Jubileusz 15-lecia Luna Polska

Swoje 15-lecie Luna Polska świętowała na konferencji, która odbyła się w dniach 1–2 kwietnia w hotelu Rubbens & Monet w Łysomicach koło Torunia. Wzięło w niej udział ponad 30 partnerów handlowych i goście ze szwedzkiej centrali.

 

 
Konferencję otworzył uroczysty bankiet w hotelowej restauracji, na którym Bartłomiej Buchała, dyrektor generalny Luna Polska, powitał jej uczestników i podziękował dystrybutorom regionalnym za owocną współpracę oraz pracownikom Luna Polska za duży wkład w jej rozwój, a następnie przedstawił 15-letnie dzieje firmy. – Nasza historia tak naprawdę rozpoczęła się w 1999 r., bowiem wtedy szwedzka firma Luna podjęła decyzję o wejściu na

polski rynek – poinformował Bartłomiej Buchała. – Na bazie firmy PS Product rozpoczęła wtedy budowanie swojej marki w Polsce. W 2001 r. powstała samodzielna Luna Polska. Za jej działalność w szwedzkiej centrali odpowiadał obecny na konferencji Ulf Carlsson [CEO w Luna Verktyg & Maskin AB – dop. red.]. W latach 2003–04 utworzyliśmy sieć swoich sklepów na terenie naszego kraju. Rok 2005 przyniósł kolejne zmiany w firmie, bowiem Luna Polska weszła w skład Luny Export, której terenem działania były kraje bałtyckie i Europy Środkowej. W 2010 r. doszło do połączenia Luna Polska z siostrzaną firmą Essve Poland i do powstania spółki B&B Tools Poland. Ważną datą jest też 2011 r., bowiem wtedy rozpoczął zarządzanie naszą firmą Tomasz Olofsson Kowalski. Pod jego rządami firma dynamicznie się rozwijała. W 2012 r. zmieniliśmy siedzibę na obecną, przenosząc się na ul. Konduktorską w Katowicach. Wróciliśmy też do znanej na rynku nazwy Luna Polska i zapoczątkowaliśmy program Luna Partner. W ramach niego w 2013 r. zaprosiliśmy klientów do Szwecji, gdzie doszło do pogłębienia naszych relacji z nimi, co pozwoliło nam zdynamizować rozwój sieci Luna Partner. W latach 2014–15 kontynuowaliśmy budowanie sieci i przeprowadziliśmy kilkadziesiąt szkoleń. Dla swoich partnerów zorganizowaliśmy wiele atrakcyjnych wyjazdów, m.in. do Chin. W br. dołączyliśmy do grupy Luna International, która zrzesza kraje nadbałtyckie, Polskę, Słowację, Czechy, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Słowenię i Chorwację. Naszą przyszłością są klienci i dobra współpraca z nimi – konkludował Bartłomiej Buchała.

W czasie wystąpienia za długoletnią współpracę podziękowali polskim klientom Ulf Carlsson i Magnus Bergsman, szef Luna International, oraz Tomasz Olofsson Kowalski, obecnie managing director w Teng Tools International Sweden AB. Tomasz Olofsson Kowalski przekazał również Bartłomiejowi Buchale symboliczną buławę szefa Luna Polska. Za długoletnią owocną współpracę Bartłomiej Buchała pamiątkowymi statuetkami uhonorował firmy: Alnar, Elektro-Met, Kammar, Karba, METALZBYT, Narzędzia Kołodziej, NAT-MAR, SILVAK. Otrzymali je także Ulf Carlsson, Magnus Bergsman i Tomasz Olofsson Kowalski oraz pracownicy Luna Polska.

Specjalnym gościem bankietu był Martin Vaculik, słowacki żużlowiec, który jest Indywidualnym mistrzem Czech z 2007 r. oraz zdobywcą złotego medalu w Indywidualnych Mistrzostwach Europy w 2013 r. Jego starty w zawodach żużlowych sponsoruje w br. marka Teng Tools należąca do szwedzkiego koncernu B&B Tools, w którego skład wchodzi Luna Polska. Martin Vaculik opowiedział o Speedway Best Pairs Cup, który uczestnicy konferencji mieli przyjemność oglądać następnego dnia na toruńskiej Motoarenie, oraz o korzyściach z używania narzędzi Teng Tools przez mechaników jego teamu. – Dają nam one pewność, że podczas zawodów wykonamy wszystkie konieczne czynności serwisowe i maszyny wyjadą na tor sprawne. Do tej pory nigdy nas nie zawiodły – konkludował Martin Vaculik.

W drugim dniu konferencji Bartłomiej Buchała podsumował działalność Luna Polska w 2015 r. i omówił działania w 2016 r. – Jak wspomniałem, pierwszego dnia konferencji, w ub.r. zorganizowaliśmy kilkadziesiąt szkoleń produktowych, gdyż chcemy na rynku wyróżniać się wysokimi kompetencjami, aby móc doradzać klientom – stwierdził Bartłomiej Buchała. – Zwiększyliśmy też liczebność sieci Luna Partner o kolejnych dziesięciu dystrybutorów. Obecnie w jej skład wchodzi 51 firm. Wzrosła też liczba

partnerów maszynowych, którzy sprzedają klientom końcowym nasze maszyny. Planujemy dalej rozwijać sieć Luna Partner przez zwiększenie jej liczebności oraz zacieśnienie współpracy z firmami do niej należącymi. W br. na jesieni ukaże się nowy katalog, w którym znajdzie się cała nasza oferta. Nie zapomnieliśmy też o wydawaniu dwa razy do roku katalogu z nowościami. Planujemy też zwiększyć stany magazynowe, co w efekcie da wzrost dostępności towaru zarówno dla partnerów z Luna International, jak i naszych dealerów w Polsce. Sądzę, że pomoże to nam zwiększyć udziały w trudnym polskim rynku narzędziowym – podsumował Bartłomiej Buchała.
    
Działania marketingowe Luny w internecie omówił Damian Kowalczyk, marketing director CEE & Baltics. – Stawiamy na mocne zaistnienie naszych marek i produktów w internecie i budowanie ich wizerunku w sieci, bowiem da to silne wsparcie dla naszych dystrybutorów – poinformował Damian Kowalczyk. – Chcemy też, korzystając z internetu, usprawnić komunikację z dystrybutorami. Zadbamy o dialog z klientami końcowymi i atrakcyjne formy prezentacji, np. filmy itd. Powstanie nowa strona Luna Polska, elektroniczne biuro obsługi klientów i aplikacja eBOK na Adnroida. Damian Kowalczyk zapowiedział także aktywności na serwisach społecznościowych, google, mailingi do klientów itp.

Merytoryczną część konferencji zakończyło wystąpienie Tomasza Olofssona Kowalskiego poświęcone planom marki Teng Tools: – Chcemy obecnie silnie rozwinąć asortyment narzędzi budowlanych, co pozwoli nam znacznie zwiększyć sprzedaż naszej marki. Konsekwencją tego będzie wzrost jej rozpoznawalności na rynku. Będziemy kontynuować sponsoring sportów motorowych i oczywiście planujemy też bardziej intensywną współpracę z Luna Polska – stwierdził Tomasz Olofsson Kowalski.

Następnie uczestnicy konferencji udali się do Torunia na degustację piwa w restauracji Jan Olbracht Browar Staromiejski, a potem na Motoarenie podziwiali zmagania żużlowców na Speedway Best Pairs Cup. Konferencję zakończyła kolacja w hotelowej strefie rozrywki.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments