Lekki spadek sprzedaży spółki Kingfisher w I półroczu br.

Sprzedaż spółki Kingfisher, właściciela sieci Castorama, liczona w stałej walucie, spadła o 2,8% w I półroczu br. w porównaniu r/r.

Sprzedaż detaliczna like-for-like (LFL) i e-commerce

W tym samym okresie brytyjska spółka Kingfisher, do której należy m.in. Castorama, zanotowała spadek o 4,1% sprzedaży (like-for-like, skr. LFL) liczonej według aktualnych kursów walutowych. Przy tym na porównanie wyników miał wpływ boom sprzedażowy z 2021 r. W stosunku do 2019 roku (najbliższego okresu przedcovidowego) sprzedaż porównywalna (LFL) w I półroczu 2022 roku była wyższa o 16,6%. Należy tu jednak odnotować, że spółka Kingfisher zanotowała spadek o 19% sprzedaży e-commerce w I półroczu 2022 r.

(w relacji rok do roku). Była ona jednak wyższa o 156% w stosunku do roku 2019.

Komentarz Thierry Garniera do wyników Kingfisher

Kingfisher osiągnął w I połowie 2022 r. bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Porównując je z bardzo dobrymi wynikami osiągniętymi w ub.r., jak również uwzględniając bardziej wymagający obecnie rynek, sprzedaż LFL była o 16,6% wyższa od jej poziomu sprzed pandemii i zanotowała progresję od I do II kwartału br. Było to m.in. spowodowane zwiększeniem się zysków osiąganych na wszystkich kluczowych dla nas rynkach, co wskazuje na udaną realizację naszej strategii, a także na stabilną sprzedaż zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i komercyjnych. Obecnie wróciliśmy do poziomów sprzedaży sprzed pandemii i dostępności produktów w sklepach, jak też do utrzymywania konkurencyjnych cen na wszystkich naszych rynkach – stwierdził Thierry Garnier, chief executive officer w firmie Kingfisher, do której należy sieć marketów budowlanych Castorama. – Spoglądając na nadchodzące miesiące, pomimo że wielkość obrotów w br. spełnia z nasze oczekiwania, pozostajemy bardzo czujni z powodu niepewnych perspektyw gospodarczych w drugiej połowie 2022 roku. Dlatego koncentrujemy się na dostarczaniu naszym klientom szerokiej gamy produktów w okresach, gdy ich najbardziej potrzebują. Dlatego nadal będziemy prowadzić intensywne działania, skupiając się na wzroście sprzedaży i udziałów w rynku, skutecznym zarządzaniu marżą brutto oraz na dostosowaniu naszych kosztów i zapasów do warunków rynkowych – konkludował Thierry Garnier.

HB
ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments