Högert Technik – marka dla wymagających

O wdrożeniu nowej marki na rynku narzędzi ręcznych opowiedział nam Wojciech Piłka, właściciel i prezes zarządu GTV Poland.

Redakcja: Jak doszło do powstania firmy GTV?

Wojciech Piłka: Historia firmy GTV sięga połowy lat 90. Wtedy jako pracownik firmy handlowej odpowiedzialny byłem za import produktów z Chin. Mając możliwość częstego podróżowania na Daleki Wschód, obserwowałem rynek z perspektywy naszego kraju oraz miejsca, w którym produkowano dosłownie wszystko. Ogromny popyt w Polsce rodził równie ogromne szanse handlowe. Z powodów osobistych właściciel firmy, w której pracowałem, musiał wyjechać z kraju i zaproponował mi, żebym przejął interes. Początkowo całym procesem od importu po sprzedaż zajmowałem się

wraz z żoną. Pierwszym produktem, który dystrybuowaliśmy w kraju, były tak zwane werki, mechanizmy do zegarów, które montowane były w witrynach mebli kuchennych. Było na nie bardzo duże zapotrzebowanie. To właśnie dzięki tym prozaicznym mechanizmom zawdzięczam poznanie branży meblowej, a co za tym idzie, stopniowe poszerzanie asortymentu o akcesoria funkcyjne, takie jak: zawiasy, prowadnice czy uchwyty meblowe. Na początku XXI w. firma GTV liczyła już około 100 osób i zaczęła rozwijać drugą dywizję swojej działalności – oświetlenie inwestycyjne, oparte na nowoczesnych źródłach światła LED. Poza tym rozwijaliśmy biznes w skali makro – otworzyliśmy spółki córki w Brazylii, Chinach, Rosji czy też niedawno w Chorwacji. Na początku 2015 r. GTV zostało jedynym dystrybutorem marki narzędzi ręcznych Högert Technik. Marka ta powstała z myślą o rynkach zachodnich, głównie wysoko uprzemysłowionych rynkach niemieckim czy też austriackim.

Co firma osiągnęła w czasie prawie 19 lat działalności?

Po blisko 19 latach pracy nad rozwojem pozycji firmy i postrzeganiem marki GTV mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że jesteśmy liderem na polskim rynku akcesoriów meblowych oraz jednym z czterech głównych graczy na rynku dystrybucyjnym oświetlenia przemysłowego. Świetnie radzimy sobie na rynkach europejskich – mamy mocną pozycję w Niemczech, Francji, Czechach i na rynkach bałkańskich. Zdecydowanym liderem w swoich grupach produktowych jesteśmy we wschodniej Europie. Nie ukrywamy, że obecnie koncentrujemy nasze działania na rynkach Europy Zachodniej i tutaj w perspektywie czterech–pięciu lat chcemy osiągnąć taką pozycję, jaką mamy na Wschodzie. Mam świadomość, że jest to bardzo ambitne zadanie, ale wierzę w to mocno, że nam się uda.


W Polsce firmy z branży akcesoriów meblowych czy oświetlenia rzadko zajmują się dystrybucją narzędzi. Co skłoniło GTV do zajęcia się tą grupą produktów?
GTV ze swoimi produktami z dywizji akcesoriów meblowych i oświetlenia jest obecne na rynku niemieckim od ponad pięciu lat. Przez pierwsze dwa lata uczyliśmy się tego rynku i zachowań tamtejszych konsumentów. Cały zespół odpowiedzialny za eksport produktów do Niemiec musiał opracować zupełnie nowe procedury jakościowe oraz obsługę serwisową. Nasi przedstawiciele handlowi oraz kierownicy produktów dostarczali Zarządowi wielu informacji, które pokazywały, jak ogromny nacisk należy kłaść na jakość i użyteczność produktu, który chcemy oferować na zachodzie Europy. Dodatkowo, nasi partnerzy biznesowi byli otwarci na poszerzanie asortymentu, który proponuje GTV. Stąd pomysł na markę narzędziową, która została zarejestrowana w Niemczech. Wszelkie procedury jakościowe oraz design produktów koordynowane są przez niemiecką spółkę Högert Technik GmbH, która kontroluje procesy dystrybucyjne GTV z zakresu narzędzi ręcznych w Polsce oraz we wschodniej Europie.


Jaka jest koncepcja narzędziowej marki Högert Technik?

Marka Högert Technik powstała z myślą o rynkach zachodniej Europy. Została zaprojektowana dla wymagających użytkowników, którzy każdego dnia pracują narzędziami ręcznymi. Integracja idei produktu z jego zastosowaniem w pracy – to ambicja całego zespołu, pracującego nad projektem Högert Technik. Ta koncepcja sprawdziła się w przypadku produktów GTV. Dlatego myślę, że również i narzędzia Högert Technik odniosą duży sukces.

 Rynek narzędziowy jest bardzo konkurencyjny i działanie na nim musi być przemyślane i konsekwentne. Jaka więc jest strategia marketingowa marki Högert?

Działania marketingowe

marki Högert Technik są spójne, a ich horyzont czasowy zakreślony jest na wiele lat. Marka ma wyrazisty wizerunek, odzwierciedla dobrą jakość przy zachowaniu przystępnej ceny. Chcemy, aby użytkownicy produktów Högert Technik byli świadomi przewagi naszych produktów oraz zawsze odpowiednio poinformowani o materiałach i technologii produkcji naszych narzędzi. Rok 2016 będzie okresem intensywnej edukacji produktowej oraz rozwijaniem narzędzi trade marketingowych, które pomogą naszym dystrybutorom efektywnie prowadzić sprzedaż produktów Högert Technik. Będziemy także pracowali nad zwiększeniem widoczności marki zarówno w mediach online, jak i
offline.

Dla dystrybutorów bardzo ważna jest pełna dostępność produktów i szybkie dostawy. Czy marka Högert Technik zapewni im efektywną logistykę?

Nasza strategia dystrybucyjna w pierwszym etapie budowania sieci sprzedaży opierała się na kanałach, w których GTV było mocno osadzone. Niejako to nasi partnerzy biznesowi wymusili na nas wprowadzenie asortymentu o profilu produktów Högert Technik. Branża stolarska i elektrotechniczna to branże specjalistów, a więc ludzi, którzy intensywnie używają narzędzi. Klienci, znając stabilność biznesową oraz profesjonalizm GTV, przyjęli optymistycznie ofertę, którą w 2015 r. przedstawiła im firma GTV. Po pozytywnym przyjęciu w kanale profesjonalnym Högert Technik zaczyna bardzo mocno rozwijać swoją ofertę i kontynuować ekspansję do sieci dystrybutorów z rynku narzędziowego. Högert Technik ma być alternatywnym wyborem dla produktów zachodnich koncernów – dostarczać produkty wysokiej jakości, ale cenowo wypadać dużo korzystniej dla konsumenta ostatecznego. Logistycznie jesteśmy przygotowani na obsługę dowolnej liczby dystrybutorów. Nasze centrum biurowo-logistyczne w Pruszkowie posiada dwa magazyny o powierzchni 13000 m2, mieszczące 20.000 europalet. Procesy serwisowe są w pełni zinformatyzowane, a nasi partnerzy spedycyjni to największe firmy tego sektora. Gwarantujemy 48-godzinną realizację zamówień.


Jakie korzyści ze współpracy z GTV będą mieć dystrybutorzy narzędzi Högert Technik?

Puentując naszą rozmowę, chciałbym zachęcić wszystkich dystrybutorów zaangażowanych w rynek narzędziowy, aby spróbowali współpracy z nami. Z doświadczenia płynącego z trudnych biznesów w branży akcesoriów meblowych i oświetlenia wiem, że wszyscy, którzy zdecydowali się z nami współdziałać, dziś są liderami na swoich lokalnych rynkach. Wiemy, jak współpracować efektywnie z partnerami biznesowymi, wiemy, jak powinien wyglądać produkt, i wiemy, jaki powinien być serwis.

Dziękujemy za rozmowę.

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Janusz
Janusz
7 lat temu

Nie znam tej marki, czy ktoś może coś więcej o niej powiedzieć jako użytkownik?

daro67
daro67
Reply to  Janusz
6 lat temu

jak popatrzeć na narzędzia neo to zestawy idealnie pasują do hogert-a , a neo to nic innego jak niby lepsza odmiana topexa, jeśli chodzi o same narzędzia to do domowego lub nawet garażowego użytku mogą być, choć trzeba uważać z nadmiernym przeciążaniem, z autopsji wiem że czasem można oberwać odłamkiem pękającego i rozpadającego się na kilka części klucza czy nasadki.

potejto
potejto
Reply to  daro67
4 lat temu

wytrzymalsze będą narzędzia hoegert czy neo?

chińszczyzna
chińszczyzna
Reply to  Janusz
3 lat temu

Klucze półotwarte hogert identyczne jak YATO 🙂