Konferencja ogrodowa Makity

 

 

1 lutego br. w malowniczo położonym u stóp Jaworzyny Krynickiej hotelu Czarny Potok Resort & SPA odbyła się ogólnopolska konferencja ogrodowa Makity. Uczestniczyło w niej ponad 120 przedstawicieli partnerów handlowych dystrybuujących w naszym kraju urządzenia spalinowe
i ogrodowe japońskiego producenta.

 

Spotkanie tradycyjnie otworzył Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o. Po krótkim powitaniu przedstawił plan spotkania, a następnie oddał głos Kenichi Ohara – prezesowi polskiego przedstawicielstwa koncernu. – Dziękujemy bardzo serdecznie za państwa stałe wsparcie i owocną współpracę. Dzięki niej Makita Polska odnotowała w 2013 r. wzrost obrotów i podobnego ich zwiększenia spodziewamy się

również w tym roku – podkreślił Kenichi Ohara. – W tym celu planujemy kontynuację rozpoczętych w 2013 r. inwestycji w rozwój elektronarzędzi ogrodowych oraz poszerzenie oferty narzędzi spalinowych. W bieżącym roku chcemy wprowadzić kilkanaście nowych modeli.

Kenichi Ohara – prezes zarządu Makita Sp. z o.o.

 

Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o.

Następnie Stanisław Brzuśnian, szef Centralnego Serwisu Makity, przedstawił uczestnikom konferencji nowe rozwiązania techniczne, które zostały wprowadzone w produktach o napędzie spalinowym sygnowanych logo Makita. – Od dwóch lat normy europejskie wymuszają na producentach stosowanie w wyrobach o napędzie spalinowym rozwiązań ograniczających emisje spalin – poinformował Stanisław Brzuśnian. – Makita już kilka lat temu wprowadziła program Go Green mający na celu ochronę środowiska naturalnego. Program ten rozwija się wielokierunkowo, wspomagając działania proekologiczne. W naszych urządzeniach zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in.: technologie Easy Start i zapłonu MPI, które ułatwiają uruchomienie silników, SAS redukującą straty paliwa i SLR gwarantującą całkowite spalanie mieszanki w cylindrze. Nasze narzędzia spalinowe mają także w układzie wydechowym katalizatory, które dopalają szkodliwe związki, chroniąc w ten sposób środowisko i zdrowie użytkowników.

Stanisław Brzuśnian – szef Centralnego Serwisu Makity

Kolejną cześć prezentacji poprowadził Zbigniew Kogut, regionalny koordynator sprzedaży. Omówił nowości w ofercie ogrodowej Makity na 2014 r. Scharakteryzował kilka modeli pilarek łańcuchowych, m.in.: Makita EA3110T (Dolmar PS311TH) i Makita EA6100P45E (Dolmar PS6100-45), okrzesywarkę Makita EY2650H25H z wysięgnikiem, która pozwala pielęgnować wysokie drzewa, oraz spalinowe nożyce do żywopłotów na wysięgniku oznaczone jako Makita EN4950H (Dolmar MH246.4D). Są to uniwersalne nożyce profesjonalne do żywopłotu z regulowaną listwą tnącą i wyjątkowo długim wysięgnikiem. Silnik został umieszczony tak, aby stanowił przeciwwagę dla listwy tnącej, co powoduje, że maszyna jest niezwykle wygodna i łatwa w obsłudze podczas cięcia wysokich żywopłotów, jeśli nie używa się podnośnika czy drabiny. Zaprezentowano też nowy model kosy mechanicznej z uchwytem oburęcznym Makita EM2600U oraz gamę kosiarek: Makita PLM4120 oraz samobieżne 3-biegowe Dolmar PM-4601S i Makita PLM5113. Prowadzący zwrócił też uwagę na najlżejsze spalinowe nożyce do żywopłotu Makita EH5000W oraz spalinową przecinarkę do betonu Dolmar PC-6114 (Makita EK6101).

 

Zbigniew Kogut – regionalny koordynator sprzedaży

 

Kolejna część prezentacji poświęcona była urządzeniom o napędzie elektrycznym. Zbigniew Kogut omówił kosiarki Makita ELM4612 i ELM4613 oraz dmuchawę/odsysacz z opcją mulczowania Makita UB0800X. Akumulatorowe elektronarzędzia ogrodowe zaprezentował regionalny koordynator sprzedaży Michał Mucha. Poinformował m.in. o podkaszarkach do trawy o podwyższonej odporności na pył i wilgoć (Makita BUR142UZ i BUR182UZ) oraz wykaszarce Makita DUR182LZ z uchwytem typu pętla, a także o linii narzędzi Li-Ion 36 V z gniazdami zasilającymi 2 x 18 V.
W jej skład wchodzi akumulatorowa pilarka łańcuchowa Makita DUC252Z, dmuchawa Makita DUB361Z oraz nożyce akumulatorowe do żywopłotu Makita DUH651Z z przestawną rękojeścią.
Następnie Sławomir Gronuś, regionalny koordynator sprzedaży, przedstawił gościom konferencji ubiegłoroczne osiągnięcia drużyny drwali sponsorowanej przez Makitę. W spotkaniu uczestniczył jeden z

jej członków, Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali, który opowiedział o przygotowaniach do zawodów i obecnym wysokim poziomie tej dyscypliny w Polsce. Sławomir Gronuś zwrócił również uwagę na systematycznie zwiększającą się liczbą profesjonalnych pilarek Makity, którymi posługują się zarówno zawodnicy-drwale, jaki i ekipy drwalskie zajmujące się wyrębem i pracami leśnymi: – Coraz więcej zawodników, i to nie tylko sponsorowanych przez Makitę, i coraz więcej drwali wybiera maszyny japońskiej marki. Potwierdza to najwyższą klasę naszych urządzeń i daje nam bardzo dobre perspektywy na zwiększenie udziału w rynkowym segmencie profesjonalnych pilarek spalinowych.

 

Sławomir Gronuś – regionalny koordynator sprzedaży,
i Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali

 

Ostatnią część merytoryczną konferencji poprowadził Przemysław Dudziak, regionalny dyrektor sprzedaży. Przedstawił uczestnikom prowadzony przez Makitę program ekologiczny Go Green. – Firma Makita na wiele sposobów realizuje misję dbałości o środowisko naturalne – powiedział Przemysław Dudziak. – Stosuje coraz lepsze materiały w produkcji swoich urządzeń, eliminuje substancje chemiczne, których użycie może szkodzić środowisku. Aby rozpropagować ideę dbałości o środowisko naturalne, stworzyliśmy program Go Green. Przez jego popularyzację chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, zadbaliśmy więc o jego promocję w prasie, radiu, telewizji i internecie, a także poprzez reklamy outdoorowe. Wspólnie z Wyższą Szkołą Zarządzania Środowiskiem w Tucholi zorganizowaliśmy Ogólnopolski Turniej Szkół „EKO”. Konkurs miał na celu popularyzację problematyki ekologicznej oraz pozytywne stymulowanie młodzieży do poszerzania wiedzy i umiejętności przyrodniczo-technicznych. Już 17 stycznia ruszy nasza całkowicie nowa i  innowacyjna kampania ekologiczna. Na specjalnie przygotowanej stronie internetowej www.toolstory.pl znajdziecie państwo film pt. „Sprzęt, który kochałem”, w niekonwencjonalny sposób pokazujący, jak ważny jest recykling. Poza tym na stronie znajdą się również najważniejsze informacje: co to jest recykling, jaki sprzęt można oddać do recyklingu czy jakie są korzyści z takich działań. Cała kampania jest innowacyjnym podejściem do tematu, ale jesteśmy pewni, że wszystkim przypadnie do gustu. Podczas merytorycznej części konferencji odbył się także entuzjastycznie przyjęty widowiskowy pokaz rzeźbienia w lodzie. Używając elektronarzędzi Makity, przeprowadził go w stylu hip-hop Adam Pieśniewski i jego team Ostre Cięcie. Przypomnijmy, Adam Pieśniewski zajmuje się spektakularnymi pokazami rzeźbienia w lodzie, tworzeniem lodowych barów, dużych konstrukcji, jak też prowadzeniem profesjonalnych warsztatów, na których uczy wykonywania rzeźb w tym trudnym do obróbki materiale.

 

Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzedaży

 

Konferencję zakończył bankiet w klimacie rosyjskiego podziemia. Jak zwykle, był okazją do rozmów kuluarowych, wymiany doświadczeń, a także świetnej zabawy do samego rana.

 

Rzeźba lodowa: pilarkaMakita

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Przemysłowa wiosna w Expo Silesia: targi ExpoCUTTING, GRINDexpo, LASERexpo i FixingTECH EXPO

Expo Silesia zaprasza na premierowe wydarzenia skierowane dla branży przemysłowej dotyczące cięcia, szlifowania, technologii łączenia oraz techniki laserowej. Targi te odbędą się w dniach 3-5 marca 2015 r. w Centrum Targowo-Konferencynym Expo Silesia w Sosnowcu.

Targi Technologii Cięcia ExpoCUTTING są prezentacją technologii cięcia. Do współpracy zostali zaproszeni m.in. producenci i dystrybutorzy maszyn do cięcia wodą, plazmą, laserem, gazem, jak również firmy usługowe, serwisowe, kooperujące. Targi Technologii Szlifowania GRINDexpo swoim zakresem tematycznym obejmują: szlifierki do wałków, szlifierki do otworów, szlifierki do płaszczyzn, szlifierki ostrzałki, szlifierki specjalne i specjalizowane, narzędzia skrawające i diamentowe, przyrządy i urządzenia pomiarowo-kontrolne, oprogramowanie

komputerowe wspomagające obróbkę, doradztwo i pomoc techniczną i wydawnictwa fachowe. Zaś wystawcami targów Techniki Laserowej LASERexpo będą przede wszystkim producenci i dystrybutorzy produktów, komponentów, technologii, oprzyrządowania, osprzętu laserowego. Ostatnia z imprez to targi Technologii Łączenia i Elementów Złącznych FixingTECH EXPO. W ich ramach reprezentowane będą: łączniki, przemysłowe elementy i technologie mocujące, mocowania budowlane, systemy i instalacje montażowe, technologie produkcji elementów złącznych, magazynowanie, dystrybucja i usługi.

 

W programie połączonych targów znajdą się m.in: Akademia szlifowania Klingspor, czyli solidna porcja fachowej wiedzy, którą przekazywać będą specjaliści i praktycy; atrakcyjna ekspozycja maszyn, specjalistycznych narzędzi, nowoczesnych technologii i nowości oraz premier rynkowych; praktyczne pokazy pracy maszyn (cięcie i szlifowanie); platforma wymiany poglądów, doświadczeń w najbardziej uprzemysłowionym regionie Polski. Na stronach internetowych targów została uruchomiona rejestracja on-line uprawniająca do bezpłatnego wstępu (więcej informacji o targach można znaleźć na: www.expocutting.pl, www.grindexpo.pl, www.fixingtechexpo.pl,www.laserexpo.pl).

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Asia-Pacific Sourcing 2023 od 28 lutego

Targi Asia-Pacific Sourcing zapowiadają obiecujący restart, gdyż prawie sześć tygodni przed ich otwarciem cała powierzchnia wystawiennicza została zarezerwowana.

Połączone targi

W dniach od 28 lutego do 2 marca największa platforma sourcingowa poza Azją ponownie połączy w Kolonii producentów i firmy handlowe z Dalekiego Wschodu z kupcami z Europy i Ameryki Północnej. W hali 7 Targów Kolońskich (Koelnmesse) wszystko będzie się kręcić wokół narzędzi i produktów z branży ogrodowej, rekreacyjnej i wyposażenia dla domów. Nowością jest segment produktów motoryzacyjnych i sanitarnych. Kompleksowe portfolio targów Asia-Pacific Sourcing uzupełnią odbywające się w tym samym czasie Międzynarodowe Targi Promocji i Importu Detalicznego (IAW). Po

trzyletniej przerwie spowodowanej pandemią, wszystko wskazuje więc na udany start targów Asia-Pacific Sourcing (APS).

Wysoki popyt potwierdza, że po burzliwych ostatnich dwóch latach poszukiwanie nowych dostawców i klientów jest ważniejsze niż kiedykolwiek, a także iż potrzeba skoncentrowanej, profesjonalnej wystawy jest nadal silna – powiedział Matthias Becker, dyrektor targów Asia-Pacific Sourcing (APS). – Jako największa platforma sourcingowa poza Azją targi Asia-Pacific Sourcing po raz kolejny połączą europejski popyt z azjatycką podażą, oferując wyjątkową możliwość wznowienia utraconych działań biznesowych z Azją i wzmocnienia istniejących kontaktów.
W czasach niedoborów dostaw, braku zasobów i dynamicznych cen temat sourcingu odgrywa dla firm decydującą rolę. APS oferuje decydentom z Europy platformę do nawiązywania i utrzymywania relacji z dostawcami z Azji i jest miejscem spotkań dla wielostronnego biznesu importowego oraz eksportowego. W kontekście poszukiwania nowych produktów i trendów w segmentach dom, ogród i wypoczynek APS okazuje się więc łatwo dostępną dla Europejczyków biznesową platformą z najbogatszą ofertą rynków azjatyckich.

Rozszerzone spektrum oferty o produkty motoryzacyjne i sanitarne

Dostawcy z segmentów motoryzacyjnego i sanitarnego po raz pierwszy wystawią swoje narzędzia i produkty na tegorocznych targach APS. Dzięki włączeniu dwóch nowych segmentów APS istotnie poszerza swoje szerokie portfolio produktowe. Obejmuje ono narzędzia i akcesoria, technikę łączenia i mocowania, materiały przemysłowe, urządzenia produkcyjne, zamki i okucia oraz materiały budowlane i do majsterkowania. Z kolei meble ogrodowe, sprzęt ogrodowy, grille, artykuły kempingowe, artykuły sportowe i gry, a także artykuły rekreacyjne, prezentowe i sezonowe, akcesoria do mieszkania, dekoracje stołu, artykuły gospodarstwa domowego, wyposażenie kuchni oraz małe i duże AGD można będzie znaleźć w segmentach ogród, dom i wypoczynek.

Darmowe bilety i oficjalna aplikacja Asia-Pacific Sourcing

Bilety na targi APS dostępne są bezpłatnie w Ticket Shopie. Lista wystawców znajduje się na stronie internetowej. Odwiedzający targi mogą również pobrać oficjalną aplikację Asia-Pacific Sourcing, aby efektywnie zaplanować swoją wizytę na targach i skorzystać z różnych korzyści przed, w trakcie i po wydarzeniu. Bezpłatna aplikacja APS zawiera takie funkcjonalności, jak wyszukiwanie wystawców, lista produktów, program wydarzeń i interaktywny plan hali, a także praktyczne informacje dotyczące organizacji podróży i zakwaterowania.

Targi IAW

Uzupełnieniem portfolio produktów APS będą Międzynarodowe Targi Promocji i Importu Detalu (Targi IAW) odbywające się w tym samym czasie w halach 6. i 9. Zwiedzający mogą zainspirować się różnorodnością ich produktów, wśród których są artykuły promocyjne, sezonowe, towary wolumenowe itd. Do zwiedzania targów IAW konieczny jest osobny bilet, który można nabyć bezpłatnie w Ticket Shopie.

opr. HB (mat.Koelnmesse)

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu