Inwestujemy dla naszych klientów. Nowy salon narzędziowy i oddział Bosch Centrum Agares

25 czerwca odbyło się uroczyste otwarcie nowoczesnego salonu narzędziowego gdańskiej firmy Bosch Centrum Agares, który znajduje się blisko obwodnicy trójmiejskiej i 7 km od centrum Gdańska w Bąkowo Kowale przy ul. Ordynackiej 3. Inwestycja powstała jako projekt współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, opartego na nowoczesnych technikach sprzedaży i usług przy zastosowaniu odnawialnych źródeł energii. Opowiadają o niej Barbara i Jerzy Schmidt, właściciele firmy Bosch Centrum Agares.

Nowy oddział Bosch Centrum Agares

O tym, że gdańska firma Bosch Centrum Agares zajęła się dystrybucją

elektronarzędzi, zadecydował przypadek. – W 1991 roku na początku naszej działalności gospodarczej wzięliśmy do dystrybucji 10 wiertarek, które – ku naszemu zdziwieniu – sprzedały się jak świeże bułeczki – wspomina Barbara Schmidt. – To nas zachęciło i dlatego zaczęliśmy importować ze Stuttgartu elektronarzędzia Boscha, a następnie rozprowadzaliśmy je przez sklepy sprzedające narzędzia znajdujące się na terenie Trójmiasta i Polski północnej. Do lutego 1996 roku mieściliśmy się przy ulicy Wyspiańskiego 25 w Gdańsku Wrzeszczu. Był to niewielki lokal, ale pomimo tego nie stanowił bariery w dynamicznym rozwoju firmy i sprzedaży, o czym świadczy nasza ówczesna czołowa pozycja na rynku elektronarzędzi w Polsce. W 1996 roku przenieśliśmy się do nowej własnej siedziby – do zrekonstruowanego przez nas dworku przy ulicy Leczkowa 21, wpisanego do rejestru zabytków jako najstarszy budynek Wrzeszcza. W jego rekonstrukcję włożyliśmy bardzo dużo sił i środków oraz pozytywnych emocji. Inwestycja okazała się bardzo opłacalna i stanowiła przez wiele lat naszą wizytówkę na terenie Trójmiasta. Oprócz sporego salonu sprzedaży, pomieściliśmy w niej serwis i wypożyczalnię elektronarzędzi. Leczkowski punkt umożliwił nam też poszerzenie asortymentu o elektronarzędzia i urządzenia innych firm: małe maszyny budowlane, pneumatykę przemysłową, agregaty prądotwórcze i ogromną paletę osprzętu oraz narzędzi ręcznych.

Właściciele Bosch Centrum Agares wraz z najbliższą rodziną, od prawej: Rafał, Jerzy i Barbara Schmidt oraz Agnieszka i Adam Dawid

Od początku istnienia gdańskiej firmy głównym jej partnerem jest Bosch, który dostarcza znaczący procent produktów. – Jednakże nie mniej ważni są: Festool, Makita, Metabo, Stihl czy LŁ (dawniej Lange Łukaszuk) – informuje Jerzy Schmidt. – Współpraca z wieloma kontrahentami gwarantuje nam dużą stabilność na rynku. Zaznaczamy na nim swoją obecność atrakcyjnymi ofertami promocyjnymi, reklamą w regionalnych mediach i internecie.

Ważnym etapem w rozwoju i dojrzewaniu Bosch Centrum Agares było uzyskanie certyfikatu jakości ISO. – Na podjęcie przez nas decyzji o wdrożeniu systemu zarządzania jakością zgodnego z wymaganiami normy ISO 9001 główny wpływ miał duży wzrost obrotów, znaczny rozwój kadry pracowniczej oraz sygnały z rynku pochodzące od większych klientów – stwierdza Jerzy Schmidt. – Jednakże podstawową motywacją wdrożenia i certyfikacji systemu zarządzania jakością były planowane korzyści marketingowe oraz dążenie do zwiększenia skuteczności zarządzania, a tym samym do stałego poszukiwania optymalnych rozwiązań ekonomicznych w funkcjonowaniu firmy i osiąganiu sukcesów rynkowych.

Moment otwarcia nowego oddziału firmy Bosch Centrum Agares – przecięcie wstęgi

Podczas otwarcia nowego oddziału Bosch Centrum Agares Michał Modrzejewski (od prawej), dyrektor Działu Analiz Branżowych
w Euler Hermes Collections, wręczył właścicielom gdańskiej firmy Certyfikat Złotego Płatnika

Kolejnym ważnym krokiem usprawniającym działalność Agaresu było wdrożenie informatycznego system zarządzania SAP Bizness One. – Dzięki niemu przez połączenie w naszej firmie najważniejszych procesów biznesowych znacznie usprawniliśmy swoją pracę – ocenia Jerzy Schmidt. – Do obszarów objętych przez aplikację należą finanse, zaopatrzenie, sprzedaż i zarządzanie relacjami z klientami. Pozwala nam ona na łatwe i bezpośrednie uzyskiwanie informacji niezbędnych do prowadzenia firmy. Dzięki temu możemy szybko reagować i dostosowywać się do wymagań konkurencyjnego rynku. Efektem tego jest m.in. ciągły rozwój naszej firmy i umacnianie jej

pozycji rynkowej.

Goście Bosch Centrum Agares podczas zwiedzania salonu sprzedaży

Z tego m.in. powodu na początku pierwszej dekady XX w. siedziba na ul. Leczkowa okazała się niewystarczająca. – Brakowało nam m.in. powierzchni sklepowej i większego parkingu dla klientów – stwierdza Barbara Schmidt. – Dlatego zakupiliśmy w 2007 roku blisko Gdańska, 500 m od obwodnicy trójmiejskiej w Bąkowo Kowale przy ul. Ordynackiej 3 działkę o powierzchni 3600 m kw., na której postanowiliśmy wznieść nowy oddział firmy z dużym salonem sprzedaży. Jego budowę rozpoczęliśmy od zamówienia projektu, który powstał w firmie architektonicznej z dużym naszym udziałem. Chcieliśmy, aby spełniał wszystkie nasze oczekiwania i wymagania – miał wygodny i przestrzenny salon sprzedaży, salę pokazowo-szkoleniową, obszerne pomieszczenia serwisu i biur, wygodny dojazd oraz duży parking w każdej ze swoich stref.

W 2009 roku Agares uzyskał pozwolenie na budowę, a więc mógł przystąpić do realizacji swoich ambitnych planów. – Rozpoczęliśmy ją od starań o dotację Unii Europejskiej w Agencji Rozwoju Pomorza i w tym celu opracowaliśmy szczegółowy biznesplan – informuje Jerzy Schmidt. – Jesienią 2013 r. został on zaakceptowany i dostaliśmy dofinansowanie naszego projektu w ramach Programu Innowacje Wdrożeniowe Regionalne. Inwestycja powstała więc jako projekt współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, opartego na nowoczesnych technikach sprzedaży i usług przy zastosowaniu odnawialnych źródeł energii. Dofinansowanie zatem objęło część ekologiczną inwestycji (urządzenia do wytwarzania energii odnawialnej, system wykorzystania wód opadowych z dachu budynku) oraz szkolenia nowego personelu firmy i klientów w zakresie obsługi nowoczesnych urządzeń, a także unowocześnienie serwisu naprawczego elektronarzędzi i maszyn, które pozwoli na wykonywanie usług w czasie 48 godzin.

W końcu maja 2014 roku Agares rozpoczął realizację inwestycji. – Najpierw przeprowadziliśmy niwelację, czyli wyrównanie terenu działki, i wykonaliśmy fundamenty – mówi Jerzy Schmidt. – Obiekt mający konstrukcję stalową w stanie surowym gotowy był we wrześniu 2014 r. Od razu rozpoczęliśmy prace przy froncie budynku i uzbrajanie go w stolarkę aluminiową, instalacje elektryczne, wodno-kanalizacyjne i grzewcze. Mamy w nim ogrzewanie podłogowe z systemem rur Alupex o długości 19 km, które ułożone są w pętlach. Zasilane jest ono za pomocą dwóch pomp ciepła typu powietrze-powietrze. W przypadku zbyt niskiej temperatury zewnętrznej pompy wspomaga kondensacyjny piec gazowy. Zainstalowaliśmy też na zachodniej połaci dachu głównego budynku panele fotowoltaiczne o mocy 10 kW. Do tego doszły dwie siłownie wiatrakowe, każda o mocy 3 kW. Zasilają one systemy monitoringu i oświetlenia nocnego oraz awaryjnego. Wspomniane nowoczesne rozwiązania są ekologiczne i do tego znacznie zmniejszają zużycie i koszty gazu oraz energii elektrycznej, a jej nadwyżka odprowadzana jest do sieci. Nie tylko oszczędzamy energię, ale także wodę. Zainwestowaliśmy bowiem w system wykorzystania wód opadowych z dachów do mycia elewacji i posadzek oraz podlewania otaczającej nas zieleni.

Ważnym etapem budowy było wykonanie posadzek epoksydowych, które w styczniu 2015 r. pozwoliły rozpocząć prace wykończeniowe wnętrz. – Zakończyliśmy je na początku czerwca

– informuje Barbara Schmidt. – Nasz nowy oddział składa się z głównego budynku połączonego z mniejszym, przeznaczonym na serwis. Powierzchnia całkowita obiektu to ok. 1200 m kw., w tym mamy przestronny salon sprzedaży o wysokości 7,5 m i powierzchni 460 m kw., biura z pomieszczeniami technicznymi i salą konferencyjną liczące 220 m kw., serwis z magazynem części – 90 m kw., magazyn – 220 m kw., pomieszczenia socjalne – 110 m kw. Ważną częścią obiektu są parkingi mające 2250 m kw.

Naszym zdaniem, pierwszymi beneficjentami inwestycji Agaresu są klienci, co potwierdza Jerzy Schmidt, mówiąc: – Nowy obiekt pozwoli nam lepiej ich obsłużyć. Jest komfortowy, estetyczny oraz łatwo dostępny. Dojazd do niego jest bezproblemowy dzięki doskonałej lokalizacji przy obwodnicy trójmiejskiej. Klienci nie będą też mieli żadnych problemów z zaparkowaniem samochodu. Duży, przestrzenny salon wystawowy daje im pełny dostęp do niezwykle bogatej oferty markowych produktów. Znajdują się w nim rozbudowane ekspozycje marek Bosch, Festool, Metabo i Makita. Nie zabrakło też Bahco, Wihy, Wolfcrafta, Proxxona, Irwin Tools, Feina, Fogo, Stanleya, Stihla, Hitachi, Rubi i innych. Tak duży asortyment doskonałych produktów pozwoli klientom – jak mam nadzieję – wybrać najlepsze dla siebie narzędzie czy urządzenie. Spory magazyn daje gwarancję stałej dostępności towarów – nikt więc nie odejdzie z kwitkiem. Na dużej ofercie produktowej i sprawnie działającym serwisie nie kończy się nasza nowa propozycja – mamy też wiele cennych wartości dodanych, m.in. szkolenia techniczne, których celem jest transfer nowych technologii do firm wykonawczych. Mam nadzieję, że docenią to nasi dotychczasowi klienci, jak też nowi, którzy zamieszkują okolice Trójmiasta i do naszego nowego oddziału mają parę kroków.

Inwestycja przy Ordynackiej 3, niewątpliwie, zapoczątkowała nowy etap rozwoju Agaresu, firma bowiem nie tylko rozrosła się materialnie, ale także zwiększyła swój personel o siedmiu pracowników i obecnie zatrudnia 28 osób. – Nowy oddział przy Ordynackiej jest, niewątpliwie, ukoronowaniem naszej dotychczasowej działalności – konkluduje Barbara Schmidt. – Stanowi też dla naszej firmy swego rodzaju sztafetową pałeczkę w przyszłość. Jej stery bowiem stopniowo przejmują nasze dzieci. Mamy nadzieję, że tak jak dotychczasowe działania inwestycja ta przyniesie klientom i nam wiele korzyści.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments