DUŻE SZLIFIERKI KĄTOWE (część II e). Konstrukcja

Duże szlifierki kątowe, aby zabezpieczyć operatora przed skutkami zakleszczenia tarczy w obrabianym materiale, wyposaża się albo w sprzęgło mechaniczne rozłączające napęd od wrzeciona roboczego albo w hamulec elektroniczny (tzw. KickBack Stop), który wyłącza narzędzie w takim wypadku.

Energię elektryczną do dużych szlifierek kątowych doprowadza się za pomocą kabla z końcówką umożliwiającą podłączenie go do standardowego gniazda elektrycznego. Kabel ten zamontowany jest na końcu maszyny. Należy tu wspomnieć, że obecnie na rynku dostępny jest jeden model akumulatorowej dużej szlifierki kątowej produkcji Metabo, który zasilany jest z wysokoprądowych, litowo-jonowych akumulatorów LiHD o napięciu 36 V. Maszyna ta otwiera erę produkcji akumulatorowych dużych szlifierek

kątowych o znacznie ulepszonej ergonomii i stanowi wysokie osiągnięcie technologiczne.Należy tu też wspomnieć o hamulcu wrzeciona, który zatrzymuje tarczę w ok. 2 s po wyłączeniu szlifierki. Spotyka się dwa jego rozwiązania: hamulec mechaniczny (szczękowy) zatrzymujący wirnik lub elektromechaniczny, którego działanie polega na zmianie biegunów prądu i wytworzeniu siły elektromotorycznej zatrzymującej wirnik.

pins, współpraca: Dariusz Świnarski

Metabo_WEA26-230MVTQuick-4

ZOBACZ TAKŻE

Dodaj komentarz

avatar