Dobre wyniki Asia-Pacific Sourcing 2015

Szósta edycja targów Asia-Pacific Sourcing, jak zapowiadano, odbyła się w Kolonii w dniach 3-5 marca. Impreza zanotowała o 34% większą frekwencję zwiedzających w porównaniu do 5. edycji
z 2013 r. W tym roku targi odwiedziło bowiem 6600 gości (w 2013 r. – 4900) z 66 krajów.

Na powierzchni ponad 24.000 m kw. w halach Koelnmesse w ramach targów Asia-Pacific Sourcing można było zapoznać się z ofertą dalekowschodnich producentów narzędzi, elektronarzędzi, artykułów metalowych, elektrycznych, zamocowań, zamków i systemów zabezpieczeń, wyposażenia ogrodowego oraz produktów służących rekreacji.

height="467" width="700"/>
Impreza przeznaczona jest głównie dla europejskich firm dystrybucyjnych: sieci marketów typu dom i ogród, dużych hurtowni i importerów artykułów DIY. W tym roku ich przedstawiciele mogli zapoznać się z ofertą 656 wystawców (w 2013 r. – 623 wystawców) z Chin (571 wystawców), Tajwanu (42), Hongkongu (19), Indii (13), USA (2) i Wielkiej Brytanii (2), Luksemburga (1), Belgii (1) i Holandii (1). Liczba targowych oferentów wzrosła więc o 5% w porównaniu z V edycją targów z 2013 r. – Asia-Pacific Sourcing odnotował bardzo dobre rezultaty zarówno pod względem liczby wystawców, jak i zwiedzających – ocenia Katharina C. Hamma, chief operating oficer w Koelnmesse GmbH. – Ten wzrost potwierdza znaczącą pozycję Asia-Pacific Sourcing jako ważnej platformy zaopatrzeniowej. Zaś strategiczne ich partnerstwo z International Trade Fair for Retail Promotions and Imports (IAW) przyczyniło się do sukcesu obu imprez, ujawniając wspólne zainteresowania klientów obu targów – konkluduje Katharina C. Hamma.

Pierwszy raz w tym roku International Trade Fair for Retail Promotions and Imports (IAW) zorganizowane zostało bowiem w sąsiadującej hali i w tym samym czasie co Asia-Pacific Sourcing. – Kooperacja z Asia-Pacific Sourcing była podwójnie owocna – stwierdził Ulrich Zimmermann, executive director w Nordwestdeutsche Messegesellschaft. – Po pierwsze, nasi goście mogli zapoznać się z ofertą firm azjatyckich, a po drugie, wystawcy IAW nawiązali kontakty z klientami targów Asia-Pacific Sourcing.

Badania ankietowe satysfakcji wystawców Asia-Pacific Sourcing pokazały, że w br. byli zadowoleni z wyników targów, tj. z liczby i kompetencji biznesowych zwiedzających. Z pozytywną ich oceną spotkała się także sama idea targów, które są platformą zaopatrzeniową dla kupców z dużych europejskich sieci handlowych oferujących produkty azjatyckie. Wystawcy także pozytywnie ocenili kooperację z IAW jako dającą targom Asia-Pacific Sourcing unikalną wartość dodaną. Dlatego Koelnmesse i Nordwestdeutsche Messegesellschaft, jak zostało to zapowiedziane, będą kontynuować owocne partnerstwo obu imprez. Zatem w marcu 2017 r. Asia-Pacific Sourcing i IAW ponownie zostaną zorganizowane razem.