Dzień Budowlańca w słupskiej firmie Fimal PSB

Słupski Fimal PSB jest MegaPartnerem LŁ od początku 2014 roku. W odróżnieniu od większości składów sieci PSB ma bardzo rozbudowany dział narzędzi i elektronarzędzi, który jest obsługiwany przez aż jedenaścioro kompetentnych, wysoko wyspecjalizowanych sprzedawców, co było jednym z najważniejszych argumentów za przystąpieniem spółki do programu „MegaPartner LŁ”.

Imprezy, które cyklicznie odbywają się w Fimalu, mają na celu przyciągnięcie jeszcze większej liczby klientów i popularyzację wizerunku spółki w lokalnej społeczności, choć wieloletnia obecność w lokalnym rynku daje jej już bardzo silną pozycję. Największą z takich imprez są doroczne Targi Budowlane, które odbywają się w zawsze maju oraz hucznie

obchodzony Dzień Budowlańca, który jak wiadomo przypada na 25 września. Mimo zmiennej aury, na organizowanych przez Fimal PSB pokazach, połaczonych z atrakcjami i konkursami dla całych rodzin, zawsze jest bardzo liczna frekwencja.
Tegoroczna edycja Dni Budowlańca była świetną okazją do zaprezentowania szerokiemu gronu klientów nowej oferty LŁ – elektronarzędzi akumulatorowych Panasonic oraz gruntownego przeszkolenia tej części załogi, która jest odpowiedzialna za dział narzędzi. Tym samym regał z produktami Panasonic dołączył do kilkunastu już wcześniej zatowarowanych w produkty z oferty podwrocławskiego dystrybutora.
W krótkiej rozmowie z managerem projektu MegaPartner LŁ Łukaszem Mroczkowskim, dyrektor sieci Fimal, Ryszard Glaser, wspomina rozwój firmy, początki współpracy i nakreśla plany rozwoju w nadchodzących miesiącach:

Ł.M: Na wstępie chciałbym Panu podziękować za znalezienie chwili na spotkanie i rozmowę w tak zapracowanym dniu.
R.G.: W natłoku codziennych spraw, dodatkowo wzmożonym przez organizację dzisiejszego święta, nie jest łatwo o wolną choćby minutę, jednak chciałem w ten sposób odwdzięczyć się za zaangażowanie po państwa stronie. Doceniam gotowość do uczestnictwa w niemal każdym naszym przedsięwzięciu, których niemało podejmujemy, aby uatrakcyjnić ofertę, zwiększyć zainteresowanie naszych klientów i przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych nowych nabywców.


Ł.M.:
Zanim porozmawiamy o konkretnych działaniach, które mają miejsce teraz, chciałbym prosić o kilka najważniejszych dat z historii Państwa przedsiębiorstwa.
R.G.: W nadchodzącym roku będziemy obchodzić 35-lecie założenia pierwszej działalności pod nazwą Fimal – zakładu produkującego, dziś powiedzielibyśmy produkty z zakresu techniki zamocowań, wówczas po prostu gwoździe. Był to rok 1981, bardzo ciężkie czasy, kiedy prywatna wytwórczość została niemal zamrożona przez wydarzenia polityczne. Jednak firma zdołała przetrwać i być może te ekstremalnie trudne początki zahartowały właścicieli i pomogły przezwyciężać wszelkie trudności w kolejnych latach. Już w 1989 zakład przenosi się do nowo wybudowanej hali produkcyjnej i rozszerza działalność na fali zmian ustrojowo-gospodarczych, w połowie lat 90. zmieniając profil na handlowy w obecnej branży. Ważną datą dla naszej współpracy jest rok 1997, w którym w drugim lokalu przy ul. Poznańskiej zostaje otwarty salon narzędzi i elektronarzędzi. Początek XXI wieku przynosi bardzo wiele zmian: Fimal przystępuje do sieci Polskich Składów Budowlanych i rozpoczyna budowę marketu na działce przy ul. Bałtyckiej oddanego do użytku w 2004 roku. To tu obecnie mamy największy ruch i tutaj właśnie odbywają się wszelkie imprezy towarzyszące, które – jak mam nadzieję – są już jednym ze stałych punktów w kulturalnym kalendarzu Słupska. Kolejne lata to gwałtowny rozwój firmy i sukcesywne poszerzanie zakresu działalności o kolejne działy: skład drewna przy ul. Słonecznej 16A, przeniesiony następnie do nowej hali przy ul. Zielonej 7B, dekoratorni, restauracji zlokalizowanych w obrębie parkingu przed główną halą. Najmłodszą inwestycją jest oddanie w 2014 roku Centrum Ogrodniczego przy ul. Bałtyckiej 3.


Ł.M.:
Proszę mi jeszcze powiedzieć, jeśli to nie jest oczywiście tajemnica, jak wiele osób zatrudnia obecnie spółka Fimal PSB?
R.G.: Obecnie zatrudnienie w naszej Spółce znajduje ponad 120 osób. Oprócz samej sprzedaży, prowadzimy wiele działalności wspierających główny obszar zainteresowań – świadczymy usługi transportowe, doradcze, prowadzimy restaurację. Aktualnie łączna powierzchnia użytkowa całego przedsiębiorstwa

wynosi ponad 51 tys. metrów kwadratowych.


Ł.M.:
To na prawdę imponujący wzrost i faktycznie bardzo często na przekór tendencjom rynkowym czy nawet zawirowaniom politycznym. Czy mogę teraz zapytać o plany na nadchodzące lata?
R.G.: W tak dużej organizacji, jaką już jesteśmy, nie sposób prowadzić działań na jakimkolwiek szczeblu bez szczegółowego planowania w krótkim i dłuższym okresie. Mamy bardzo ciekawe projekty, jednak są one na takim etapie, że nie chciałbym teraz jeszcze odkrywać rąbka tajemnicy. Jestem skłonny zapewnić, że Fimal PSB nadal będzie podążał ścieżką rozwoju i będziemy się starać poszerzać nasze zaplecze, aby móc sprostać dynamicznie zmieniającemu się rynkowi na szczeblu lokalnym. Słupsk nie jest wielką aglomeracją, jednak widzimy wzrost potencjału i staramy się wykorzystać go możliwie najlepiej.


Ł.M.:
Zapytam więc o nasze wspólne działania. Co spowodowało, że spośród licznego grona producentów i dostawców to właśnie nasza firma została zaproszona do współpracy na takim wysokim szczeblu? Innymi słowami, co moglibyśmy jeszcze dla państwa zrobić, żeby się ona rozwijała się i zacieśniała?
R.G.: Mówiąc wprost i bez zbędnego kadzenia, przekonała nas do państwa na pewno szerokość oferty i sprawdzona przez lata solidność. Trudno także przecenić elastyczność, dzięki której nasi sprzedawcy czują się komfortowo, polecając produkty z oferty LŁ. Wiedzą bowiem, że zawsze mogą liczyć na wsparcie po stronie dostawcy. To dla załogi bardzo ważne, a właśnie na ich rekomendacji Zarząd opiera swoje decyzje dotyczące rozwoju asortymentu, ponieważ stoi na stanowisku, że pracownicy, którzy mają kontakt z klientami na co dzień, znają najlepiej realne potrzeby naszego rynku.


Ł.M.:
Bardzo dziękuję za miłe słowa. Z mojej strony pragnę zapewnić, że dokładamy wszelkich starań, aby nasi kontrahenci mieli zapewnioną każdą pomoc, jaka w danej chwili jest im niezbędna do codziennej pracy z klientami. Jednocześnie chciałbym dodać, że oferta, którą obecnie wzbogaciliśmy o markę Panasonic, będzie nadal poszerzana pod kątem profesjonalnych maszyn, elektronarzędzi i narzędzi, których sprzedaż wymaga więcej czasu i wiedzy po stronie handlowca, jednak owocuje zdecydowanie lepszą marżowością niż produkty masowe.
R.G.: I niech to będzie dobre podsumowanie naszej rozmowy. Fimal PSB także stawia na obsługę klientów poszukujących jakości, starając się konkurować z największymi graczami na szeroko pojętym rynku budowlanym i jego okolicach. Liczę na to, że będziecie Państwo obecni we wszystkich naszych działaniach, jak ma to miejsce dotychczas, ponieważ widzimy efekt, jaki przynoszą zarówno nasze Targi, jak i Dni Budowlańca, czy „Śniadania z wykonawcą”, na które zapraszamy poszczególnych dostawców.


Ł.M.:
Dziękuję za rozmowę.

ZOBACZ TAKŻE

Dodaj komentarz

avatar