Eisenwarenmesse 2016 w udoskonalonej formule
Podczas konferencji prasowej zorganizowanej przez Koelnmesse, która odbyła się w dniu 25 listopada 2015 r. w Mediolanie w Museo Nazionale Scienza e Tecnologia Leonardo da Vinci, został zaprezentowany program Eisenwarenmesse 2016. O jego szczegółach opowiada nam Katharina C. Hamma, chief operating officer of Koelnmesse GmbH.
Przyszłoroczne Eisenwarenmesse odbędą się w dniach 6-8 marca 2016 r. Targi te potrwają trzy dni, co jest istotną zmianą w porównaniu z poprzednimi edycjami. – Z badań przeprowadzonych przez nas wynika, że w latach 2012 i 2014 goście spędzili średnio dwa dni na targach – informuje Katharina C. Hamma, chief operating
officer of Koelnmesse GmbH. – Ponadto coraz więcej odwiedzających korzysta wielu połączeń komunikacyjnych z Kolonią, w tym z transportu lotniczego i kolejowego, aby móc zaplanować wizytę na Eisenwarenmesse i skrócić swój pobyt w Kolonii i zarazem w pełni efektywnie wykorzystać czas spędzony na targach. W naszej ocenie zaproponowany format przyszłorocznych targów pozwoli odwiedzającym skoncentrować się na swojej działalności, a zarazem zmniejszyć koszty.Katharina C. Hamma, chief operating officer of Koelnmesse GmbH
Organizatorzy po raz kolejny spodziewają się ok. 2700 wystawców z ponad 50 krajów, którzy zaprezentują nowe produkty i innowacje w przemyśle. – Targi odbędą się w halach o łącznej powierzchni 144.000 m kw. – mówi Katharina C. Hamma. – Ponad 80% wystawców przyjedzie do Kolonii spoza terytorium Niemiec. Warto wskazać, iż w 2014 r. udział zagranicznych gości wyniósł 63%. Dane te w pełni potwierdzają, że Międzynarodowe Targi Wyrobów Metalowych w Kolonii są jednym z najważniejszych wydarzeń tego typu na świecie. Warto podkreślić, że przyczyną, która wpływa na tak duże zainteresowanie targami na całym świecie, jest, że Einsenwarenmesse umożliwia odwiedzającym zapoznanie się z ogromnym wachlarzem ofert w poszczególnych segmentach rynkowych i skonsultowanie się wieloma ekspertami. A to wszystko pod jednym dachem.
Na Einsenwarenmesse 2016 dział „Narzędzia” ma najsilniejszą reprezentację na targach. Podobnie jak w latach ubiegłych narzędzia ręczne, elektronarzędzia i akcesoria oraz obrabiarki zostaną zaprezentowane w halach 1 do 3, w części hali 4.1, a także w halach 10.1 i 10.2. W hali 4 zostaną zaprezentowane produkty z branży dostaw dla przemysłu (industrial supply). W hali tej wystawcy zaprezentują m.in. takie produkty jak narzędzia pneumatyczne, wysokociśnieniowe myjki, urządzenia do spawania i lutowania, drabiny i rusztowania. W hali nr 5 odwiedzający będą mogli zapoznać się z sekcją techniki zamocowań oraz tzw. usprawnień domowych (home improvement). – We współpracy ze Stowarzyszeniem Haus & Garten eV (Home&Garden) zorganizujemy nową strefę prezentacji wystawców DIY, w formie bulwaru DIY (DIY Boulevard) – stwierdza Katharina C. Hamma. – Bulwar ten obejmował 210 m powierzchni przebiegającej przez środek hali 5.1. Ponadto jest on tak zaprojektowany, aby móc zaspokoić w pełni potrzeby wystawców. Koncepcja stworzenia DIY Boulevard jest naszym wielkim sukcesem. Cieszy się olbrzymim zainteresowaniem wystawców, o czym świadczy fakt, że powierzchnia targowa przeznaczona dla DIY Boulevard została całkowicie wyprzedana. Koncepcja ta znacząco przyczyniła się do odzyskania wystawców w sektorze budowlanym. Swój udział w DIY Boulevard zapowiedziało 45 wystawców, w tym takie marki jak Abus, Alfer, Burg-Wächter, Fischer, Hettich, Meister, Mellerud, NIGRIN, Steinel, Tesa, UHU i Westag & Getalit.
Istotnym punktem Eisenwarenmesse 2016 będzie rynek e-commerce. – Przygotowaliśmy dla wystawców i odwiedzających możliwość uzyskania stosownych informacji odnośnie rynku e-commerce – informuje Katharina C. Hamma. – Wspólnie z IFH Cologne uruchomiliśmy na początku listopada krótkie badanie „B2B marketplaces 2016 – what it really comes down to”. Około 60.000 międzynarodowych sprzedawców oraz kupujących będzie się ze sobą kontaktować w trakcie badania. Na podstawie ustaleń, chcemy przygotować dla gości targów wsparcie związaną z działaniem rynku e-commerce. Wyniki badania będą ogłoszone na Eisenwarenmesse 2016 w dniu 6 marca 2016 r. w pasażu 4–5.
Pierwszy dzień Eisenwarenmesse 2016 został zadedykowany rynkowi e-commerce. Oprócz wyników badań dostawcy online dla specjalistycznego handlu, w tym Mercateo, nexMart, Procato i Toolineo, zaprezentują się na arenie e-commerce sponsorowanej przez SSI Schäfer. Na targach będzie można uczestniczyć w wykładach ekspertów dotyczących m.in. bezpieczeństwa handlu online. – Na Einsenwarenmesse 2016 po raz kolejny wspólnie Central Association of the Hardware Trade (ZHH) wręczymy nagrodę Eisen Innovation Award powered by ZHH dla najlepszego produktu w kategorii narzędzia, śruby i elementy złączne/złączki i Industrial Suppply – mówi Katharina C. Hamma. – Nagroda dotyczy nowych rozwiązań produktowych i kierunków rozwoju, które są po raz pierwszy prezentowane na targach i które wyróżniają się wśród konwencjonalnych produktów na rynku. Nagroda ta przyciąga wiele uwagi oraz cieszy się uznaniem w branży. Ponadto podczas targów zostanie przyznana nagroda Eisen CSR Award. Zdobywcy obu nagród zostaną ogłoszeni w pierwszy dzień targów podczas imprezy powitalnej. Nominowani do nagród zostaną zaprezentowani na Bulwarze Centralnym w dniach 6-8 marca 2016 r.
Na Einsenwarenmesse 2016 zostanie również przedstawiona specjalna oferta w segmencie technik zamocowań, tzw. Fastener Forum. Zwiedzać ją będzie można w hali 5.2 przez cały czas trwania targów. – Program Eisenwarenmesse 2016 potwierdza, że te targi odbywające się Kolonii są niewątpliwie jednym z najważniejszych miejsc spotkań w branży metalowej, które umożliwia nawiązanie kontaktów, wymianę informacji oraz zapoznanie się z produktami z całego świata, jak również poznanie nowych trendów w handlu i przemyśle – konkluduje Katharina C. Hamma.
Na Einsenwarenmesse 2016 zostanie również przedstawiona specjalna oferta w segmencie technik zamocowań, tzw. Fastener Forum. Zwiedzać ją będzie można w hali 5.2 przez cały czas trwania targów. – Program Eisenwarenmesse 2016 potwierdza, że te targi odbywające się Kolonii są niewątpliwie jednym z najważniejszych miejsc spotkań w branży metalowej, które umożliwia nawiązanie kontaktów, wymianę informacji oraz zapoznanie się z produktami z całego świata, jak również poznanie nowych trendów w handlu i przemyśle – konkluduje Katharina C. Hamma.