Klucze udarowe (część II d). Konstrukcja kluczy udarowych
Wszystkie części klucza udarowego integruje ze sobą obudowa (korpus), czyniąc z niego jedną funkcjonalną całość.
Obudowa ta ma ergonomiczny kształt typu „T”, pistoletowy (przeważnie małe klucze bezprzewodowe) lub krzyżowy. Korpusy tych urządzeń są dwuczęściowe, a więc składające się z (a) tworzywowej obudowy silnika z profilowaną rękojeścią główną oraz z (b) aluminiowej obudowy przekładni i mechanizmu udaru. Dzięki takiej budowie elektronarzędzia te odznaczają się wysoką trwałością, obciążalnością i dokładnością pracy. Korpus z odlewu aluminiowego zapewnia efektywne chodzenie mechanizmów oraz dokładne i pewne ich osadzenie. Efektem tego jest stabilna praca tych narzędzi i zdolność do przenoszenia
dużych obciążeń, a także zmniejszenie wibracji szkodliwych dla operatora. Obie obudowy dwuczęściowego korpusu są zespolone mocno za pomocą śrub oraz wkrętów i tworzą jedną funkcjonalną całość. Jeśli chodzi o tzw. część tworzywową, istotne dla niej jest ergonomiczne ukształtowanie rękojeści głównej oraz odpowiednie rozmieszczenie włączników oraz przełącznika kierunku obrotów.Obecnie rękojeści mają specjalne pokrycia gumowe lub tworzywowe, które tłumią wibracje (tzw. soft grip). Warto tu wspomnieć, że dzięki wykorzystaniu rękojeści typu „T” lub pistoletowych klucze udarowe mają bardzo dobre wyważenie i są wygodne w trzymaniu i operowaniu. Kształt krzyżowy mają jedynie duże tego typu narzędzia o momencie obrotowym ok. 1000 Nm. W niektórych kluczach o obudowie „T” można montować dodatkową rękojeść. Jej użycie ułatwia aplikację dużych momentów dokręcania. Energię elektryczną do tych urządzeń doprowadza się za pomocą kabla z końcówką umożliwiającą podłączenie go do standardowego gniazda elektrycznego, jak też akumulatorów (tylko urządzenia bezprzewodowe). W obecnie produkowanych kluczach bezprzewodowych stosuje się głównie baterie litowo-jonowe (Li-Ion), w modelach tanich spotyka się jeszcze zasilanie z baterii niklowo-kadmowych (NiCd) lub niklowo-wodorkowych (NiMH). Klucze zasilane z baterii Li-Ion mają rozbudowaną elektronikę komunikującą je z akumulatorem, która m.in. optymalizuje pobór prądu, informuje o ilości dostępnej energii (wskaźnik naładowania), zabezpiecza baterie przed nadmiernym przeciążeniem (w tym przegrzaniem),itd.