KORZYSTNE I EFEKTYWNE BIZNESOWO PARTNERSTWO. KONFERENCJE REGIONALNE PARTNERÓW HANDLOWYCH DEDRA EXIM
W tym roku Dedra zaprosiła swoich partnerów handlowych na trzy konferencje regionalne, które odbyły się marcu w Olsztynie, Kielcach i Wrocławiu. Pokazała się na nich jako firma, z którą współpraca jest wyjątkowo korzystna i pozwala klientom dynamicznie rozwijać własne przedsięwzięcia biznesowe.
Tradycyjnie konferencję prowadzili Hubert Jankowski, dyrektor ds. handlu i marketingu w Dedra-Exim, i Marcin Kruszewski, kierownik działu sprzedaży. – Mamy już 27 lat i 100-procentowy polski kapitał oraz duży bagaż doświadczeń – powiedział Hubert Jankowski. – W naszym portfolio jest 6 marek dobrze znanych na rynku: Dedra, Pansam, Descon, Hartsson Tools oraz Stanley i AEG. Oznaczone nimi produkty składujemy na
powierzchni magazynowej wielkości 13.000 m kw. i 95% z nich wysyłamy w ciągu 24 godzin. Obecnie zatrudniamy ok. 200 pracowników, natomiast na przestrzeni zaledwie kilku lat zwiększyliśmy zatrudnienie o prawie 40%.
W ciągu ostatniego roku Dedra zwiększyła swoją powierzchnię magazynową o kolejne 3000 m kw. – Dzięki temu liczba miejsc paletowych wzrosła o kolejne 2500, osiągając pułap 10.500 – poinformował Marcin Kruszewski. – Niezmiennie naszą wiodącą marką jest Dedra. Grupuje ona szeroki asortyment charakteryzujący się wysoką jakością: narzędzia, elektronarzędzia, akcesoria, artykuły BHP itd.
Dedra markę Pansam, oprócz wybranych narzędzi i elektronarzędzi, koncentruje przede wszystkim na kompresorach i akcesoriach pneumatycznych. – Oferuje ona wysoki poziom jakościowy charakterystyczny dla marki Dedra – stwierdził Hubert Jankowski. – Logo Descon otrzymały nasze oczyszczacze i osuszacze powietrza, termowentylatory, wentylatory, klimatyzatory, grzejniki, nagrzewnice itp. Zaś najmłodszą naszą marką jest Hartsson Tools. Oznaczyliśmy nią profesjonalne mechaniczne narzędzia ręczne mające 25-letnią gwarancję. Jesteśmy też w Polsce wyłącznym dystrybutorem nagrzewnic elektrycznych, gazowych i olejowych marki Stanley oraz kompresorów AEG.
Firma Dedra nie tylko oferuje rozbudowany asortyment, ale też zapewnia swoim partnerom silne wsparcie handlowe i marketingowe w myśl zasady, że rozwój firmy zależy od wzrostu jej klientów. Wachlarz oferowanego wsparcia jest bardzo duży i wieloraki. – Efektowne witryny sklepowe i regały, billboardy, reklamy na samochodach firmowych czy komunikacji publicznej, flagi itp. pozwalają nam i naszym partnerom budować wspólny wizerunek – stwierdził Marcin Kruszewski. – Ważną formą naszej aktywności marketingowej są gazetki promocyjne, których efektywność jest bardzo wysoka. Dużą wagę przywiązujemy też do rozbudowy naszego systemu regałowego. Pozwala on zwiększyć przestrzeń ekspozycyjną i optymalnie dobrać produkty oraz zawiera regały specjalne, np. przeznaczone do tematycznych ekspozycji czy moduły narożne umożliwiające bardzo efektywne wykorzystanie przestrzeni sklepowej. Nasze doświadczenia pokazują, że system ten wydatnie przyczynia się do zwiększenia sprzedaży produktów i pełni rolę wizualnego doradcy klientów ostatecznych. Jest też doskonały w przypadku ekspozycji nowości produktowych i efektywnej ich sprzedaży.
Na tym nie kończą się jednak aktywności marketingowe Dedry. Jej dział wsparcia sprzedaży, który działa od ponad roku, organizuje szkolenia produktowe dla klientów, wykorzystując do tego samochód pokazowy Dedra Democar. – Dojeżdżamy nim do każdego z naszych partnerów – mówił Hubert Jankowski. – Zadaniem Democara jest obszerna
prezentacja naszego asortymentu, pokazy praktycznego zastosowania narzędzi i elektronarzędzi oraz przeprowadzanie szkoleń produktowych dla naszych partnerów handlowych. Democar uniezależnia szkolenia od kaprysów pogody oraz pozwala na gruntowne zapoznanie się klientów z naszą gamą. Wykorzystujemy go też na targach lokalnych czy imprezach organizowanych przez naszych partnerów handlowych do docierania do ostatecznych użytkowników narzędzi. W ub.r. Democar od maja do listopada odwiedził 142 klientów w Polsce oraz w południowej Europie i pozwolił nam przeszkolić ok. 4000 osób. W tym roku do Democara dołączył drugi, nieco mniejszy samochód demonstracyjny. Umożliwi on nam zwiększenie liczby szkoleń i prezentacji produktowych oraz pokazów praktycznych.
W strategii biznesowej Dedry, jak już wspominaliśmy, ważne miejsce zajmuje logistyka. – Chcemy, aby nasi klienci zaopatrywali się u nas w szeroką gamę produktów – stwierdził Marcin Kruszewski. – Ponieważ zapewniamy im dostępność 95% oferty w ciągu 24 godz., stawiamy głównie na szerokość ich zakupów.
– Magazyn naszych klientów znajduje się u nas – dodał Hubert Jankowski. – Dzięki temu mogą oni szybciej i efektywniej obracać kapitałem, płynnie inwestując w szerokość naszej gamy produktowej. Do tego oferujemy im wysoki rabat handlowy, cennik specjalny dla wybranych produktów o wysokiej rotacji i wydłużony termin płatności. Naszej współpracy z partnerami nie ogranicza też żadna umowa handlowa obligująca ich do zakupów określonej wielkości. Kooperacja ma być maksymalnie korzystna dla obu stron. Nasz klient może też u nas dowolnie kształtować swoje zakupy pod względem doboru asortymentu, jednak w tej kwestii absolutnie służymy wszelkim wsparciem.
Marcin Kruszewski omówił też program Dedra Partner: – W ramach niego zapewniamy kompleksową obsługę punktów handlowych w zakresie dostępności oraz ekspozycji towarów, standardów obsługi klienta i wsparcia technicznego przy wyborze naszych narzędzi. Do programu Dedra Partner przystąpiło w Polsce już 70 sklepów, w tym 45 w ub.r., zaś zagranicą mamy ich 10 – na Słowacji i Węgrzech oraz w Czechach i Rumunii.
Podczas konferencji Hubert Jankowski wyróżnił najlepszych partnerów handlowych Dedry. Nagrodzono ich pamiątkowymi statuetkami. Otrzymały je firmy: Tobartus Skierniewice, 3W Dystrybucja Szczecin, Iwmar Pyzdry, Plus Zagórów, Promet Sompolno, TEX Kłodzko, Centrum Narzędziowe Mikołajki, Sandras Kutno, Uroczysko Brzesko, Gama Łowicz, Twoja Alfa Kołobrzeg, Iwagrol Tychowo, Beapol Buk, Budomex Włoszakowice, Mar-Jola Bychawa, Paw Wojnicz, Andalex Ujazdów, Marko Opoczno, Best-Met Warszawa, BricMarket Leszno, Metalik Bydgoszcz, AM Tools Włocławek, Majster Bolesławiec, Bugerman Gdańsk, Zieliński Tuchola, Amis2 Garwolin, Heromet Ostrów Mazowiecka, Artmet Wieruszów, Hydroart Gaca Trzemeszno, X-Bud Nekla, Klucznik Sejny, Żakowicz Sieradz, Fachowiec Hajnówka, P.M Metal Rawa Mazowiecka. Druga części konferencji poświęcona była prezentacji szerokiej gamy nowości produktowych, a w tym: zacieraczki do tynków, elektronarzędzi zasilanych wydajnymi bateriami Li-ion, szczotek technicznych, zestawów
pins