Konferencja partnerów handlowych Tooltechnic Systems (Polska)

W dniach 9-11 stycznia w Hotelu Zamek na Skale w Trzebieszowicach k. Lądka Zdroju firma Tooltechnic Systems (Polska) zorganizowała konferencję dla dystrybutorów marek Festool, Protool i Schneider Airsystems. W spotkaniu uczestniczyli najlepsi jej partnerzy handlowi.

 

 


Konferencję otworzył Jacek Rybka, prezes zarządu Tooltechnic Systems (Polska) i dyrektor marki Festool, dziękując uczestnikom za przybycie i przedstawiając program spotkania. Następnie minutą ciszy organizatorzy i ich goście uczcili Michała Kubickiego, zasłużonego i bardzo lubianego oraz cenionego pracownika Tooltechnic Systems (Polska), który zmarł przed Świętami Bożego Narodzenia. Część merytoryczną spotkania otworzyło wystąpienie Macieja Stajkowskiego, reprezentującego

firmę-matkę TTS Tooltechnic Systems AG&Co KG i będącego menadżerem odpowiedzialnym za kraje Europy Środkowo-Wschodniej, w tym też za Polskę. Jego tematem były europejskie realizacje koncepcji sprzedażowych World of Festool i shop-in-shop, jak też merytoryczne wsparcie dla dystrybutorów sprzętu marki Festool mające na celu osiągnięcie dalszego wzrostu sprzedaży. – Dzięki wspólnej analizie (tzn. przeprowadzonej razem przez nas i dystrybutora) potencjału odbiorców końcowych, pokazom maszyn i systemów Festool w sklepie oraz u klientów, jak też dzięki wystawie produktowej typu shop-in-shop można osiągnąć znaczny wzrost sprzedaży naszego sprzętu – konkludował Maciej Stajkowski. – Kluczową sprawą jest tutaj scisła współpraca z dystrybutorem zarowno przy planowaniu pokazów, jak i ich realizacji oraz późniejszym monitorowaniu wyników.


Maciej Stajkowski reprezentował firmę-matkę TTS Tooltechnic Systems AG&Co KG


W swoim wystąpieniu Jacek Rybka skupił się na sytuacji i osiągnięciach marki Festool w Polsce: – Pomimo dużych turbulencji na rynku, założone plany na 2011 rok wykonaliśmy w 100%, co oznacza, iż takie aktywności jak wprowadzenie nowego systemu rabatów, uaktualnienie listy partnerów handlowych, rozszerzenie współpracy ze szkołami zawodowymi, zwiększenie liczby szkoleń dla sprzedawców i klientów końcowych, uatrakcyjnienie strony internetowej oraz rozszerznie współpracy w ramach podpisanej umowy shop-in-shop przyniosły oczekiwane rezultaty.


O osiągnięciach Tooltechnic Systems (Polska) mówił Jacek Rybka, prezes zarządu tej firmy i dyrektor marki Festool


Ważną częścią wystąpienia Jacka Rybki było przedstawienie najlepszych partnerów handlowych marki Festool. Pierwsze miejsce w rankingu wielkości sprzedaży przypadło firmie S.C. Toolsystems, drugie – JR-Techowi, a trzecie Andrzejowi Możdżeniowi. Największą dynamikę sprzedaży sprzętu marki Festool osiągnęły firmy Protools, AW Narzędzia i Kowalland Wojciech Kowalczyk, zaś najlepszymi debiutantami wśród partnerów handlowych okazały się DIAM – Service, SAS i Unimet, natomiast najaktywniejszymi w szkoleniach były VBH Polska, CN Kneblewski i PRO-FES. Wyróżnieni partnerzy handlowi Festool zostali uhonorowani pamiątkowymi dyplomami.

 

Jacek Rybka, Mariusz Czajkowski – kierownik Działu Marketingu w Tooltechnic Systems (Polska),

oraz Jan Rydzewski – właściciel firmy JR-Tech


Jacek Rybka, Mariusz Czajkowski oraz Jacek Kneblewski  – właściciel CN Kneblewski


Na zakończenie swojego wystąpienia Jacek Rybka przypomniał filozofię marki Festool, która stanowi podstawę jej sukcesów. – Jej główne założenia można streścić, mówiąc: klient końcowy stanowi centrum uwagi marki Festool. Oznacza to silną koncentrację na partnerach handlowych i końcowych użytkownikach elektronarzędzi oraz osprzętu Festool i mocne systemowe ich wsparcie: handlowe, logistyczne, serwisowe, szkoleniowe, marketingowe oraz udostępnienie szerokiej informacji o naszych produktach w internecie – konkludował Jacek Rybka.

O marce Prootol w 2011 roku i zasadach jej dystrybucji mówiła dyrektor Ewa Wilczyńska: – Protool dzięki wysokiej jakości wykonania i innowacyjności produktów to obecnie na rynku

elektronarzędziowym marka premium. Nasz sprzęt, charakteryzujący się wysokim zaawansowaniem technicznym, dystrybuujemy wyłącznie w kanale handlu specjalistycznego. Protool to też wysokie kompetencje dzięki specjalizacji w pracach ciesielskich oraz renowacji i modernizacji, montażu (operacje wiercenia i wkręcania), cięciu i szlifowaniu różnych materiałów budowlanych. Naszą filozofią działania są długotrwałe powiązania handlowe, stanowiące podstawę sukcesów w przyszłości. Zaś najważniejszym czynnikiem są dla nas osobiste relacje, bez których niemożliwa byłaby współpraca oparta na zaufaniu. Z założenia odrzucamy jednostronność. Z dużym zaangażowaniem inwestujemy w relacje, jednocześnie stawiając partnerom handlowym wysokie wymagania.


Ewa Wilczyńska, dyrektor marki Protool, podczas swojego wystąpienia


Ewa Wilczyńska przedstawiła także 10 najlepszych dystrybutorów elektronarzędzi Protool w Polsce. W grupie wyróżnionych firm znalazły się: AW Narzędzia (1. miejsce), JR-Tech J. Rydzewski (2.), CN. J. Kneblewski (3.), Samar Sp.j., PGN Olsztyn, Narzędzia SA, B&B Tools Sp z o.o., Elnar Sp. z o.o., Castor Technik S.C. i Stator P. Marczuk. Kończąc swoją prezentację, Ewa Wilczyńska zaprosiła uczestników konferencji na stoisko marki Protool na targach Budma, jak również zadeklarowała na 2012 rok więcej wsparcia dla partnerów handlowych chcących rozwijać się na rynku z marką Protool, co oznacza rozbudowę centrów renowacji i modernizacji, mocniejsze ukierunkowanie na klienta końcowego (multiplikatory), szkolenia produktowe przeprowadzane w siedzibie Tooltechnic Systems (Polska) oraz u dystrybutotów i pokazy u klientów końcowych.

 

Ewa Wilczyńska, Mariusz Czajkowski i Roman Wierzbanowski właściciel firmy Castor Technik


Osiągnięcia marki Schneider Airsystems w 2011 roku zaprezentował Sebastian Müller, area sales manager w firmie Schneider Druckluft GmbH, którą reprezentuje w naszym kraju Tooltechnic Systems (Polska): – W ub.r. wypracowaliśmy w Polsce ponad 20-proc. wzrost sprzedaży, co jest dużym osiągnięciem, zważywszy na obecną trudną sytuację w segmencie rynkowym sprężonego powietrza. Następnie Sebastian Müller przedstawił listę najlepiej sprzedających się produktów, a także ranking 10 najlepszych partnerów handlowych marki Schneider Airsystems. W wyróżnionej grupie dystrybutorów znalazły się Redix T. Kościesza (1. miejsce), (2.) Pressura Dariusz Olszewski, (3.) Hurtownia Narzędzi Seger, Slet, AW Narzędzia, „Centrala Techniczna” BZ Sojka, „Stator P. Marczuk”, Intertool S.C., Cel-Nar i Salon Techniczny.

 

Sebastian Müller, area sales manager w firmie Schneider Druckluft GmbH, podczas swojej prezentacji


Niektóre aktywności marketingowe marek Festool i Protool oraz wyniki badań ankietowych przeprowadzonych przez Tooltechnic Systems (Polska) wśród polskich użytkowników elektronarzędzi omówił Mariusz Czajkowski, kierownik Działu Marketingu w Tooltechnic Systems (Polska). Badania te pokazały bardzo mocną pozycję sprzętu Festool w branżach stolarskiej, malarskiej i automotive. Np. 35% fachowców z tych branż używa elektronarzędzi tej marki. Niezwykle ważną z punktu widzenia społecznego aktywnością marki Festool jest merytoryczne i sprzętowe wsparcie dla szkolnictwa zawodowego w Polsce. – Mamy już trzy klasy Festool – poinformował Mariusz Czajkowski. – Pierwsza z nich powstała w

2009 roku w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Kochanowskiego w Garbatce Letnisko (specjalizacja w stolarstwie), druga w czerwcu ub.r. w Zespole Szkół Mechanicznych Centrum Kształacenia Ustawicznego nr 2 im. Św. Józefa w Białymstoku (specjalizacja w blacharstwie i lakiernictwie), trzecia zaś we wrześniu ub.r. w Zespole Szkół im. Macieja Rataja w Reszlu  (specjalizacja w stolarstwie). Na tym nie koniec, planujemy bowiem w 2012 roku utworzenie takich klas w Zespołach Szkół Zawodowych Towarzystwa Salezjańskiego w Oświęcimiu i Szczecinie. Mariusz Czajkowski zapowiedział także gruntowną renowację strony internetowej Protool, a w zasadzie powstanie w drugiej połowie 2012 roku zupełnie nowego portalu poświęconego tej marce.

 

Mariusz Czajkowski, kierownik Działu Marketingu w Tooltechnic Systems (Polska), omówiał aktywności marketingowe


Część teoretyczną konferencji zakończył Tomasz Żurkowski, szef Działu Szkoleń w Tooltechnic Systems (Polska), prezentując statystyki uczestnictwa w szkoleniach oraz ich wpływ na skuteczność sprzedaży produktów Festool, Protool i Schneider Airsystems. Pierwszy dzień spotkania zakończyła uroczysta kolacja, podczas której gość specjalny, benedyktyn ojciec Leon Knabit, mówił o miejscu wiary i aktywności zawodowych w życiu ludzkim.

 

Tomasz Żurkowski, szef Działu Szkoleń w Tooltechnic Systems (Polska), podczas swojego wystąpienia


Drugi dzień konferencji rozpoczęły zajęcia rekreacyjne, podczas których jedna grupa partnerów handlowych jeździła na nartach, a druga zwiedzała kopalnię złota w Złotym Stoku. Po południu miała miejsce merytoryczna część spotkania, w trakcie której odbyły się zajęcia praktyczne, prezentacje nowych produktów oraz konkursy. Pierwszy z nich przeprowadzony przez Mirosława Wiśniewskiego, doradcę technicznego marki Schneider Airsystems, polegał na jak najszybszym zbudowaniu miniinstalacji sprzężonego powietrza. Dwa następne poprowadzili Grzegorz Botor i Radosław Ostałowski, regionalni kierownicy sprzedaży Protool. Pierwsza konkurencja polegała na montażu najnowszą wiertarko-wkrętarką Protool wkrętu pod kątem 40°, a druga – na liniowym wkręceniu 10 wkrętów wkrętarką Protool DuraDrive DWC 18-2500 DEC LI z magazynkiem do seryjnego wkręcania AF 55-DWP/DWC. O zwycięstwie decydowała dokładność wykonania tych operacji. Zwycięzcy i uczestnicy wymienionych konkursów zostali nagrodzeni wartościowymi upominakami z logo Schneider i Protool. Warto tu wspomnieć, że Grzegorz Botor i Radosław Ostałowski zaprezentowali też najnowsze mieszarki Protool oraz prototyp najnowszej wiertarko-wkrętarki tej marki, która niebawem – jak zapewniali – podbije serca polskich użytkowników elektronarzędzi.

 

 

 

Następnie odbyły się zajęcia praktyczne Festool. Polegały na montażu ekspozytora, będącego dość złożonym elementem drewnianym, przy użyciu frezarki do połączeń DOMINO DF 700 (Domino XL). Podczas zajęć uczestnicy konferencji uczyli się poprzez pracę, jak wykorzystać wszystkie możliwości tej wszechstronnej maszyny. Przypomnijmy, że zrewolucjonizowała ona wykonywanie połączeń elementów drewnianych z drewna litego.

 

  

/>  

 

Konferencję zakończyła uroczysta kolacja, podczas której Maciej Kubicki, syn niedawno zmarłego Michała Kubickiego, komentując pokazywane przez siebie zdjęcia, mówił o ojcu, jego pracy w Tooltechnic Systems (Polska) i osiągnięciach zawodowych. Wspomnienie Macieja Kubickiego u wielu osób wywołało autentyczne wzruszenie i przywołało najlepsze chwile z życia zawodowego, pokazując przy tym w ludzkim wymiarze 20-letnią historię marki Festool w Polsce.