Konferencja ogrodowa Makity

 

 

1 lutego br. w malowniczo położonym u stóp Jaworzyny Krynickiej hotelu Czarny Potok Resort & SPA odbyła się ogólnopolska konferencja ogrodowa Makity. Uczestniczyło w niej ponad 120 przedstawicieli partnerów handlowych dystrybuujących w naszym kraju urządzenia spalinowe
i ogrodowe japońskiego producenta.

 

Spotkanie tradycyjnie otworzył Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o. Po krótkim powitaniu przedstawił plan spotkania, a następnie oddał głos Kenichi Ohara – prezesowi polskiego przedstawicielstwa koncernu. – Dziękujemy bardzo serdecznie za państwa stałe wsparcie i owocną współpracę. Dzięki niej Makita Polska odnotowała w 2013 r. wzrost obrotów i podobnego ich zwiększenia spodziewamy się

również w tym roku – podkreślił Kenichi Ohara. – W tym celu planujemy kontynuację rozpoczętych w 2013 r. inwestycji w rozwój elektronarzędzi ogrodowych oraz poszerzenie oferty narzędzi spalinowych. W bieżącym roku chcemy wprowadzić kilkanaście nowych modeli.

Kenichi Ohara – prezes zarządu Makita Sp. z o.o.

 

Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o.

Następnie Stanisław Brzuśnian, szef Centralnego Serwisu Makity, przedstawił uczestnikom konferencji nowe rozwiązania techniczne, które zostały wprowadzone w produktach o napędzie spalinowym sygnowanych logo Makita. – Od dwóch lat normy europejskie wymuszają na producentach stosowanie w wyrobach o napędzie spalinowym rozwiązań ograniczających emisje spalin – poinformował Stanisław Brzuśnian. – Makita już kilka lat temu wprowadziła program Go Green mający na celu ochronę środowiska naturalnego. Program ten rozwija się wielokierunkowo, wspomagając działania proekologiczne. W naszych urządzeniach zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in.: technologie Easy Start i zapłonu MPI, które ułatwiają uruchomienie silników, SAS redukującą straty paliwa i SLR gwarantującą całkowite spalanie mieszanki w cylindrze. Nasze narzędzia spalinowe mają także w układzie wydechowym katalizatory, które dopalają szkodliwe związki, chroniąc w ten sposób środowisko i zdrowie użytkowników.

Stanisław Brzuśnian – szef Centralnego Serwisu Makity

Kolejną cześć prezentacji poprowadził Zbigniew Kogut, regionalny koordynator sprzedaży. Omówił nowości w ofercie ogrodowej Makity na 2014 r. Scharakteryzował kilka modeli pilarek łańcuchowych, m.in.: Makita EA3110T (Dolmar PS311TH) i Makita EA6100P45E (Dolmar PS6100-45), okrzesywarkę Makita EY2650H25H z wysięgnikiem, która pozwala pielęgnować wysokie drzewa, oraz spalinowe nożyce do żywopłotów na wysięgniku oznaczone jako Makita EN4950H (Dolmar MH246.4D). Są to uniwersalne nożyce profesjonalne do żywopłotu z regulowaną listwą tnącą i wyjątkowo długim wysięgnikiem. Silnik został umieszczony tak, aby stanowił przeciwwagę dla listwy tnącej, co powoduje, że maszyna jest niezwykle wygodna i łatwa w obsłudze podczas cięcia wysokich żywopłotów, jeśli nie używa się podnośnika czy drabiny. Zaprezentowano też nowy model kosy mechanicznej z uchwytem oburęcznym Makita EM2600U oraz gamę kosiarek: Makita PLM4120 oraz samobieżne 3-biegowe Dolmar PM-4601S i Makita PLM5113. Prowadzący zwrócił też uwagę na najlżejsze spalinowe nożyce do żywopłotu Makita EH5000W oraz spalinową przecinarkę do betonu Dolmar PC-6114 (Makita EK6101).

 

Zbigniew Kogut – regionalny koordynator sprzedaży

 

Kolejna część prezentacji poświęcona była urządzeniom o napędzie elektrycznym. Zbigniew Kogut omówił kosiarki Makita ELM4612 i ELM4613 oraz dmuchawę/odsysacz z opcją mulczowania Makita UB0800X. Akumulatorowe elektronarzędzia ogrodowe zaprezentował regionalny koordynator sprzedaży Michał Mucha. Poinformował m.in. o podkaszarkach do trawy o podwyższonej odporności na pył i wilgoć (Makita BUR142UZ i BUR182UZ) oraz wykaszarce Makita DUR182LZ z uchwytem typu pętla, a także o linii narzędzi Li-Ion 36 V z gniazdami zasilającymi 2 x 18 V.
W jej skład wchodzi akumulatorowa pilarka łańcuchowa Makita DUC252Z, dmuchawa Makita DUB361Z oraz nożyce akumulatorowe do żywopłotu Makita DUH651Z z przestawną rękojeścią.
Następnie Sławomir Gronuś, regionalny koordynator sprzedaży, przedstawił gościom konferencji ubiegłoroczne osiągnięcia drużyny drwali sponsorowanej przez Makitę. W spotkaniu uczestniczył jeden z

jej członków, Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali, który opowiedział o przygotowaniach do zawodów i obecnym wysokim poziomie tej dyscypliny w Polsce. Sławomir Gronuś zwrócił również uwagę na systematycznie zwiększającą się liczbą profesjonalnych pilarek Makity, którymi posługują się zarówno zawodnicy-drwale, jaki i ekipy drwalskie zajmujące się wyrębem i pracami leśnymi: – Coraz więcej zawodników, i to nie tylko sponsorowanych przez Makitę, i coraz więcej drwali wybiera maszyny japońskiej marki. Potwierdza to najwyższą klasę naszych urządzeń i daje nam bardzo dobre perspektywy na zwiększenie udziału w rynkowym segmencie profesjonalnych pilarek spalinowych.

 

Sławomir Gronuś – regionalny koordynator sprzedaży,
i Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali

 

Ostatnią część merytoryczną konferencji poprowadził Przemysław Dudziak, regionalny dyrektor sprzedaży. Przedstawił uczestnikom prowadzony przez Makitę program ekologiczny Go Green. – Firma Makita na wiele sposobów realizuje misję dbałości o środowisko naturalne – powiedział Przemysław Dudziak. – Stosuje coraz lepsze materiały w produkcji swoich urządzeń, eliminuje substancje chemiczne, których użycie może szkodzić środowisku. Aby rozpropagować ideę dbałości o środowisko naturalne, stworzyliśmy program Go Green. Przez jego popularyzację chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, zadbaliśmy więc o jego promocję w prasie, radiu, telewizji i internecie, a także poprzez reklamy outdoorowe. Wspólnie z Wyższą Szkołą Zarządzania Środowiskiem w Tucholi zorganizowaliśmy Ogólnopolski Turniej Szkół „EKO”. Konkurs miał na celu popularyzację problematyki ekologicznej oraz pozytywne stymulowanie młodzieży do poszerzania wiedzy i umiejętności przyrodniczo-technicznych. Już 17 stycznia ruszy nasza całkowicie nowa i  innowacyjna kampania ekologiczna. Na specjalnie przygotowanej stronie internetowej www.toolstory.pl znajdziecie państwo film pt. „Sprzęt, który kochałem”, w niekonwencjonalny sposób pokazujący, jak ważny jest recykling. Poza tym na stronie znajdą się również najważniejsze informacje: co to jest recykling, jaki sprzęt można oddać do recyklingu czy jakie są korzyści z takich działań. Cała kampania jest innowacyjnym podejściem do tematu, ale jesteśmy pewni, że wszystkim przypadnie do gustu. Podczas merytorycznej części konferencji odbył się także entuzjastycznie przyjęty widowiskowy pokaz rzeźbienia w lodzie. Używając elektronarzędzi Makity, przeprowadził go w stylu hip-hop Adam Pieśniewski i jego team Ostre Cięcie. Przypomnijmy, Adam Pieśniewski zajmuje się spektakularnymi pokazami rzeźbienia w lodzie, tworzeniem lodowych barów, dużych konstrukcji, jak też prowadzeniem profesjonalnych warsztatów, na których uczy wykonywania rzeźb w tym trudnym do obróbki materiale.

 

Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzedaży

 

Konferencję zakończył bankiet w klimacie rosyjskiego podziemia. Jak zwykle, był okazją do rozmów kuluarowych, wymiany doświadczeń, a także świetnej zabawy do samego rana.

 

Rzeźba lodowa: pilarkaMakita

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA GRUPY FISCHER

Oferta grupy fischer to nie tylko kołki i systemy mocowań, ale i biznes dla branży automotive, strategiczne doradztwo procesowe dla biznesu, systemy elektroniczne, jak i klocki konstrukcyjne.

Deklaracja „innovative solutions” odzwierciedla dążenie pracowników Grupy fischer, aby dostarczać klientom najlepsze rozwiązania i najlepsze produkty. Wszechstronne zaangażowanie w dziedzinie edukacji, zdrowia i spraw społecznych wyznacza wzorzec standardów w zakresie osobistego rozwoju pracowników i dla przyszłych pokoleń. Choć przedsiębiorstwo prawie 75 proc. swoich obrotów uzyskuje poza granicami Niemiec, to właśnie silne zakorzenienie rodziny fischer i wielu pracowników w ojczystym Szwarzwaldzie stanowi podstawę dla międzynarodowego rozwoju i innowacyjnych rozwiązań. Inspirować ludzi, tworzyć przestrzeń dla samodzielnego myślenia

i działania w przedsiębiorstwie i wyposażać ich na tę drogę w wartości i narzędzia – to kluczowe czynniki, które zapewniają sukces tego rodzinnego przedsiębiorstwa, położonego w Waldachtal-Tumlingen w Północnym Szwarcwaldzie, w odległości około 70 km na południowy zachód od Stuttgartu. Właścicielem, prezesem zarządu holdingu i przewodniczącym zespołu doradczego tego założonego w 1948 r. przedsiębiorstwa jest prof. Klaus Fischer. Prezesem zarządu Grupy fischer jest Marc-Sven Mengis.


Już w 1987 r. wspólnie z pracownikami opracowane zostały wartości przedsiębiorstwa, które zebrano w filozofię firmy fischer. Definiuje ona cel strategiczny przedsiębiorstwa i wartości Grupy fischer, które do dzisiaj pozostają niezmienne dla wszystkich pracowników firmy: innowacyjność, odpowiedzialność i rzetelność. Grupa działa na skalę globalną, w sposób ukierunkowany na osiąganie wyników oraz dostarczanie korzyści klientom i użytkownikom. Przy tym na pierwszym planie znajduje się unikanie marnotrawstwa
i podnoszenie poziomu wartości dodanej. W oparciu o te wartości i zgodnie z japońską filozofią KAIZEN, oznaczającą wprowadzanie ciągłych zmian w celu udoskonalania, stworzony został System Procesowy fischer. – Podstawę owocnej przyszłości stanowi otwartość na nowości, gotowość na zmiany i szybkość – mówi prof. Klaus Fischer. – Pracownicy wiedzą przecież sami najlepiej, co na ich stanowisku pracy działa, a co nie. To oni posuwają nasze przedsiębiorstwo naprzód, rozważając każdego dnia, co dzisiaj możemy zrobić lepiej niż wczoraj. W ten sposób kształtują oczekiwane od nich ciągłe udoskonalanie.

Edukacja i inicjatywy oświatowe

– Wykwalifikowani pracownicy są niezbędni, aby również w przyszłości utrzymać konkurencyjność naszej firmy – mówi prof. Klaus Fischer. – Ten kierunek rozpoczyna się o wiele wcześniej niż cykl szkolenia i kształcenia wewnątrzzakładowego. Dlatego Grupa fischer wspiera talenty młodych ludzi w ramach licznych projektów i inicjatyw oświatowych w przedszkolach, szkołach podstawowych i szkołach średnich.
fischer od zawsze przywiązuje olbrzymią wagę do gruntownego wykształcenia młodych ludzi. Poprzez utrzymujący się od lat ponadprzeciętny wskaźnik kształcenia pracowników oraz obecność ponad 100 stażystów i studentów, kształcących się w ramach dualnego systemu kształcenia zawodowego. fischer podkreśla ogromną rolę, jaką edukacja odgrywa w przedsiębiorstwie. Stażyści i osoby studiujące w ramach dualnego systemu kształcenia zawodowego są od samego początku intensywnie wspierani i uczą się działać w ramach własnej odpowiedzialności, realizując rozmaite projekty. W ten sposób mogą w różnych sytuacjach w sposób kompetentny korzystać ze swojej wiedzy. Edukacja w przedsiębiorstwie fischer od kilku dekad stawiana jest za przykład i była wielokrotnie wyróżniana. Obok kształcenia wysokiej klasy specjalistów w ponad 20 dziedzinach pracownicy zdobywają kompetencje społeczne i metodyczne podczas seminariów, pobytów zagranicznych i w ramach osobiście realizowanych projektów.

Podnoszenie kwalifikacji

Grupa fischer w różnorodny sposób wspiera intensywnie i rozwój zawodowy i osobisty swoich pracowników. W trakcie „Management Talent Pool” uczestnicy przygotowywani są do kariery kierowniczej, natomiast „Expert Talent Pool” wspiera pracowników, którzy pragną wkroczyć na ścieżkę kariery specjalistów w danej dziedzinie. Niedawno wdrożony w przedsiębiorstwie „Junior Talent Pool” oferuje absolwentom (kształcenie zawodowe, studia w systemie dualnym) o wciąż niewielkim doświadczeniu zawodowym szeroko zakrojone rozszerzanie

kwalifikacji zawodowych. W ten sposób stają się świadomi tego, jaka droga kariery (kierownicza czy specjalistyczna) byłaby dla nich w przyszłości właściwa.

Centrum Edukacyjne im. Klausa Fischera

W czerwcu 2015 r. Centrum Edukacyjne im. Klausa Fischera świętowało pięciolecie swojego istnienia. Należąca do przedsiębiorstwa placówka edukacyjna od 2010 r. daje pracownikom firmy fischer w ich czasie wolnym możliwość kształcenia się w rozmaitych dziedzinach, podobnie jak odbywa się to na uniwersytecie ludowym – niezależnie od szkoleń zawodowych i związanych z ich sferą zadań w pracy. Przy tym na pierwszym planie znajdują się osobiste zainteresowania. Oferta obejmuje seminaria i wykłady ogólnokształcące, a także kursy językowe i szkolenia z zakresu obsługi komputera. W minionych latach z ponad 560 takich wydarzeń skorzystało ponad 8500 uczestników. Uczestnictwo w zajęciach jest dla pracowników nieodpłatne.

Do dzisiaj cechą charakterystyczną firmy jest jej innowacyjność, która przejawia się nie tylko w tworzeniu nowych produktów, lecz także w otwieraniu się na nowe branże. Dziś firma jest reprezentowana na rynku w czterech sferach działalności: fischer Systemy Mocowania, fischer automotive systems, fischertechnik oraz fischer Consulting i LNT Automation. W grupie działają 46 spółki krajowe. Zakłady produkcyjne grupy są zlokalizowane w Argentynie, Brazylii, Chinach, Niemczech, Włoszech, Czechach i USA. W 2017 r. 5000 pracowników firmy na całym świecie (koniec 2017 r.) wypracowało skonsolidowany obrót w wysokości 812 mln euro. Grupa fischer reprezentowana jest w 100 krajach na całym świecie przez własne spółki krajowe lub przez partnerów dystrybucyjnych i wypracowuje około 75 proc. swoich obrotów poza granicami Niemiec.

opr. HB

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Praktiker planuje otwarcia małych sklepów na Węgrzech

Dyrektor zarządzający sieci Praktiker Karl-Heinz Keth w wywiadzie dla jednego z budapesztańskich dzienników zapowiedział, że spółka planuje wprowadzić na rynek węgierski sieć małych marketów DIY o powierzchni od 1000 do 1500 m kw.

 

Sklepy zostały zaprojektowane, aby wypełnić w najbliższym czasie lukę na rynku i uzupełnić ofertę klasycznych marketów, które zazwyczaj osiągają rozmiary od 5 do 10 tys. m kw. powierzchni. – Od 2008 r. corocznie notujemy spadek sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim. Chcemy zatrzymać tę tendencję i w 2012 r osiągnąć podobny poziom obrotów jak w roku 2011. Te

optymistyczne założenia przyjęliśmy, gdyż ustabilizowała się liczba naszych klientów i pracowników. Odnotowaliśmy również wzrost sprzedaży własnych marek z 6 do 8 proc. W niedługim okresie czasu mamy zamiar podwyższyc ten wynik do 15-20 proc – dodałKeth.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu