Konferencja ogrodowa Makity

 

 

1 lutego br. w malowniczo położonym u stóp Jaworzyny Krynickiej hotelu Czarny Potok Resort & SPA odbyła się ogólnopolska konferencja ogrodowa Makity. Uczestniczyło w niej ponad 120 przedstawicieli partnerów handlowych dystrybuujących w naszym kraju urządzenia spalinowe
i ogrodowe japońskiego producenta.

 

Spotkanie tradycyjnie otworzył Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o. Po krótkim powitaniu przedstawił plan spotkania, a następnie oddał głos Kenichi Ohara – prezesowi polskiego przedstawicielstwa koncernu. – Dziękujemy bardzo serdecznie za państwa stałe wsparcie i owocną współpracę. Dzięki niej Makita Polska odnotowała w 2013 r. wzrost obrotów i podobnego ich zwiększenia spodziewamy się

również w tym roku – podkreślił Kenichi Ohara. – W tym celu planujemy kontynuację rozpoczętych w 2013 r. inwestycji w rozwój elektronarzędzi ogrodowych oraz poszerzenie oferty narzędzi spalinowych. W bieżącym roku chcemy wprowadzić kilkanaście nowych modeli.

Kenichi Ohara – prezes zarządu Makita Sp. z o.o.

 

Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o.

Następnie Stanisław Brzuśnian, szef Centralnego Serwisu Makity, przedstawił uczestnikom konferencji nowe rozwiązania techniczne, które zostały wprowadzone w produktach o napędzie spalinowym sygnowanych logo Makita. – Od dwóch lat normy europejskie wymuszają na producentach stosowanie w wyrobach o napędzie spalinowym rozwiązań ograniczających emisje spalin – poinformował Stanisław Brzuśnian. – Makita już kilka lat temu wprowadziła program Go Green mający na celu ochronę środowiska naturalnego. Program ten rozwija się wielokierunkowo, wspomagając działania proekologiczne. W naszych urządzeniach zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in.: technologie Easy Start i zapłonu MPI, które ułatwiają uruchomienie silników, SAS redukującą straty paliwa i SLR gwarantującą całkowite spalanie mieszanki w cylindrze. Nasze narzędzia spalinowe mają także w układzie wydechowym katalizatory, które dopalają szkodliwe związki, chroniąc w ten sposób środowisko i zdrowie użytkowników.

Stanisław Brzuśnian – szef Centralnego Serwisu Makity

Kolejną cześć prezentacji poprowadził Zbigniew Kogut, regionalny koordynator sprzedaży. Omówił nowości w ofercie ogrodowej Makity na 2014 r. Scharakteryzował kilka modeli pilarek łańcuchowych, m.in.: Makita EA3110T (Dolmar PS311TH) i Makita EA6100P45E (Dolmar PS6100-45), okrzesywarkę Makita EY2650H25H z wysięgnikiem, która pozwala pielęgnować wysokie drzewa, oraz spalinowe nożyce do żywopłotów na wysięgniku oznaczone jako Makita EN4950H (Dolmar MH246.4D). Są to uniwersalne nożyce profesjonalne do żywopłotu z regulowaną listwą tnącą i wyjątkowo długim wysięgnikiem. Silnik został umieszczony tak, aby stanowił przeciwwagę dla listwy tnącej, co powoduje, że maszyna jest niezwykle wygodna i łatwa w obsłudze podczas cięcia wysokich żywopłotów, jeśli nie używa się podnośnika czy drabiny. Zaprezentowano też nowy model kosy mechanicznej z uchwytem oburęcznym Makita EM2600U oraz gamę kosiarek: Makita PLM4120 oraz samobieżne 3-biegowe Dolmar PM-4601S i Makita PLM5113. Prowadzący zwrócił też uwagę na najlżejsze spalinowe nożyce do żywopłotu Makita EH5000W oraz spalinową przecinarkę do betonu Dolmar PC-6114 (Makita EK6101).

 

Zbigniew Kogut – regionalny koordynator sprzedaży

 

Kolejna część prezentacji poświęcona była urządzeniom o napędzie elektrycznym. Zbigniew Kogut omówił kosiarki Makita ELM4612 i ELM4613 oraz dmuchawę/odsysacz z opcją mulczowania Makita UB0800X. Akumulatorowe elektronarzędzia ogrodowe zaprezentował regionalny koordynator sprzedaży Michał Mucha. Poinformował m.in. o podkaszarkach do trawy o podwyższonej odporności na pył i wilgoć (Makita BUR142UZ i BUR182UZ) oraz wykaszarce Makita DUR182LZ z uchwytem typu pętla, a także o linii narzędzi Li-Ion 36 V z gniazdami zasilającymi 2 x 18 V.
W jej skład wchodzi akumulatorowa pilarka łańcuchowa Makita DUC252Z, dmuchawa Makita DUB361Z oraz nożyce akumulatorowe do żywopłotu Makita DUH651Z z przestawną rękojeścią.
Następnie Sławomir Gronuś, regionalny koordynator sprzedaży, przedstawił gościom konferencji ubiegłoroczne osiągnięcia drużyny drwali sponsorowanej przez Makitę. W spotkaniu uczestniczył jeden z

jej członków, Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali, który opowiedział o przygotowaniach do zawodów i obecnym wysokim poziomie tej dyscypliny w Polsce. Sławomir Gronuś zwrócił również uwagę na systematycznie zwiększającą się liczbą profesjonalnych pilarek Makity, którymi posługują się zarówno zawodnicy-drwale, jaki i ekipy drwalskie zajmujące się wyrębem i pracami leśnymi: – Coraz więcej zawodników, i to nie tylko sponsorowanych przez Makitę, i coraz więcej drwali wybiera maszyny japońskiej marki. Potwierdza to najwyższą klasę naszych urządzeń i daje nam bardzo dobre perspektywy na zwiększenie udziału w rynkowym segmencie profesjonalnych pilarek spalinowych.

 

Sławomir Gronuś – regionalny koordynator sprzedaży,
i Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali

 

Ostatnią część merytoryczną konferencji poprowadził Przemysław Dudziak, regionalny dyrektor sprzedaży. Przedstawił uczestnikom prowadzony przez Makitę program ekologiczny Go Green. – Firma Makita na wiele sposobów realizuje misję dbałości o środowisko naturalne – powiedział Przemysław Dudziak. – Stosuje coraz lepsze materiały w produkcji swoich urządzeń, eliminuje substancje chemiczne, których użycie może szkodzić środowisku. Aby rozpropagować ideę dbałości o środowisko naturalne, stworzyliśmy program Go Green. Przez jego popularyzację chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, zadbaliśmy więc o jego promocję w prasie, radiu, telewizji i internecie, a także poprzez reklamy outdoorowe. Wspólnie z Wyższą Szkołą Zarządzania Środowiskiem w Tucholi zorganizowaliśmy Ogólnopolski Turniej Szkół „EKO”. Konkurs miał na celu popularyzację problematyki ekologicznej oraz pozytywne stymulowanie młodzieży do poszerzania wiedzy i umiejętności przyrodniczo-technicznych. Już 17 stycznia ruszy nasza całkowicie nowa i  innowacyjna kampania ekologiczna. Na specjalnie przygotowanej stronie internetowej www.toolstory.pl znajdziecie państwo film pt. „Sprzęt, który kochałem”, w niekonwencjonalny sposób pokazujący, jak ważny jest recykling. Poza tym na stronie znajdą się również najważniejsze informacje: co to jest recykling, jaki sprzęt można oddać do recyklingu czy jakie są korzyści z takich działań. Cała kampania jest innowacyjnym podejściem do tematu, ale jesteśmy pewni, że wszystkim przypadnie do gustu. Podczas merytorycznej części konferencji odbył się także entuzjastycznie przyjęty widowiskowy pokaz rzeźbienia w lodzie. Używając elektronarzędzi Makity, przeprowadził go w stylu hip-hop Adam Pieśniewski i jego team Ostre Cięcie. Przypomnijmy, Adam Pieśniewski zajmuje się spektakularnymi pokazami rzeźbienia w lodzie, tworzeniem lodowych barów, dużych konstrukcji, jak też prowadzeniem profesjonalnych warsztatów, na których uczy wykonywania rzeźb w tym trudnym do obróbki materiale.

 

Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzedaży

 

Konferencję zakończył bankiet w klimacie rosyjskiego podziemia. Jak zwykle, był okazją do rozmów kuluarowych, wymiany doświadczeń, a także świetnej zabawy do samego rana.

 

Rzeźba lodowa: pilarkaMakita

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Fiaty Freemont ruszyły na Syberię

4 maja sprzed warszawskiej siedziby Fiat Auto Poland oficjalnie wystartowała ekspedycja „Fiat Adventure Team Syberia 2012”. Podróżnik Marcin Gienieczko wraz z ekipą globtroterów wyruszyli dwoma seryjnymi Fiatami Freemont wprost za Ural. Ich celem są źródła rzeki Lena, skąd Gienieczko rozpocznie wielotygodniowy spływ jedną z najdłuższych rzek świata.

 

Wyprawa, którą wspiera Fiat, podzielona jest na kilka etapów. Na początek dwa Fiaty Freemont (auta seryjne, nie zostały wyposażone w żaden dodatkowy terenowy osprzęt) mają przewieźć ekipę polskich eksploratorów do Irkucka. Gienieczko zamierza dotrzeć do miasta odległego od Warszawy o 8,5 tysiąca kilometrów w ciągu zaledwie 11 dni.

Fiaty posłużą

za ruchome bazy logistyczne. Na pokładzie Freemontów na Syberię pojedzie żywność i wyposażenie, z którego gdański podróżnik będzie korzystać przez najbliższych kilka miesięcy. Obładowane po dach auta czeka szczególnie trudne zadanie, bo do źródeł Leny nie prowadzą żadne bite drogi, a te z których da się skorzystać dopiero odmarzają – rodzinne Fiaty siłą rzeczy zmierzą się z błotem i syberyjskimi duktami zarezerwowanymi dla prawdziwych terenówek. Plan zakłada, że ekipa „Fiat Adventure Team Syberia 2012” postara się maksymalnie zbliżyć do punktu startu. Ponieważ Gienieczko musi tam donieść sprzęt na własnych plecach (w tym jednokomorowy ponton, który będzie wykorzystywany w pierwszej fazie spływu), więc każdy zaoszczędzony kilometr oznacza dla niego mniejsze zmęczenie. Podróżnik wyliczył, że zanim naprawdę wystartuje, przejdzie około 150 km wzdłuż Bajkału. Spływ w górnym biegu rzeki zacznie od pokonania trudnych wodnych progów. Dopiero później planowana jest przesiadka do solidniejszego kanoe, załadowanego obecnie na dach jednego z Freemontów i spływ właściwy na dystansie 4250 km. Marcin Gienieczko spędzi na Lenie aż 80 dni. Wyprawa Fiat Adventure Team zakończy się około 20 sierpnia w odległym porcie Tiksi nad Morzem Łaptiewów (część Oceanu Arktycznego).

Relacje z postępów ekspedycji „Fiat Adventure Team Syberia 2012” w każdą sobotę – w godzinach południowych z Marcinem Gienieczko będą łączyć się dziennikarze Radia Kolor. Relacje „live” do przeczytania w portalu www.zagle.com.pl , a w każdą środę na antenie TVP1 (poranna ,,Kawa czy Herbata”) –  sprawozdania z kolejnych etapów ekspedycji. Wiadomości o wyprawie „Fiat Adventure Team Syberia 2012” będziemy publikować także na oficjalnym profilu Fiata na Facebooku www.facebook.com/FiatPl.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA FESTOOL POLSKA W JASTARNI

Ogólnopolska konferencja Festool Polska odbyła się w hotelu Dom Zdrojowy w Jastarni. Wzięli w niej udział przedstawiciele 60 firm, które dystrybuują na rynku polskim systemy narzędziowe Festool.

Monika Witowska, dyrektor finansowy, opowiedziała o zmianach organizacyjnych w Festool Polska

Konferencję otworzyli członkowie zarządu Festool Polska – Monika Witowska – dyrektor finansowy, i Michał Walczak – dyrektor handlowy. Najpierw o osiągnięciach Festool Polska w 2017 r. opowiedział Michał Walczak: – Jak pokazują wyniki spółki Festool Polska, od siedmiu lat nasze obroty rosną

z roku na rok i dzięki temu przekraczamy założone plany sprzedażowe. I tak było również w roku 2017, który zakończyliśmy ponad 10-proc. wzrostem przychodów w porównaniu do 2016 r. Bardzo dobre wyniki uzyskaliśmy w sprzedaży urządzeń akumulatorowych, jak też odkurzaczy przemysłowych. Na polskim rynku profesjonalnych elektronarzędzi, Festool ma znaczący udział, zaś w wielu segmantach produktowych jest niekwestionowanym liderem. Te doskonałe wyniki biznesowe są zasługą naszych dystrybutorów i zespołu Festool Polska, za co w tym miejscu chciałem im wszystkim podziękować. W ub.r. odnotowaliśmy znaczny wzrost skuteczności aktywności marketingowej, w tym też naszych dystrybutorów, co niewątpliwie było jednym z istotnych filarów naszego sukcesu. Jest to m.in. wynikiem naszego udziału w pokazach, dniach otwartych, targach itd. Ważnymi częściami działalności Festool Polska, które systematycznie rozwijamy, są serwis i szkolenia dla użytkowników naszych produktów. Nasze szkolenia aplikacyjne, których tematami były m.in. wykonanie parkietów i schodów oraz produkcja mebli, cieszyły się dużą frekwencją oraz uzyskały wysoką ocenę uczestników. Chcemy, żeby marka Festool nie tylko oznaczała wysoką jakość produktów klasy premium, ale także była synonimem doskonałej i wzorcowej obsługi posprzedażnej – konkludował Michał Walczak.

Michał Walczak, dyrektor handlowy Festool Polska, podczas swojego wystąpienia

Następnie Monika Witowska przedstawiła pracowników spółki Festool Polska, w tym nowo zatrudnionych, i poinformowała o ich kompetencjach, jak również omówiła zmiany struktury firmy, wyniki serwisu oraz problematykę ochrony danych osobowych (RODO). – Naszym celem jest zapewnienie pełnej obsługi serwisowej klientom przez cały okres eksploatacji sprzętu Festool. Dlatego serwis spełniający najwyższe wymagania jest dla nas priorytetem, nie tylko przez okres gwarancyjny, ale przez cały czas użytkowania naszych narzedzi. Właśnie dlatego wprowadzamy nowe rozwiązania, które przyspieszają czas naprawy i ułatwiają kontakt zarówno z dystrybutorami jak i użytkownikami – stwierdziła Monika Witowska.

Z kolei działania marketingowe Festool Polska w 2017 i 2018 roku podsumowały Natalia Rajczonek i Paulina Wróbel z działu marketingu. – Aktywności Targowe są znaczącym elementem naszej strategii marketingowej gdyż dają użytkownikom Festool możliwość spotkania się z nami, przetestowania narzędzi czy zdobycia informacji o nowościach. Dla nas to szansa poznania potrzeb i opinii klientów dzięki, którym udoskonalamy nasze produkty i usługi. W br. na Międzynarodowych Targach Poznańskich byliśmy sponsorem imprez takich jak: Mistrzostwa Młodych Parkieciarzy i Mistrzostwa Dekarzy, otrzymaliśmy również prestiżową nagrodę Złoty Medal za szlifierkę przegubową Planex – poinformowała Natalia Rajczonek.

Jerzy Januszewski, kierownik serwisu, omówił jego osiągnięcia w ubiegłym roku

O Festool Roadshow, szczegółach gwarancji all-inclusive a także publikacjach w prasie oraz współpracy ze szkołami w ramach projektu Klasa FESTOOL i szkoleniach opowiedziała Paulina Wróbel. – W naszej pracy bardzo ważnym elementem jest budowanie pozytywnych relacji z użytkownikami naszych narzędzi, dlatego każdego roku staramy się tworzyć wiele okazji do spotkań z nimi. Festool Roadshow to jedno z takich przedsięwzięć i w ubiegłym roku zgromadziło w sumie ponad tysiąc osób. Dla nas jest to możliwość rozmowy, poznania opinii, a także wysłuchania sugestii tych, dla których

tworzymy nasze narzędzia, a więc, bardzo cenne momenty. Takie działania tworzą niewątpliwie pozytywny wizerunek marki oraz naszych dystrybutorów – konkludowała Paulina Wróbel.

Ważny dla Festool temat serwisu szczegółowo przedstawił jego kierownik Jerzy Januszewski: – Wszyscy, mówiąc o serwisie, mają na myśli naprawy lub przeglądy techniczne maszyn; a serwis to pełna obsługa ich użytkownika. Wyrazem takiej filozofii myślenia jest uruchomienie przez Festool Polska możliwości zlecenia naprawy online dla użytkowników naszego sprzętu oraz poprawienie standardów komunikacji – m.in. na bieżąco informujemy o statusie naprawy. Wdrożyliśmy też formularz zgłoszenia naprawy w wersji elektronicznej i uruchomiliśmy dodatkowy telefon w serwisie, który daje mechanikom możliwość bezpośredniego wyjaśnienia z klientami kwestii dotyczących naprawy. Wprowadziliśmy też limit kwotowy 600 zł, do którego naprawiamy maszyny bez konieczności potwierdzania kosztorysu naprawy, co znacznie skraca jej czas. Wprowadziliśmy standardy przesyłania materiałów niebezpiecznych (ADR), aby usprawnić serwisowanie urządzeń akumulatorowych. Oprócz tego zwiększyliśmy liczbę mechaników, co pozwoliło nam na dalsze skrócenie czasu napraw. W br. planujemy przyjąć do pracy kolejnego mechanika. Chcemy też podnosić kwalifikacje naszych pracowników, dlatego w br. odbędą się dodatkowe szkolenia wewnętrzne. Aby poprawić jakość naszych napraw, wprowadziliśmy ich standaryzację, m.in. przez listy kontrolne, według których każdy mechanik sprawdza stan maszyn przed i po naprawie. W 2018 r. planujemy też dodatkowe usprawnienia w naprawach online, m.in. wdrożenie aplikacji mobilnej umożliwiającej zlecenie naprawy przez smartfon – poinformował Jerzy Januszewski.

Uczestnicy i organizatorzy konferencji

Aby usprawnić proces sprzedaży, Festool nawiązał współpracę z platformą nexMart. Korzyści z niej wynikające zaprezentowała Katarzyna Rybka, kierownik Centrum Obsługi Klienta. – nexMart jest naszym strategicznym partnerem, platforma ta oferuje rozwiązania
e-biznesowe i ma siedzibę w Stuttgarcie (Niemcy). Dla nas jest głównym dostawcą aplikacji EDI (Electronic Data Interchange) służącej do realizacji zamówień. nexMart został założony w roku 2002 jako wspólna platforma komercyjna dla czołowych producentów marek narzędziowych i szybko stał się wiodącym oferentem rozwiązań EDI dla naszej branży w całej Europie – poinformowała Katarzyna Rybka.

Zwycięzcy VI Olimpiady Festool

Pierwszy dzień konferencji zakończył bankiet, na którym czołowi polscy dystrybutorzy Festool w Polsce zostali uhonorowani pamiątkowymi dyplomami. Podczas niego miał miejsce występ Katarzyny Pakosińskiej, popularnej aktorki kabaretowej. W drugim dniu konferencji zaprezentowano nowości: akumulatorową pilarkę do materiałów izolacyjnych Festool ISC 240, łączniki poszerzające system Festool Domino, separator pyłu z przeźroczystym pojemnikiem do odkurzaczy przeznaczony głównie do stosowania podczas szlifowania materiałów budowlanych, gładzi gipsowych, tynków, podłoży betonowych itd. Po prezentacjach nowych produktów odbyła się VI Olimpiada Festool, podczas której uczestnicy konferencji sprawdzali swoje umiejętności w konkursach sprawnościowych, posługując się elektronarzędziami i osprzętem Festool. Konferencję zakończył wieczorny pokaz sztucznych ogni na plaży w Jastarni, na którym uhonorowano zwyciężczynie i zwycięzców VI Olimpiady Festool.

pins

Prezentacja akumulatorowej pilarki do materiałów izolacyjnych Festool ISC 240

alt="" width="1100" height="733" srcset="https://portalnarzedzi.pl/wp-content/uploads/2018/07/MG_4281.jpg 1100w, https://portalnarzedzi.pl/wp-content/uploads/2018/07/MG_4281-300x200.jpg 300w, https://portalnarzedzi.pl/wp-content/uploads/2018/07/MG_4281-1024x682.jpg 1024w, https://portalnarzedzi.pl/wp-content/uploads/2018/07/MG_4281-360x240.jpg 360w" sizes="(max-width: 1100px) 100vw, 1100px"/>

VI OlimpiadaFestool

 

 

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu