HITACHI ZMIENIA SIĘ W HIKOKI
Hitachi, obecna na rynku od 70 lat marka elektronarzędzi, od jesieni zmienia nazwę na HiKOKI. Narzędzia oznaczone nowym logo będą dostępne w sklepach od 1 października 2018 roku. Zmiana wpisuje się w strategię międzynarodowego wzrostu firmy, której celem jest zapewnienie rozwoju w blisko 100 krajach na świecie.
– Przez 70 lat dostarczaliśmy nagradzane przez swoją innowacyjność i niezawodność elektronarzędzi oraz akcesoria i w końcu nadszedł czas, aby skoncentrować się na rozwoju prawdziwej globalnej spółki, pozostającej w zgodzie z japońską tradycją. Ponadto zaangażowaliśmy się w pełni w przyspieszenie rozwoju, dzięki współpracy z jednym z największych funduszy prywatnego kapitału na świecie – firmą
KKR (Kohlberg Kravis Roberts) – mówi Osami Maehara, prezes holdingu Hitachi Koki.Celem firmy jest zdobycie pozycji globalnego lidera w produkcji elektronarzędzi oraz urządzeń wykorzystywanych w nauce. Zgodnie z przyjętą strategią Hitachi Koki chce osiągnąć poziom sprzedaży w wysokości 2,7 miliarda dolarów do roku obrotowego 2020. Zmiana marki jest pierwszym krokiem, aby osiągnąć zamierzony cel.
– Wierzymy, że możemy przenieść naszą działalność na wyższy poziom rozwoju dzięki wsparciu wszystkich naszych pracowników i partnerów na całym świecie. Liczymy, że w niedalekiej przyszłości zbudujemy naszą markę, która przekroczy oczekiwania wymagających klientów na całym świecie – dodaje prezes Osami Maehara.
Przeprowadzany proces rebrandingu rozpoczął się od zmiany nazwy spółki Hitachi Koki Co., Ltd. na Koki Holdings Co. W związku z tym konieczne okazało się powołanie spółki zależnej o nazwie Koki Holdings Europe GmbH, z siedzibą w Niemczech, która odpowiada za wdrożenie strategii na rynku europejskim. Zapowiadane przekształcenie pociągnie za sobą modyfikację nazwy marki elektronarzędzi znanych obecnie pod nazwą HITACHI lub Hitachi Koki. Transformacja nie obejmie następujących marek: Metabo, SANKYO, Tanaka, CARAT, HIT-MIN i himac.
– Wiosną 2017 roku Kohlberg Kravis Roberts zakupił wszystkie udziały w naszej firmie od poprzedniej spółki-matki Hitachi Ltd. Ten krok oznacza rozpoczęcie nowej ery, która daje nam wiele możliwości. Jesteśmy na to przygotowani – mówi Yasushi Fukui, dyrektor zarządzający Koki Holdings Europe GmbH.
Przedstawiciel japońskiego producenta podkreśla, że firma będzie wykorzystywać swoje wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji elektronarzędzi dla profesjonalnych użytkowników. – HiKOKI to przede wszystkim jakość, wydajność i innowacyjność, jakiej profesjonaliści oczekują od naszej firmy. Narzędzia marki HiKOKI są wykorzystywane codziennie do zaawansowanych prac i ułatwiają życie ekipom budowlanym na całym świecie – dodaje dyrektor Yasushi Fukui.
– Firmy budowlane i wykonawcze zawsze stanowiły dla nas kluczową grupę docelową – zaznacza Mateusz Kaczmarski, marketing manager Hitachi Power Tools Polska Sp. z o.o. – Dla tych użytkowników opracowaliśmy nasze młoty obrotowe i wyburzeniowe. Wspomniane grupy zawodowe korzystają z najbardziej niezawodnych i najlepszych marek w branży – mówi Mateusz Kaczmarski.
Marka HiKOKI została stworzona w oparciu o trzy podstawowe zasady, które przewodzą spółce: innowacyjność technologiczna zwiększająca wydajność, niezawodność urządzeń produkowanych przez 70 lat działalności spółki oraz nowy potencjał rozwoju na rynku. Dzięki nowemu partnerstwu holding Hitachi Koki chce usprawnić swoje działania, a także przyspieszyć wzrost organiczny i umocnić pozycję rynkową dzięki późniejszym inwestycjom na rynku globalnym jako światowy lider w produkcji.
opr.HB