EISENWARENMESSE 2016
Targi EISENWARENMESSE (International Hardware Fair 2016), które odbyły się w Kolonii w dniach 6-8 marca, odwiedziło 44.000 osób ze 124 krajów. W opinii większości wystawców i zwiedzających zakończyły się one biznesowym sukcesem.
Na tegorocznych EISENWARENMESSE wystawiało się 2673 firmy (w 2014 r. – 2783) z 55 krajów (w 2014 r. – 53). Z tego firmy spoza Niemiec stanowiły 86% wystawców, co świadczy o bardzo wysokim poziomie umiędzynarodowienia kolońskiej imprezy. Niemcy były krajem, który odnotował największy wzrost liczby wystawców (6,3%). Ponadto Niemcy spośród europejskich krajów – Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Hiszpanii – były najsilniej reprezentowane. Odnotowano podczas targów nieznaczny wzrost liczby zwiedzających do ok. 44.000 osób (w 2014 r.: – 43.879), które do Kolonii przyjechały ze 124 krajów (w 2014 r.: – ze 128).
Powierzchnia wystawiennicza EISENWARENMESSE – International Hardware 2016 wyniosła 144.000 m kw. i była identyczna jak na poprzedniej edycji tych targów.
Na podstawie badań ankietowych organizatorzy targów oszacowali, że 67% wystawców było bardzo zadowolonych lub zadowolonych z jakości biznesowej zwiedzających. Te same badania pokazały, że 75% zwiedzających było bardzo zadowolonych lub zadowolonych z udziału w targach, gdyż osiągnęli zakładane cele biznesowe. – Dla producentów EISENWARENMESSE – International Hardware Fair zawsze były i pozostaną najważniejszymi targami – stwierdził J. Wolfgang Kirchhoff, managing partner i CO w Kirchhoff Group i chairman of the advisory board. – Spotykamy się na nich z klientami i poznajemy nowych partnerów biznesowych. Nie ma porównywalnej z EISENWARENMESSE platformy biznesowej ani w Niemczech, ani w sąsiednich krajach europejskich. Oprócz prezentowania innowacyjnych produktów skupiamy się na dialogu partnerów biznesowych. O dużej potrzebie komunikacji świadczy dobitnie spora frekwencja podczas targowej niedzieli.
Dla Rainera Langelüddecke, managing director w Association of German Tool Manufacturers (FWI) EISENWARENMESSE – International Hardware Fair są głównym punktem kontaktów z partnerami. – Tak było też i w tym roku – poinformował Rainer Langelüddecke. – Nasze stoisko było licznie odwiedzane, dzięki czemu odnotowaliśmy bardzo dużą frekwencję. Nawiązaliśmy też wiele nowych relacji i podtrzymaliśmy istniejące. Odzew od członków naszej organizacji był także pozytywny.
Ważną częścią targów był DIY Boulevard, który rozciągał się na długości 230 m w centrum hali 2.1 i dał znaczące pozytywne impulsy rynkowe. Wśród jego ok. 40 uczestników były tak znane firmy, jak: Abus, Burg-Wächter, Fischer, Hettich, Mellerud, Steinel, Tesa i Westag. – W stosunku do poprzedniej edycji targów mieliśmy większy ruch zwiedzających DIY Boulevard – ocenia dr Peter Wüst, managing director w Construction, Home Improvement and Garden Trade Association e.V. (BHB). – Sporą frekwencję odnotowaliśmy również w niedzielę targową, co potwierdza zasadność redukcji czasu trwania targów do trzech dni. Tegoroczna edycja, moim zdaniem, była kolejnym krokiem w kierunku rozwoju i pozycjonowania EISENWARENMESSE – International Hardware Fair jako najważniejszych targów dla handlu sieciowego artykułami budowlanymi oraz przeznaczonymi dla domu i ogrodu.
Obok DIY Boulevard mieściła się E-Commerce Arena. Tutaj podczas E-Commerce Theme Day Koelnmesse w kooperacji z IFH Cologne zaprezentowało krótkie studium „B2B Marketplaces 2016 – what if really comes down to”. Wyniki tego studium dostarczyły interesującego wglądu w priorytety klientów ostatecznych, które dostawcy mogą wykorzystać w swoich działaniach rynkowych. – Podczas targów nastrój zarówno wystawców, jak i zwiedzających był pozytywny – stwierdził Thomas Dammann, executive director w Central Association of the Hardware Trade e.V. (ZHH). – Zarówno kluczowy temat e-commerce jak i DIY Boulevard były bardzo popularne wśród zwiedzających, ponieważ m.in. pokazywały obecne trendy rynkowe. Wiele nowych poglądów i idei znacząco zwiększyło atrakcyjność EISENWARENMESSE – International Hardware Fair. Targi, moim zdaniem, powinny rozważyć zwiększenie różnorodności ofertowej wystawców.
Jednakże EISENWARENMESSE to też targi przeznaczone dla producentów i dystrybutorów profesjonalnych narzędzi. Dlatego najbardziej intensywne życie targowe toczyło się na halach 10.1 i 10.2. To tu wystawiali się najbardziej renomowani producenci narzędzi, tacy jak ALPEN, EXACT, Felo, GEDORE, KLINGSPOR, KNIPEX, NWS, PFERD, Proxxon, RENNSTEIG, Saint-Gobain, Stabila, SOLA, Rodhius, WERA, Wolfcraft i wielu innych. W targach wzięły udział też polskie firmy, m.in.: Fabryka Narzędzi Glob, INCO Flex, METALKAS, Patrol, Pentar, PS. Trading, TOYA i TPI.
Spory odsetek wystawców przyjeżdża do Kolonii zaprezentować nowości produktowe i innowacje. Tu ma premiery światowe wiele nowych produktów. Dlatego Koelnmesse, organizator targów, przeprowadza konkurs, w którym honoruje wystawców prestiżowymi nagrodami EISEN.
Podczas targowego bankietu nagrodę EISEN CSR 2016 otrzymała firma GÜNZBURGER STEIGTECHNIK za koncepcję społecznie odpowiedzialnego biznesu. Natomiast za najbardziej innowacyjny produkt nagrodę EISEN 2016 przyznano firmie August Rüggeberg GmbH & Co. KG – PFERD-Werkzeuge za High Speed Disc ALUMASTER®. Naszym zdaniem zasłużenie Pferda uhonorowano tą nagrodą, gdyż ALUMASTER® to zupełnie nowe narzędzie, które rewolucjonizuje obróbkę zgrubną aluminium. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu Eisenwarenmesse – powiedział nam Grzegorz Koczur, prezes polskiego przedstawicielstwa firmy PFERD (Pferd-VSM Sp. z o.o.). – Przez wszystkie trzy dni targowe nasze stoisko cieszyło się ogromną popularnością jako miejsce do wymiany informacji zarówno handlowych, jak i produktowych. Ponadto już pierwszego dnia targów spółka PFERD otrzymała dwie nagrody, które były ukoronowaniem ostatnich miesięcy pracy i zaangażowania wielu osób. Pierwsza z nagród przyznana została przez Grupę Narzędziową działającą przy Stowarzyszeniu ZHH i jest odzwierciedleniem opinii dystrybutorów narzędzi, którzy w ramach corocznej ankiety wybierają ulubionych producentów. Druga nagroda to wspomniana „EISEN 2016”, przyznana za światową premierę narzędzia High Speed Disc ALUMASTER. To właśnie ALUMASTER był w centrum uwagi zwiedzających nasze stoisko i całkowicie pochłaniał uwagę odwiedzających. Stefan Braun, prezes spółki PFERD, komentując fakt otrzymania tych prestiżowych nagród, powiedział: – W ciągu 24 godzin uhonorowano nas dwoma unikalnymi wyróżnieniami, co sprawiło, że jesteśmy bardzo dumni z naszej marki. Utwierdziło to nas w przekonaniu, iż nasze działania zarówno na poziomie handlu, jak i innowacyjności produktów idą w dobrym kierunku. Wzrost wydajności naszych narzędzi to co najmniej 30% w przypadku tarcz do cięcia i aż do 236% w obszarze ściernic wachlarzowych. To wszystko oferujemy naszym klientom bez zwiększania cen za narzędzia. Możemy zaliczyć targi Eisenwarenmesse 2016 do wyjątkowo udanych i optymistycznie patrzeć w nadchodzącą przyszłość.
Komentując przebieg targów, Katharina C. Hamma, chief operating officer w Koelnmesse, powiedziała: – Cieszymy się z ponadprzeciętnych rezultatów EISENWARENMESSE – International Hardware Fair 2016. Moim zdaniem DIY Boulevard był główną atrakcją targów. Stoiska były pełne zwiedzających. Wynikiem zmian w koncepcji targów i integracji stymulujących gospodarkę tematów, takich jak np. e-commerce, jakość imprezy została podniesiona, co potwierdzili zarówno wystawcy, jak i zwiedzający. Następne EISENWARENMESSE odbędą się w dniach 4–6 marca 2018 r.