Jubileusz 50-lecia Testo

4 sierpnia w centrum konferencyjnym MYŚLNIK w Warszawie odbyła się konferencja prasowa „Testo – ponad 50 lat doświadczeń w projektowaniu, produkcji i sprzedaży przyrządów kontrolno-pomiarowych”.

 

 

Głównym gościem konferencji był Burkat Knospe – prezes i współwłaściciel Testo AG. Podczas spotkania można było zapoznać się z 54-letnią historią działalności firmy, poznać jej grupy docelowe, nakłady na badania i rozwój, usłyszeć o najważniejszych przyrządach oraz o pomysłach na przyszłość. Poruszone zostały także kwestie ochrony środowiska, niedoboru zasobów naturalnych oraz globalizacji. Burkart Knospe przedstawił również wizję Testo do

2016 r.

Podczas konferencji dziennikarze i pozostali goście mieli czas na zadawanie pytań Burkartowi Knospe. Zapytano go między innymi o to, jaki wpływ miał kryzys z 2009 r. na działalność i rozwój firmy. – Gdy planowaliśmy działania firmy na rok 2009, nikt nie wiedział, jak głęboki będzie kryzys. Zarząd firmy ustalił wtedy cztery główne cele: należało przygotować się na 10 proc. spadek sprzedaży, w porównaniu z rokiem poprzednim, uniknąć redukcji zatrudnienia, nie można było pozwolić na wstrzymanie żadnego z wdrażanych projektów rozwojowych i wciąż ważne było osiągnięcie zysku, nawet minimalnego. Może były to wygórowane cele, ale wszystkie udało się osiągnąć. W gestii menedżerów leżało ułożenie planu, który umożliwiłby ich realizację – powiedział Burkart Knospe. W 2009 r. Testo wprowadziło nowoczesny program rekrutacji, gdyż na rynku pracy znajdowało się wtedy bardzo wielu dobrze wykształconych i wykwalifikowanych ludzi poszukujących pracy. Poza tym postanowiono dalej prowadzić badania, przyjmować do pracy inżynierów i inwestować w przyszłość. W 2009 r. firmy konkurencyjne wypadły z rynku lub dramatycznie obniżały koszty, podczas gdy Testo postanowiło zwiększać inwestycje, co sprawiło, że dzisiaj bardziej optymistycznie myśli o przyszłości.

Na pytanie o to, czy Testo stało się ofiarą chińskich podróbek, padła szybka i bardzo konkretna odpowiedź: – Testo nie ma z tym problemu. Tempo innowacji jest tak szybkie, że co dwa lata wprowadzamy nowe kamery. W 2008 r. wprowadzono na rynek pierwszą kamerę termowizyjną, w 2009 wszedł drugi model i już w 2010 r. Testo wprowadziło kolejne dwa modele, zastępujące te z 2008 r. Tak więc podrabianie np. kamer w Chinach nie ma sensu ze względu na szybkie tempo innowacji.

Na koniec Burkart Knospe odpowiedział na pytania dotyczące dalszego rozwoju firmy Testo Polska. Podkreślił, że obrót Testo Polska wynosi 2,5 mln euro, co stanowi 1,5% globalnego obrotu firmy. Planowany wzrost sprzedaży w Polsce to ok. 25% rocznie. W 2016 r. udział Testo Polska w całkowitym obrocie koncernu winien kształtować się na poziomie 2,5%. Po konferencji goście zostali zaproszeni na koktajl, w trakcie którego prowadzono ożywione rozmowy na temat konferencji oraz przyszłości firmy Testo.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments