Eltro – katowicki serwis Makity

Eltro to firma z wieloletnią historią – powstała w 1988 r. Od początku swojej działalności zajmowała się sprzedażą i naprawą elektronarzędzi. Specjalizacja, wieloletnie doświadczenie i uczciwe podejście do biznesu pozwalają firmie rozwijać się do dziś.

 

 

 

 

O początkach firmy i jej rozwoju opowiedział nam właściciel Marcin Miłek: – Przedsiębiorstwo pod koniec lat 80. założył Jan Troszyński. Jego siedziba znajdowała się przy ul. Agnieszki w Katowicach. W tamtych czasach był to jeden z największych serwisów narzędziowych w regionie. Ja przez wiele lat byłem pracownikiem firmy i po śmierci

właściciela postanowiłem poprowadzić ją dalej, ale już w nowej siedzibie. Od 14 lat firma mieści się w Katowicach przy ul. Wróblewskiego 11a.

 

Właściciel firmy Eltro Marcin Miłek


Jak już wspomnieliśmy, Eltro od początku zajmowało się serwisem elektronarzędzi i ich sprzedażą. Początkowo współpracowało jedynie z Celmą, potem, w miarę jak kolejne marki wchodziły na polski rynek, asortyment firmy się rozszerzał. – Współpracę z Makitą rozpoczęliśmy od momentu jej wejścia do naszego kraju, czyli od 1992 r. – informuje właściciel. – Od razu poprowadziliśmy też serwis gwarancyjny elektronarzędzi. Naprawiamy również narzędzia spalinowe. Autoryzowany serwis tego typu maszyn Makity mamy od 2009 r. Oprócz tego naprawiamy pogwarancyjnie urządzenia japońskiego koncernu oraz wszystkich marek dostępnych na rynku.

 

 

Naprawy narzędzi w Eltro wykonuje trzech serwisantów, dwóch z nich zajmuje się elektronarzędziami, a trzeci wyspecjalizował się w naprawie urządzeń spalinowych. Pracę mechaników zdecydowanie ułatwia znakomite wyposażenie warsztatu. – Naprawiamy średnio 2,5-3 tys. maszyn rocznie – mówi Marcin Miłek. – Ok. 30% z nich stanowią narzędzia marki Makita. Jeśli chodzi o serwis gwarancyjny tej firmy, to są to zazwyczaj drobne naprawy, wynikające głównie ze zużycia eksploatacyjnego części.
Jak informuje Marcin Miłek, naprawa trwa zazwyczaj kilka dni: – Niestety nasze siły są ograniczone i czas serwisu zależy od tego, jak dużo pracy mamy w danym momencie. – Naprawy ekspresowe świadczymy za dodatkową opłatą – wtedy robimy to od ręki, a jeśli nie jest to możliwe ze względu na konieczność zamówienia części, to na następny dzień maszyna jest gotowa do odbioru. Dysponujemy też na miejscu magazynem szybko rotujących części zamiennych oraz tych, które według nas powinny być na stanie cały czas, aby maksymalnie skrócić obsługę serwisową.

 

 

Firma Eltro dociera do swoich klientów głównie poprzez przedstawicieli terenowych i skupia się na handlu detalicznym. – Raczej nie sprzedajemy w hurcie – informuje Marcin Miłek. – Bardziej zależy mi na dobrym zdaniu naszych klientów niż generowaniu potężnych obrotów. Dbam również o to, aby firma była cały czas wypłacalna i terminowo regulowała swoje zobowiązania. Nie jest dla mnie priorytetem być numerem jeden czy dwa w rankingu sprzedaży danej marki. Ważna jest uczciwość w podejściu do biznesu i zadowolenie klienta. Dzięki temu mam pewność, że będzie on do nas wracał.
Do takiego prowadzenia firmy potrzebni są odpowiedni partnerzy, tacy jak na przykład Makita. – Dzięki współpracy z Makitą wiem, co oferuję swoim klientom – dobrej jakości sprzęt i znakomitą obsługę. – Również jako klient Makity nie mam żadnych zastrzeżeń – znakomita obsługa logistyczna, szybka realizacja zamówień, regularne szkolenia i stały kontakt z Serwisem Centralnym to zdecydowane atuty tej kooperacji. Dlatego tak dobrze oceniam tę współpracę – konkluduje Marcin Miłek.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments