Finał COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL
W pierwszy weekend października odbyła się trzecia i ostatnia w tym sezonie runda 11. edycji Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Dwie poprzedzające rywalizację w Olsztynie rundy przyczyniły się do powstania znacznych roszad na tablicy wyników – zwłaszcza w klasie extreme, więc do ostatniej chwili nie było wiadomo, jak ukształtuje się ostateczna wersja klasyfikacji generalnej.
Puchar Polski OFF-ROAD PL – najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów 4×4 w Polsce – organizowany jest nieprzerwanie od 2001 r. Sponsorem tytularnym tegorocznych rozgrywek jest firma COVAL, a oficjalna nazwa cyklu to COVAL Puchar Polski OFF-ROAD PL. Od kilku lat załogi rywalizują ze
sobą podczas trzech rund. Każda runda rozpoczyna się prologiem, a następnie zawodnicy mają do pokonania dwa etapy: nocny i dzienny. Załogi są klasyfikowane oddzielnie w każdym etapie rundy według sumy czasów przejazdu (wszystkich odcinków etapu, na których obowiązuje pomiar czasu) oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów danej rundy. Zawodnicy zmagają się w klasach o różnym stopniu trudności: extreme i adventure. Klasa extreme jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki bezpieczeństwa i wyciągarki. Klasa adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie aut seryjnych z ograniczoną liczbą przeróbek.Prolog, podczas którego została zainaugurowana III Runda COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL, pokazał, że zawodnicy przygotowali się na naprawdę ostrą walkę o lokaty. Jego trasa, skonstruowana tak, by połączyć możliwość rozpędzenia się z koniecznością zachowania precyzji podczas pokonywania technicznych zakrętów, sprawdziła, na co stać najlepsze załogi off-roadowe w Polsce. Prolog był jednak tylko rozgrzewką do tego, co czekało zawodników podczas etapu nocnego. Sześć prób w wymagającym terenie należało pokonać w 3-godzinnym limicie czasowym. Zawodnicy poradzili sobie naprawdę świetnie, a niezwykle silna motywacja do awansowania w klasyfikacji generalnej poskutkowała ciekawymi roszadami w tabeli wyników. Jedna załoga niestety miała pecha – auto odmówiło dalszej współpracy. Tak zakończyła się noc, po której zawodnicy nie mieli zbyt wiele czasu na odpoczynek przed wyczerpującym etapem dziennym. Rozegrano go na rozległym terenie obfitującym w cały wachlarz przeszkód – strome wzniesienia, trawersy, podmokłe łąki i głęboka woda. Składał się z 18 prób, linię mety ostatnia załoga mogła przekroczyć najpóźniej o godz. 16.
Po pełnych emocji dwóch dniach można było wreszcie przystąpić do zliczania wyników III Rundy COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL i najbardziej oczekiwanych – wyników klasyfikacji generalnej wszystkich rund tegorocznej edycji.
Zwycięzcy III Rundy COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL:
Klasa EXTREME | |
1 | Artur Owczarek/Roman Popławski (121) |
2 | Marcin Łukaszewski/Magdalena Duhanik (101) |
3 | Robert Kufel/Daniel Burzyński (105) |
Klasa Adventure | |
1 | Arek Szamszon/Jakub Krysa (216) |
2 | Tomasz Nowakowski/Maciej Nowakowski (208) |
3 | Tomasz Zygarlicki/Zbigniew Helowicz (223) |
KLASYFIKACJA GENERALNA COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL:
Klasa EXTREME | |
1 | Robert Kufel/Daniel Burzyński (105) |
2 | Marcin Łukaszewski/Magdalena Duhanik (101) |
3 | Sławomir Jabłoński/Piotr Zdziebłowski (115) |
Klasa Adventure | |
1 | Arek Szamszon/Jakub Krysa (216) |
2 | Jarosław Bukowski/Piotr Batkowski (207) |
3 | Tomasz Nowakowski/Maciej Nowakowski (208) |