KOSMICZNA TECHNOLOGIA A WKRĘTY DO DREWNA

Wkręt do drewna – większość, jeśli nie wszyscy czytający ten artykuł, wie, jak wygląda i z czego jest wykonany, oraz może podać wiele jego zastosowań. Pozostaje pytanie, czy jest możliwe w tak prozaicznym łączniku, jakim jest wkręt do drewna, wprowadzić rozwiązania, które zmienią nasze postrzeganie tego produktu. Spowodują, że praca będzie wymagała mniejszego wysiłku. Używane narzędzia będą mniej obciążane, a czas potrzebny na montaż znacznie się skróci.

Na te pytania mamy już odpowiedź: ESSVE – dostawca najlepszych rozwiązań z technik montażu, lider na rynku skandynawskim. Duży gracz na rynku europejskim i od 26 lat w Polsce. Zrewolucjonizował rynek łączników do drewna,

wprowadzając nowy, rewelacyjny wkręt o nazwie ESSDRIVE. Sceptyk powie: taki jak wiele podobnych na rynku. Zmieni zdanie, kiedy pozna szczegóły budowy i kształtu, kiedy praktycznie w trakcie prób zobaczy, jakie są różnice przy aplikacji pomiędzy wkrętem ESSDRIVE i wkrętami innych producentów.
Nic nie przychodzi łatwo, także nowe technologie rodzą się w bólu i wymagają wielu prób, tysięcy testów porównawczych i pomiarów. Założeniem było wprowadzenie do obrotu wkrętów, które zrewolucjonizują rynek i wyznaczą nowe standardy. W tym celu komórka badawcza ESSVE nawiązała współpracę z Uniwersytetem Technologicznym w Chambers. W konsultacjach z klientami z sześciu krajów europejskich ustalono priorytety: szybki start, właściwa siła docisku mocowanego elementu do podłoża i zredukowanie lub nawet wyeliminowanie spękań drewna. Jednak najważniejsza była ergonomia, czyli zmniejszenie energii, jakiej używa człowiek w trakcie pracy.

Żeby sprostać tym wyzwaniom, ESSVE zbudowało robota, który wykonał 1.600.000 prób na 4000 wkrętów z 54 firm. Uzyskane rezultaty pomogły przy projektowaniu i pozwoliły stworzyć najlepszy na rynku wkręt do drewna.
Analizując budowę i kształt poszczególnych elementów wkrętów, odpowiemy sobie na kilka pytań, które wyjaśnią, jak uzyskujemy tak dobre parametry podczas aplikacji. Pierwsze pytanie: co powoduje, że nowy ESSDRIVE wymaga tylko 1 kg nacisku montażowego przy średniej rynkowej 3 kg, że stosowane wkrętarki służą nam dłużej, a wreszcie to, co jest najważniejsze po dniu pracy, że nie bola nas ramiona. Jest to ważne szczególnie wtedy, kiedy wykonujemy prace w trudnych warunkach montażowych, a nasze stawy są narażone na duże obciążenia.

Pytanie proste, ale na odpowiedź składa się kilka elementów. Unikalny grot wkrętów powoduje, że akcja wkręcania rozpoczyna się praktycznie po 1–2 obrotach wkrętarki. Specjalny kształt gwintu, kąt pochylenia i skok powodują, że bez wywierania nacisku wkręt jest wciągany w podłoże. Frez na gwincie, którego umiejscowienie na wkręcie, głębokość i długość także nie jest przypadkowa, przecinając włókna drewna, zmniejsza znacznie moment dokręcający. Wreszcie element rozwiercający, czyli tak zwany młynek, znajdujący się między częścią gwintowaną a częścią gładką wkręta, rozwiercając otwór za gwintem, zmniejsza znacznie tarcie pomiędzy ścianką otworu a wkrętem.
Pytanie drugie: co powoduje, że plastyczność wkrętów ESSDRIVE wykonanych ze stali węglowej jest znacznie większa od podobnych, które możemy spotkać na rynku? Wielu z nas doświadczyło nieprzyjemnych skutków pękania wkrętów stosowanych do montażu elementów wykonanych z drewna. Musimy pamiętać, że drewno jest materiałem bardzo wymagającym, bardzo podatnym na zmieniające się warunki atmosferyczne. ESSVE znalazło na to doskonałe „lekarstwo”, dodając do stopu, z którego wykonany jest ESSDRIVE, bor, pierwiastek wykorzystywany między innymi w technologiach kosmicznych, w konstrukcjach stalowych, z których wznoszone są drapacze chmur, duże mosty, rurociągi, duże jednostki pływające i zbiorniki ciśnieniowe. Bor zmienia właściwości stali, zastępując węgiel i inne pierwiastki stopowe, zwiększając wytrzymałość. Jego niewielkie ilości mogą wpływać na mikrostrukturę i znacznie modyfikować właściwości mechaniczne stali.

Pytanie trzecie:

dlaczego efekt końcowy montażu wkrętów ESSDRIVE jest tak doskonały? Dlaczego licowanie wkręta z powierzchnią drewna jest idealne, brak spękań wokół łba, nie ma wystających spod niego drzazg i wiórów? Wszystko jest perfekcyjne, a uzyskujemy ten efekt dzięki unikalnej opatentowanej budowie łba wkrętów. Gniazdo TORX i rewelacyjny frez w dolnej części odpowiedzialny za wycięcie w drewnie stożka, w którym zagłębi się łeb wkrętu.

 

Omawiając wkręty ESSDRIVE, nie możemy zapomnieć o zabezpieczeniach antykorozyjnych. Ocynk elektrolityczny podstawowej wersji wkrętów nadaje im klasę antykorozyjności C1. Dla bardziej wymagających proponujemy wkręty w powłoce CorrSeal, która jest naszą unikalną powłoką, zapewniającą ochronę do klasy C4. CorrSeal znacznie zwiększy możliwości stosowania wkrętów ESSDRIVE, szczególnie wtedy, kiedy chcemy ich użyć w środowisku przemysłowym, na wybrzeżu morskim, w nieosłoniętych podestach, na basenach itp.

 

ESSVE jest jedną z niewielu firm, która przy wprowadzaniu produktów ma na uwadze człowieka i środowisko. Dlatego możemy zapewnić, że kolejne nowości uczynią naszą pracę lżejszą , wymagającą mniejszego wysiłku i energii naszej oraz używanych narzędzi. Prace już trwają, mamy nadzieję, że niedługo w kolejnym artykule przedstawimy równie rewelacyjny łącznik.

LP (ESSVE)
ZOBACZ TAKŻE

Dodaj komentarz

avatar