GRAPHITE – MARKA WYCHODZĄCA NAPRZECIW KONSUMENTOM. 10 LAT DOSTĘPNOŚCI CZĘŚCI ZAMIENNYCH

Elektrośmieci to poważny problem w Polsce. Powodują ogromne straty finansowe i zatruwają środowisko.

 

Do niedawna konsumenci wybierali wymianę sprzętu (RTV, AGD, elektronarzędzi) na lepszy model. Trend ten wyznaczyli poniekąd producenci sprzętu elektronicznego, którzy zamiast produkować urządzenia dobrej jakości, które będą pracowały wydajnie przez wiele lat, często specjalnie obniżają jakość swoich produktów, robiąc je tak, aby psuły się po zakończeniu okresu gwarancji. W sklepach znajdziemy sprzęt elektroniczny, dla którego nie można przedłużyć gwarancji nawet za dodatkową opłatą. Ten kierunek spowodował, że społeczeństwo tonie w elektrośmieciach, a lokalne serwisy upadają, bo urządzenia są tak projektowane, żeby koszt ich ewentualnej naprawy przewyższał koszt zakupu

nowego egzemplarza, a dostępności części zamiennych do samodzielnej naprawy nie ma.

Unia Europejska reaguje

Problem awaryjności sprzętu elektronicznego urósł już do tego stopnia, że postanowiła się nim zająć Unia Europejska, która rocznie produkuje ok. 15 mln t elektrośmieci, z czego 5 mln t nie jest właściwie przetwarzana.

GRAPHITE – marka walcząca z konsumpcjonizmem

Konsumpcjonizm powoduje, że konsumenci tracą ogromne pieniądze na ciągły zakup nowych urządzeń, a góry śmieci powiększają się w szybkim tempie. Grupa Topex, właściciel marki GRAPHITE, nie czeka, aż Unia Europejska wprowadzi regulacje narzucające zmiany na producentów, którzy będą odpowiedzialni za żywotność swoich produktów, ich naprawialność i możliwość ponownego użycia.
Marka ma bogate zaplecze serwisowe (GTX Service – spółka córka), gdzie konsument może dokonać naprawy gwarancyjnej i pogwarancyjnej (bezpłatna wycena). Na uwagę zasługuje przede wszystkim konstrukcja elektronarzędzi marki GRAPHITE – są tak robione, aby w razie awarii można było łatwo dokupić i wymienić części zamienne, które są dostępne nawet 10 lat po zakupie narzędzia.

 

Niewątpliwie jest to wyróżnik marki i ogromna wartość dodana dla konsumenta, który naprawiając zepsute elektronarzędzie, oszczędza swoje pieniądze i chroni środowisko. Kupujmy zatem świadomie i zanim spiszemy na straty naszą starą wkrętarkę czy pralkę, postarajmy się najpierw ją naprawić – sami lub z pomocą serwisanta. Zaoszczędzimy w ten sposób sporo pieniędzy i przyczynimy się do odgruzowania świata z elektrośmieci.

opr. HB
ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments