Konferencja ogrodowa Makity

 

 

1 lutego br. w malowniczo położonym u stóp Jaworzyny Krynickiej hotelu Czarny Potok Resort & SPA odbyła się ogólnopolska konferencja ogrodowa Makity. Uczestniczyło w niej ponad 120 przedstawicieli partnerów handlowych dystrybuujących w naszym kraju urządzenia spalinowe
i ogrodowe japońskiego producenta.

 

Spotkanie tradycyjnie otworzył Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o. Po krótkim powitaniu przedstawił plan spotkania, a następnie oddał głos Kenichi Ohara – prezesowi polskiego przedstawicielstwa koncernu. – Dziękujemy bardzo serdecznie za państwa stałe wsparcie i owocną współpracę. Dzięki niej Makita Polska odnotowała w 2013 r. wzrost obrotów i podobnego ich zwiększenia spodziewamy się

również w tym roku – podkreślił Kenichi Ohara. – W tym celu planujemy kontynuację rozpoczętych w 2013 r. inwestycji w rozwój elektronarzędzi ogrodowych oraz poszerzenie oferty narzędzi spalinowych. W bieżącym roku chcemy wprowadzić kilkanaście nowych modeli.

Kenichi Ohara – prezes zarządu Makita Sp. z o.o.

 

Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o.

Następnie Stanisław Brzuśnian, szef Centralnego Serwisu Makity, przedstawił uczestnikom konferencji nowe rozwiązania techniczne, które zostały wprowadzone w produktach o napędzie spalinowym sygnowanych logo Makita. – Od dwóch lat normy europejskie wymuszają na producentach stosowanie w wyrobach o napędzie spalinowym rozwiązań ograniczających emisje spalin – poinformował Stanisław Brzuśnian. – Makita już kilka lat temu wprowadziła program Go Green mający na celu ochronę środowiska naturalnego. Program ten rozwija się wielokierunkowo, wspomagając działania proekologiczne. W naszych urządzeniach zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in.: technologie Easy Start i zapłonu MPI, które ułatwiają uruchomienie silników, SAS redukującą straty paliwa i SLR gwarantującą całkowite spalanie mieszanki w cylindrze. Nasze narzędzia spalinowe mają także w układzie wydechowym katalizatory, które dopalają szkodliwe związki, chroniąc w ten sposób środowisko i zdrowie użytkowników.

Stanisław Brzuśnian – szef Centralnego Serwisu Makity

Kolejną cześć prezentacji poprowadził Zbigniew Kogut, regionalny koordynator sprzedaży. Omówił nowości w ofercie ogrodowej Makity na 2014 r. Scharakteryzował kilka modeli pilarek łańcuchowych, m.in.: Makita EA3110T (Dolmar PS311TH) i Makita EA6100P45E (Dolmar PS6100-45), okrzesywarkę Makita EY2650H25H z wysięgnikiem, która pozwala pielęgnować wysokie drzewa, oraz spalinowe nożyce do żywopłotów na wysięgniku oznaczone jako Makita EN4950H (Dolmar MH246.4D). Są to uniwersalne nożyce profesjonalne do żywopłotu z regulowaną listwą tnącą i wyjątkowo długim wysięgnikiem. Silnik został umieszczony tak, aby stanowił przeciwwagę dla listwy tnącej, co powoduje, że maszyna jest niezwykle wygodna i łatwa w obsłudze podczas cięcia wysokich żywopłotów, jeśli nie używa się podnośnika czy drabiny. Zaprezentowano też nowy model kosy mechanicznej z uchwytem oburęcznym Makita EM2600U oraz gamę kosiarek: Makita PLM4120 oraz samobieżne 3-biegowe Dolmar PM-4601S i Makita PLM5113. Prowadzący zwrócił też uwagę na najlżejsze spalinowe nożyce do żywopłotu Makita EH5000W oraz spalinową przecinarkę do betonu Dolmar PC-6114 (Makita EK6101).

 

Zbigniew Kogut – regionalny koordynator sprzedaży

 

Kolejna część prezentacji poświęcona była urządzeniom o napędzie elektrycznym. Zbigniew Kogut omówił kosiarki Makita ELM4612 i ELM4613 oraz dmuchawę/odsysacz z opcją mulczowania Makita UB0800X. Akumulatorowe elektronarzędzia ogrodowe zaprezentował regionalny koordynator sprzedaży Michał Mucha. Poinformował m.in. o podkaszarkach do trawy o podwyższonej odporności na pył i wilgoć (Makita BUR142UZ i BUR182UZ) oraz wykaszarce Makita DUR182LZ z uchwytem typu pętla, a także o linii narzędzi Li-Ion 36 V z gniazdami zasilającymi 2 x 18 V.
W jej skład wchodzi akumulatorowa pilarka łańcuchowa Makita DUC252Z, dmuchawa Makita DUB361Z oraz nożyce akumulatorowe do żywopłotu Makita DUH651Z z przestawną rękojeścią.
Następnie Sławomir Gronuś, regionalny koordynator sprzedaży, przedstawił gościom konferencji ubiegłoroczne osiągnięcia drużyny drwali sponsorowanej przez Makitę. W spotkaniu uczestniczył jeden z

jej członków, Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali, który opowiedział o przygotowaniach do zawodów i obecnym wysokim poziomie tej dyscypliny w Polsce. Sławomir Gronuś zwrócił również uwagę na systematycznie zwiększającą się liczbą profesjonalnych pilarek Makity, którymi posługują się zarówno zawodnicy-drwale, jaki i ekipy drwalskie zajmujące się wyrębem i pracami leśnymi: – Coraz więcej zawodników, i to nie tylko sponsorowanych przez Makitę, i coraz więcej drwali wybiera maszyny japońskiej marki. Potwierdza to najwyższą klasę naszych urządzeń i daje nam bardzo dobre perspektywy na zwiększenie udziału w rynkowym segmencie profesjonalnych pilarek spalinowych.

 

Sławomir Gronuś – regionalny koordynator sprzedaży,
i Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali

 

Ostatnią część merytoryczną konferencji poprowadził Przemysław Dudziak, regionalny dyrektor sprzedaży. Przedstawił uczestnikom prowadzony przez Makitę program ekologiczny Go Green. – Firma Makita na wiele sposobów realizuje misję dbałości o środowisko naturalne – powiedział Przemysław Dudziak. – Stosuje coraz lepsze materiały w produkcji swoich urządzeń, eliminuje substancje chemiczne, których użycie może szkodzić środowisku. Aby rozpropagować ideę dbałości o środowisko naturalne, stworzyliśmy program Go Green. Przez jego popularyzację chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, zadbaliśmy więc o jego promocję w prasie, radiu, telewizji i internecie, a także poprzez reklamy outdoorowe. Wspólnie z Wyższą Szkołą Zarządzania Środowiskiem w Tucholi zorganizowaliśmy Ogólnopolski Turniej Szkół „EKO”. Konkurs miał na celu popularyzację problematyki ekologicznej oraz pozytywne stymulowanie młodzieży do poszerzania wiedzy i umiejętności przyrodniczo-technicznych. Już 17 stycznia ruszy nasza całkowicie nowa i  innowacyjna kampania ekologiczna. Na specjalnie przygotowanej stronie internetowej www.toolstory.pl znajdziecie państwo film pt. „Sprzęt, który kochałem”, w niekonwencjonalny sposób pokazujący, jak ważny jest recykling. Poza tym na stronie znajdą się również najważniejsze informacje: co to jest recykling, jaki sprzęt można oddać do recyklingu czy jakie są korzyści z takich działań. Cała kampania jest innowacyjnym podejściem do tematu, ale jesteśmy pewni, że wszystkim przypadnie do gustu. Podczas merytorycznej części konferencji odbył się także entuzjastycznie przyjęty widowiskowy pokaz rzeźbienia w lodzie. Używając elektronarzędzi Makity, przeprowadził go w stylu hip-hop Adam Pieśniewski i jego team Ostre Cięcie. Przypomnijmy, Adam Pieśniewski zajmuje się spektakularnymi pokazami rzeźbienia w lodzie, tworzeniem lodowych barów, dużych konstrukcji, jak też prowadzeniem profesjonalnych warsztatów, na których uczy wykonywania rzeźb w tym trudnym do obróbki materiale.

 

Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzedaży

 

Konferencję zakończył bankiet w klimacie rosyjskiego podziemia. Jak zwykle, był okazją do rozmów kuluarowych, wymiany doświadczeń, a także świetnej zabawy do samego rana.

 

Rzeźba lodowa: pilarkaMakita

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Pełne wzajemne zrozumienie Intertools w grupie MegaPARTNERów LŁ

Dynamicznie rozwijający się Intertools z Leszna przystąpił do elitarnej grupy MegaPARTNERów LŁ.

Intertools z Leszna to młoda firma działająca na rynku narzędziowym od 2008 r. – Jesteśmy nastawieni na dynamiczny rozwój – informuje Marcin Gmerek, współwłaściciel Intertoolsa. – Naszą ofertę stanowią głównie narzędzia z najwyższej półki, które są w stanie sprostać wysokim wymaganiom różnych grup fachowców pracujących w szeroko rozumianym budownictwie. Zawodowo wywodzimy się z branży narzędziowej. Dlatego wybór asortymentu był uwarunkowany naszą wcześniejszą znajomością potrzeb i wymagań profesjonalistów z budownictwa, przemysłu i rzemiosła.
Leszczyńska firma najpierw dysponowała lokalem 180-metrowym. – Od listopada ub.r. pracujemy w nowoczesnym własnym

obiekcie o powierzchni 1400 m kw., z czego powierzchnia sklepowa zajmuje 500 m kw., zaś resztę jej – serwis i magazyn – opowiada nam Marcin Gmerek. – Inwestycja ta została ukończona po dwóch latach od momentu zakupu działki, a więc bardzo szybko.

Intertools oprócz sprzedaży zajmuje się serwisowaniem narzędzi i ostrzeniem pił tarczowych. – Naszą załogę wraz z trzema współwłaścicielami stanowi 8 osób mówi Marcin Gmerek. – Wszyscy pracujemy ciężko na równi z pracownikami, dzięki czemu dynamicznie się rozwijamy. Obsługujemy głównie firmy działające w regionie byłego województwa leszczyńskiego i okolic. Staramy się aktywnie docierać do klientów, dlatego odwiedzamy ich w miejscu pracy: na budowach i w warsztatach czy zakładach produkcyjnych oraz usługowych. Prowadzimy także sprzedaż internetową, a ta, jak wiadomo, nie ma granic. Mamy więc też klientów z całego kraju.

Współpraca z wrocławskim LŁ datuje się od samego początku rozpoczęcia działalności przez Intertools. Właściciele leszczyńskiej firmy znali LŁ ze swojej wcześniejszej pracy zawodowej w branży narzędziowej. – Do LŁ, wtedy jeszcze Lange Łukaszuk, wykonaliśmy jeden z pierwszych telefonów – wspomina Marcin Gmerek. – Lange Łukaszuk była też pierwszą firmą, z którą podpisaliśmy umowę handlową. Dlatego już na początku działalności pojawiły się w naszej ofercie mieszarki Collomix, opalarki Steinel i odkurzacze Starmix. Potem dołączyły do nich elektronarzędzia Kress, narzędzia Proxxon oraz narzędzia i instrumenty pomiarowe Sola. Nasza współpraca z LŁ układała się i układa bardzo dobrze zarówno pod względem obsługi logistycznej, jak i posprzedażnej oraz wsparcia marketingowego. Obecnie zdecydowana większość szerokiej oferty LŁ jest dostępna od ręki z naszego magazynu.
– Sądzę, że pomiędzy nami jest pełne zrozumienie – mówi Łukasz Mroczkowski, menedżer projektu w LŁ. – Wiemy, dokąd podąża Intertools i dlatego możemy zaproponować mu odpowiednie produkty do dystrybucji. Dla nas leszczyńska firma jest też opiniotwórcza, co pozwala nam modyfikować oraz rozszerzać ofertę zgodnie z potrzebami rynkowymi. Wymiana informacji, jak sądzę, pomaga obu firmom dynamicznie rozwijać swoją działalność.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

merXu: funkcjonalne i skuteczne zapytania ofertowe

Masz niestandardowe potrzeby zakupowe? Złóż zapytanie ofertowe na merXu. merXu to platforma zakupowa inna niż wszystkie. Poza bogatą ofertą produktów z wielu kategorii przemysłowych, zapewnia swoim klientom wiele ułatwiających transakcje funkcjonalności.

Jedną ważnych funckjonalności merXu jest możliwość składania przez kupujących zapytań ofertowych. Na czym polega ta opcja i co daje obydwu stronom transakcji? Na to i inne pytania związane z zapytaniami ofertowymi odpowiadamy w poniższym artykule.

Czym jest zapytanie ofertowe na merXu?

Tradycyjne zapytania ofertowe kierowane są do konkretnego sprzedawcy. Taka

funkcjonalność na platformie zakupowej byłaby jednak dość kłopotliwa dla kupującego, ponieważ wiązałaby się z koniecznością znalezienia sprzedawców, którzy mogą oferować poszukiwany produkt, oraz wielokrotnym wysłaniem tego samego zapytania. Specjaliści merXu stworzyli więc inną możliwość. Kupujący składa zapytanie ofertowe raz, nie wybierając konkretnego sprzedawcy. Zapytanie trafia na listę, którą sprzedawcy przeglądają, poszukując zbytu dla swoich produktów. W ten sposób każdy zarejestrowany na merXu kontrahent może odpowiedzieć na zapytanie, proponując korzystne dla niego warunki transakcji i rozpocząć negocjacje. Wystawca zapytania ma natomiast możliwość wyboru najlepszej oferty. Rozwiązanie to jest szczególnie cenne, kiedy kupujący szuka niestandardowego rozwiązania bądź jego zlecenie zawiera różnorodne produkty.

Jak złożyć zapytanie ofertowe na platformie merXu?

Zapytanie ofertowe można złożyć z poziomu konta klienta, ale także ze strony głównej platformy. Żeby to zrobić trzeba posiadać zweryfikowane konto, którego rejestrację można łatwo przeprowadzić w kilku krokach. Zarówno rejestracja, jak też składanie zapytań ofertowych jest całkowicie bezpłatne. Po zalogowaniu na konto należy wybrać opcję „Stwórz zapytanie” i określić jego najważniejsze parametry:
• przedmiot zapytania;
• liczbę potrzebnych produktów oraz jednostkę (sztuki, metry etc.);
• inne właściwości produktu – w tym polu można dodać parametr wraz z jego określoną wartością, rozwiązanie to pozwala złożyć bardzo precyzyjne zapytanie, w ten sposób łatwiej można znaleźć nietypowy produkt o bardzo konkretnych parametrach odbiegających od standardowej oferty;
• datę ważności zapytania – po wskazanym okresie, zapytanie automatycznie wygaśnie;
• dodatkowe informacje – w tym polu opisu klient może sprecyzować zapytanie, wpisując np. dokładny opis przedmiotu, jego wyjątkowe cechy, wymagane certyfikaty itp.

Składając zapytanie, należy określić też kategorię właściwą dla danego produktu. Ze względu na różne przyporządkowanie wyrobów do kategorii przez sprzedających, kupujący może wybrać dla jednego zapytania ofertowego 5 najbardziej odpowiednich z nich. Można dołączyć do zapytania również do 8 zdjęć oraz wpisać dokładną nazwę przedmiotu lub jego EAN, jeśli są kupującemu znane.

Co się dzieje z zapytaniem ofertowym po jego złożeniu?

Po złożeniu zapytania ofertowego na platformie merXu, trafia ono na ogólnodostępną listę, którą przeglądają sprzedawcy, odpowiadając na interesujące ich propozycje, udostępniając własną ofertę składającemu zapytanie. Warto wiedzieć, że w zapytaniu na liście nie są widoczne żadne dane kontrahenta. Niezarejestrowani lub niezainteresowani zapytaniem użytkownicy mogą zapoznać się jedynie z przedmiotem zapytania oraz terminem jego obowiązywania. Dopiero po zalogowaniu się na swoje konto, kontrahent merXu ma dostęp do nazwy pytającego.

Kontrahenci merXu doceniają możliwość składania ogólnych zapytań ofertowych i korzystają z niej chętnie – informuje Tomasz Nowak, dyrektor operacyjny merXu. – Opcja ta pozwala skrócić czas poszukiwań i weryfikacji pożądanych rozwiązań i ich dostawców. Kupujący otrzymują dzięki tej funkcjonalności więcej ofert i zdecydowanie łatwiej jest im wybrać z tę, która odpowiada ich oczekiwaniom. W sytuacjach, kiedy liczy się czas i poszukiwane są niestandardowe rozwiązania, warto skorzystać z tej funkcjonalności dostępnej na platformie. Tworzenie i publikowanie zapytań ofertowych jest całkowicie bezpłatne. Zespół specjalistów merXu aktywnie uczestniczy w poszukiwaniu dostawców dla złożonych ofert.
Jeśli uważacie, że

ta funkcjonalność może być przydatna waszej firmie potrzebujecie dodatkowych informacji, prosimy skontaktować się z zespołem merXu na mail: pomoc@merXu.com.

opr.HB
ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu