Lekki spadek sprzedaży Home Depot w II kwartale br.
Home Depot, największy na świecie detaliczny sprzedawca artykułów wyposażenia wnętrz, w II kwartale br. osiągnął sprzedaż w wysokości 42,9 mld USD, co oznacza spadek o 2,0% w porównaniu z drugim kwartałem 2022 r.
Zysk netto za drugi kwartał roku obrotowego 2023 wyniósł 4,7 mld USD, czyli 4,65 USD na akcję, w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 5,2 mld USD, czyli 5,05 USD na akcję w analogicznym okresie roku obrotowego 2022. – Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników w drugim kwartale – powiedział Ted Decker, prezes i dyrektor generalny. – W kategoriach związanych z mniejszymi projektami odnotowaliśmy silną pozycję, zaś w
niektórych dużych kategoriach obserwowaliśmy ciągłą presję. Pozostajemy bardzo pozytywnie nastawieni do średnio- i długoterminowych perspektyw w zakresie remontów domów i naszej zdolności do zwiększania udziału w dużym i rozdrobnionym rynku. Nasi pracownicy wykonali znakomitą pracę, dostarczając wartość i usługi naszym klientom przez cały kwartał i chciałbym im podziękować za ich poświęcenie i ciężką pracę.
Amerykańska firma potwierdziła swoje prognozy dotyczące roku fiskalnego 2023. Zgodnie z nimi sprzedaż spadnie o 2-5% w porównaniu z rokiem fiskalnym 2022, zaś marża operacyjna będzie na poziomie od 14,3% do 14,0%. Z kolei przewidywany zysk na akcję spadnie o 7-13%. Na koniec II kw. Home Depot prowadził łącznie 2326 sklepów detalicznych we wszystkich 50 stanach, Dystrykcie Kolumbii, Portoryko, Wyspach Dziewiczych Stanów Zjednoczonych, Guam, 10 prowincjach Kanady i Meksyku. Spółka zatrudnia ponad 470.000 pracowników. Akcje Home Depot są notowane na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NYSE: HD) i wchodzą w skład indeksu Dow Jones Industrial Average oraz Standard & Poor’s 500 Index.
opr. HB