Konferencja ogrodowa Makity

 

 

1 lutego br. w malowniczo położonym u stóp Jaworzyny Krynickiej hotelu Czarny Potok Resort & SPA odbyła się ogólnopolska konferencja ogrodowa Makity. Uczestniczyło w niej ponad 120 przedstawicieli partnerów handlowych dystrybuujących w naszym kraju urządzenia spalinowe
i ogrodowe japońskiego producenta.

 

Spotkanie tradycyjnie otworzył Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o. Po krótkim powitaniu przedstawił plan spotkania, a następnie oddał głos Kenichi Ohara – prezesowi polskiego przedstawicielstwa koncernu. – Dziękujemy bardzo serdecznie za państwa stałe wsparcie i owocną współpracę. Dzięki niej Makita Polska odnotowała w 2013 r. wzrost obrotów i podobnego ich zwiększenia spodziewamy się

również w tym roku – podkreślił Kenichi Ohara. – W tym celu planujemy kontynuację rozpoczętych w 2013 r. inwestycji w rozwój elektronarzędzi ogrodowych oraz poszerzenie oferty narzędzi spalinowych. W bieżącym roku chcemy wprowadzić kilkanaście nowych modeli.

Kenichi Ohara – prezes zarządu Makita Sp. z o.o.

 

Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o.

Następnie Stanisław Brzuśnian, szef Centralnego Serwisu Makity, przedstawił uczestnikom konferencji nowe rozwiązania techniczne, które zostały wprowadzone w produktach o napędzie spalinowym sygnowanych logo Makita. – Od dwóch lat normy europejskie wymuszają na producentach stosowanie w wyrobach o napędzie spalinowym rozwiązań ograniczających emisje spalin – poinformował Stanisław Brzuśnian. – Makita już kilka lat temu wprowadziła program Go Green mający na celu ochronę środowiska naturalnego. Program ten rozwija się wielokierunkowo, wspomagając działania proekologiczne. W naszych urządzeniach zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in.: technologie Easy Start i zapłonu MPI, które ułatwiają uruchomienie silników, SAS redukującą straty paliwa i SLR gwarantującą całkowite spalanie mieszanki w cylindrze. Nasze narzędzia spalinowe mają także w układzie wydechowym katalizatory, które dopalają szkodliwe związki, chroniąc w ten sposób środowisko i zdrowie użytkowników.

Stanisław Brzuśnian – szef Centralnego Serwisu Makity

Kolejną cześć prezentacji poprowadził Zbigniew Kogut, regionalny koordynator sprzedaży. Omówił nowości w ofercie ogrodowej Makity na 2014 r. Scharakteryzował kilka modeli pilarek łańcuchowych, m.in.: Makita EA3110T (Dolmar PS311TH) i Makita EA6100P45E (Dolmar PS6100-45), okrzesywarkę Makita EY2650H25H z wysięgnikiem, która pozwala pielęgnować wysokie drzewa, oraz spalinowe nożyce do żywopłotów na wysięgniku oznaczone jako Makita EN4950H (Dolmar MH246.4D). Są to uniwersalne nożyce profesjonalne do żywopłotu z regulowaną listwą tnącą i wyjątkowo długim wysięgnikiem. Silnik został umieszczony tak, aby stanowił przeciwwagę dla listwy tnącej, co powoduje, że maszyna jest niezwykle wygodna i łatwa w obsłudze podczas cięcia wysokich żywopłotów, jeśli nie używa się podnośnika czy drabiny. Zaprezentowano też nowy model kosy mechanicznej z uchwytem oburęcznym Makita EM2600U oraz gamę kosiarek: Makita PLM4120 oraz samobieżne 3-biegowe Dolmar PM-4601S i Makita PLM5113. Prowadzący zwrócił też uwagę na najlżejsze spalinowe nożyce do żywopłotu Makita EH5000W oraz spalinową przecinarkę do betonu Dolmar PC-6114 (Makita EK6101).

 

Zbigniew Kogut – regionalny koordynator sprzedaży

 

Kolejna część prezentacji poświęcona była urządzeniom o napędzie elektrycznym. Zbigniew Kogut omówił kosiarki Makita ELM4612 i ELM4613 oraz dmuchawę/odsysacz z opcją mulczowania Makita UB0800X. Akumulatorowe elektronarzędzia ogrodowe zaprezentował regionalny koordynator sprzedaży Michał Mucha. Poinformował m.in. o podkaszarkach do trawy o podwyższonej odporności na pył i wilgoć (Makita BUR142UZ i BUR182UZ) oraz wykaszarce Makita DUR182LZ z uchwytem typu pętla, a także o linii narzędzi Li-Ion 36 V z gniazdami zasilającymi 2 x 18 V.
W jej skład wchodzi akumulatorowa pilarka łańcuchowa Makita DUC252Z, dmuchawa Makita DUB361Z oraz nożyce akumulatorowe do żywopłotu Makita DUH651Z z przestawną rękojeścią.
Następnie Sławomir Gronuś, regionalny koordynator sprzedaży, przedstawił gościom konferencji ubiegłoroczne osiągnięcia drużyny drwali sponsorowanej przez Makitę. W spotkaniu uczestniczył jeden z

jej członków, Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali, który opowiedział o przygotowaniach do zawodów i obecnym wysokim poziomie tej dyscypliny w Polsce. Sławomir Gronuś zwrócił również uwagę na systematycznie zwiększającą się liczbą profesjonalnych pilarek Makity, którymi posługują się zarówno zawodnicy-drwale, jaki i ekipy drwalskie zajmujące się wyrębem i pracami leśnymi: – Coraz więcej zawodników, i to nie tylko sponsorowanych przez Makitę, i coraz więcej drwali wybiera maszyny japońskiej marki. Potwierdza to najwyższą klasę naszych urządzeń i daje nam bardzo dobre perspektywy na zwiększenie udziału w rynkowym segmencie profesjonalnych pilarek spalinowych.

 

Sławomir Gronuś – regionalny koordynator sprzedaży,
i Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali

 

Ostatnią część merytoryczną konferencji poprowadził Przemysław Dudziak, regionalny dyrektor sprzedaży. Przedstawił uczestnikom prowadzony przez Makitę program ekologiczny Go Green. – Firma Makita na wiele sposobów realizuje misję dbałości o środowisko naturalne – powiedział Przemysław Dudziak. – Stosuje coraz lepsze materiały w produkcji swoich urządzeń, eliminuje substancje chemiczne, których użycie może szkodzić środowisku. Aby rozpropagować ideę dbałości o środowisko naturalne, stworzyliśmy program Go Green. Przez jego popularyzację chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, zadbaliśmy więc o jego promocję w prasie, radiu, telewizji i internecie, a także poprzez reklamy outdoorowe. Wspólnie z Wyższą Szkołą Zarządzania Środowiskiem w Tucholi zorganizowaliśmy Ogólnopolski Turniej Szkół „EKO”. Konkurs miał na celu popularyzację problematyki ekologicznej oraz pozytywne stymulowanie młodzieży do poszerzania wiedzy i umiejętności przyrodniczo-technicznych. Już 17 stycznia ruszy nasza całkowicie nowa i  innowacyjna kampania ekologiczna. Na specjalnie przygotowanej stronie internetowej www.toolstory.pl znajdziecie państwo film pt. „Sprzęt, który kochałem”, w niekonwencjonalny sposób pokazujący, jak ważny jest recykling. Poza tym na stronie znajdą się również najważniejsze informacje: co to jest recykling, jaki sprzęt można oddać do recyklingu czy jakie są korzyści z takich działań. Cała kampania jest innowacyjnym podejściem do tematu, ale jesteśmy pewni, że wszystkim przypadnie do gustu. Podczas merytorycznej części konferencji odbył się także entuzjastycznie przyjęty widowiskowy pokaz rzeźbienia w lodzie. Używając elektronarzędzi Makity, przeprowadził go w stylu hip-hop Adam Pieśniewski i jego team Ostre Cięcie. Przypomnijmy, Adam Pieśniewski zajmuje się spektakularnymi pokazami rzeźbienia w lodzie, tworzeniem lodowych barów, dużych konstrukcji, jak też prowadzeniem profesjonalnych warsztatów, na których uczy wykonywania rzeźb w tym trudnym do obróbki materiale.

 

Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzedaży

 

Konferencję zakończył bankiet w klimacie rosyjskiego podziemia. Jak zwykle, był okazją do rozmów kuluarowych, wymiany doświadczeń, a także świetnej zabawy do samego rana.

 

Rzeźba lodowa: pilarkaMakita

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

FEIN – najwyższa jakość bez kompromisu Ogólnopolska konferencja partnerów handlowych FEIN Polska

W dniach 6-8 września br. firma FEIN-Polska-Elektronarzędzia Sp. z o.o. zorganizowała dla swoich partnerów handlowych konferencję w hotelu Belvedere Resort & Spa w Zakopanem. Wzięło w niej udział ponad 40 najlepszych w Polsce dystrybutorów profesjonalnych elektronarzędzi FEIN.

 

 

 

Konferencję rozpoczęło wieczorne nieformalne spotkanie w karczmie góralskiej, na którym Sebastian Kaliski, prezes zarządu FEIN-Polska-Elektronarzędzia Sp. z o.o., uroczyście powitał wszystkich zaproszonych gości. Część merytoryczna konferencji odbyła się 7 września. Najpierw głos zabrał Lubor Melichercik, area sales manager na Europę Wschodnią w C. & E. FEIN GmbH. Przedstawił sytuację ekonomiczną na poszczególnych rynkach światowych. – Obecnie mamy do czynienia

ze zróżnicowaną sytuacją gospodarczą – stwierdził Lubor Melichercik. – Obserujemy spowolnienie w Europie Zachodniej, ale na szczęście rynki wschodnie starego kontynentu wykazują wciąż wzrost, głównie za sprawą Rosji. W USA powoli następuje poprawa, zaś w Azji oczekujemy kontynuacji wzrostowych trendów tamtejszej gospodarki. Jeśli chodzi o rozwój rynku elektronarzędzi, to w br. w Europie Zachodniej notujemy jego kurczenie się, zaś we wschodniej części naszego kontynentu aktywne są jeszcze trendy wzrostowe. Ich kołem napędowym jest głównie Rosja. W USA mamy do czynienia z minimalnym powiększaniem się rynku, zaś w Azji ten trend ma nieco większą dynamikę. Po omówieniu sytuacji na rynkach światowych Lubor Melichercik przedstawił Grupę FEIN i jej osiągnięcia w br.: – Obecnie zatrudniamy na całym świecie 900 pracowników, z tego 530 w Niemczech, i mamy cztery zakłady produkcyjne zlokalizowane w Niemczech, Danii, Indiach i USA, jak również 15 własnych przedstawicielstw w Australii, Austrii, Kanadzie, Danii, Francji, Węgrzech, Indiach, Włoszech, Polsce, Rosji, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, USA i na Słowacji, regionalne biura w Hongkongu i Dubaju oraz oddzielną spółkę w Niemczech zajmującą się serwisem technicznym i obsługą posprzedażną naszych klientów. W Niemczech też produkujemy nasze elektronarzędzia, w Danii szlifierki stacjonarne GRIT, zaś w Indiach i USA – małe wiertarki koronowe z linii KBB. Grupa FEIN w br., jak przewidujemy, osiągnie wzrost obrotów, a więc będzie kontynuować pozytywne trendy rozwojowe z ubiegłych lat. Naszą siłą napędową, tak jak w poprzednich latach, jest eksport elektronarzędzi i maszyn. Największą dynamikę naszych obrotów w br. odnotowujemy na Słowacji (25%), w Australii (26%), USA (36%), Rosji (50%) i Indiach (71%).


Lubor Melichercik, area sales manager na Europę Wschodnią w C. & E. FEIN GmbH

Lubor Melichercik opowiedział także o zamierzeniach Grupy FEIN: – Aby móc nadal rozwijać się, planujemy kontynuację ekspansji na rynkach światowych i umocnienie naszej pozycji rynkowej. Chcemy niebawem otworzyć własną filię w Brazylii, której pracownicy będą obsługiwali rynki Ameryki Południowej. Będziemy też w dalszym ciągu zwiększali wsparcie udzielane naszym partnerom handlowym, a także intensywnie pracowali nad zwiększeniem znajomości naszej marki. Planujemy też pozyskać nowych klientów. W tym celu wprowadzimy wkrótce na rynek wiele nowych produktów. Są one opracowywane i testowane w naszym centrum rozwojowym w Niemczech, w którym zatrudniamy ponad 100 inżynierów. Chcemy być dostawcą prawdziwie profesjonalnych maszyn i narzędzi dla branży metalowej, samochodowej i fachowców zajmujących się wykańczaniem wnętrz i renowacjami. Obecnie na świecie jesteśmy niekwestionowanym liderem w technice oscylacji i wiercenia koronowego w metalach oraz w obróbce stali nierdzewnej. Kończąc swoje wystąpienie, Lubor Melichercik zapowiedział kontynuację polityki handlowej nastawionej na ścisłą współpracę z handlem specjalistycznym: – Chcemy nadal realizować strategię win-win, która jest korzystna zarówno dla Grupy FEIN, jak i jej partnerów handlowych.

 

Sebastian Kaliski, prezes zarządu FEIN-Polska-Elektronarzędzia


Sytuację Grupy FEIN na polskim rynku przedstawił Sebastian Kaliski, ale zanim to zrobił, przypomniał pozycjonowanie marki FEIN oraz określił przewagę konkurencyjną produktów FEIN. – Elektronarzędzia FEIN to maszyny

klasy przemysłowej. Cechuje je najwyższa jakość wykonania i wysoki stopień innowacyjności. W kwestii jakości nie zamierzamy iść na żadne kompromisy. W czasach, kiedy cykl życia produktu ulega znacznemu skróceniu, a innowacyjne rozwiązania są bardzo szybko kopiowane przez konkurencję, utrzymanie najwyższej jakości jest kluczowe z punktu widzenia utrzymania przewagi konkurencyjnej. Następnie Sebastian Kaliski omówił wyniki spółki: – Z roku na rok umacniamy pozycję na rynku polskim i odnotowujemy stały wzrost sprzedaży. Za rok 2011 wyniósł on 8%, a na rok bieżący planujemy ok. 9%. Aby sprostać rosnącym wymaganiom naszych dystrybutorów oraz klientów końcowych, rozbudowujemy strukturę handlową, tak aby móc zapewnić najwyższy poziom usług. Zatrudniamy nowych pracowników, dokonaliśmy także rozdziału funkcji handlowych i technicznych celem większej profesjonalizacji, ale oczywiście nasi koordynatorzy sprzedaży posiadają bardzo wysoki poziom wiedzy technicznej, która konieczna jest przy sprzedaży urządzeń segmentu premium. Utworzyliśmy także stanowisko dyrektora handlowego, który będzie kierował pracami powiększonego działu handlowego. Te posunięcia mają na celu dalsze podniesienie jakości obsługi naszych klientów. Sebastian Kaliski omówił także założenia dotyczące współpracy z partnerami handlowymi w roku 2013 oraz poinformował o planowanych na przyszły rok nowościach produktowych.

 

O produktach przeznaczonych dla branży samochodowej opowiedział Ivan Cuka, key account manager ds. automotive. Następnie Tomasz Mosejko, który obejmie od 1 października funkcję dyrektora handlowego w FEIN-Polska-Elektronarzędzia, opowiedział o swoim doświadczeniu zawodowym i przedstawił nową koncepcję działania powiększonego działu handlowego. – Chcemy dać naszym partnerom silniejsze wsparcie handlowe i marketingowe, a przez to zwiększyć sprzedaż naszych produktów – zadeklarował Tomasz Mosejko.

 

Tomasz Mosejko, dyrektor handlowy FEIN-Polska-Elektronarzędzia


Następnie przyszła kolej na prezentację nowych produktów. Przeprowadził ją Andrzej Walentek, regionalny koordynator sprzedaży. Najpierw omówił wiertnice serii KBB, następnie osprzęt służący do wiercenia koronowego w metalach, małe szlifieki HFW 9-125 zasilane prądem o wysokiej częstotliwości, akumulatorowy zestaw do prac dekarskich i elewacyjnych (FEIN ABLK/ASCS) oraz akumulatorowe wiertarki ABOP.
Po prezentacji nowości uczestnicy konferencji wzięli udział w zajęciach praktycznych, podczas których sprawdzili możliwości robocze nowych elektronarzędzi FEIN, oraz dyskutowali o ich parametrach technicznych, prawidłowych metodach pracy, zakresie zastosowań itp. Podczas tych zajęć rozegrano konkurs sprawnościowy. Jego zwycięzcy zostali nagrodzeni elektronarzędziami FEIN.

 

Andrzej Walentek, regionalny koordynator sprzedaży FEIN-Polska-Elektronarzędzia


Część merytoryczną konferencji zakończyło wręczenie pamiątkowych dyplomów najlepszym polskim dystrybutorom FEIN w 2011 r. Otrzymały je firmy Miwex Polska ze Skierniewic, Rywal RHC Sp. z o.o. z Torunia i TOMBUD z Krotoszyna. Specjalne wyróżnienie przyznano także Janowi Rydzewskiemu, właścicielowi firmy JR-Tech z Białegostoku, za największą dynamikę sprzedaży.
Wieczorem drugiego dnia konferencji uczestnicy obejrzeli w zakopiańskim Teatrze Witkacego spektakl pt. „Witkacy-Appendix”, a następnie udali się do hotelu Belvedere Resort & Spa na uroczystą kolację. Konferencję zakończyło poranne spotkanie w kawiarni hotelowej oraz wspólny spacer na Gubałówkę, podczas którego już w nieformalnej atmosferze podsumowano informacje przekazane podczas dwudniowego spotkania.
Reasumując, tegoroczna konferencja pokazała, że na trudne czasy Grupa FEIN przyjęła strategię prorozwojową. Jak doświadczenie biznesowe pokazuje, jest ona bardzo

skuteczna, pozwala bowiem szybko zwiększyć udziały w rynku i znacznie umocnić pozycję firmy.

Uczestnicy i organizatorzy konferencji

 

 


ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

TARGOWY DUET ASIA–PACYFIC SOURCING I IAW

W dniach 5–7 marca w Kolonii odbyły się targi Asia-Pacyfic Sourcing połączone z International Trade Fair for Retail Promotions and Imports. Oba wydarzenia odnotowały rekordową frekwencję.

 

Razem można więcej

Po raz kolejny jednocześnie z Asia-Pacyfic Sourcing odbyły się International Trade Fair for Retail Promotions and Imports, co stanowiło bardzo dogodne rozwiązanie. Obok partnerów z Dalekiego Wschodu uczestnicy wydarzenia mieli okazję zapoznać się z ofertą ok. 300 międzynarodowych dostawców artykułów promocyjnych, realizujących duże zamówienia, którzy zaprezentowali swoją ofertę w sąsiedniej hali.
Ulrich Zimmermann, dyrektor wykonawczy Nordwestdeutsche Messegesellschaft, tak podsumował ten targowy duet: – Współpraca z Asia-Pacyfic Sourcing układa się znakomicie już drugi rok

z rzędu. Dzięki temu ponownie zwiedzający mieli okazję skorzystania z ofert dwóch wydarzeń jednocześnie. Również wystawcy byli zadowoleni z tej podwójnej okazji. Jednoczesne zorganizowane IAW i Asia-Pacyfic Sourcing stworzyły pozytywny efekt synergii dla wszystkich uczestników tych targów, co rodzi nasze wielkie zadowolenie. Duże zainteresowanie wzbudziła oferta hali 5.1, gdzie 17 chińskich firm, pod hasłem The Best of China, prezentowało produkty o wysokiej jakości.

Asia-Pacyfic_Sourcing-2017-7 Asia-Pacyfic_Sourcing-2017-5

Nieco statystyki

Po trzech udanych dniach targowych organizatorzy z satysfakcją opublikowali dane, według których targi w Kolonii odwiedziło o 10% osób więcej niż podczas poprzedniej edycji. Tylko w ostatnim z targowych dni Asia-Pacyfic Sourcing gościła blisko 7300 zwiedzających z 65 krajów, co przypieczętowało sukces wydarzenia.
Podczas targów obowiązujące trendy i najnowsze produkty zaprezentowały 644 firmy z sektora dom i ogród. Wystawcy przyjechali do Kolonii aż z 14 krajów, co oznacza, że ich liczba pozostała na stałym poziomie w stosunku do poprzednich edycji targów. Organizatorzy podkreślają jednak, że wiele firm rozszerzyło swoją ofertę prezentowaną na stoiskach. – Ten rozwój pokazuje, że nasza koncepcja Asia-Pacyfic Sourcing spełnia wymagania klientów. Wystawcy wykorzystują otrzymane tu możliwości rozwoju, co pokazuje istniejący i przyszły potencjał targów – dowodziła Katharina C. Hamma, dyrektor operacyjny firmy Koelnmesse GmbH, organizatora targów.

Asia-Pacyfic_Sourcing-2017-6 Asia-Pacyfic_Sourcing-2017-4

Najwyższe noty

– Asia-Pacyfic Sourcing 2017 odniosła całkowity sukces – podsumowała Katharina C. Hamma. – Wzrost frekwencji, a w szczególności ogromne zainteresowanie zagranicznych gości, potwierdza rangę wydarzenia jako międzynarodowej platformy nawiązywania kontaktów umożliwiających wymianę towarów między Azją a Europą – dodała.
Targi osiągnęły wysokie noty nie tylko pod względem frekwencji, ilości i jakości asortymentu, ale także jako efektywna platforma nawiązywania kontaktów. Chwalono zrealizowanie założonych celów i poziom imprezy. Z końcowych ankiet przeprowadzonych wśród wystawców wynika, że 70% uczestników było zadowolonych lub bardzo zadowolonych z uczestnictwa w wydarzeniu. Kolejna edycja Asia-Pacyfic Sourcing zaplanowana została na dni od 5 do 7 marca 2019 r.

DZ, pins

Asia-Pacyfic_Sourcing-2017-1 Asia-Pacyfic_Sourcing-2017-3

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu