Konferencja ogrodowa Makity

 

 

1 lutego br. w malowniczo położonym u stóp Jaworzyny Krynickiej hotelu Czarny Potok Resort & SPA odbyła się ogólnopolska konferencja ogrodowa Makity. Uczestniczyło w niej ponad 120 przedstawicieli partnerów handlowych dystrybuujących w naszym kraju urządzenia spalinowe
i ogrodowe japońskiego producenta.

 

Spotkanie tradycyjnie otworzył Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o. Po krótkim powitaniu przedstawił plan spotkania, a następnie oddał głos Kenichi Ohara – prezesowi polskiego przedstawicielstwa koncernu. – Dziękujemy bardzo serdecznie za państwa stałe wsparcie i owocną współpracę. Dzięki niej Makita Polska odnotowała w 2013 r. wzrost obrotów i podobnego ich zwiększenia spodziewamy się

również w tym roku – podkreślił Kenichi Ohara. – W tym celu planujemy kontynuację rozpoczętych w 2013 r. inwestycji w rozwój elektronarzędzi ogrodowych oraz poszerzenie oferty narzędzi spalinowych. W bieżącym roku chcemy wprowadzić kilkanaście nowych modeli.

Kenichi Ohara – prezes zarządu Makita Sp. z o.o.

 

Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o.

Następnie Stanisław Brzuśnian, szef Centralnego Serwisu Makity, przedstawił uczestnikom konferencji nowe rozwiązania techniczne, które zostały wprowadzone w produktach o napędzie spalinowym sygnowanych logo Makita. – Od dwóch lat normy europejskie wymuszają na producentach stosowanie w wyrobach o napędzie spalinowym rozwiązań ograniczających emisje spalin – poinformował Stanisław Brzuśnian. – Makita już kilka lat temu wprowadziła program Go Green mający na celu ochronę środowiska naturalnego. Program ten rozwija się wielokierunkowo, wspomagając działania proekologiczne. W naszych urządzeniach zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in.: technologie Easy Start i zapłonu MPI, które ułatwiają uruchomienie silników, SAS redukującą straty paliwa i SLR gwarantującą całkowite spalanie mieszanki w cylindrze. Nasze narzędzia spalinowe mają także w układzie wydechowym katalizatory, które dopalają szkodliwe związki, chroniąc w ten sposób środowisko i zdrowie użytkowników.

Stanisław Brzuśnian – szef Centralnego Serwisu Makity

Kolejną cześć prezentacji poprowadził Zbigniew Kogut, regionalny koordynator sprzedaży. Omówił nowości w ofercie ogrodowej Makity na 2014 r. Scharakteryzował kilka modeli pilarek łańcuchowych, m.in.: Makita EA3110T (Dolmar PS311TH) i Makita EA6100P45E (Dolmar PS6100-45), okrzesywarkę Makita EY2650H25H z wysięgnikiem, która pozwala pielęgnować wysokie drzewa, oraz spalinowe nożyce do żywopłotów na wysięgniku oznaczone jako Makita EN4950H (Dolmar MH246.4D). Są to uniwersalne nożyce profesjonalne do żywopłotu z regulowaną listwą tnącą i wyjątkowo długim wysięgnikiem. Silnik został umieszczony tak, aby stanowił przeciwwagę dla listwy tnącej, co powoduje, że maszyna jest niezwykle wygodna i łatwa w obsłudze podczas cięcia wysokich żywopłotów, jeśli nie używa się podnośnika czy drabiny. Zaprezentowano też nowy model kosy mechanicznej z uchwytem oburęcznym Makita EM2600U oraz gamę kosiarek: Makita PLM4120 oraz samobieżne 3-biegowe Dolmar PM-4601S i Makita PLM5113. Prowadzący zwrócił też uwagę na najlżejsze spalinowe nożyce do żywopłotu Makita EH5000W oraz spalinową przecinarkę do betonu Dolmar PC-6114 (Makita EK6101).

 

Zbigniew Kogut – regionalny koordynator sprzedaży

 

Kolejna część prezentacji poświęcona była urządzeniom o napędzie elektrycznym. Zbigniew Kogut omówił kosiarki Makita ELM4612 i ELM4613 oraz dmuchawę/odsysacz z opcją mulczowania Makita UB0800X. Akumulatorowe elektronarzędzia ogrodowe zaprezentował regionalny koordynator sprzedaży Michał Mucha. Poinformował m.in. o podkaszarkach do trawy o podwyższonej odporności na pył i wilgoć (Makita BUR142UZ i BUR182UZ) oraz wykaszarce Makita DUR182LZ z uchwytem typu pętla, a także o linii narzędzi Li-Ion 36 V z gniazdami zasilającymi 2 x 18 V.
W jej skład wchodzi akumulatorowa pilarka łańcuchowa Makita DUC252Z, dmuchawa Makita DUB361Z oraz nożyce akumulatorowe do żywopłotu Makita DUH651Z z przestawną rękojeścią.
Następnie Sławomir Gronuś, regionalny koordynator sprzedaży, przedstawił gościom konferencji ubiegłoroczne osiągnięcia drużyny drwali sponsorowanej przez Makitę. W spotkaniu uczestniczył jeden z

jej członków, Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali, który opowiedział o przygotowaniach do zawodów i obecnym wysokim poziomie tej dyscypliny w Polsce. Sławomir Gronuś zwrócił również uwagę na systematycznie zwiększającą się liczbą profesjonalnych pilarek Makity, którymi posługują się zarówno zawodnicy-drwale, jaki i ekipy drwalskie zajmujące się wyrębem i pracami leśnymi: – Coraz więcej zawodników, i to nie tylko sponsorowanych przez Makitę, i coraz więcej drwali wybiera maszyny japońskiej marki. Potwierdza to najwyższą klasę naszych urządzeń i daje nam bardzo dobre perspektywy na zwiększenie udziału w rynkowym segmencie profesjonalnych pilarek spalinowych.

 

Sławomir Gronuś – regionalny koordynator sprzedaży,
i Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali

 

Ostatnią część merytoryczną konferencji poprowadził Przemysław Dudziak, regionalny dyrektor sprzedaży. Przedstawił uczestnikom prowadzony przez Makitę program ekologiczny Go Green. – Firma Makita na wiele sposobów realizuje misję dbałości o środowisko naturalne – powiedział Przemysław Dudziak. – Stosuje coraz lepsze materiały w produkcji swoich urządzeń, eliminuje substancje chemiczne, których użycie może szkodzić środowisku. Aby rozpropagować ideę dbałości o środowisko naturalne, stworzyliśmy program Go Green. Przez jego popularyzację chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, zadbaliśmy więc o jego promocję w prasie, radiu, telewizji i internecie, a także poprzez reklamy outdoorowe. Wspólnie z Wyższą Szkołą Zarządzania Środowiskiem w Tucholi zorganizowaliśmy Ogólnopolski Turniej Szkół „EKO”. Konkurs miał na celu popularyzację problematyki ekologicznej oraz pozytywne stymulowanie młodzieży do poszerzania wiedzy i umiejętności przyrodniczo-technicznych. Już 17 stycznia ruszy nasza całkowicie nowa i  innowacyjna kampania ekologiczna. Na specjalnie przygotowanej stronie internetowej www.toolstory.pl znajdziecie państwo film pt. „Sprzęt, który kochałem”, w niekonwencjonalny sposób pokazujący, jak ważny jest recykling. Poza tym na stronie znajdą się również najważniejsze informacje: co to jest recykling, jaki sprzęt można oddać do recyklingu czy jakie są korzyści z takich działań. Cała kampania jest innowacyjnym podejściem do tematu, ale jesteśmy pewni, że wszystkim przypadnie do gustu. Podczas merytorycznej części konferencji odbył się także entuzjastycznie przyjęty widowiskowy pokaz rzeźbienia w lodzie. Używając elektronarzędzi Makity, przeprowadził go w stylu hip-hop Adam Pieśniewski i jego team Ostre Cięcie. Przypomnijmy, Adam Pieśniewski zajmuje się spektakularnymi pokazami rzeźbienia w lodzie, tworzeniem lodowych barów, dużych konstrukcji, jak też prowadzeniem profesjonalnych warsztatów, na których uczy wykonywania rzeźb w tym trudnym do obróbki materiale.

 

Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzedaży

 

Konferencję zakończył bankiet w klimacie rosyjskiego podziemia. Jak zwykle, był okazją do rozmów kuluarowych, wymiany doświadczeń, a także świetnej zabawy do samego rana.

 

Rzeźba lodowa: pilarkaMakita

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

I edycja Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha

Podczas czerwcowej uroczystej gali podsumowującej I edycję projektu edukacyjnego Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha zaprezentowano zwycięzców konkursu na pożyteczny wynalazek.

 

Pierwszą nagrodę zdobył zespół Energo z Niepublicznego Gimnazjum nr 54 za projekt automatycznej podstawki pod doniczkę, przesuwającej się w stronę światła. „Samonaświetlacz” został nagrodzony ze względu na zaawansowany charakter projektu i pracę włożoną w jego przygotowanie. Zespół przygotował skomplikowany algorytm i opracował prototyp urządzenia. Drugie miejsce zajął zespół „Nowocześni Gimnazjaliści” z Gimnazjum nr 121 im. Wojciecha Zawadzkiego za projekt walizki z napędem elektrycznym, która ułatwia transport przedmiotów. Jury doceniło fakt, że projekt został zrealizowany kompletnie wraz z

działającym prototypem. Trzecie miejsce zostało przyznane ex aequo – zespołowi „Young Scientists” z Gimnazjum nr 81 im. Prof. Witolda Doroszewskiego za projekt automatycznej wyciskarki pasty do zębów oraz zespołowi „Młode Kucharki“ z Gimnazjum nr 121 im. Wojciecha Zawadzkiego za projekt noża „Hotsteal” z podgrzewanym ostrzem ułatwiającym smarowanie zmrożonego masła.

– Nie spodziewałem się, że gimnazjaliści będą mieli tak wiele ciekawych pomysłów na przydatne wynalazki – powiedział przewodniczący jury konkursu doc. Jan Grabski z Politechniki Warszawskiej. – Bardzo się cieszę, że młodzież interesuje się nauką i techniką. Rośnie nowe pokolenie inżynierów i jestem przekonany, że z wieloma z nich spotkam się na Politechnice Warszawskiej za kilka lat.

Konkurs składał się z dwóch etapów. W pierwszym gimnazjaliści mieli za zadanie opisać swój pomysł na wynalazek. Do konkursu przystąpiło 21 zespołów z warszawskich gimnazjów. Do II etapu zakwalifikowało się 10 zespołów, które miały miesiąc na przygotowanie projektów: makiet, prototypów lub prezentacji. Finałową dziesiątkę jury oceniało pod kątem możliwości powszechnego użycia wynalazku, przyjaznego charakteru dla środowiska naturalnego, jakości i staranności wykonania oraz innowacyjności projektów.

– Zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie programu edukacyjnego Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha, aby zainteresować młodzież gimnazjalną techniką i praktycznymi wynalazkami, obudzić w nich pasję i zainspirować do działania – powiedziała Ewa Łukawska, specjalista ds. public relations Robert Bosch Sp. z o.o. – Projekt wpisuje się doskonale w misję firmy Bosch, która od 125 lat popularyzuje myśl techniczną – produkty i usługi firmy Bosch poprawiają jakość życia ludzi. Mamy ogromną satysfakcję, że nasz program cieszył się tak dużym zainteresowaniem wśród warszawskich gimnazjów.

Celem Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha jest pokazanie młodzieży, jak fascynujące może być zastosowanie wiedzy technicznej w tworzeniu funkcjonalnych wynalazków, które są przyjazne dla środowiska. W marcu i kwietniu 2011 r. ponad 300 uczniów z 36 warszawskich gimnazjów wzięło udział w warsztatach kreatywnych prowadzonych przez studentów kół naukowych działających przy Politechnice Warszawskiej – Koła Naukowego Bionik, Koła Naukowego Konstruktor, Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów, Studenckiego Koła Naukowego Energetyki Niekonwencjonalnej, Koła Naukowego Mechaników Pojazdów oraz Studenckiego Międzywydziałowego Koła Naukowego SAE. Organizatorem programu edukacyjnego Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha jest firma Robert Bosch, która w tym roku obchodzi jubileusz 125-lecia istnienia. Kampanię patronatem objął prof. dr hab. inż. Włodzimierz Kurnik, rektor Politechniki Warszawskiej. Członkom zwycięskich zespołów, ich opiekunom oraz szkołom przyznano nagrody rzeczowe oraz dyplomy.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

60 mln złotych dotacji na prace nad zastosowaniem grafenu

Program GRAF-TECH szansą dla firm z sektorów elektronicznego, samochodowego, energetycznego i medycznego.

 

Przedsiębiorcy poszukujący innowacyjnych rozwiązań opartych na wykorzystaniu grafenu mają do dyspozycji GRAF-TECH – nowy program realizowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). Najprawdopodobniej jedyny nabór wniosków w ramach programu

potrwa do 4 czerwca br. Eksperci Deloitte oceniają, że konkurs będzie cieszył się dużym zainteresowaniem.

Zakres potencjalnych zastosowań grafenu jest niezwykle szeroki i obejmuje m.in. elektronikę (np. ekrany dotykowe, mikrosystemy), aeronautykę i przemysł samochodowy (np. lekkie kompozyty węglowe),

a także energetykę (np. baterie, ogniwa słoneczne) i medycynę (np. farmakologię, protetykę). Na dofinansowanie projektów badawczo-rozwojowych w obszarze związanym z wykorzystaniem grafenu, realizowanych we współpracy z jednostkami naukowymi, w 2012 r. przewidziano budżet wynoszący ok. 60 mln złotych.

Konkurs ten jest interesującą alternatywą dla przedsiębiorców prowadzących działalność w sektorach, w których znajduje zastosowanie grafen, w szczególności w kontekście dużej konkurencji towarzyszącej takim programom badawczych jak Działanie 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka czy Innotech – podkreśla Ewa Rutczyńska-Jamróz, menedżer w zespole R&D and Government Incentives Deloitte.

 

Program skierowany jest do konsorcjów naukowych (z koniecznym udziałem przedsiębiorstw) oraz centrów naukowo-przemysłowych. Projekty kwalifikujące się do programu obejmują badania naukowe i/lub prace rozwojowe nakierowane na zastosowanie w działalności gospodarczej (Faza A) oraz czynności, których celem jest przygotowanie wyników fazy badawczej do wdrożenia produktów na bazie grafenu (Faza B). Poziom dofinansowania na Fazę A może wynieść do 80% w przypadku przedsiębiorstw i do 100% dla jednostek naukowych, zaś na Fazę B – do 90%. Maksymalne dofinansowanie na projekt może wynieść 5 mln PLN.

– Tak atrakcyjne warunki finansowania mogą przyciągnąć uwagę wielu jednostek naukowych oraz przedsiębiorców szukających potencjalnie przełomowych technologii. Mając na uwadze niezwykle szeroki zakres zastosowania grafenu, w konkursie można spodziewać się udziału przedstawicieli wielu zaawansowanych sektorów gospodarki – zauważa Magdalena Burnat-Mikosz, Partner Deloitte, Lider zespołu R&D and Government Incentives w Europie Środkowej.

Kryteria, które muszą spełnić firmy, aby zakwalifikować się do projektu, to wysoki stopień innowacyjności proponowanych rozwiązań, wykazanie rzeczywistego zapotrzebowania rynkowego na proponowane rozwiązanie, możliwość zastosowania wyników projektu w gospodarce lub ich innego praktycznego wykorzystania oraz wysoka efektywność ekonomicznaprojektu.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu