INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE pod znakiem innowacji
53.500 tys. gości odwiedziło 38. INTERNATIONAL HARDWARE FAIR, odbywające się w dniach 4-7 marca w Kolonii. Na targach wystawiło się 2665 firm z 50 krajów świata. Ponownie więc INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE potwierdziły swoją ugruntowaną pozycję największych światowych targów narzędzi i artykułów metalowych.
Statystyki, tegorocznych 38. INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE były bardzo podobne do statystyk ich 37. edycji z 2010 roku. W br. kolońskiej imprezie wzięło udział 2665 wystawców (w 2010 r. – 2686) z 50 krajów (w 2010 r. – z 52); 85% wystawców to firmy spoza Niemiec.
Targi odwiedziło 53.500 gości (w 2010 r. – 56.500), którzy przyjechali do Kolonii ze 132 krajów (w 2010 r. – ze 124). Spoza Niemiec pochodziło 61% zwiedzających (w 2010 r. – 59%).Głównym celem INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE 2012 było danie pozytywnego impulsu dla światowego handlu narzędziami i artykułami metalowymi, jak też zakomunikowanie nowych idei prowadzenia biznesu w szeroko pojętej branży metalowej. Wystawcy więc nie tylko zaprezentowali nowoczesne produkty czy innowacyjne rozwiązania, ale także nowe technologie informowania klientów o swojej ofercie wykorzystujące technologię QR Code i internet. Tą drogą świat wirtualny wkroczył do targowych hal i przekaz realny płynący ze stoisk połączył się z informacją on-line znajdującą się fizycznie gdzieś na serwerach np. w USA czy Japonii. Niemożliwe więc za sprawą nowoczesnych technologii stało się możliwe. Warto tu wspomnieć, że po raz pierwszy równocześnie z 38. INTERNATIONAL HARDWARE FAIR w jednej z hal Koelnmesse odbyły się targi USETEC (maszyn używanych), na których swoje produkty zaprezentowało 450 wystawców.
– Przyciągając gości ze 132 krajów, INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE ponownie był imprezą o najwyższym stopniu umiędzynarodowienia – powiedziała Katharina C. Hamma, executive vice-president Koelnmesse GmbH. – Tzw. jakość gości z branży handlowej i przemysłu, mających wysokie kompetencje inwestycyjne, to podstawa dobrych biznesowych wyników tych targów. Jeśli do tego dodamy innowacje i nowe produkty, to odtworzymy dobry oraz przyjazny klimat kolońskich hal dla światowego biznesu. Nasze spostrzeżenia potwierdzili wystawcy i goście targowi, którzy licznie informowali o owocnych rozmowach i negocjacjach handlowych. Analizując m.in. informacje pochodzące od nich, Koelnmesse wraz ze współpracującymi partnerami z organizacji biznesowych buduje nowoczesne i rynkowo zorientowane targi, co potwierdza kilkudziesięcioletni sukces INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE, a w tym też tegorocznej ich edycji.
Ważnym wydarzeniem targów było przyznanie po raz pierwszy nagród EISEN. Uroczyście wręczono je na gali wystawców odbywającej się wieczorem pierwszego dnia kolońskiej imprezy. W kategorii innowacji Koelnmesse i Central Hardware Trade Association (ZHH) nagrodziły statuetką EISEN 2012 mnożnik momentu obrotowego Dremaster DMK 200 (Gedore Tool Center KG), szczypce KNIPEX Twin Force (KNIPEX-Werk C. Gustav Putsch KG) i potrójną tarczę diamentową Rhodius LD403 (Rhodius Schleifwerkzeuge GmbH & Co.KG). W kategorii zrównoważonego rozwoju przez Koelnmesse i stowarzyszenie Heimwerken, Bauen und Garten e.V. (BHB) statuetkami EISEN 2012 zostały uhonorowane firmy Wolfcraft i DIAGER. Do nagród EISEN nominowano następujące podmioty: Arnz Flott GmbH Werkzeugmaschinen, August Ruggeberg GmbH & Co.KG – Pferd – Werkzeuge, Bessey Tool GmbH + Co.KG, Boorwerk BV, CIMCO-Werkzeugfabrik Carl Jul. Muller GmbH, HAZET Werk, Hermann Zerver GmbH & Co.KG, Jokosit GmbH, KERN-DEUDIAM Diamantwerkzeuge & Maschinen GmbH, KRESS-elektrik GmbH & Co.KG, Leica Geosystems GmbH, NWS Germany Produktion W. Nothen e.K., PREBENA, Parat GmbH & Co.KG, SHERPA Connector (Vinzent Harrer GmbH), Wera Werk Hermann Werner GmbH & Co.KG (zob. nominowane produkty na www.eisenwarenmesse.com/en/iem/diemesse/events_veranstaltun gen/eisen_2012/index.php).
– Bardzo ważnym novum 38. INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE było bez wątpienia przyznanie nagród EISEN – ocenia J. Wolfgang Kirchhoff, chairman
of the Hardware Fair Advisory Board i managing partner Witte Werkzeuge. Zaś Thomas Dammann, executive director z Central Hardware Trade Association (Zentralverband Hartwarenhandel e.V. – ZHH), stwierdza: – W tym roku innowacje były demonstrowane w sposób szczególny. Taką ocenę potwierdza przyznanie nagród EISEN. Oznacza to też, że INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE stanowi bardzo ważne światowe forum dla nowych produktów i innowacji w branży metalowej.Na INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE, tak jak często ma to miejsce w Polsce, nie spotyka się gapiów zbierających ulotki i gadżety. Impreza ma charakter stricte handlowy i profesjonalny. Dlatego w jej programie znalazła się tzw. struktura President Council, w ramach której międzynarodowe grupy zakupowe, w skład których m.in. wchodzą Lowe’s, Menards (USA), Euromate Deutschland, Hornbach i Adeo Group, spotykają się z dostawcami. Kolenmesse i DIY International razem z BHB Forum zorganizowały DIY store tour, który – tak jak w poprzednich edycjach kolońskiej imprezy – cieszył się sporą popularnością.
Tegoroczne targi nie pokazały jakiś znaczących zmian w trendach produktowych. Jeśli chodzi o elektronarzędzia i narzędzia klasy DIY, to ważna jest ich wielofunkcyjność, a także efektywność w pracy oraz energooszczędność. W przypadku narzędzi i urządzeń przeznaczonych dla profesjonalistów z rzemiosła – specjalizacja, skuteczność w pracy i trwałość oraz ergonomia (w tym znaczna redukcja wibracji umożliwiająca długą pracę elektronarzędziami). W przypadku produktów przeznaczonych dla przemysłu liczy się głównie stopień optymalizacji procesów wytwórczych, a w tym zwiększanie wydajności pracy, oszczędność czasu i energii.
Na targach nie zabrakło też polskich akcentów. Na halach często słyszało się polski język, a wśród wystawców znalazło się 27 polskich firm, m.in.: Juco, Patrol, PS Trading, Topex i Toya.
Naszym zdaniem, 38. INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE dały zielone światło dla biznesu w trudnych czasach. Targi pokazały dobitnie, że optymistyczne myślenie i wzmożona aktywność oraz wprowadzanie nowoczesnych technik sprzedaży i informowania klientów są jedyną receptą na sukces. Następne 39. INTERNATIONAL HARDWARE FAIR odbędą się w Kolonii w dniach 9-12 marca 2014 roku.
1 2
3 4
1. Mocny team marki Rapid
2. Inna Dolganov, sales coordination export, zaprezentowała nam nowe produkty Stabili
3. Pokazy zastosowań narzędzi przyciągały uwagę wielu zwiedzających
4. Na targach nie zabrakło prawdziwie ręcznie i z pietyzmem wykonanych narzędzi. Zaprezentował je m.in. Krumpholz.
5
6
5. Różnego typu mierniki elektryczne to bardzo ważna część asortymentowego kolońskich targów
6. Na 38. Eisenwarenmesse miały miejsce różnorodne akcje przyciągające publikę, testy narzędzi itp.
7 8
9 10
7.
Stoisko firmy Topex: Andrzej Gackowski – jej współwłaściciela, Anna Kubicka z działu marketingu i Daniel Szafulera – dyrektor marketingu8. Jednym z filarów wystawy firm „laserowych” był Topcon
9. Po stoisku Kinzo oprowadzał nas Andrzej Ulko, szef Kinzo Sp z o.o.
10. Mocny team Akala Faraone, renomowanego włoskiego producenta drabin, rusztowań i podnośników
11 12
13
11. Stoisko firmy Knipex przyciągało tłumy zainteresowanych innowacyjnymi narzędziami ręcznymi
12. O narzędziach Rennsteig opowiedział nam Andrzej Sujecki z Agentools (polskiego przedstawicielstwa tej firmy)
13. Na stoiskach firm Exact i Rohrlux gościł nas Janusz Sebzda, ich polski przedstwiciel (pierwszy od lewej)
14 15
16
14. Nowe innowacyjne klucze Wera zaprezentował nam Jakub Sankowski z Agentools, polskiego przedstawicielstwa niemieckiego producenta
15. Arkadiusz Baraniok, właściciel Agentools (polskiego przedstawicielstwa firmy Knipex), prezentuje nagrodę EISEN 2012 przyznaną niemieckiemu producentowi
16. Na stoiskach Ruko i Bessey zastaliśmy Andrzeja Kaczorowskiego z Agentools (polskiego przedstawicielstwa tych firm)
17 18
19 20
17. Parat producent walizek narzędziowych miał jedną z najbardziej sugestywnych prezentacji produktowych
18. Na stoisku firmy marki Stayer zastaliśmy m.in.: Katarzynę Chwałę – marketing managera w PGN (w środku),
i Bronisława Chwałę – prezesa zarządu PGN (drugi od prawej), oraz Pilar de la Fuente – współwłaścicielkęGrupy
STAYER (trzecia od lewej), oraz Andrea Sklarovą – managera ds. exportu w STAYER (druga od prawej)
19. Po stoisku firmy Pferd oprowadzali nas Stefan Braun – szef jej działu eksportu, i Grzegorz Koczur,
prezes zarządu spółki PFERD-VSM reprezentującej niemieckiego producenta na rynku polskim
20. Keyang, koreański producent elektronarzędzi, też był obecny na Eisenwarenmesse
21 22
23 24
21. Jedno z największych stoisk na targach miał Saint-Gobain Abrasives
22. Narzędzia dla glazurników zaprezentowała m.in. hiszpańska firma RUBI
23.Nowe meble warsztatowe Wolcraft zaprezentowali nam Beata Haligowska z Lange Łukaszuk
i Tomasz Drążkiewicz – polski przedstawiciel niemieckiej firmy
24. Carsten Bünnigmann zaprezentował nam, jak ofektywnie można obrabiać kable narzędziami JOKARI
25
26 27
25. Na stoisku NWS, Bondhus i Felo zastaliśmy Michała Ostrowskiego z Lange Łukaszuk, wyłącznego dystrybutora tych firm w Polsce
26. Dzięki sugestywnemu wyglądowi stoisko polskiej firmy Patrol było od razu zauważalne przez gości targowych
27. Stoisko firmy Osborn: Jan Górski – polski przedstawiciel firmy
(pierwszy od lewej), Kerstin Martens – marketing manager,i jeden z polskich dystrybutorów
28 29
30 31
28. Narzędzia stosowane do napraw samochodów na targach prezentował m.in. Hazet
29. Mocny team PS Trading z Peterem Volkerem, właścicielem polskiej firmy (pierwszy od prawej), na czele
30. Nowy młotek Kress o podwójnym zasilaniu zaprezentował nam Tadeusz Kumaszka,
dyrektor generalny Lange Łukaszuk (pierwszy od prawej)
31. Na stoisku Eibenstock spotkaliśmy Adama Jerchę, właściciela Adiamu, i Marcina Zielińskiego,
dyrektora handlowego wrocławskiej firmy
32
33 34
32. Na 38. INTERNATIONAL HARDWARE FAIR nie zabrakło producentów elektronarzędzi, w tym też Perlesa i Proxxona
33. O mieszarkach Collomix informował nas Dariusz Kapek – dyrektor handlowy Lange Łukaszuk (pierwszy od lewej),
i Herbert Geier – szef marketingu niemieckiej firmy
34. Mistrzem w projektowaniu prostych i efektywnych urządzeń do sprzątania niewątpliwie jest niemiecka firma Haaga
35 36
37
35. Stoisko Sparky: m.in. Jarosław Westler z polskiego przedstawiciela tej firmy (pierwszy od lewej) i Edward Bartczak
z Metalexu Poznań (drugi od prawej)
36. Targi to nie tylko spotkania z zaprzyjaźnionymi kontrahentami, ale także ciężka praca handlowców,
co najlepiej widać na stoisku Hellera
37. Ważnym tematem targów były akcesoria: wiertła, koronki, piły tarczowe itd.
38 39
40 41
38. Stoisko Leica Geosystems
39. Załoga M.K. Morse Company i jej polscy goście z Adamem Mikołajczykiem, dyrektorem Fabryki Narzędzi
„Glob” Sp. z o.o. (drugi od prawej w pierwszym rzędzie), na czele
40. Na 38. INTERNATIONAL HARDWARE FAIR nie zabrakło firm z branży pneumatycznej, w tym także polskiego AIRPRESSu
41. Narzędzia specjalnie przeznaczone na budowę pokazał m.in. Kaufmann
42.
42. Migawki z hal, w których wystawiały się firmyazjatyckie