DUŻE SZLIFIERKI KĄTOWE (część II d). Konstrukcja

Wszystkie części dużej szlifierki integruje ze sobą obudowa (korpus), czyniąc z niej jedną funkcjonalną całość.

 

Korpusy są trzyczęściowe: tj. składające się z (1) obudowy silnika, (2) profilowanej rękojeści (wykonanej z tworzywa) i (3) obudowy przekładni. Rozróżnia się korpusy, których obudowa silnika i przekładni są wykonane ze stopów aluminium, oraz takie, w których jednostka napędowa ma obudowę z tworzywa sztucznego.

 

Jak już wspominaliśmy, rękojeść główna omawianych szlifierek jest wykonana z tworzywa. Jest ona ergonomiczne ukształtowana, aby mogła być wygodnie trzymana jedną ręką. U jej nasady znajduje się włącznik szlifierki. Niektóre z wykonań tych narzędzi mają rękojeści główne obracane o 90°, co pozwala lepiej

przystosować je np. do wykonywania cięcia. Na pokrycia rękojeści głównych stosuje się specjalne miękkie materiały gumowe lub tworzywowe, które tłumią wibracje (tzw. soft grip). W bardziej zaawansowanych technicznie modelach znajdziemy antywibracyjne (sprężyste) mocowanie rękojeści głównej, które nawet do 50% redukuje drgania przenoszone na dłonie operatora. Ważną częścią każdej dużej szlifierki kątowej jest uchwyt dodatkowy, ponieważ elektronarzędzia te wymagają obsługi dwoma rękami.
Bosch_GWS_24-230LVI_02

Obecnie stosuje się uchwyty amortyzujące wibracje, dzięki czemu tymi maszynami pracuje się wygodniej. Można je montować w trzech pozycjach: po prawej i lewej stronie przekładni oraz na jej górze.

pins, współpraca: Dariusz Świnarski
Hitachi_G23SF2_01
ZOBACZ TAKŻE

Dodaj komentarz

avatar