JUŻ WE WRZEŚNIU NAJWAŻNIEJSZE DLA „ZIELONEGO PRZEMYSŁU” TARGI SPOGA+GAFA

Między 2 a 4 września w Kolonii odbywać się będą jedne z najważniejszych targów dla sektora dom i ogród. Na 2300 m kw. powierzchni wystawienniczej zaprezentuje się aż 2100 wystawców z 60 krajów.

 

Cały zielony świat w jednym miejscu

Targi od lat cieszą się rosnącym zainteresowaniem zarówno wystawców, jak i odwiedzających. Dlatego ich organizator Koelnmesse postanowiło powiększyć obszar wystawienniczy o kolejne 5000 m2. Aż w 84% zajmą go producenci spoza Niemiec.
– Sukces Spoga+gafa wynika z prezentowania szerokiej oferty najlepszych produktów ogrodniczych, znakomicie dobranych i wnikliwie przedstawianych zagadnień z zakresu „zielonego przemysłu” oraz cieszących się wielkim zainteresowaniem wysp tematycznych i wydarzeń towarzyszących

ocenia Katarzyna C. Hamma, dyrektor operacyjny Koelnmesse GmbH, organizatora targów. – Zapewniamy idealne miejsce dla spotkań pochodzących z całego świata przedstawicieli firm i entuzjastów branży dom i ogród. Na wiele miesięcy przed startem targów, bo już w maju, wyprzedane zostało aż 98% powierzchni wystawienniczej, co dobitnie świadczy o tym, że na targach Spoga+gafa po prostu trzeba być – dodaje Katarzyna C. Hamma.

Tematycznie na wyspach

Ponieważ zielone tematyczne wyspy spotkały się z uznaniem podczas poprzedniej edycji targów, tegoroczna również je zaoferuje zwiedzającym. Poznamy na nich szereg rozwiązań zarówno z zakresu ekologii i ogrodnictwa, jak i gotowania na świeżym powietrzu, które w ub.r. mocno przyciągały uwagę. Kolejną atrakcją targów Spoga+gafa będą pokazy związane z najnowszymi trendami mającymi zastosowanie w segmencie ogrodniczym. Niezmieniony zostaje podział na cztery tematy: ogród unikalny, ogród codziennego życia, tworzenie ogrodów i opieka nad nimi oraz ogród dla miłośników grilla.

 

Mały przewodnik po targach

Na tematykę ogrodniczą organizatorzy przeznaczyli najwięcej, bo aż 121.000 m2 powierzchni. Znaleźć tam można pełen przegląd produktów składających się na życie ogrodu i w ogrodzie. Będą zarówno meble i dekoracje, jak i nowe produkty związane ze sportem i rekreacją: gry i sprzęt kempingowy. Wystawcy z tego segmentu rozlokowani zostaną w halach 1 do 4, 5.2, 9 i 10.1. Prezentacje ekskluzywnych mebli ogrodowych znaleźć będzie można w hali 10.2. Z kolei tematyka tworzenia ogrodów i opieki nad nimi opanuje hale 5.1 i 6. Poznamy tam zarówno najnowszą ofertę narzędzi, maszyn i sprzętu ogrodniczego, jak i techniki tworzenia ogrodów i zielonych tarasów. Nie zabraknie również cięższych gatunkowo zagadnień z sadzenia upraw. Miłośnicy biesiadowania na wolnym powietrzu, a także sprzedawcy działający w tym segmencie, którzy chcą poznać najnowsze rozwiązania, nie mogą ominąć hal 7 i 8 ani obszaru pomiędzy nimi. Organizatorzy podkreślają, że w związku z rosnącym zainteresowaniem tym tematem w br. przeznaczyli na niego powierzchnię aż o 5000 m2 większą od ubiegłorocznej.

Najwyższą jakość w tematyce grilla i bbq znaleźć będzie można w hali 8, gdzie wystawią się takie firmy, jak Rösle, Landman i Napoleon. Prezentowana przez nie oferta produktowa wzbogacona zostanie o pokazy kulinarne, a sam asortyment powiększy się o akcesoria kuchenne, a nawet przyprawy i sosy. W tej samej hali znajdziemy również szeroką gamę współczesnych kuchni na wolnym powietrzu, w których królować będą jasne i nowoczesne meble produkowane zarówno przez ekskluzywne marki, jak i globalnych graczy.
Specjalnym wydarzeniem, na które warto zwrócić uwagę, będzie Icons of Outdoor. Podczas niego odbędziemy swoistą emocjonalną podróż przez najlepiej sprzedające się trendy, rozwiązania i meble dawnych i obecnych wystawców.

Wizja przyszłości

Nowością w tym roku będzie strefa własna Spoga+gafa prezentująca meble jutra. Wśród nich znajdą się meble ogrodowe, których wzornictwo wyznaczać będzie trendy na kolejne lata. Ich cechą wspólną ma być jakość użytych materiałów oraz funkcjonalność. Meble te odznaczać się będą z jednej strony innowacyjnymi rozwiązaniami i trwałością, a z drugiej zachwycać komfortem

użytkowania, ergonomią i wielofunkcyjnością. Nad pokazami z tego zakresu pieczę merytoryczną sprawować będą m.in. projektanci z całego świata, przedstawiciele świata naukowego oraz analitycy zajmujący się przewidywaniem przyszłych trendów.

 

Inteligentny ogród

Na targach pojawią się również oferty związane z inteligentnymi rozwiązaniami z zakresu nowoczesnego oświetlenia ogrodu i pielęgnacji trawników. Postęp w tym zakresie i ogromne zainteresowanie tematyką skłoniły organizatorów targów do przeznaczenia na ten cel aż o 50% większej powierzchni wystawienniczej. Obejmą ją w posiadanie m.in. IVG Power Place i Smart Gardening World. Możemy się spodziewać ekscytujących wykładów poświęconych aktualnym technologiom, nowym produktom, zagadnieniom handlowym, a także rozmów z ekspertami z tego zakresu. Organizatorzy zdradzają również, że w zaskakujący sposób zaprezentowani zostaną wystawcy z sekcji gleby, darni, nawozów, substratów, roślin i ich ochrony.

Rozwiązania dla sklepów

Prezentacje w tym zakresie są również pochodną sukcesu, z jakim tematyka ta spotkała się na ubiegłorocznych targach. Przedstawione zostaną najlepsze przykłady wdrożenia kampanii dla centrów ogrodniczych i branży DiY. Znajdziemy tam szereg podpowiedzi dotyczących projektowania ogrodów i tego, w jaki sposób ekspozycje mogą mieć wpływ na zwiększenie zainteresowania klientów. Spoga+gafa otwarta będzie dla zwiedzających w dniach 2 i 3 września w godz. od 9.00 do 18.00, a 4 września od 9.00 do 16.00. Więcej informacji znaleźć można na stroniewww.spogagafa.com..

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments