzona po to, by ograniczać marnowanie żywności i innych produktów, umożliwiając ich sprzedaż w niższej cenie. Do tej pory z rozwiązania korzystały m.in. restauracje, piekarnie, hotele i sklepy spożywcze. Leroy Merlin jest pierwszą dużą siecią z branży budowlano-dekoracyjnej w Polsce, która wdrożyła ten model współpracy w kategorii roślin.
– W Foodsi wierzymy, że niemarnowanie powinno być standardem. Zarówno w kuchni, jak i w domach pełnych zieleni. Każda roślina, która trafia do nowego właściciela zamiast do kosza, to mały krok ku większej zmianie. Cieszy nas, że wspólnie z Leroy Merlin możemy pokazać, że troska o środowisko zaczyna się od codziennych, prostych decyzji – mówi Mateusz Kowalczyk, CEO Foodsi.
Kontynuacja działań proekologicznych Leroy Merlin
Pilotaż z Foodsi to kolejny element strategii zrównoważonego rozwoju Leroy Merlin Polska. Pod koniec 2024 roku w Rumi otwarto pierwszy Outlet Leroy Merlin, w którym oferowane są produkty poekspozycyjne, niekompletne lub z niewielkimi defektami – nadal w pełni funkcjonalne, ale dostępne w niższej cenie. Nowa współpraca wpisuje się również w program ROBI KLIMAT – flagową inicjatywę sieci, która łączy ekologię z ekonomią i promuje rozwiązania wspierające zrównoważony dom. Obejmuje ona cztery obszary: (1) produkcję i oszczędzanie prądu, (2) produkcję i oszczędzanie ciepła, (3) uzdatnianie i oszczędzanie wody i (4) asortyment z odpowiedzialnej produkcji, w tym z recyklingu i certyfikowany.
W najbliższych miesiącach Leroy Merlin przeprowadzi również ewaluację pilotażowego projektu z Foodsi i przeanalizuje możliwość rozszerzenia go na kolejne sklepy w innych polskich miastach.
HB (opr. mat. Leroy MerlinPolska)