Festool European Tour. Nowe perspektywy świata Festool w Polsce
W październiku zawitała do Polski specjalnie przygotowana pokazowa ciężarówka (Wood Truck) wypełniona elektronarzędziami Festool, dzięki której można było przetestować narzędzia i skorzystać z doradztwa ekspertów Festool. Polska była jednym z dziesięciu przystanków tego Wood Trucka, który wcześniej odwiedził Austrię, Czechy i Słowację, Wielką Brytanię, Francję, Niemcy, Szwecję, Danię, Portugalię i Hiszpanię.
Samochód prezentacyjny odwiedził autoryzowanych partnerów handlowych Festool na terenie całej Polski, a byli nimi: Stator (Wrocław), Tech (Poznań), Centrum Narzędzi „Kneblewski” (Słupsk), Technik s.c. (Olsztyn), SC-Toolsystems (Suwałki), JR-Tech (Wasilków), Top-Nar (Łódź), Ital – Color (Piotrków Trybunalski), Centrala Techniczna (Rzeszów), B-Krang (Opole). Informacje o tym wydarzeniu były
rozpowszechniane w regionalnych mediach, na banerach i plakatach a także na portalach społecznościowych. Uczestnikami tych spotkań byli przede wszystkim użytkownicy narzędzi Festool lub osoby zainteresowane elektronarzędziami z branży drewna, które albo otrzymały zaproszenie pocztą, albo dowiedziały się o nim z innego źródła. Każdy z gości był oczywiście mile widziany.
Głównym celem wizyty Wood Trucka było przede wszystkim umożliwienie polskim odbiorcom przetestowania niemalże wszystkich narzędzi Festool oraz możliwości porozmawiania z doświadczonymi prezenterami Festool, którzy odpowiadali na każde, nawet najtrudniejsze pytania, podpowiadali gotowe rozwiązania i rozwiewali wszelkie wątpliwości. Na miejscu spotkania było sześć stanowisk do pracy, trzy z nich znajdowały się wewnątrz ciężarówki, a kolejne trzy obok, pod namiotami Festool. Doświadczeni eksperci Festool przygotowali także bogaty zestaw materiałów eksploatacyjnych i wraz z gośćmi wykonywali między innymi stołek, szafkę i inne produkty, przy tworzeniu których można było zastosować unikalne rozwiązania Festool.
Większość gości skorzystała z tej możliwości, bo w ten sposób – zdaniem wielu z nich – najlepiej można przekonać się o przydatności maszyny do codziennie wykonywanych prac. Należy tu zaznaczyć, że w wielu wypadkach były to testy bardzo wnikliwie przeprowadzane i wielokrotne powtarzane. Odwiedzający mieli też możliwość zapoznania się z systemami: oklejania krawędzi CONTURO, frezowania, szlifowania/polerowania, cięcia i renowacji, jak też z narzędziami akumulatorowymi. Zaprezentowano także jesienne nowości produktowe: szlifierkę mimośrodową Festool ETS EC 150 i narzędzie wielofunkcyjne Festool VECTURO. Szeroko informowano również o Kampanii Bezpyłowej Festool i o korzyściach wynikających z gwarancji Service all-inclusive, takich jak: 36-miesięczna ochrona przed kosztami napraw, a także przed kradzieżą, co oznacza, że w ciągu trzech lat od zakupu, w przypadku kradzieży urządzenia z samochodu, warsztatu lub placu budowy można otrzymać nowe urządzenie przy wpłacie jedynie niewielkiego wkładu własnego. Ponadto Service all-inclusive zapewnia możliwość sprawdzenia urządzenia przez 15 dni oraz dostępność części zamiennych przez 10 lat, a jeśli ich już nie ma, to bezpłatnej wymiany na nowe urządzenie.
Spotkania w każdym z miast przebiegały zgodnie z tym samym scenariuszem. Warto tu wspomnieć, że partnerzy handlowi Festool, czyli gospodarze w poszczególnych miastach, przygotowali dla wszystkich uczestników poczęstunek w postaci grilla, piwa i gorących napojów. Wielu z nich ufundowało również nagrody, które rozdawano na zakończenie spotkania. W przypadku takich firm jak CN Kneblewski, SC-Toolsystems i CT Rzeszów, wizyta samochodu pokazowego uświetniła otwarcie kolejnych Shop in Shop Festool. Przypomnijmy, Shop in Shop jest to wyjątkowa prezentacja narzędzi Festool z możliwością sprawdzenia ich w praktyce.
Dodatkowo w każdym z miast uczestnicy mieli możliwość zarejestrowania się na iPadach i spośród tych osób na zakończenie całego Roadshow Festool wyłoniono zwycięzców trzech
głównych nagród: młotowiertarki Festool BHC 18 Li 4,2 Plus, wyrzynarki Festool PS 300 EQ-Plus, akumulatorowej wiertarko-wkrętarki Festool CXS Li 1,5 Plus. Lista zwycięzców dostępna jest na oficjalnej stronie Festool Polska: www.festool.pl.
Z naszych obserwacji zachowań klientów na Roadshow Festool w wielu miejscach Polski wynika, że produkty Festool budzą u nich pozytywne emocje, tak jak u miłośników motoryzacji samochody klasy premium. Bo kto z nich nie chciałby jeździć nowym audi, BMW czy mercedesem? Polscy fachowcy – głównie stolarze, meblarze, cieśle, szkutnicy, lakiernicy samochodowi czy zajmujący się wykańczaniem wnętrz – mają już świadomość, że systemy narzędziowe Festool są nie tylko wysokiej jakości i bardzo trwałe, ale także faktycznie ułatwiają pracę i podwyższają jej jakość.
– Organizacja takiego wydarzenia była dla nas dużym wyzwaniem, ale, jak widać, udało się i to dzięki pomocy i ogromnemu zaangażowaniu naszych partnerów handlowych, za co im dziękujemy – powiedział Mariusz Czajkowski, kierownik Działu Marketingu Festool Polska. – Była to ogromna radość obserwować, jak dużym zainteresowaniem cieszą się nasze narzędzia i ile wywołują pozytywnych emocji.
Trudno się z tym nie zgodzić, zainteresowanie było naprawdę duże, a potwierdziła to wysoka frekwencja w każdym z miast. – Mamy więc nadzieję, że to nie ostatnia wizyta tej robiącej ogromne wrażenie ciężarówki Festool i że w przyszłości odwiedzi więcej niż tylko 10 miast. Nie możemy się już doczekać kolejnego Roadshow – ocenił Jacek Rybka, prezes Festool Polska.