Festiwal firm w PAJMIE

W kwietniau br. w salonie firmy PAJM w Radomiu przy ul. Kierzkowskiej 2 odbył się dzień otwarty. Podczas imprezy można było zapoznać się z ofertą i przetestować narzędzia wielu marek. Organizatorzy przewidzieli także sporo atrakcji, w tym konkursy z cennymi nagrodami.

 

 

Właściciele PAJMU zaprosili do Radomia imponującą liczbę firm. Dzięki temu dzień otwarty radomskiego dystrybutora przerodził się w prawdziwy festiwal marek. Obecni byli przedstawiciele wielu znanych i cenionych producentów i importerów narzędzi, nie zabrakło takich firm, jak: Baier, Bosch, Black&Decker, Celma,

DeWalt, Fachowiec, Festool, Flex, Fogo, Hitachi, Honda, Lange Łukaszuk, Makita, Metabo, Oleo-Mac, Proline, Rubi, Stanley, Stihl, Topex i Victus. Radomscy użytkownicy narzędzi mieli okazję porozmawiać z nimi o interesujących ich produktach i uzyskać wiele informacji na ten temat. Nie zabrakło także okazji do wypróbowania narzędzi w praktyce. Duże zainteresowanie zwiedzających wzbudziło także losowanie atrakcyjnych nagród ufundowanych przez organizatorów. – Bardzo się cieszę, że zdecydowaliśmy się na organizację tej imprezy, zwłaszcza że dotychczas w naszym mieście nie było tradycji przygotowywania tego typu spotkań. Zarówno przedstawiciele firm, z którymi współpracujemy, jak i nasi klienci wypowiadali się bardzo pozytywnie na temat tego typu inicjatyw, dlatego już zapadła decyzja o organizacji podobnego spotkania również w przyszłym roku – powiedział Paweł Kaźmierczak, właściciel firmy.

Pierwszy salon narzędziowy PAJM powstał w Wierzbicy w 2005 r., ale początek działalności przedsiębiorstwa datuje się dużo wcześniej. Właściciel firmy pierwsze szlify w handlu zdobywał już w latach 90., pracując w firmie ojca, która zajmowała się sprzedażą części do ciągników, narzędzi spalinowych i kosiarek. Potem przyszedł czas na samodzielną działalność.  – Dzięki pracy w firmie ojca poznałem dość dobrze część asortymentu, którym chciałem się zająć. Jednak postanowiłem skupić się na sprzedaży narzędzi, bo to mnie w jakiś sposób fascynowało. Uznałem też, że mam wystarczającą wiedzę, by podołać temu zadaniu, ale równocześnie chciałem kontynuować rozpoczętą drogę w sprzedaży kosiarek, pilarek i kos  – wspomina Paweł Kaźmierczak. Firma PAJM powstała 1998 roku i na początku sprzedaż prowadzona była na giełdach i targowiskach. Potem powstał sklep w Wierzbicy. Wynajęty lokal ma 120 m kw. powierzchni w sklepie oraz 200 m kw. powierzchni magazynowej i znajduje się w bardzo dobrej lokalizacji przy trasie przelotowej. Różnorodność asortymentu i wysoka jakość obsługi sprawiły, że PAJM dość szybko zdobył grono lojalnych klientów. Po dwóch latach firma rozpoczęła także sprzedaż internetową. W maju 2010 r. został otwarty salon w Radomiu. – Dość długo szukaliśmy odpowiedniego budynku, ale nie chcieliśmy być ograniczeni wynajęciem, szukaliśmy lokalu, który moglibyśmy kupić.  Ten obiekt wydał nam się idealny na nasze potrzeby – ma 370 m. kw. powierzchni oraz duży parking – mówi Agnieszka Kaźmierczak, właścicielka firmy.

Swoją ofertę PAJM kieruje do klientów indywidualnych i niewielkich przedsiębiorstw, ale obsługuje również duże zakłady, a także klientów hurtowych. Atutem firmy jest bardzo szeroki asortyment, duży wybór marek i dostępność produktów właściwie od ręki. Większość zamówień jest realizowana tego samego dnia. – Od początku mieliśmy duży asortyment marek. Postawiłem na to, żeby klient miał jak największy wybór.  My oczywiście staramy się podpowiadać, pomóc w doborze odpowiedniego narzędzia, ale klient ma możliwość kupienia maszyny tej marki, do której jest przywiązany – podkreśla właściciel firmy. Poza dwoma salonami sprzedaży PAJM posiada duży magazyn narzędzi oraz części zamiennych, prowadzi również wypożyczalnię sprzętu oraz serwis gwarancyjny i pogwarancyjny większości marek ze swojej oferty. Klienci na preferencyjnych warunkach, lub całkowicie nieodpłatnie, mają możliwość korzystania z kilkudziesięciu maszyn zastępczych, w ramach usług serwisowych, jak również na w/w warunkach mogą one służyć do testów przed ich zakupem.

Właściciele PAJMU kładą duży nacisk na szkolenia pracowników, ich oczkiem w głowie jest również solidność obsługi i wykonywanych napraw. Stosunki zespołu firmy PAJM z klientami, jak mówią właściciele, to przede wszystkim relacje partnerskie, co przekłada się na zaufanie klientów do przedsiębiorstwa. Te wszystkie działania pozwalają firmie bardzo dynamicznie się rozwijać i zdobywają jej coraz większe grono klientów.

Właściciele i pracownicy nie osiadają jednak na laurach. W najbliższym czasie chcą mocno rozwinąć asotryment w sklepie internetowym www.pajm.pl, bo aktualnie jest tam ok. 10% faktycznie oferowanego sprzętu. W planach jest wprowadzenie comiesięcznych, bardzo atrakcyjnych akcji promocyjnych, a także rozbudowa radomskiego obiektu.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

38.000 zwiedzających na INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE 2024

INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE (EISENWARENMESSE), które odbyły się w Kolonii w dniach od 3 do 6 marca 2024 r., po raz kolejny okazały się targami, w których warto uczestniczyć, gdyż utrzymały swoją pozycję centralnej platformy biznesowej i komunikacyjnej dla globalnej branży metalowej.

Po specjalnej edycji jesienią 2022 r. INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE powróciły do swojej regularnej daty marcowej. W br. ponad 3200 wystawców z 54 krajów zaprezentowało aktualne trendy i nowe produkty w działach narzędzi oraz akcesoriów, zaopatrzenia przemysłowego, technologii

mocowania, materiałów budowlanych i wyposażenia domu. Pomimo dotkliwych strajków transportu publicznego w Niemczech, 38.000 odwiedzających ze 133 krajów dotarło do Kolonii bez większych problemów. Po czterech udanych dniach targowych INTERNATIONAL HARDWARE FAIR zamknęły swoje podwoje 6 marca 2024 r, potwierdzając swoją pozycję wydarzenia numer jeden w branży metalowej. Targi wykazały dalszy wzrost pod względem umiędzynarodowienia: 92% wystawiających się firm i ponad 70% odwiedzających pochodziło z zagranicy. Równie imponujące była wysokie kompetencje biznesowe i decyzyjne gości targowych oraz pierwszorzędny program wspierający i eventowy, który oferował wiele okazji do profesjonalnej wymiany doświadczeń i bezpośrednich spotkań na stoiskach wystawowych, które pozytywnie stymulowały rozwój partnerstwa biznesowego.

Oliver Frese, dyrektor operacyjny Koelnmesse GmbH, podczas swojego wystąpienia na EISENforum

Jesteśmy bardzo zadowoleni z INTERNATIONAL HARDWARE FAIR 2024. Nasz program wspierający wypadł bardzo dobrze, a wszystkie wystawiające się firmy chwaliły doskonałą jakość zwiedzających – powiedział Oliver Frese, dyrektor operacyjny Koelnmesse GmbH. – Targi potwierdziły swoje znaczenie jako kluczowego miejsca spotkań i prezentacji trendów branżowych oraz innowacji produktowych, do czego przyczyniło się nie tylko popularne wyróżnienie EISENaward. Pozytywna reakcja i powrót wielu firm potwierdzają, że marcowa data doskonale wpisuje się w cykl innowacji w branży – konkludował Oliver Frese.
Pozytywnie targi ocenił także Thomas Dammann, dyrektor generalny ZHH, mówiąc: – W czasach ograniczonych zasobów i obecnych wyzwań INTERNATIONAL HARDWARE FAIR dało branży specjalistycznej i sektorowi B2B bardzo kompleksowy przegląd europejskiego i międzynarodowego rynku branży narzędziowej oraz metalowej. Dla handlu specjalistycznego służyły przede wszystkim jako platforma dla nowych produktów, kontaktów osobistych i konsolidacji partnerstw, pozwalająca śledzić trendy rynkowe i poznać nowych dostawców. Jako najważniejsza platforma networkingowa branży metalowej targi przekonały do siebie po raz kolejny – mają więc, moim zdaniem, potencjał do dalszego rozwoju pod względem różnorodności wystawców zarówno na poziomie globalnym, jak i europejskim.
Według Stefana Horsta, dyrektora operacyjnego Niemieckiego Stowarzyszenia Producentów Narzędzi, INTERNATIONAL HARDWARE FAIR (EISENWARENMESSE) to globalne okno wystawowe branży narzędziowej. – Ale jest nie tylko oknem wystawowych dla wysokiej jakości produktów, ale także miejscem spotkań najbardziej innowacyjnych umysłów i kreatywnych pomysłów, które kształtują przyszłość naszej branży – powiedział Stefan Horst.

Od wielu lat na INTERNATIONAL HARDWARE FAIR wystawia się polska marka YATO

Zrównoważony rozwój, wielofunkcyjność i cyfryzacja

EISENWARENMESSE ponownie posłużyły jako ważny barometr globalnych trendów w branży metalowej w 2024 roku. Dlatego skupiono się m.in. na zrównoważonym rozwoju. Producenci coraz częściej wykorzystują odnawialne źródła energii i optymalizują łańcuchy dostaw, a także zwracają uwagę na recykling opakowań i starych narzędzi. Zauważalny jest też trend narzędzi wielofunkcyjnych. Obecnie nowe produkty, takie jak szczypce lub minipilarki łańcuchowe nadają się do wielu różnych zastosowań. Temat cyfryzacji był również obecny w halach wystawowych, objął m.in. elektroniczne poziomice i kątomierze, „inteligentne” sprężarki z połączeniem WiFi itd.

EISENaward 2024 dla trzech zwycięzców

Innowacje były również głównym tematem 7. edycji konkursu EISENaward powered by ZHH. W br. jury wybrało trzech tegorocznych laureatów spośród ponad 50 zgłoszonych produktów, a zwycięzcy zostali

nagrodzeni podczas uroczystej ceremonii. Wszystkie 10 nominowanych produktów zostało zaprezentowanych publiczności branżowej w specjalnej strefie. Wśród zwycięzców znalazł się m.in. VersaMAG firmy C. & E. FEIN, o którym pisaliśmy w oddzielnym artykule w ub.r. Drugim laureatem targowej nagrody został nowy kartridż firmy Pronova Dichtstoffe. Trzecim zwycięzcą okazały się wkrętaki dynamometryczne 6004CT i 6005CT firmy HAZET.

VersaMAG firmy C. & E. FEIN wyróżnionymi EISENaward

DIY Boulevard – innowacje na metry

Z 58 uczestniczącymi firmami, mając 255 metrów długości, bulwarowy obszar prezentacji został w pełni zarezerwowany na długo przed rozpoczęciem targów. Producenci zaprezentowali na nim swoje produkty w środowisku imitującym POS. Dzięki temu publiczność mogła doświadczyć autentycznej, handlowej prezentacji towarów.

Zróżnicowane programowo EISENforum

Jako centralna scena wydarzeń targowych EISENforum po raz kolejny posłużyło jako platforma wymiany wiedzy branżowej. Inspirujące wykłady przeplatały się z ekscytującymi dyskusjami panelowymi. Program prezentacji drugiego dnia targów, którego kuratorem był Michael Atug, ekspert ds. technologii cyfrowych, obejmował wielu renomowanych prelegentów. Z kolei Dzień Kupców BME, zorganizowany przez Niemieckie Stowarzyszenie Gospodarki Materiałowej, Zakupów i Logistyki (BME), zapewnił trzeciego dnia targów cenny wgląd w najnowsze trendy logistyki zakupów.

W 2026 roku INTERNATIONAL HARDWARE FAIR w Kolonii odbędzie się w dniach od 3 do 6 marca, czyli w dniach roboczych: od wtorku do piątku. Koelnmesse, organizator targów, wyszedł w ten sposób naprzeciw życzeniom branży, aby targi te odbywały się wyłącznie dniach roboczych.

HB (oprac. mat.Koelnmesse)

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu