HIKOKI NA SZKOLENIACH HITACHI POWER TOOLS POLSKA
Głównym tematem tegorocznych wrześniowych szkoleń Hitachi Power Tools Polska był niewątpliwie rebranding marki Hitachi na HiKOKI. Wzięło w nich udział ponad 280 osób reprezentujących polskich partnerów handlowych japońskiego producenta elektronarzędzi.
W tym roku szkolenia odbyły się w Mielnie, Czeszowie na Dolnym Śląsku, Łańsku, Dwikozach i Chochołowym Dworze pod Olkuszem. – Organizujemy je we wrześniu, gdyż pogoda późnego lata umożliwia
prowadzenie zajęć praktycznych na świeżym powietrzu, a do tego dni są jeszcze długie – poinformował Wojciech Jagielski, dyrektor handlowy Hitachi Power Tools Polska. – Odbywają się one w pięciu regionach sprzedaży elektronarzędzi Hitachi/HiKOKI. Staramy się organizować je w ciekawych miejscach, mających niepowtarzalny klimat, a więc wartych odwiedzenia. Dzięki temu, niejako przy okazji zdobywania wiedzy o naszych elektronarzędziach i akcesoriach, uczestnicy naszych szkoleń mogą też poznać lepiej swój kraj. Oczywiście, miejsca te muszą oferować odpowiednie warunki do organizacji tego typu spotkań, czyli mieć odpowiedniej klasy bazę hotelowo-konferencyjną z zewnętrznymi placami, na których można organizować zajęcia praktyczne.Celem szkoleń jest teoretyczne i praktyczne zapoznanie sprzedawców z firm współpracujących z Hitachi Power Tools Polska z maszynami oraz osprzętem Hitachi/HiKOKI oraz z zakresem zastosowań tych produktów. Ta wiedza jest podstawą efektywnej ich sprzedaży i prawidłowego doradzania kupującym je klientom z rzemiosła, przemysłu i budownictwa. – Prawidłowe dobranie klientowi maszyny owocuje bowiem kolejnym jego zakupem – stwierdza Wojciech Jagielski. – Przy tym dla nas najważniejsza jest praktyczna znajomość przez sprzedawcę produktów Hitachi/HiKOKI, która stanowi podstawę prezentacji elektronarzędzi klientom, a także argumentacji handlowej. Dlatego podczas szkoleń tworzymy stanowiska tematyczne, na których można się praktycznie zapoznać z poszczególnymi grupami maszyn przeznaczonymi do obróbki drewna, do cięcia i szlifowania stali, do wiercenia udarowego i kucia w materiałach budowlanych, do montażu wkrętów i wiercenia bezudarowego itd.
Hitachi Power Tools Polska organizuje swoje szkolenia cyklicznie. Powodem tego jest m.in. duża liczba wprowadzanych nowości i innowacyjnych rozwiązań oraz fluktuacja kadr firm partnerskich. Czasami okazuje się, że nowi pracownicy dystrybutorów nie potrafią wykonać prostych czynności obsługowych, np. prawidłowo wymienić wiertła w wiertarko-wkrętarce czy wiertarce. Dlatego, żeby efektywnie pracować jako handlowcy, muszą odbyć szkolenia i po ich ukończeniu wykazać się zdobytą wiedzą i umiejętnościami praktycznymi. – Stawiamy im najpierw podstawowe wymagania, które trzeba spełnić, aby uzyskać certyfikat ukończenia szkolenia, który zaświadcza o znajomości produktów Hitachi/HiKOKI – informuje Wojciech Jagielski. – Polegają one na prawidłowym wykonaniu obowiązkowych zadań praktycznych. Dla sprzedawców chcących swoją wiedzę pogłębić i zwiększyć umiejętności przygotowujemy zaawansowane praktyczne zajęcia fakultatywne. Podczas nich uczestnicy szkoleń wykonują m.in. określone zadania praktyczne, np. szafkę z drewna czy jak w tym roku skrzynkę z szufladami. Oceniamy dokładność i staranność ich wykonania oraz zdolność do pracy w zespole, jak również jej kulturę oraz organizację. Rywalizacja między uczestnikami zajęć fakultatywnych jest bardzo duża, ponieważ najlepsi z nich gratyfikowani są atrakcyjnymi nagrodami. Zaś zdobywcy pierwszych trzech miejsc otrzymują elektronarzędzia Hitachi.
W tym roku najważniejszym tematem szkoleń był rebranding, czyli zmiana marki z Hitachi na
HiKOKI, która wśród dystrybutorów japońskich elektronarzędzi budziła wiele obaw i emocji. – Rebranding to nie tylko prosta zamiana nazw i logotypów: z Hitachi na HiKOKI, ale także dostosowanie punktów handlowych do nowej marki: wymiana witryn, zmiana wyglądu regałów; a także przekazanie współpracującym firmom wiedzy dotyczącej nowej marki i jej relacji do poprzedniej – mówi Wojciech Jagielski. – Dlatego w tym roku dużo czasu, tj. ok. 50%, na szkoleniach zostało poświęcone tematowi zmiany marki i jej konsekwencjom, a także problemom, które mogą wystąpić, oraz sposobom efektywnego ich rozwiązywania. Temat rebrandingu zainteresował mocno naszych dystrybutorów, czego – jak sądzimy – konsekwencją była bardzo duża frekwencja na naszych jesiennych szkoleniach. W każdym z nich wzięło udział ponad 50 osób, przy tym chętnych było znacznie więcej niż miejsc.
Hitachi Power Tools Polska przeprowadza w naszym kraju rebranding ze spokojem, konsekwentnie i metodycznie, w sposób płynny, współpracując ściśle z mediami i agencjami public relations. – Nie towarzyszy temu jednak żadne zadęcie – stwierdza Wojciech Jagielski. – Odnotowaliśmy już pierwsze sprzedaże naszych narzędzi pod marką HiKOKI. Klienci, którzy je kupili, nie mieli żadnych obaw dotyczących ich jakości. Tak samo jak w przypadku Hitachi swoim zaufaniem obdarzyli HiKOKI. Jak nieraz informowaliśmy, w naszych urządzeniach i narzędziach nie zmieniło się nic poza nazwą. HiKOKI jest identyczne w każdym calu z Hitachi, ma więc tę samą wysoką jakość i jest tak samo innowacyjne oraz efektywne w pracy. O tym najlepiej mogli przekonać się uczestnicy naszych tegorocznych wrześniowych szkoleń, którzy mieli okazję praktycznie sprawdzić te same modele maszyn oznaczone markami Hitachi i HiKOKI – konkluduje WojciechJagielski.
pins