Grupa Divante rozszerza współpracę z Praktiker

Spółki Divante poszerzają współpracę z Praktiker w związku ze skuteczną realizacją celów wizerunkowych oraz zwiększeniem obrotów ze sprzedaży internetowej.

 

Silnik rekomendacji i e-mail marketing

Współpraca z Praktiker rozpoczęła się od wdrożenia systemu rekomendacji Quartic w sklepie internetowym praktiker.pl. Następnie połączono rekomendacje z e-mail marketingiem od Sendingo, uzyskując bardzo wysokie wskaźniki skuteczności. Udział email marketingu w przychodzie kanału online osiągnął 11,45%. Wartość wizyty z email marketingu została zwiększona w stosunku do średniej wizyty o 51,01%.

 

Unikalne opisy produktów

Równolegle zrealizowano pilotażowy projekt

tworzenia przez Divante dedykowanych opisów produktów dla asortymentu dostępnego online na Praktiker.pl. W ciągu miesiąca o 120% wzrósł ruch z Google po wybranych słowach kluczowych. Odnotowano 3-krotny wzrost sprzedaży na produktach z rozbudowanymi opisami. Dodatkowo 33% sprzedaży pochodzi z SEO. Obecnie Divante w sposób ciągły co miesiąc dostarcza zestaw dedykowanych opisów produktów do kluczowego asortymentu klienta.

 

Kompleksowy e-marketing

Powyższe sukcesy zachęciły obie firmy do rozszerzania zakresu współpracy o stałą obsługę kampanii reklamowych klienta w Internecie. Agencja interaktywna Ideactokompleksowo obsługuje kampanię Maciek Gajwer, który jest nowym, zaradnym bohaterem kampanii reklamowej marki Praktiker. Maciek Gajwer na stałe obecny jest w telewizji, radio, outdoor oraz oczywiście w internecie.

W całym projekcie Ideacto realizuje kreacje reklamowe oraz prowadzi kompleksową komunikacji w social-media. Bohater marki – Maciej Gajwer – wyróżnia się zaradnością oraz pozytywnym podejściem do życia, dzięki czemu ma ogromny potencjał komunikacyjny. Kluczowym obszarem aktywności skierowanych do użytkowników jest dostarczanie im korzyści w postaci użytecznej, praktycznej wiedzy związanej z szeroko rozumianą tematyką DIY. – Duży nacisk położony został na treści prezentowane na blogu takie jak poradniki, checklisty oraz instrukcje umożliwiające nawet osobom z niewielką wiedza na temat majsterkowania samodzielna realizację tzw. prac domowych – mówi Nikodem Krajewski, CEO w Ideacto. – W kolejnych krokach umożliwiliśmy każdemu konsumentowi zapoznanie się z katalogiem i gazetką produktową on-line.

Kompleksowym przygotowaniem koncepcji, technologii oraz rozwojem aplikacji zajęło się Sendingo. W tym momencie w zakresie informacji o gazetce/katalogach obsługujemy łącznie 7 kanałów komunikacji.

 

Kolejne kroki – synergia i wielokanałowość

– Wiemy, że w branży Home & Garden internet wpływa na ponad 50% decyzji zakupowych podejmowanych w sklepach offline. Dlatego obecnie mocno skupiamy się na wykorzystaniu efektu ROPO (Research Online Purchase Offline) dla firmy Praktiker, która obsługuje 24 markety budowlane w 20 miastach Polski. A sklep internetowy Praktiker.pl w tym procesie będzie naturalnym miejscem zdobywania informacji dla konsumentów, decydujących się na zakup materiałów budowlano-remontowych zarówno w kanale tradycyjnym ,jaki i kanale internetowym – mówi Marek Górecki, Doradca ds. eCommerce w Divante.

Kanał e-commerce Praktiker.pl, który z sukcesem funkcjonuje od ponad roku, osiągnął już poziom pewnej dojrzałości. Teraz, aby zapewnić mu stały rozwój i przewagę konkurencyjną na rynku, patrzymy całościowo na kluczowe aspekty jego działania w wymiarze „wielokanałowym”. Strategiczne plany rozwoju zaprezentowaliśmy w prezentacji na konferencji eCommerce Development, zorganizowanej przez Puls Biznesu.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments