Konferencja ogrodowa Makity

 

 

1 lutego br. w malowniczo położonym u stóp Jaworzyny Krynickiej hotelu Czarny Potok Resort & SPA odbyła się ogólnopolska konferencja ogrodowa Makity. Uczestniczyło w niej ponad 120 przedstawicieli partnerów handlowych dystrybuujących w naszym kraju urządzenia spalinowe
i ogrodowe japońskiego producenta.

 

Spotkanie tradycyjnie otworzył Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o. Po krótkim powitaniu przedstawił plan spotkania, a następnie oddał głos Kenichi Ohara – prezesowi polskiego przedstawicielstwa koncernu. – Dziękujemy bardzo serdecznie za państwa stałe wsparcie i owocną współpracę. Dzięki niej Makita Polska odnotowała w 2013 r. wzrost obrotów i podobnego ich zwiększenia spodziewamy się

również w tym roku – podkreślił Kenichi Ohara. – W tym celu planujemy kontynuację rozpoczętych w 2013 r. inwestycji w rozwój elektronarzędzi ogrodowych oraz poszerzenie oferty narzędzi spalinowych. W bieżącym roku chcemy wprowadzić kilkanaście nowych modeli.

Kenichi Ohara – prezes zarządu Makita Sp. z o.o.

 

Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o.

Następnie Stanisław Brzuśnian, szef Centralnego Serwisu Makity, przedstawił uczestnikom konferencji nowe rozwiązania techniczne, które zostały wprowadzone w produktach o napędzie spalinowym sygnowanych logo Makita. – Od dwóch lat normy europejskie wymuszają na producentach stosowanie w wyrobach o napędzie spalinowym rozwiązań ograniczających emisje spalin – poinformował Stanisław Brzuśnian. – Makita już kilka lat temu wprowadziła program Go Green mający na celu ochronę środowiska naturalnego. Program ten rozwija się wielokierunkowo, wspomagając działania proekologiczne. W naszych urządzeniach zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in.: technologie Easy Start i zapłonu MPI, które ułatwiają uruchomienie silników, SAS redukującą straty paliwa i SLR gwarantującą całkowite spalanie mieszanki w cylindrze. Nasze narzędzia spalinowe mają także w układzie wydechowym katalizatory, które dopalają szkodliwe związki, chroniąc w ten sposób środowisko i zdrowie użytkowników.

Stanisław Brzuśnian – szef Centralnego Serwisu Makity

Kolejną cześć prezentacji poprowadził Zbigniew Kogut, regionalny koordynator sprzedaży. Omówił nowości w ofercie ogrodowej Makity na 2014 r. Scharakteryzował kilka modeli pilarek łańcuchowych, m.in.: Makita EA3110T (Dolmar PS311TH) i Makita EA6100P45E (Dolmar PS6100-45), okrzesywarkę Makita EY2650H25H z wysięgnikiem, która pozwala pielęgnować wysokie drzewa, oraz spalinowe nożyce do żywopłotów na wysięgniku oznaczone jako Makita EN4950H (Dolmar MH246.4D). Są to uniwersalne nożyce profesjonalne do żywopłotu z regulowaną listwą tnącą i wyjątkowo długim wysięgnikiem. Silnik został umieszczony tak, aby stanowił przeciwwagę dla listwy tnącej, co powoduje, że maszyna jest niezwykle wygodna i łatwa w obsłudze podczas cięcia wysokich żywopłotów, jeśli nie używa się podnośnika czy drabiny. Zaprezentowano też nowy model kosy mechanicznej z uchwytem oburęcznym Makita EM2600U oraz gamę kosiarek: Makita PLM4120 oraz samobieżne 3-biegowe Dolmar PM-4601S i Makita PLM5113. Prowadzący zwrócił też uwagę na najlżejsze spalinowe nożyce do żywopłotu Makita EH5000W oraz spalinową przecinarkę do betonu Dolmar PC-6114 (Makita EK6101).

 

Zbigniew Kogut – regionalny koordynator sprzedaży

 

Kolejna część prezentacji poświęcona była urządzeniom o napędzie elektrycznym. Zbigniew Kogut omówił kosiarki Makita ELM4612 i ELM4613 oraz dmuchawę/odsysacz z opcją mulczowania Makita UB0800X. Akumulatorowe elektronarzędzia ogrodowe zaprezentował regionalny koordynator sprzedaży Michał Mucha. Poinformował m.in. o podkaszarkach do trawy o podwyższonej odporności na pył i wilgoć (Makita BUR142UZ i BUR182UZ) oraz wykaszarce Makita DUR182LZ z uchwytem typu pętla, a także o linii narzędzi Li-Ion 36 V z gniazdami zasilającymi 2 x 18 V.
W jej skład wchodzi akumulatorowa pilarka łańcuchowa Makita DUC252Z, dmuchawa Makita DUB361Z oraz nożyce akumulatorowe do żywopłotu Makita DUH651Z z przestawną rękojeścią.
Następnie Sławomir Gronuś, regionalny koordynator sprzedaży, przedstawił gościom konferencji ubiegłoroczne osiągnięcia drużyny drwali sponsorowanej przez Makitę. W spotkaniu uczestniczył jeden z

jej członków, Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali, który opowiedział o przygotowaniach do zawodów i obecnym wysokim poziomie tej dyscypliny w Polsce. Sławomir Gronuś zwrócił również uwagę na systematycznie zwiększającą się liczbą profesjonalnych pilarek Makity, którymi posługują się zarówno zawodnicy-drwale, jaki i ekipy drwalskie zajmujące się wyrębem i pracami leśnymi: – Coraz więcej zawodników, i to nie tylko sponsorowanych przez Makitę, i coraz więcej drwali wybiera maszyny japońskiej marki. Potwierdza to najwyższą klasę naszych urządzeń i daje nam bardzo dobre perspektywy na zwiększenie udziału w rynkowym segmencie profesjonalnych pilarek spalinowych.

 

Sławomir Gronuś – regionalny koordynator sprzedaży,
i Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali

 

Ostatnią część merytoryczną konferencji poprowadził Przemysław Dudziak, regionalny dyrektor sprzedaży. Przedstawił uczestnikom prowadzony przez Makitę program ekologiczny Go Green. – Firma Makita na wiele sposobów realizuje misję dbałości o środowisko naturalne – powiedział Przemysław Dudziak. – Stosuje coraz lepsze materiały w produkcji swoich urządzeń, eliminuje substancje chemiczne, których użycie może szkodzić środowisku. Aby rozpropagować ideę dbałości o środowisko naturalne, stworzyliśmy program Go Green. Przez jego popularyzację chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, zadbaliśmy więc o jego promocję w prasie, radiu, telewizji i internecie, a także poprzez reklamy outdoorowe. Wspólnie z Wyższą Szkołą Zarządzania Środowiskiem w Tucholi zorganizowaliśmy Ogólnopolski Turniej Szkół „EKO”. Konkurs miał na celu popularyzację problematyki ekologicznej oraz pozytywne stymulowanie młodzieży do poszerzania wiedzy i umiejętności przyrodniczo-technicznych. Już 17 stycznia ruszy nasza całkowicie nowa i  innowacyjna kampania ekologiczna. Na specjalnie przygotowanej stronie internetowej www.toolstory.pl znajdziecie państwo film pt. „Sprzęt, który kochałem”, w niekonwencjonalny sposób pokazujący, jak ważny jest recykling. Poza tym na stronie znajdą się również najważniejsze informacje: co to jest recykling, jaki sprzęt można oddać do recyklingu czy jakie są korzyści z takich działań. Cała kampania jest innowacyjnym podejściem do tematu, ale jesteśmy pewni, że wszystkim przypadnie do gustu. Podczas merytorycznej części konferencji odbył się także entuzjastycznie przyjęty widowiskowy pokaz rzeźbienia w lodzie. Używając elektronarzędzi Makity, przeprowadził go w stylu hip-hop Adam Pieśniewski i jego team Ostre Cięcie. Przypomnijmy, Adam Pieśniewski zajmuje się spektakularnymi pokazami rzeźbienia w lodzie, tworzeniem lodowych barów, dużych konstrukcji, jak też prowadzeniem profesjonalnych warsztatów, na których uczy wykonywania rzeźb w tym trudnym do obróbki materiale.

 

Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzedaży

 

Konferencję zakończył bankiet w klimacie rosyjskiego podziemia. Jak zwykle, był okazją do rozmów kuluarowych, wymiany doświadczeń, a także świetnej zabawy do samego rana.

 

Rzeźba lodowa: pilarkaMakita

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

GLOBUS na targach EXPO MANUFACTURA 2025 w Meksyku – sukces i nowe perspektywy

W dniach 11-13 lutego 2025 roku marka Globus® uczestniczyła w prestiżowych targach EXPO MANUFACTURA w Monterrey, w Meksyku. Wydarzenie stanowiło doskonałą okazję do zaprezentowania innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie narzędzi skrawających oraz do nawiązania nowych relacji biznesowych.

Obecność marki Globus na targach EXPO MANUFACTURA była możliwa dzięki współpracy z wieloletnim partnerem biznesowym, dostarczającym na meksykański rynek nowoczesne rozwiązania CNC oraz oprzyrządowanie dla przemysłu. – Dzięki temu mogliśmy nie tylko zaprezentować szeroką gamę naszych narzędzi, ale także wspólnie budować strategię rozwoju na

rynku Ameryki Łacińskiej – poinformował Jan Kuś, kierownik Działu Marketingu w Fabryce Pił i Narzędzi WAPIENICA.

Nowoczesne technologie narzędziowe na targach EXPO MANUFACTURA 2025

Podczas targów marka Globus® zaprezentowała ofertę narzędzi skrawających, przeznaczonych do obróbki stali, metali, tworzyw sztucznych oraz kompozytów. Wśród kluczowych produktów znalazły się:
• piły HM do cięcia aluminium, stali oraz tworzyw sztucznych;
• frezy tarczowo-piłkowe HSS, HSS-E, VHM, przeznaczone do obróbki stali i metali kolorowych;
• frezy trzpieniowe VHM, HSS o wszechstronnych zastosowaniach;
• wiertła HSS, zapewniające precyzję i trwałość;
• noże tarczowe do specjalistycznych zastosowań.

Prezentowane narzędzia marki Globus® spotkały się z dużym zainteresowaniem zarówno lokalnych, jak i zagranicznych klientów. Odwiedzający mieli okazję zapoznać się z nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinach cięcia, frezowania i wiercenia, a także skorzystać z doradztwa technicznego ekspertów marki.

Fabryka Pił i Narzędzi Wapienica – jakość i niezawodność na międzynarodowym rynku

Fabryka Pił i Narzędzi Wapienica, której częścią jest marka Globus®, od lat dostarcza wysokiej jakości narzędzia skrawające, ciesząc się uznaniem na rynkach międzynarodowych. Obecność na targach EXPO MANUFACTURA wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji firmy w Ameryce Łacińskiej. Zaawansowana technologia oraz innowacyjne rozwiązania spełniają najwyższe standardy wydajności i trwałości.

Budowanie relacji i nowe możliwości współpracy

Targi EXPO MANUFACTURA stanowiły nie tylko okazję do prezentacji technologii, ale także do nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Podczas wydarzenia marce Globus® udało się zbudować wartościowe relacje z firmami poszukującymi innowacyjnych i niezawodnych narzędzi skrawających. Nowe możliwości współpracy otwierają przed marką Globus® kolejne perspektywy rozwoju w Ameryce Łacińskiej.
– Nasza obecność na EXPO MANUFACTURA 2025 to kolejny krok w umacnianiu pozycji marki Globus® na międzynarodowym rynku. Wysoka jakość, niezawodność i innowacyjność naszych narzędzi sprawiają, że coraz więcej klientów stawia na nasze rozwiązania. Osoby zainteresowane innowacyjnymi narzędziami skrawającymi zapraszamy do kontaktu w celu nawiązania współpracy! Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili stoisko marki Globus® – do zobaczenia na kolejnych wydarzeniach branżowych! – powiedział Jan Kuś.

opr. HB (mat. Fabryki Pił i Narzędzi WAPIENICA)

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Ruszył Biznes STARTer Complex SA

Complex SA uruchomił projekt Biznes STARTer – inicjatywę wsparcia innowacyjnych pomysłów biznesowych. Projekt skierowano do młodych, kreatywnych osób, twórców nowatorskich rozwiązań technologicznych. W swej idei zakłada wyłonienie innowacyjnego pomysłu biznesowego, a następnie stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju.

 

Biznes STARTer oferuje potrzebne wsparcie kapitałowe dla projektów biznesowych, a także wszelką pomoc merytoryczną, w tym udział ekspertów i analityków w zakresie budowania strategii oraz biznes planu. COMPLEX SA zobowiązuje się tym samym udostępnić autorskie rozwiązania biznesowe, najnowocześniejsze narzędzia i sprawdzone wzorce, dzięki którym twórca przedsięwzięcia pozyska sprawdzone narzędzia pozwalające efektywnie realizować projekt. Na wsparcie mogą liczyć

przedsięwzięcia z obszaru nowoczesnych technologii przemysłowych, mechaniki, automatyki, inżynierii materiałowej, robotyki, multimediów, z zakresu urządzeń mobilnych i telekomunikacji.

 

 

Procedura opieki nad projektem rozpoczyna się w momencie zgłoszenia pomysłu w serwisie www.biznesstarter.pl, dostępnym także w wersji mobilnej. Wówczas, biznes plan zostaje poddany szczegółowej analizie. Pozytywna ocena skutkuje zaproszeniem uczestnika do przedstawienia grupie ekspertów prezentacji dotyczącej projektu, a następnie zmierzenia się z serią dodatkowych pytań. W ostatnim etapie COMPLEX podejmuje decyzję dotyczącą zasadności i możliwości wsparcia danego projektu. Wysokość kwoty rozpatrywana jest indywidualnie i uzależniona jest od oceny projektu biznesowego pod kątem zyskowności inwestycji.

Założeniem BIZNES STARTera jest kreowanie postawy przedsiębiorczości oraz zachęcenie młodych autorów do realizacji własnych, innowacyjnych projektów. Jesteśmy przekonani, że dzięki udzielaniu wsparcia finansowego i merytorycznego jesteśmy w stanie uruchomić zyskowne podmioty biznesowe oraz zdywersyfikować ofertę całej Grupy Complex. Modelowym przykładem jest tutaj spółka Kenner, której pomysłodawca z sukcesem przeszedł przez wszystkie etapy weryfikacji biznesowej. Inicjator biznesu pełni obecnie funkcję wiceprezesa, a rosnące zapotrzebowanie na produkty z oferty pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość – informuje Michał Nowacki, prezes zarządu COMPLEX SA.

Biznes STARTer to autorski projekt firmy COMPLEX SA, która zarządza portfelem inwestycji spółek w sektorze przemysłowym i nieruchomościowym, jednocześnie pełni funkcję inkubatora dla nowych i innowacyjnych przedsięwzięć gospodarczych o dużym potencjale rozwoju. Spółka od 2007 r. jest notowana na warszawskim parkiecie. Jako Holding zarządzający swoim portfelem, wspiera projekty inwestycyjne nie tylko kapitałowo, ale również poprzez implementowanie autorskich koncepcji rozwojubiznesu.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu