Innowacyjność, kompleksowość i bezpieczeństwo

W kwietniu br. firma Tooltechnic Systems (Polska) Sp. z o.o. zorganizowała cykl regionalnych spotkań z partnerami handlowymi, podczas których przedstawiono nową strategię handlową marki Festool oraz innowacyjną koncepcję usług dodatkowych – „SERVICE all-inclusive”. O wprowadzonych zmianach rozmawiamy z Mariuszem Czajkowskim – kierownikiem Działu Marketingu.

 

 

 

Historia marki Festool sięga 1925 r. Przez wiele lat swojej działalności firma zdobyła bardzo wysoką pozycję wśród użytkowników elektronarzędzi, nie tylko dzięki najwyższej jakości swoich urządzeń oraz systemów narzędziowych, ale także przez wprowadzanie wielu innowacyjnych rozwiązań wspierających sprzedaż. – Festool jest prekursorem w oferowaniu usług dodatkowych w branży

elektronarzędziowej – przypomina Mariusz Czajkowski, kierownik Działu Marketingu. – Byliśmy pierwszą marką elektronarzędziową, która w 1999 r. wprowadziła 3-letnią gwarancję na swoje produkty, dobrze znane „1+2”. Czas pokazał, że była to słuszna decyzja. Wysoka jakość naszych wyrobów jest stabilna, ich niezawodność ciągle rośnie, zaś odsetek koniecznych napraw w stosunku do liczby sprzedanych maszyn maleje. Dlatego postanowiliśmy wprowadzać kolejne rewolucyjne rozwiązania. W 2002 r. Unia Europejska zmieniła przepisy dotyczące gwarancji. Od tej pory podstawowy czas gwarancji wynosił 1 rok dla użytkowników profesjonalnych oraz 2 lata dla pozostałych. Festool zaoferował natomiast 2-letnią gwarancję z możliwością jej przedłużenia do 3 lat użytkownikom profesjonalnym, a od roku 2003 systematycznie wprowadzał kolejne usługi dodatkowe: bonus lojalnościowy, serwis dostawczy na wypadek naprawy narzędzia oraz 7-letnią dostępność części zamiennych. To dowód na to, że firma jest przekonana o najwyższej jakości swoich narzędzi i nie boi się radykalnych zmian. Cały czas obserwuje rynek i przystosowuje swoje rozwiązania do zmieniających się potrzeb odbiorców.
Aktualnie wdrażana jest nowa strategia rynkowa koncernu, dlatego firma postanowiła ją wesprzeć unikalnym pakietem usług dodatkowych spełniającym najwyższe wymagania, który oferowany jest wszystkim użytkownikom narzędzi Festool i Protool.
Ten pakiet to „SERVICE all-inclusive”, czyli wysokiej jakości i bezpłatny zestaw usług, który stanowi realną wartość dla klientów. – SERVICE all-inclusive to wyjątkowy pakiet czterech usług, które klient nabywa wraz z narzędziem bez dodatkowych opłat – informuje Mariusz Czajkowski. – W jego skład wchodzi 36 miesięcy ochrony przed kosztami napraw, czyli jest to po prostu pełna gwarancja. Kupujący nie musi się już martwić o uciążliwe kosztorysy i rachunki napraw przez najbliższe 3 lata, gdyż gwarancja ta obejmuje normalne zużycie: szczotek węglowych, łożysk, stałych przewodów zasilających, akumulatorów, ładowarek, elementów gumowych, przekładni oraz innych części zamiennych. Ich pełna lista znajduje sie w katalogu części zamiennych na stronach internetowych www.festool.pl. i www.protool.pl. To pierwszy raz, kiedy firma oferuje bezpłatny serwis wszystkich części zamiennych. Oczywiście, gwarancji podlegają również wady materiałowe i błędy, które powstały w trakcie procesu produkcji. Klient nie ponosi też kosztów transportu maszyny do i z serwisu. – Jest on całkowicie bezpłatny i realizowany za pośrednictwem firmy kurierskiej – dodaje Mariusz Czajkowski. – Ważną częścią naszego pakietu serwisowego jest gwarancja dostępności części zamiennych. Zapewniamy dostępność każdej części zamiennej przez minimum 10 lat od zakończenia produkcji danej maszyny, a w przypadku ich braku dajemy w zamian za uszkodzone nowe urządzenie tej samej klasy, oczywiście bezpłatnie. Dzięki temu wszystkie zakupy narzędzi Festool i Protool są bezpieczną inwestycją w długim okresie. Bardzo często ceny zakupu danego narzędzia mogą być barierą dla potencjalnego klienta. Dlatego Festool i Protool mają na to gotowe rozwiązanie: usługę 15 dni satysfakcji lub zwrot pieniędzy. Daje ona możliwość sprawdzenia narzędzia przez 15 dni w naturalnych warunkach warsztatu lub placu budowy. Jeśli zakupione urządzenie nie będzie spełniało oczekiwań nabywcy lub okaże się niedostosowane do jego potrzeb, może zostać zwrócone, o ile nosi ślady lekkiego użytkowania i ma kompletne wyposażenie. Dzięki możliwości 15-dniowego sprawdzania elektronarzędzi Festool i Protool użytkownicy mogą przekonać się o ich jakości, nie ponosząc żadnego ryzyka finansowego.
src="https://portalnarzedzi.pl/img/uploads/SERVICE_allinclusive_Protool_2(1).jpg" alt="" width="500" height="314"/>Jak informuje Mariusz Czajkowski, gwarancji wszechstronnego bezpieczeństwa dopełnia ochrona na wypadek kradzieży: – Również ta usługa, realizowana w ramach pakietu SERVICE all-inclusive, wyróżnia się na tle standardowych tego typu usług, które obejmują swoją ochroną tylko przypadki kradzieży z warsztatu. Festool i Protool oferują ubezpieczenie od kradzieży z warsztatu, placu budowy i samochodu. Dodatkowo za ubezpieczenie klient nie musi płacić z góry, jak to jest w standardowych polisach , ale dopiero po ewentualnym fakcie kradzieży. Jeśli kradzież nastąpi w ciągu 36 miesięcy od daty zakupu, klient otrzyma nowe urządzenie pod warunkiem wpłaty 400 brutto PLN udziału własnego i dopełnieniu wymaganych formalności: zgłoszenia kradzieży na policję, wypełnienia formularza oraz dostarczenia do dystrybutora dowodu zakupu i potwierdzenia rejestracji urządzenia w naszym systemie. To znaczy, że na nową maszynę będzie musiał przeznaczyć kwotę znacznie niższą od rzeczywistej jej wartości.
Jakie warunki musi spełnić klient, aby w pełni korzystać z pakietu usług all-inclusive? Aby móc czerpać korzyści z SERVICE all-inclusive, należy zakupić elektronarzędzie Festool lub Protool u autoryzowanych partnerów handlowych, których pełna lista znajduje się na naszych stronach internetowych, oraz zarejestrować kupioną maszynę on-line. Jest to bardzo proste, wymaga od użytkownika jedynie poświęcenia kilku minut, a przynosi wymierne korzyści.
Mariusz Czajkowski dodaje również, że nowa koncepcja serwisu jest konsekwencją filozofii realizowanej przez Festool od wielu lat. – Prezentowane usługi Festool i Protool są kamieniem milowym w dotychczasowych ofertach serwisowych. Mają one za zadanie zwiększenie zaufania do naszych marek i partnerów handlowych. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić naszych klientów, że narzędzia Festool i Protool to nie tylko bezpieczna inwestycja, ale i długoterminowa korzyść.
SERVICE all-inclusive jest bardzo ważną częścią nowej strategii rynkowej marki Festool. – Opracowując ją, opieraliśmy się na rzetelnych badaniach rynku oraz analizie potrzeb klientów – informuje Mariusz Czajkowski. – Jej celem jest aktywne tworzenie przyszłości firmy przy zdecydowanym współudziale partnerów handlowych, a także uproszczenie warunków współpracy przy jednoczesnym zwiększeniu jej skuteczności. Aby zrealizować te założenia, postanowiliśmy w pełni skoncentrować się na marce Festool. Skupienie naszych wysiłków na rozwijaniu w Polsce tej silnej, doskonale rozpoznawalnej, przeznaczonej dla profesjonalistów marki umożliwi pełne wykorzystanie jej wielkiego potencjału. Uzupełnienie portfolio Festool o najlepsze, wysoce innowacyjne produkty z linii Protool grupuje pod jedną marką bardzo szeroką gamę urządzeń klasy premium. Dzięki temu Festool wykracza poza branżę stolarską, malarską oraz automotive i wchodzi mocnym krokiem w kolejne ważne dziedziny gospodarki: branżę budowlaną, remontowo-budowlaną i ciesielską. W ten sposób Festool staje się najbardziej kompleksowym na rynku dostawcą najwyższej klasy wysoce innowacyjnych profesjonalnych systemów narzędziowych przeznaczonych dla rzemiosła i przemysłu.

 

Zjęcie główne: Mariusz Czajkowski – kierownik Działu Marketingu