HANMAR STRATEGICZNYM PARTNEREM MERIT LINK

Rozmowa z Piotrem Hanygą, prezesem zarządu Hanmar Sp. z o.o.

Redakcja: Nasza rozmowa to kolejne spotkanie Czytelników z firmą Hanmar…
Piotr Hanyga: Jest mi bardzo miło ponownie gościć na łamach „Gazety Narzędziowej”. Od samego początku naszego branżowego czasopisma jestem jego czytelnikiem i niejednokrotnie byłem autorem artykułów. Tym bardziej dziękuję za zaproszenie do rozmowy.

Hanmar_25lat_02

Czym się Pan zajmuje w życiu zawodowym?
Od 2000 r. pracuję w firmie HANMAR, którą założył mój ojciec, Marek Hanyga. Nasza firma od prawie 35 lat specjalizuje się w sprzedaży i serwisie

elektronarzędzi znanych marek. Jeszcze w czasie studiów pomagałem w jej prowadzeniu, a od 2004 jestem odpowiedzialny za całość przedsiębiorstwa jako prezes zarządu.

Jak już wspominałem, Hanmar ma prawie 35- letnią tradycję. Od początku prowadzimy działalność w zakresie napraw elektronarzędzi. Stopniowo dochodziły kolejne jej formy, takie jak sklep, sprzedaż części zamiennych. Przez pierwsze dziesięć lat firma zajmowała się wyłącznie naprawą i sprzedażą elektronarzędzi Celma. W tym czasie powstał oddział w Goleszowie, gdzie mieściła się fabryka tej marki. Na początku lat 90. XX w. rozpoczęliśmy współpracę z firmą Makita i Hanmar stał się pierwszym autoryzowanym serwisem gwarancyjnym tej marki w Polsce przy jednoczesnym prowadzeniu składu konsygnacyjnego części zamiennych. Te lata to także wprowadzenie na polski rynek marki Metabo oraz Rems. Jesteśmy również od 25 lat autoryzowanym serwisem gwarancyjnym marki Rems. Zaś od 2004 r. – wyłącznym dystrybutorem elektronarzędzi grupy Merit Link w tym marki DWT w Polsce.

 

Co jest obecnie najważniejszym elementem prowadzonej przez Pana firmy?
Niewątpliwie najważniejsza jest dla nas marka DWT. Jesteśmy jej wyłącznym przedstawicielem w Polsce i naszym sukcesem jest fakt, że elektronarzędzia DWT są rozpoznawalne na rynku i sprzedawane w ponad pięciuset sklepach narzędziowych.

DSC_1802

Jakie są przyczyny sukcesu DWT w Polsce?
Myślę, że są dwa główne powody, dla których marka DWT, obecna w Polsce od 13 lat, spotyka się z tak przychylnym odbiorem. Pierwszy z nich to wykorzystanie naszego doświadczenia serwisowego. Marka DWT nie jest marką handlową tylko należy bezpośrednio do Grupy Merit Link i charakteryzuje się dobrą jakością w stosunku do konkurencyjnej ceny. Możemy zagwarantować dla tych produktów świetną obsługę posprzedażową. Przykładowo byliśmy pierwszym dystrybutorem tej marki na świecie, który skatalogował wszystkie części zamienne oraz wprowadził 4-letnią gwarancję na te elektronarzędzia. Próżno szukać podobnego wsparcia w przypadku marek handlowych, które pochodzą od wielu niepowiązanych dostawców. Od wielu lat prowadzimy magazyn części zamiennych dla europejskich dystrybutorów. Serwis gwarancyjny DWT dzięki dużemu zaangażowaniu pracowników wykonuje sprawnie naprawy w 3 dni w systemie door-to-door. Dodatkowo współpracujemy z 25 serwisami gwarancyjnymi na terenie całej Polski. W zarządzaniu ponad 3000 pozycjami części zamiennych znakomicie pomaga nam system IT oraz platforma B2B, z której korzysta coraz więcej naszych klientów hurtowych. Drugim ważnym czynnikiem są bliskie relacje z naszymi klientami oraz fakt, że marka DWT nie jest dostępna w wielkopowierzchniowych marketach sieciowych. Możemy dzięki temu zaoferować naszym klientom warunki, które pozwalają im konkurować z dużymi sieciami handlowymi jakością i jednocześnie na tym zarobić.

DWT_konferencja_10

Wspomniał Pan o Merit Link. Jaki jest potencjał tej grupy?
Marka DWT należy do grupy Merit Link, wcześniej znanej jako Crown. Posiada ona cztery fabryki o potencjale produkcyjnym 4 mln elektronarzędzi rocznie, odbiorców w 40 krajach i 1500 pracowników. Elektronarzędzia są projektowane w Europie w siedzibie Merit Link w Szwajcarii, a nowe produkty rozwijane w centrum R&D w Niemczech, przez inżynierów z doświadczeniem u najlepszych producentów. Hanmar jest numerem jeden w Europie wśród dystrybutorów DWT. Z

wielką radością chciałbym powiedzieć, że od września 2017 Hanmar jest w grupie Merit Link logistycznym operatorem centralnego magazynu oraz wyłącznym dystrybutorem części zamiennych na Europę.

 

Rozumiemy, że marka DWT nie jest jedyną marką należącą do Merit Link?
Zgadza się. Fundamentem Grupy Merit Link jest marka Crown. Są to profesjonalne elektronarzędzia, które jakością wykonania i niezawodnością dorównują liderom rynku. Kolejną grupę asortymentową stanowi marka Tosan, która oferuje profesjonalne narzędzia ręczne. Obie te marki Hanmar będzie wprowadzał na polski rynek w 2018 r. Zapraszam wszystkich do odwiedzenia naszego stoiska na międzynarodowych targach Internationale Eisenwaremesse w Kolonii w Niemczech, które odbędą się od 4 do 7 marca 2018.

DSC_1782

Podkreślił Pan rolę serwisu. Czy ta działalność jest nadal rozwijana w firmie Hanmar?
Firma Hanmar od początku specjalizuje się w serwisowaniu elektronarzędzi. O jakości naszych usług serwisowych świadczy fakt, że od stycznia 2016 r. Hanmar jest wyłącznym autoryzowanym serwisem narzędzi elektrycznych i pneumatycznych marki Mirka, czołowego producenta materiałów ściernych z Finlandii. Są to wysoce profesjonalne i zaawansowane technologicznie maszyny używane przez lakierników i stolarzy, ale również przez producentów przemysłowych, takich jak Volkswagen czy Ikea. Współpraca z tą marką pozwoliła na zdobycie doświadczenia w serwisowaniu narzędzi bezszczotkowych z silnikami na prąd stały. Ich diagnostyka odbywa się poprzez bezprzewodową komunikację elektroniki narzędzia z systemem serwisowym, który analizuje zapisaną historię użytkowania oraz wiele parametrów technicznych, takich jak np. temperatura silnika, liczba obrotów czy godzin pracy. Rozwijany nieustannie system informatyczny pozwala na podnoszenie jakości obsługi klientów serwisu. Każda maszyna jest rejestrowana w systemie jako osobny rekord i ma swoją historię napraw. Klienci przez internet mogą zamawiać kuriera po odbiór zepsutego narzędzia i po jego naprawie otrzymują automatyczny e-mail oraz sms informujący o zakończonej naprawie. Następnie dzięki integracji API automatycznie wystawiany jest list przewozowy, o którym także informowany jest klient poprzez e-mail, dzięki czemu może śledzić przesyłkę i planować swoją pracę. Naprawy Mirka przeprowadzane są w naszym serwisie w Warszawie przy ul. Dereniowej 52/54. Wspomnę również, że jesteśmy liderem w zaopatrywaniu serwisów w całej Polsce w oryginalne części zamienne takich marek jak Makita, Bosch czy Rems. Ofertę uzupełniamy własną marką wysokiej jakości zamienników szczotek węglowych Hanmar, uchwytów wiertarskich, przewodów zasilających, tarczy do cięcia metalu Cutop oraz młotem wyburzeniowym HD 1500.

service

Jak by Pan podsumował kończący się bieżący rok?
Myślę, że rok 2017 był przełomowy dla naszej firmy. Z jednej strony spotkaliśmy się z bezprecedensowymi działaniami naszej konkurencji, która poprzez rozpowszechnianie spreparowanych, nieprawdziwych informacji na temat Hanmaru usilnie próbowała negatywnie wpłynąć na nasze relacje z klientami. Możemy już dziś powiedzieć, że budowane przez lata, oparte na wzajemnym zaufaniu relacje okazały się zbyt silne, aby ten nieuczciwy plan mógł się powieść, z czego jestem szczególnie dumny i zadowolony.
Z drugiej strony wiem, że podpisanie umowy na prowadzenie centralnego magazynu na Europę z Merit Link AG sprawi, że ten rok będzie początkiem dynamicznego wzrostu sprzedaży zagranicznej

w naszej firmie.
Chciałbym w tym miejscu serdecznie podziękować pracownikom firmy Hanmar za zaangażowanie i wieloletnią pracę. Jednocześnie dziękuję naszym klientom za lojalność i owocną współpracę, która opiera się nie tylko na biznesie, ale także na zaufaniu i bliskich relacjach, które stanowią dużą wartość dla mnie.

 

Dziękujemy za rozmowę.

ZOBACZ TAKŻE

Dodaj komentarz

avatar