Jubileuszowa gala firmy Bosch

7 września 2011 roku w Arkadach Kubickiego w Warszawie odbyła się uroczysta Gala Jubileuszowa z okazji 125-lecia firmy Bosch oraz 150. rocznicy urodzin Roberta Boscha. Historię sukcesu świętowało wielu znamienitych gości, a wśród nich m.in. reprezentanci Senatu RP, protokołu dyplomatycznego, władz samorządowych, a także przedstawiciele świata biznesu, kultury, sztuki, partnerzy handlowi oraz przyjaciele firmy Bosch.

 

 

W części oficjalnej gali odbyła się rozmowa moderowana z udziałem Krystyny Boczkowskiej, prezesa zarządu Robert Bosch Sp. z o.o., Klausa Huttelmaiera, prezesa Robert Bosch AG Austria, odpowiedzialnego za region Europy Środkowo-Wschodniej, oraz Joachima Rogalla, reprezentanta Fundacji im. R. Boscha. Rozmówcy dyskutowali na temat: czynników sukcesu firmy, strategii wzrostu i jej efektów, historii firmy Bosch w Polsce, celów i priorytetów działalności Fundacji im. R. Boscha, znaczenia hasła „Technologia bliżej nas” oraz perspektyw dalszego rozwoju. W części artystycznej wystąpił Ferenc Cakó, węgierski prekursor sztuki animacji piaskiem, który zaprezentował pokaz na temat historii firmy Bosch ze szczególnym uwzględnieniem perspektyw jej dalszego rozwoju. Zwieńczeniem wieczoru był recital Urszuli Dudziak z towarzyszeniem zespołu.

 

 

Na zdjęciu: Rozmowa moderowana z udziałem Krystyny Boczkowskiej, prezesa zarządu Robert Bosch Sp. z o.o., Klausa Huttelmaiera, prezesa Robert Bosch AG Austria, odpowiedzialnego za region Europy Środkowo-Wschodniej, i Joachima Rogalla z Fundacji im. R.Boscha.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Jubileusz 15-lecia Luna Polska

Swoje 15-lecie Luna Polska świętowała na konferencji, która odbyła się w dniach 1–2 kwietnia w hotelu Rubbens & Monet w Łysomicach koło Torunia. Wzięło w niej udział ponad 30 partnerów handlowych i goście ze szwedzkiej centrali.

 

 
Konferencję otworzył uroczysty bankiet w hotelowej restauracji, na którym Bartłomiej Buchała, dyrektor generalny Luna Polska, powitał jej uczestników i podziękował dystrybutorom regionalnym za owocną współpracę oraz pracownikom Luna Polska za duży wkład w jej rozwój, a następnie przedstawił 15-letnie dzieje firmy. – Nasza historia tak naprawdę rozpoczęła się w 1999 r., bowiem wtedy szwedzka firma Luna podjęła decyzję o wejściu na polski rynek – poinformował Bartłomiej Buchała. – Na bazie firmy PS Product rozpoczęła wtedy budowanie swojej marki w Polsce. W 2001 r. powstała samodzielna Luna Polska. Za jej działalność w szwedzkiej centrali odpowiadał obecny na konferencji Ulf Carlsson [CEO w Luna Verktyg & Maskin AB – dop. red.]. W latach 2003–04 utworzyliśmy sieć swoich sklepów na terenie naszego kraju. Rok 2005 przyniósł kolejne zmiany w firmie, bowiem Luna Polska weszła w skład Luny Export, której terenem działania były kraje bałtyckie i Europy Środkowej. W 2010 r. doszło do połączenia Luna Polska z siostrzaną firmą Essve Poland i do powstania spółki B&B Tools Poland. Ważną datą jest też 2011 r., bowiem wtedy rozpoczął zarządzanie naszą firmą Tomasz Olofsson Kowalski. Pod jego rządami firma dynamicznie się rozwijała. W 2012 r. zmieniliśmy siedzibę na obecną, przenosząc się na ul. Konduktorską w Katowicach. Wróciliśmy też do znanej na rynku nazwy Luna Polska i zapoczątkowaliśmy program Luna Partner. W ramach niego w 2013 r. zaprosiliśmy klientów do Szwecji, gdzie doszło do pogłębienia naszych relacji z nimi, co pozwoliło nam zdynamizować rozwój sieci Luna Partner. W latach 2014–15 kontynuowaliśmy budowanie sieci i przeprowadziliśmy kilkadziesiąt szkoleń. Dla swoich partnerów zorganizowaliśmy wiele atrakcyjnych wyjazdów, m.in. do Chin. W br. dołączyliśmy do grupy Luna International, która zrzesza kraje nadbałtyckie, Polskę, Słowację, Czechy, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Słowenię i Chorwację. Naszą przyszłością są klienci i dobra współpraca z nimi – konkludował Bartłomiej Buchała.

W czasie wystąpienia za długoletnią współpracę podziękowali polskim klientom Ulf Carlsson i Magnus Bergsman, szef Luna International, oraz Tomasz Olofsson Kowalski, obecnie managing director w Teng Tools International Sweden AB. Tomasz Olofsson Kowalski przekazał również Bartłomiejowi Buchale symboliczną buławę szefa Luna Polska. Za długoletnią owocną współpracę Bartłomiej Buchała pamiątkowymi statuetkami uhonorował firmy: Alnar, Elektro-Met, Kammar, Karba, METALZBYT, Narzędzia Kołodziej, NAT-MAR, SILVAK. Otrzymali je także Ulf Carlsson, Magnus Bergsman i Tomasz Olofsson Kowalski oraz pracownicy Luna Polska.

Specjalnym gościem bankietu był Martin Vaculik, słowacki żużlowiec, który jest Indywidualnym mistrzem Czech z 2007 r. oraz zdobywcą złotego medalu w Indywidualnych Mistrzostwach Europy w 2013 r. Jego starty w zawodach żużlowych sponsoruje w br. marka Teng Tools należąca do szwedzkiego koncernu B&B Tools, w którego skład wchodzi Luna Polska. Martin Vaculik opowiedział o Speedway Best Pairs Cup, który uczestnicy konferencji mieli przyjemność oglądać następnego dnia na toruńskiej Motoarenie, oraz o korzyściach z używania narzędzi Teng Tools przez mechaników jego teamu. – Dają nam one pewność, że podczas zawodów wykonamy wszystkie konieczne czynności serwisowe i maszyny wyjadą na tor sprawne. Do tej pory nigdy nas nie zawiodły – konkludował Martin Vaculik.

W drugim dniu konferencji Bartłomiej Buchała podsumował działalność Luna Polska w 2015 r. i omówił działania w 2016 r. – Jak wspomniałem, pierwszego dnia konferencji, w ub.r. zorganizowaliśmy kilkadziesiąt szkoleń produktowych, gdyż chcemy na rynku wyróżniać się wysokimi kompetencjami, aby móc doradzać klientom – stwierdził Bartłomiej Buchała. – Zwiększyliśmy też liczebność sieci Luna Partner o kolejnych dziesięciu dystrybutorów. Obecnie w jej skład wchodzi 51 firm. Wzrosła też liczba partnerów maszynowych, którzy sprzedają klientom końcowym nasze maszyny. Planujemy dalej rozwijać sieć Luna Partner przez zwiększenie jej liczebności oraz zacieśnienie współpracy z firmami do niej należącymi. W br. na jesieni ukaże się nowy katalog, w którym znajdzie się cała nasza oferta. Nie zapomnieliśmy też o wydawaniu dwa razy do roku katalogu z nowościami. Planujemy też zwiększyć stany magazynowe, co w efekcie da wzrost dostępności towaru zarówno dla partnerów z Luna International, jak i naszych dealerów w Polsce. Sądzę, że pomoże to nam zwiększyć udziały w trudnym polskim rynku narzędziowym – podsumował Bartłomiej Buchała.
    
Działania marketingowe Luny w internecie omówił Damian Kowalczyk, marketing director CEE & Baltics. – Stawiamy na mocne zaistnienie naszych marek i produktów w internecie i budowanie ich wizerunku w sieci, bowiem da to silne wsparcie dla naszych dystrybutorów – poinformował Damian Kowalczyk. – Chcemy też, korzystając z internetu, usprawnić komunikację z dystrybutorami. Zadbamy o dialog z klientami końcowymi i atrakcyjne formy prezentacji, np. filmy itd. Powstanie nowa strona Luna Polska, elektroniczne biuro obsługi klientów i aplikacja eBOK na Adnroida. Damian Kowalczyk zapowiedział także aktywności na serwisach społecznościowych, google, mailingi do klientów itp.

Merytoryczną część konferencji zakończyło wystąpienie Tomasza Olofssona Kowalskiego poświęcone planom marki Teng Tools: – Chcemy obecnie silnie rozwinąć asortyment narzędzi budowlanych, co pozwoli nam znacznie zwiększyć sprzedaż naszej marki. Konsekwencją tego będzie wzrost jej rozpoznawalności na rynku. Będziemy kontynuować sponsoring sportów motorowych i oczywiście planujemy też bardziej intensywną współpracę z Luna Polska – stwierdził Tomasz Olofsson Kowalski.

Następnie uczestnicy konferencji udali się do Torunia na degustację piwa w restauracji Jan Olbracht Browar Staromiejski, a potem na Motoarenie podziwiali zmagania żużlowców na Speedway Best Pairs Cup. Konferencję zakończyła kolacja w hotelowej strefierozrywki.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu