Elektronarzędzia bezprzewodowe Milwaukee FUEL w Lizbonie

TTI Group zorganizowało konferencję poświęconą elektronarzędziom bezprzewodowym marki Milwaukee. Odbyła się na początku lutego w Lizbonie. Wzięło w niej udział ze strony polskiej 12 przedstawicieli dystrybutorów elektornarzędzi Milwaukee.

 

 

 

 

 

Technika elektronarzędzi bezprzewodowych Li-Ion to dziedzina, w której Milwaukee jest niekwestionowanym liderem światowym. Amerykańska marka należąca do TTI Group oferuje bardzo szeroką gamę elektronarzędzi bezprzewodowych z technologią FUEL™ zasilanych z systemowych akumulatorów trzeciej generacji zwanych RED LITHIUM-ION. Lizbońska konferencja poświęcona była innowacjom techniki elektronarzędzi bezprzewodowych oraz tego typu maszynom marki Milwaukee serii

M12 i M18 o napięciu zasilania odpowienio 12 i 18 V.
Konferencję otworzył Jason Chiswell, VP Marketing & Key Accounts w EMEA: – Jako organizacja globalna TTI Group cały czas rośnie dzięki konsekwentnemu wykorzystywaniu nowoczesnej technologii oraz swojej wiodącej pozycji w dziedzinie urządzeń bezprzewodowych. Chcemy rozwijać markę Milwaukee i dać użytkownikom elektronarzędzi produkt o najwyższej produktywności i trwałości na rynku. W ciągu minionych trzech lat TTI Group utrzymywało średni wzrost sprzedaży na poziomie 10% rocznie. Jesteśmy więc na świecie najszybciej rosnącą firmą produkującą elektronarzędzia, a nasza sprzedaż sięgnęła poziomu 3,85 mld USD.

 Jason Chiswell, VP Marketing & Key Accounts w EMEA, podczas swojego wystąpienia

 

Następnie Jason Chiswell scharakteryzował sytuację na rynku europejskim i strategię rynkową Milwaukee: – Europejski rynek elektronarzędzi przeżył w 2009 r. głęboki spadek o 22% (700 mln euro). Sytuacja poprawiła się w latach 2010-11, ale niestety w 2012 r. miał miejsce dalszy spadek jego wolumenu będący odbiciem kryzysu finansowego w Europie. Rynek jest dzisiaj o około 400 mln euro mniejszy niż w 2008 r. Aby przeciwstawić się tendencjom kryzysowym i zapewnić rozwój marki Milwaukee, w TTI Group opracowaliśmy plan wzrostu, który przewidywał znaczące inwestycje w badania oraz rozwój. Istotę tego planu można określić, mówiąc: innowacyjność i koncentracja na urządzeniach bezprzewodowych w połączeniu z bezpośrednim dialogiem z użytkownikami elektronarzędzi. To pozwoliło nam od 2009 r. na wprowadzanie na rynek 30-40 nowych i innowacyjnych produktów rocznie, w tym wielu unikalnych elektronarzędzi z rewolucyjną technologią akumulatorową. Dzięki tej strategii w 2012 r. osiągnęliśmy sprzedaż produktów Milwaukee o wartości przeszło 1 mld USD. Zawdzięczamy to m.in. wprowadzeniu na rynek w ub.r. nowej gamy wiertarko-wkrętarek, wiertarek udarowych, wkrętarek udarowych oraz kluczy z technologią FUEL. Dzięki temu sprzedaż maszyn z grupy M18 wzrosła o 47%. Co więcej, poszerzyliśmy standardową grupę M18 o wyciskacze do tub i młoty udarowe SDS-plus, zwiększając jej liczebność do ponad 30 urządzeń o zasilaniu 18 V. Nie mniej imponująca jest nasza grupa urządzeń M12, czyli o zasilaniu 12 V. W 2013 r. będzie liczyła ponad 45 produktów, a w tym wiertarko-wkrętarki, zakrętarki udarowe, wyrzynarki, młotki SDS-plus czy nożyce do kabli i kamery termowizyjne.
Jednakże inżynierowie z TTI Group pracują nie tylko nad urządzeniami bezprzewodowymi. – Rozwijamy również kluczowe kategorie produktów w gamie elektronarzędzi zasilanych sieciowo – poinformował Jason Chiswell. – Są to piły szablaste Sawzall opracowane przez nas i ulepszane od 60 lat, jak też przecinarki, szlifierki i młoty. Do urządzeń udarowych skonstruowaliśmy nowy, uniwersalny system odpylający należący do grupy urządzeń akumulatorowych M12. Ważne są też dla nas akcesoria. W 2012 r. wzrost w tej grupie produktów wyniósł 23%.
Jason Chiswell poinformował także o działaniach marketingowych marki Milwaukee, w tym o programie events typu Blitz: – W jego ramach odwiedziliśmy 6 krajów europejskich, przez 20 tygodni rozmawialiśmy z ponad 15.000 użytkownikmi elektronarzędzi i w tym czasie sprzedaliśmy produkty o wartości 20 mln EUR. W 2013 r. będziemy kontynuować program podróży oraz wydarzeń Blitz, jak również rozszerzymy go na

więcej obszarów. Podsumowując swoje wystąpienie, Jason Chiswell powiedział: – W 2013 r. wprowadzimy na rynek ponad 55 nowych produktów i zintensyfikujemy działania marketingowe, co oznacza więcej wydarzeń, szkoleń i wsparcia dla naszych dealerów oraz klientów końcowych.
Technologie Li-Ion i elektronarzędzia bezprzewodowe oferowane przez Milwaukee zaprezentował Oliver Lerch, VP Product Management w EMEA: – Jesteśmy podobni do BMW i innych znanych marek premium, które są synonimami innowacyjnych technologii. Najbardziej wymagający i bezkompromisowi użytkownicy narzędzi akumulatorowych Milwaukee z technologią FUEL™ wiedzą, że zainwestowali w najbardziej zaawansowaną technikę bezprzewodową, jaka dziś jest dostępna na rynku. Technologia FUEL znaczy więcej niż silniki bezszczotkowe, bowiem każde urządzenie w nią wyposażone zawiera 3 kluczowe elementy: bezszczotkowy silnik POWERSTATE™, baterie RED LITHIUM-ION™ i sterowanie REDLINK PLUS System Intelligence™. Elektronarzędzia z tą technologią nie tylko spełniają, ale przekraczają oczekiwania użytkowników, mając kompaktowe rozmiary, do dwóch razy większą moc, do dwóch razy dłuższy czas pracy i do dziesięciu razy wyższą żywotność w porówaniu z konkurencyjnymi urządzeniami. Bezszczotkowy silnik POWERSTATE™ jest bardzo energooszczędny dzięki wyeliminowaiu strat energii na komutatorze. Zastosowano w nim najwyższej jakości przemysłowe neomagnesy ferrytowe oraz zoptymalizowano konstrukcję pod kątem efektywności chłodzenia oraz sterowalności parametrami momentu i obrotów. Nasze testy wykazały, że żywotność silnika bezszczotkowego Milwaukee POWERSTATE ™ jest 10 razy dłuższa od żywotności jednostek komutatorowych wykorzystywanych obecnie w elektronarzędziach bezprzewodowych. Technologia zasilania REDLITHIUM-ION™ dostarcza naszym elektronarzedziom więcej mocy. Niedługo wprowadzimy na rynek w grupie M18 i M12 kolejne modele należących do niej akumulatorów o pojemności 4 Ah. Efektem tego będzie znacznie zwiększony czas pracy na jednym ładowaniu baterii. Warto tu wspomnieć, że akumulatory RED LITHIUM-ION™ działają bez zaniku mocy w ekstremalnych warunkach atmosferycznych: od -18°C do 50°C. 20. Elektronika REDLINK PLUS™ zapewnia naszym elektronarzędziom ochronę antyprzeciążeniową i wyłącza je w wypadku z dużego obciążenia w ciągu 0,5 s, jak też ma zaawansowane cyfrowe funkcje zwiększania wydajności w zależności od zastosowań. Jak tempomat w samochodzie PLUS REDLINK ™ redefiniuje doświadczenie użytkownika, dając stały postęp pracy bez utraty mocy. Elektronika ciągle monitoruje silnik i baterię, aby zmaksymalizować szybkość pracy i realizację zadań bez użycia nadmiernej energii. REDLINK PLUS razem z silnikiem POWERSTATE zapewnia do 25% więcej osiągów i stałą moc pod obciążeniem.
Po prezentacjach natury ogólnej odbyły się zajęcia praktyczne w grupach narodowych. Jednakże poprzedziła je sesja ogólna, na której przedstawiono testy porównawcze elektronarzedzi bezprzewodowych Milwaukee z odpowiadającymi im maszynami konkurencji. Uczestnicy mogli też sami dokonać takich porównań. Zajęcia grupowe poprowadzono w tzw. stacjach roboczych, czyli na specjalnie przygotowanych stanowiskach tematycznych: (1) elektronarzędzia bezprzewodowe M18 i M12, (2) obróbka metali, (3) bezprzewodowe i przewodowe elektronarzędzia dla budownictwa, (7) pilarki szablaste i ukośnice. Podczas zajęć praktycznych prezentowano głównie możliwości robocze nowych maszyn. Nie będziemy tu ich omawiać, gdyż pisaliśmy już lub napiszemy o nich w kolejnych wydaniach „Gazety Narzędziowej”.
Ostatnią częścią konferencji był panel osprzętowy. Rozpoczął się teoretyczną prezentacją Tino Cala, odpowiedzialnego w EMEA za dział osprzętu Warto tu wspomnieć, że Milwaukee jest dostawcą pełnej gamy osprzętu liczącej ponad 2500 artykułów. – Nasze strategiczne
grupy akcesoriów to narzędzia węglikowe, służące do mocowania (wkręcania), cięcia (brzeszczoty) i wiecrenia (różnego rodzaju wiertła) – poinformował Tino Cal. – W ostatnich trzech latach wartość każdej z tych grup produktowych wzrosła o ponad 50%. Główną naszą siłą napędową są nowe wyroby (70% wzrostu, ponad 900 produktów ostatnich w trzech latach). Aby odnosić sukcesy na rynku, opracowaliśmy koncepcję MAX, której celem jest osiągnięcie doskonałości przez akcesoria Milwaukee. Realizując ją, koncentrujemy się na badaniach, pracach inżynieryjnych oraz produkcji wysokiej jakości narzędzi. Koncepcja MAX pozwala nam na szybką reakcję na wydarzenia rynkowe, m.in. na ruchy konkurencji, na opracowywanie i dostarczanie unikalnych oraz innowacyjnych narzędzi, które wyróżniają nas na rynku i zapewniają najwyższą możliwą produktywność, jak też dają użytkownikom wiele cennych korzyści. Planujemy w ramach tej koncepcji w 2013 r. zainwestować w prace rozwojowe ponad 30 mln EUR.

Po części teoretycznej odbyły się zajęcia praktyczne poprowadzone na tematycznych stanowiskach poświęconych węglikowym narzędziom udarowym, narzędziom do wkręcania (bity, nasadki, nasadki udarowe itp.) oraz brzeszczotom do wyrzynarek i pił szablastych. Polscy uczestnicy konferencji zapoznali się m.in. z nowymi, innowacyjnymi brzeszczotami do pił szablastych służącymi do cięcia metalu o siatkowej konstrukcji, jak też z brzeszczotami do płyt kartonowo-gipsowych i cienkich blach stalowych.
Reasumując konferencję, Milwaukee zaprezentowało się partnerom handlowym jako brand innowacji w branży narzędziowej, szczególnie w segmencie elektronarzędzi bezprzewodowych oraz osprzętu, który stale rozwija swoją ofertę, inwestuje w nowe produkty i technologie. Jednakże Milwaukee to nie tylko innowator i producent wysokiej jakości narzędzi, ale także partner oferujący swoim dystrybutorom duże wsparcie sprzedaży poprzez szkolenia, events i różnego rodzaju akcje marketingowe.

Polscy uczestnicy konferencji Milwaukee

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments