Konferencja partnerów handlowych SNA Europe- Poland
W dniach 13-15 czerwca br. odbyła się ogólnopolska konferencja dealerska SNA Europe – Poland Sp. z o.o. Polski oddział amerykańskiego koncernu zafundował swoim partnerom handlowym ucieczkę od wielkomiejskiego zgiełku, zapraszając na trzy dni sielanki w Osadzie Karbówko, malowniczego miejsca w Dolinie Drwęcy.
W związku z przypadającą 125 rocznicą powstania marki, Piotr Nowak, dyrektor zarządzający SNA Europe – Poland Sp. z o.o., podczas prezentacji otwierającej spotkanie przybliżył najważniejsze fakty z sięgającej początków XIX wieku historii firmy. Jeden z założycieli firmy Bahco i jednocześnie wynalazca – J.P. Johansson – skonstruował w
latach 80. XIX stulecia uniwersalny klucz do rur, który został opatentowany w 1888 r. Natomiast w 1892 r. uzyskał patent na pierwszy klucz nastawny zwany u nas szwedzkim. Firma Bahco od samego początku swojego istnienia rozwijała zarówno swoje wyroby (narzędzia), jak i posiadane technologie produkcji. Rozwój firmy odbywał się także przez akwizycję innych producentów, m.in. w latach 70. XX wieku zakupiono dwa niemieckie przedsiębiorstwa: Belzer (producenta wysokiej jakości narzędzi przemysłowych) oraz Dowidat (wytwórcę narzędzi do bardziej popularnych zastosowań). W 1991 firma Bahco została przejęta przez szwedzki koncern Sandvik, który oferował narzędzia pod swoją marką, zachowując jednak znane logo rybki z haczykiem przez kolejnych 8 lat, aż do momentu sprzedaży amerykańskiemu koncernowi Snap-on Inc. Amerykanie zdecydowali się przywrócić markę Bahco, zachować dobrze znane na rynku logo oraz pomarańczowo-czarną kolorystykę większości narzędzi. – W ten sposób doszło do odrodzenia Bahco w ramach koncernu Snap-on Inc, który w lipcu 2005 r. zdecydował o stworzeniu największej grupy narzędziowej w Europie. W ten sposób powstała grupa SNA-Europe jako połączenie grupy Bahco i iberyjskiej grupy Eurotools reprezentującej m.in. marki Irimo, Palmera. Sukcesywnie oddziały koncernu zmieniały swoje nazwy. Również polska firma przyjęła nową nazwę SNA-Europe Poland Sp. z o.o. – dodał. Następnie omówił organizację polskiego oddziału SNA Europe i przedstawił pracowników. Opowiedział też o markach, których dystrybucją zajmuje się rodzimy oddział firmy. Podkreślił wiodącą rolę produktów sygnowanych logo Bahco, sprzedawanych pod hasłem „Wiodąca technologia”: – Marka Bahco już w tej chwili oferuje bardzo szeroki asortyment produktów, które z powodzeniem sprzedajemy na rynkach europejskich i amerykańskich, a także azjatyckich. Będzie ona systematycznie rozszerzana o kolejne narzędzia, projektowane w oparciu o pomysły rodzące się w czasie rozmów z klientami i będące odpowiedzią na ich potrzeby. Zwrócił także uwagę na markę Irimo, przeznaczoną dla branży motoryzacyjnej, której mottem jest „Wygrać z czasem”. Marka ta coraz lepiej radzi sobie na polskim rynku. Piotr Nowak zapowiedział też wzmacnianie pozycji Irimo jako tzw. marki drugiego szczebla dla motoryzacji i przemysłu. Na koniec przedstawił nowości w ofercie firmy wprowadzone w 2010 r. Pierwszy dzień spotkania zakończyła uroczysta kolacja i zabawa do późnych godzin nocnych.Drugi dzień konferencji również obfitował w wiele atrakcji. Po śniadaniu goście mieli okazję wziąć udział w zajęciach survivalowych w terenie. Solidna porcja zmagań i zabawy pozwoliła oderwać się na chwilę od codzienności i przygotować się do przyjęcia dużej dawki wiedzy podczas poobiednich prezentacji. Popołudniową część teoretyczną rozpoczął Tomasz Orlikowski, regionalny kierownik sprzedaży w rejonie Polski południowej. Zaprezentował ofertę narzędzi Bahco skierowaną do przemysłu. Następnie Tomasz Otręba, kierownik do spraw pił taśmowych, omówił zastosowania pił taśmowych węglikowych, podkreślając możliwości, jakie daje użycie tych narzędzi w obróbce materiałów trudno obrabialnych, takich jak: stal nierdzewna i narzędziowa, inne stale wysokostopowe, stopy tytanu czy inconelu. Remigiusz Sylwestrzak, kierownik sprzedaży regionu zachodniego, omówił nowości i zmiany w ofercie narzędzi przeznaczonych dla motoryzacji, a Piotr Bogdanow, specjalista ds. sadownictwa i ogrodnictwa, przedstawił ofertę narzędzi ogrodowych.
Następnie uczestnicy konferencji wysłuchali szczegółowej prezentacji marki Irimo, którą przeprowadził Piotr Graca, współwłaściciel firmy ES Tools z Bielska-Białej, która zajmuje się dystrybucją narzędzi tej marki w Polsce. Marka Irimo istnieje
od ponad 80 lat. Wywodzi się z Hiszpanii, znana jest bardzo dobrze również we Francji, a od 2005 r., czyli od czasu, kiedy znalazło się w grupie marek należących do koncernu SNA Europe, zdobywa kolejne rynki europejskie. – Narzędzia spod znaku Irimo charakteryzują się bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny oraz są dostępne w szerokim asortymencię i produkowane – co warto podkreślić – w fabrykach europejskich – powiedział Piotr Graca. Irimo kieruje swoją ofertę do przemysłu oraz branży motoryzacyjnej. W swoim portfolio ma: wózki narzędziowe, wkrętaki, różne rodzaje kluczy, w tym dynamometryczne, multiplikatory, nasadki ręczne i udarowe, przedłużki, grzechotki, imadła, klucze imbusowe, wkrętaki dla elektryków, młotki, przecinarki, piły ręczne, szczypce, obcinaki, nożyce do wkrętów oraz blachy itd. W ofercie tej marki znajduje się także gama narzędzi pneumatycznych oraz narzędzia specjalistyczne dla warsztatów samochodowych. Piotr Graca przypomniał, że wszystkie oferowane urządzenia można obejrzeć na stronie internetowej www.irimo.pl, gdzie znajduje się również pełny katalog produktów. W Bielsku-Białej znajduje się magazyn centralny, w którym stale utrzymywane są wysokie stany najczęściej rotujących produktów. Dzięki temu firma jest w stanie realizować zamówienia w trybie ekspresowym. Dziś zamówione produkty mogą być u klienta już następnego dnia. Jednak, jak podkreślał Piotr Graca, ES Tools to nie tylko magazyn. – To przede wszystkim prężnie działająca firma, która swoim partnerom handlowym oferuje również bardzo szerokie wsparcie marketingowe: od materiałów drukowanych, poprzez elementy wyposażenia, takie jak ścianki ekspozycyjne czy stojaki, po promocję marki na różnych imprezach targowych regionalnych i ogólnopolskich – zapewnił. Do dyspozycji dystrybutorów jest także samochód pokazowy. Prezentacja Piotra Gracy zakończyła część merytoryczną konferencji. Zaś jej ostatecznym finałem były wieczorne wspólne grillowanie i zabawa na świeżym powietrzu.Piotr Nowak, dyrektor zarządzający SNA Europe – Poland Sp. z o.o
Piotr Graca, współwłaściciel firmy ES Tools zBielska-Białej