Konferencja firmy DEMART
Stało się już tradycją, że na wiosnę firma DEMART organizuje dla swoich partnerów handlowych konferencje. W tym roku odbyła się ona w dniach 1-2 kwietnia w uroczo położonym nad jeziorem Bełdany hotelu Mazurski Raj.
W konferencji z jednej strony wzięli udział kooperujący z firmą DEMART przedstawiciele producentów profesjonalnych narzędzi, natomiast z drugiej – ponad 100 przedstawicieli firm narzędziowych blisko współpracujących z tą znaną łomżyńską firmą. DEMART funkcjonuje na rynku już ćwierć wieku. Specjalizuje się w hurtowej sprzedaży artykułów metalowo-technicznych, elektronarzędzi, narzędzi ręcznych, materiałów i narzędzi spawalniczych, narzędzi pneumatycznych, mocowań budowlanych, chemii budowlanej itp. Obszarem działalności DEMARTu
jest północno-wschodnia część naszego kraju. Ze strony dostawców na konferencję przybyli przedstawiciele następujących firm: Adiam, Irwin, Kubala, Metabo, Makita, Wiha i Lincoln Electric.– Celem konferencji jest pełniejsze poznanie oferty naszych dostawców, a także zwrócenie większej uwagi na metody powodujące efektywniejszą sprzedaż. Nie bez znaczenia jest również możliwość lepszego wzajemnego poznania się i nawiązania bliższych kontaktów biznesowych – powiedział Marek Żelazny, współwłaściciel firmy DEMART i jednocześnie organizator spotkania.
Merytoryczna część konferencji rozpoczęła się w sobotę o godz. 10. Po krótkim przywitaniu zebranych i omówieniu programu konferencji przez Marka Żelaznego głos zabrał Cezary Handziuk, associate director of consulting w krakowskiej firmie GET Training. Jest to firma prowadząca wiele specjalistycznych szkoleń biznesowych zarówno w kraju, jak i za granicą. Tym razem tematem szkolenia był „Merchadising w pigułce”. Pochodzące z angielskiego słowo „merchadising” nie ma dobrego odpowiednika w języku polskim. Krótko mówiąc chodzi o to, by atrakcyjnie, w sposób zrozumiały, a zarazem skutecznie informować potencjalnych klientów o swoim sklepie oraz aby potrafić w sposób optymalny eksponować w nim sprzedawany asortyment. Cezary Handziuk m.in. podpowiadał słuchaczom, w jaki sposób zwiększyć zainteresowanie klientów, jak poprawić wizerunek firmy, co robić, aby właściwie wyeksponować towar w sklepie, żeby w końcowym efekcie nastąpił wzrost sprzedaży. Wykład był ciekawy i spotkał się z dużym zainteresowaniem zgromadzonych.
W następnej kolejności rozpoczęły się panele produktowe, które prowadzili przedstawiciele poszczególnych firm. Równolegle do wykładów przed hotelem na mobilnych stanowiskach pokazowych pracownicy firm w praktyce demonstrowali walory swoich produktów. Wszyscy chętni mogli m.in. samodzielnie mocować wkręty Makitą, wiercić Metabo, spawać Lincolnem czy ciąć tarczami firmy Adiam. Organizator nie zapomniał o osobach towarzyszących uczestnikom konferencji. Specjalnie dla nich odbyły się warsztaty kosmetyczne prowadzone przez specjalistki z firmy Oriflame.
Pierwszy panel produktowy dotyczył wyrobów amerykańskiej firmy Lincoln Electric – światowego lidera w projektowaniu i wytwarzaniu urządzeń do spawania łukowego i materiałów spawalniczych. Agnieszka Jędras, marketing manager, poinformowała słuchaczy o strategii Lincoln Electric w Polsce. Amerykański potentat zakupił znane polskie firmy zajmujące się spawalnictwem: w 2001 r. firmę Bester, a w 2007 r. firmę SPAWMET produkującą elektrody spawalnicze. Ponieważ marki te są dobrze rozpoznawalne na polskim rynku, Lincoln postanowił nadal je utrzymywać obok produktów występujących pod nazwą Lincoln Electric. Andrzej Wilk scharakteryzował dokładnie elektrody sprzedawane pod marką SPAWMET, a Łukasz Wardecki przedstawił najnowsze urządzenia spawalnicze, w tym m.in. inwertorową wieloprocesową spawarkę Lincoln Electric Speedtec 215C wyposażoną w kolorowy wyświetlacz TFT.
Kolejny panel produktowy poprowadziła firma Adiam. Sebastian Wiśniewski, regionalny kierownik sprzedaży na północną Polskę, przedstawił podczas prezentacji profil działalności firmy oraz omówił podstawowe produkty i oferowane przez firmę Adiam maszyny. Zaprezentował także patenty firmy Battipav dotyczące stolikowej przecinarki ceramicznych płytek. Na koniec prelegent zademonstrował przykładowe ekspozycje towarów z firmy Adiam. Na stanowisku mobilnym na zewnątrz hotelu wyczerpujących informacji udzielał dyrektor handlowy firmy Marcin Zieliński.
W następnej kolejności wystąpił Piotr Kołodziej, training & demonstation manager z Newell Rubbermaid. Do tego amerykańskiego koncernu należy wiele znanych marek, m.in. IRWIN. Jednak w tym roku Piotr Kołodziej skupił się na przybliżeniu możliwości drukarek przemysłowych służących do uniwersalnych
oznaczeń produkowanych pod marką DYMO. Jak się można łatwo domyślić, również i ta marka należy do koncernu Newell Rubbermaid. W szczególności zostały przybliżone możliwości drukarki serii DYMO XTL. Jest ona w stanie wydrukować informacje na wielu różnorodnych powierzchniach (m.in. na winylu, przewodach elektrycznych, termokurczliwych osłonkach, powierzchniach płaskich, różnych etykietach itp.).Kolejny panel produktowy był poświęcony wyrobom firmy KUBALA. Zaprezentowała go Joanna Kudłacz-Łyczko, dyrektor handlowy firmy. Na pokazanym filmie zgromadzeni mogli poznać historię i rozwój rodzinnej firmy KUBALA. Ma ona renomowaną pozycję lidera na rynku narzędzi budowlanych. Swoje wyroby sprzedaje w kraju i za granicą na kilku kontynentach. Prowadząca prezentację zwróciła uwagę słuchaczy na wysoką jakość produkowanych pod marką KUBALA narzędzi oraz ich przemyślaną konstrukcję. W następnej kolejności szeroko omówiła sposoby ekspozycji produktów firmy KUBALA w sklepach z narzędziami.
Jako kolejna zaprezentowała się firma METABO. O wyrobach opowiedzieli dwaj jej przedstawiciele: Robert Kurdyła, dyrektor handlowy, i Paweł Ozga, specjalista ds. szkoleń i pokazów. Prelegenci skupili się głównie na akumulatorowych elektronarzędziach METABO. Jest to nadal szybko rozwijająca się grupa narzędzi. Padło nawet stwierdzenie, że za 15–20 lat 80% elektronarzędzi będzie zasilanych akumulatorami! Firma METABO jako pierwsza wprowadziła na rynek innowacyjne wysokoprądowe akumulatory LiHD, które pozwoliły wydłużyć czas pracy narzędzi aż o 87% i zwiększyć ich efektywność. Te nowoczesne akumulatory są kompatybilne z narzędziami METABO produkowanymi od 2010 r.
Dość energicznie przystąpili do prezentacji swoich produktów przedstawiciele firmy WIHA: Iwona Bolt, odpowiedzialna za marketing w Europie Wschodniej, oraz Wojciech Gradowski i Andrzej Sokołowski, regionalni koordynatorzy sprzedaży w Polsce. Prelegenci w swoich wystąpieniach skupili się na ukazaniu, w jaki sposób WIHA wspiera swoich partnerów w sprzedaży wyrobów.
Wyroby firmy MAKITA przedstawił Paweł Zając. Firma na swoim mobilnym stanowisku demonstracyjnym dysponowała całym przekrojem produkowanych przez siebie elektronarzędzi, w tym m.in. różnej wielkości wiertarkami, szlifierkami kątowymi, pilarkami tarczowymi, nożycami do blachy, wiertarko-wkrętarkami z udarem i bez itp. Omawiane były szczegółowo ich zalety, a chętne osoby mogły przeprowadzić na stanowisku testy.
Na zakończenie intensywnego dnia pracownicy firmy WIHA zaprosili uczestników konferencji do gry w piłkarzyki. Wyłoniono 10 dwuosobowych drużyn i rozegrano systemem pucharowym cykl meczów. Sprawiły one grającym wiele frajdy i przysporzyły wielu emocji. Nagrodą główną był puchar prezesa Wiha Polska oraz profesjonalny stół do gry w piłkarzyki.
Finał konferencji miał miejsce podczas uroczystej kolacji, która odbyła się w restauracji hotelowej. Marek Żelazny podziękował serdecznie wszystkim uczestnikom konferencji, w tym także pracownikom DEMARTu. Partnerzy handlowi, którzy wyróżnili się wysoką efektywnością sprzedaży, a także dużym obrotem i dynamiką, zostali wyróżnieni specjalnymi nagrodami. Za owocną współpracę wyróżnieni zostali również: trener personalny Cezary Handziuk z GET Training oraz Sławomir Pinkas, redaktor naczelny „Gazety Narzędziowej”. Nagrodzono także drużyny tryumfujące w rozgrywkach w piłkarzyki. Dražen Markešić, prezes zarządu Wiha Polska, wręczył zwycięskiej drużynie efektowny puchar. Bankiet uświetnił koncert grupy rockowej BABSZTYL z Olsztyna. Przy dobrej