HIKOKI NA SZKOLENIACH HITACHI POWER TOOLS POLSKA

Głównym tematem tegorocznych wrześniowych szkoleń Hitachi Power Tools Polska był niewątpliwie rebranding marki Hitachi na HiKOKI. Wzięło w nich udział ponad 280 osób reprezentujących polskich partnerów handlowych japońskiego producenta elektronarzędzi.

Wojciech Jagielski, dyrektor handlowy Hitachi Power Tools Polska (od prawej), odpowiada na pytania uczestników szkolenia dotyczące nowej marki HiKOKI

W tym roku szkolenia odbyły się w Mielnie, Czeszowie na Dolnym Śląsku, Łańsku, Dwikozach i Chochołowym Dworze pod Olkuszem. – Organizujemy je we wrześniu, gdyż pogoda późnego lata umożliwia

prowadzenie zajęć praktycznych na świeżym powietrzu, a do tego dni są jeszcze długie – poinformował Wojciech Jagielski, dyrektor handlowy Hitachi Power Tools Polska. – Odbywają się one w pięciu regionach sprzedaży elektronarzędzi Hitachi/HiKOKI. Staramy się organizować je w ciekawych miejscach, mających niepowtarzalny klimat, a więc wartych odwiedzenia. Dzięki temu, niejako przy okazji zdobywania wiedzy o naszych elektronarzędziach i akcesoriach, uczestnicy naszych szkoleń mogą też poznać lepiej swój kraj. Oczywiście, miejsca te muszą oferować odpowiednie warunki do organizacji tego typu spotkań, czyli mieć odpowiedniej klasy bazę hotelowo-konferencyjną z zewnętrznymi placami, na których można organizować zajęcia praktyczne.

O innowacjach i nowych produktach opowiadali (od lewej) Krzysztof Nawrocki, szef działu szkoleń i doradca techniczny w Hitachi Power Tools Polska, i Mateusz Kaczmarski, kierownik produktu i marketingu w Hitachi Power Tools Polska

Celem szkoleń jest teoretyczne i praktyczne zapoznanie sprzedawców z firm współpracujących z Hitachi Power Tools Polska z maszynami oraz osprzętem Hitachi/HiKOKI oraz z zakresem zastosowań tych produktów. Ta wiedza jest podstawą efektywnej ich sprzedaży i prawidłowego doradzania kupującym je klientom z rzemiosła, przemysłu i budownictwa. – Prawidłowe dobranie klientowi maszyny owocuje bowiem kolejnym jego zakupem – stwierdza Wojciech Jagielski. – Przy tym dla nas najważniejsza jest praktyczna znajomość przez sprzedawcę produktów Hitachi/HiKOKI, która stanowi podstawę prezentacji elektronarzędzi klientom, a także argumentacji handlowej. Dlatego podczas szkoleń tworzymy stanowiska tematyczne, na których można się praktycznie zapoznać z poszczególnymi grupami maszyn przeznaczonymi do obróbki drewna, do cięcia i szlifowania stali, do wiercenia udarowego i kucia w materiałach budowlanych, do montażu wkrętów i wiercenia bezudarowego itd.

Hitachi Power Tools Polska organizuje swoje szkolenia cyklicznie. Powodem tego jest m.in. duża liczba wprowadzanych nowości i innowacyjnych rozwiązań oraz fluktuacja kadr firm partnerskich. Czasami okazuje się, że nowi pracownicy dystrybutorów nie potrafią wykonać prostych czynności obsługowych, np. prawidłowo wymienić wiertła w wiertarko-wkrętarce czy wiertarce. Dlatego, żeby efektywnie pracować jako handlowcy, muszą odbyć szkolenia i po ich ukończeniu wykazać się zdobytą wiedzą i umiejętnościami praktycznymi. – Stawiamy im najpierw podstawowe wymagania, które trzeba spełnić, aby uzyskać certyfikat ukończenia szkolenia, który zaświadcza o znajomości produktów Hitachi/HiKOKI – informuje Wojciech Jagielski. – Polegają one na prawidłowym wykonaniu obowiązkowych zadań praktycznych. Dla sprzedawców chcących swoją wiedzę pogłębić i zwiększyć umiejętności przygotowujemy zaawansowane praktyczne zajęcia fakultatywne. Podczas nich uczestnicy szkoleń wykonują m.in. określone zadania praktyczne, np. szafkę z drewna czy jak w tym roku skrzynkę z szufladami. Oceniamy dokładność i staranność ich wykonania oraz zdolność do pracy w zespole, jak również jej kulturę oraz organizację. Rywalizacja między uczestnikami zajęć fakultatywnych jest bardzo duża, ponieważ najlepsi z nich gratyfikowani są atrakcyjnymi nagrodami. Zaś zdobywcy pierwszych trzech miejsc otrzymują elektronarzędzia Hitachi.

 

 

 

 

W tym roku najważniejszym tematem szkoleń był rebranding, czyli zmiana marki z Hitachi na

HiKOKI, która wśród dystrybutorów japońskich elektronarzędzi budziła wiele obaw i emocji. – Rebranding to nie tylko prosta zamiana nazw i logotypów: z Hitachi na HiKOKI, ale także dostosowanie punktów handlowych do nowej marki: wymiana witryn, zmiana wyglądu regałów; a także przekazanie współpracującym firmom wiedzy dotyczącej nowej marki i jej relacji do poprzedniej – mówi Wojciech Jagielski. – Dlatego w tym roku dużo czasu, tj. ok. 50%, na szkoleniach zostało poświęcone tematowi zmiany marki i jej konsekwencjom, a także problemom, które mogą wystąpić, oraz sposobom efektywnego ich rozwiązywania. Temat rebrandingu zainteresował mocno naszych dystrybutorów, czego – jak sądzimy – konsekwencją była bardzo duża frekwencja na naszych jesiennych szkoleniach. W każdym z nich wzięło udział ponad 50 osób, przy tym chętnych było znacznie więcej niż miejsc.

 

 

 

Hitachi Power Tools Polska przeprowadza w naszym kraju rebranding ze spokojem, konsekwentnie i metodycznie, w sposób płynny, współpracując ściśle z mediami i agencjami public relations. – Nie towarzyszy temu jednak żadne zadęcie – stwierdza Wojciech Jagielski. – Odnotowaliśmy już pierwsze sprzedaże naszych narzędzi pod marką HiKOKI. Klienci, którzy je kupili, nie mieli żadnych obaw dotyczących ich jakości. Tak samo jak w przypadku Hitachi swoim zaufaniem obdarzyli HiKOKI. Jak nieraz informowaliśmy, w naszych urządzeniach i narzędziach nie zmieniło się nic poza nazwą. HiKOKI jest identyczne w każdym calu z Hitachi, ma więc tę samą wysoką jakość i jest tak samo innowacyjne oraz efektywne w pracy. O tym najlepiej mogli przekonać się uczestnicy naszych tegorocznych wrześniowych szkoleń, którzy mieli okazję praktycznie sprawdzić te same modele maszyn oznaczone markami Hitachi i HiKOKI – konkluduje Wojciech Jagielski.

pins

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments