DUŻE SZLIFIERKI KĄTOWE (część II d). Konstrukcja
Wszystkie części dużej szlifierki integruje ze sobą obudowa (korpus), czyniąc z niej jedną funkcjonalną całość.
Korpusy są trzyczęściowe: tj. składające się z (1) obudowy silnika, (2) profilowanej rękojeści (wykonanej z tworzywa) i (3) obudowy przekładni. Rozróżnia się korpusy, których obudowa silnika i przekładni są wykonane ze stopów aluminium, oraz takie, w których jednostka napędowa ma obudowę z tworzywa sztucznego.
Jak już wspominaliśmy, rękojeść główna omawianych szlifierek jest wykonana z tworzywa. Jest ona ergonomiczne ukształtowana, aby mogła być wygodnie trzymana jedną ręką. U jej nasady znajduje się włącznik szlifierki. Niektóre z wykonań tych narzędzi mają rękojeści główne obracane o 90°, co pozwala lepiej
przystosować je np. do wykonywania cięcia. Na pokrycia rękojeści głównych stosuje się specjalne miękkie materiały gumowe lub tworzywowe, które tłumią wibracje (tzw. soft grip). W bardziej zaawansowanych technicznie modelach znajdziemy antywibracyjne (sprężyste) mocowanie rękojeści głównej, które nawet do 50% redukuje drgania przenoszone na dłonie operatora. Ważną częścią każdej dużej szlifierki kątowej jest uchwyt dodatkowy, ponieważ elektronarzędzia te wymagają obsługi dwoma rękami.Obecnie stosuje się uchwyty amortyzujące wibracje, dzięki czemu tymi maszynami pracuje się wygodniej. Można je montować w trzech pozycjach: po prawej i lewej stronie przekładni oraz na jej górze.