Distar – narzędzia diamentowe klasy premium
Distar to jeden z największych europejskich producentów profesjonalnych narzędzi diamentowych przeznaczonych dla glazurników, ekip budowlanych i instalatorów (elektryków, hydraulików, monterów wyposażenia technicznego budynków). Firma od ponad 30 lat dynamicznie rozwija swoje portfolio produktów, które cenią profesjonaliści z ponad 55 krajów świata. Dysponuje międzynarodowym doświadczeniem i dużym oraz nowoczesnym zapleczem produkcyjnym.

Distar to powstała w 1994 roku ukraińsko-włoska firma zajmująca się produkcją narzędzi diamentowych jakości premium. W początkowym okresie działalności produkowała tarcze diamentowe przeznaczone
dla przemysłu ceramicznego we Włoszech. Z czasem portfolio produktów zostało znacznie rozszerzone o diamentowe narzędzia do obróbki (cięcia lub wiercenia) elementów betonowych, kamiennych, ceramiki (płyt, płytek ściennych i podłogowych itp.), materiałów abrazyjnych (asfaltu czy świeżego betonu) itd. Było to możliwe dzięki zdobyciu rozległego doświadczenia w projektowaniu i wytwarzaniu profesjonalnych narzędzi diamentowych, perfekcyjnemu opanowaniu procesów technologicznych oraz rozbudowaniu mocy produkcyjnych.
Nowoczesne zaplecze produkcyjne Distar w Połtawie
Główna siedziba firmy Distar mieści się w Połtawie na Ukrainie. Zlokalizowany jest tam nowoczesny zakład produkcyjny, który wykorzystuje zaawansowane technologie, m.in. nowoczesne maszyny sterowane cyfrowo. Co więcej, wiele procesów produkcyjnych zostało w nim całkowicie zautomatyzowanych. Konsekwencją zastosowania najnowszych technologii jest 100-procentowa powtarzalność jakościowa produktów i ich niezawodność. Dzięki temu spełniają one wymagania profesjonalnych użytkowników z budownictwa, branży instalacyjnej i przemysłu materiałów budowalnych.
– Nasze narzędzia projektujemy, koncentrując się na ich maksymalnej wydajności pracy, wysokiej dokładności obróbki oraz ponadprzeciętnej żywotności – informuje Łukasz Jaroszewski, General Manager Distar.EU, odpowiadający za dystrybucję produktów w Polsce i Europie Zachodniej. – Dzięki stałym i dużym inwestycjom prorozwojowym oferujemy prawdziwie innowacyjne rozwiązania, każdego roku wprowadzając na rynek ponad 30 nowych narzędzi. Na przykład w tym roku najbardziej wymagającym klientom zaproponowaliśmy pierwszą w Europie tarczę do ceramiki, której grubość wynosi zaledwie 0,6 mm. Nosi ona nazwę „Shine” i przeznaczona jest do wykonywania z ręki wysoce dokładnych cięć.
Załoga zakładu w Połtawie liczy ponad 250 osób. Składa się z wysoko kwalifikowanych specjalistów, których kreatywność, wysokie kompetencje i zaangażowanie w pracę sprawiły, że Distar z firmy podążającej za trendami segmencie narzędzi diamentowych, stał się producentem, który je wyznacza.

Trzy segmenty produktów diamentowych Distar
Asortyment Distar obejmuje ponad 3000 produktów zgrupowanych w trzech głównych segmentach: (1) narzędzi diamentowych i akcesoriów dla glazurników, (2) przeznaczonych do obróbki betonu, jak też (3) akcesoriów optymalizujących pracę dystrybuowanych pod marką Mechanic, np. umożliwiających bezpyłowe cięcie czy szlifowanie. Narzędzia diamentowe Distar i akcesoria Mechanic zaprojektowano do stosowania w elektronarzędziach: szlifierkach kątowych, różnej wielkości przecinarkach ręcznych i stacjonarnych, wiertnicach, piłach stołowych i ściennych, jak też maszynach spalinowych: szczeliniarkach, przecinarkach itp.

Narzędzia diamentowe dla glazurników: precyzyjne cięcie ceramiki
Segment glazurniczy firmy Distar tworzą tarcze diamentowe, frezy, wiertła (koronki) i pady szlifierskie przeznaczone do dokładnej obróbki okładzin wykończeniowych (płytek itp.) z ceramiki, gresu, spieków itp. Tworzą one jedną z najbardziej rozpoznawalnych w Europie linii narzędzi diamentowych. Z ich użyciem można elektronarzędziami wykonywać precyzyjne cięcia i wiercenia oraz ukosować krawędzie płytek ceramicznych, jak też gresowych. Distar zaprojektował je bowiem dla profesjonalistów, umożliwiając im osiąganie doskonałych efektów jakościowych w pracy. Co więcej, grupując te narzędzia zgodnie z ich przeznaczeniem, ułatwił klientom prawidłowy ich dobór do wykonywanych prac.
– W tym roku rozszerzyliśmy ofertę o tarcze diamentowe o średnicy 45 mm przeznaczone do mikroelektronarzędzi (np. Proxxon) – powiedział Łukasz Jaroszewski. – Odniosły one błyskawicznie sukces
rynkowy, gdyż sprzedaliśmy już dziesiątki tysięcy ich sztuk. Jesteśmy otwarci na potrzeby klientów i dzięki temu tworzymy narzędzia, które nie tylko spełniają ich wymagania, ale także tworzą nowe standardy i trendy rynkowe.
Technika diamentowa do obróbki betonu – siła i trwałość
Z kolei na segment narzędzi diamentowych przeznaczonych do obróbki betonu składają się korony, tarcze, w tym także do cięcia kamienia i asfaltu, oraz frezy. Korony Distar, w zależności od modelu, umożliwiają wiercenie na sucho i/lub mokro. Wyróżnia je zarówno wysoka efektywność pracy, jak i trwałość. Dużą popularnością i uznaniem wśród wykonawców budowlanych w Polsce cieszą się korony RM-TX oraz RS-TX (do pracy na sucho). – W pierwszej połowie 2025 roku sprzedaż narzędzi Distar z tego segmentu wzrosła o ponad 200% – poinformował Łukasz Jaroszewski. – Jest to zasługa opracowania przez nas autorskiej technologii DIAFIX umożliwiającej precyzyjne umiejscowienie diamentu w segmencie. Dzięki temu nasze segmenty stosowane w koronach i tarcz diamentowych pracują znacznie bardziej wydajnie, posiadają wysoką wytrzymałość i żywotność.

Akcesoria Mechanic: bezpyłowe cięcie i komfort pracy
Trzeci, ostatni z segmentów produktów Distar to rodzina akcesoriów marki Mechanic. Tworzą je unikalnej konstrukcji narzędzia, adaptery, uchwyty, osłony tarcz itp., kompatybilne z niemal wszystkimi elektronarzędziami dostępnymi na rynku. Głównymi zadaniami produktów Mechanic są ułatwianie i precyzowanie prac oraz dbałość o czyste i zdrowe ich środowisko, m.in. przez skuteczne rozwiązania przeznaczone do usuwania pyłu podczas cięcia, szlifowania czy wiercenia w materiałach budowlanych, ceramice, gresie itd. – Nie dziwi więc fakt, że są przedmiotem dużego zainteresowania wśród profesjonalnych wykonawców, początkujących adeptów zawodów budowlanych, a nawet amatorów – stwierdza Łukasz Jaroszewski. – Ich prosta konstrukcja i łatwość stosowania umożliwiają wykonywanie trudnych zadań osobom nawet o niskich umiejętnościach zawodowych.
Distar w Europie: ekspansja i partnerstwo z dystrybutorami
Do 2022 roku Distar dystrybuował swoje produkty głównie na rynkach Europy Wschodniej, będąc też obecny w krajach zachodniej części naszego kontynentu. Z powodu zmiany sytuacji geopolitycznej w Europie Wschodniej firma przeorientowała swoją strategię rynkową, koncentrując się na kierunku zachodnim, w tym na Polsce i innych krajach UE. – Nawiązaliśmy nowe relacje biznesowe w całej Europie Zachodniej, wykorzystując do tego siłę naszej marki i renomę producenta wydajnych, niezawodnych i trwałych narzędzi – mówi Łukasz Jaroszewski. – To pozwoliło nam dokonać szybkiej dywersyfikacji sprzedaży i obecnie nasze narzędzia diamentowe oraz akcesoria chętnie kupują profesjonaliści w ponad 55 krajach na 5 kontynentach.
W Europie Distar ma obecnie ponad 200 partnerów handlowych, zaś w Polsce jest obecny od 6 lat. Zmiana strategii rynkowej i nawiązanie współpracy z profesjonalnymi dystrybutorami narzędzi pozwoliły firmie zwiększyć swoją rozpoznawalność jako producenta narzędzi diamentowych klasy premium i przez to pozyskać do grona klientów najbardziej wymagających profesjonalnych wykonawców prac glazurniczych i budowlanych. – Mimo trudnej obecnie sytuacji w branży budowlanej, wysoka jakość produktów, zaangażowanie partnerów handlowych i znakomita praca naszego zgranego zespołu pozwoliły nam w pierwszym półroczu 2025 r. zwiększyć w Polsce sprzedaż o ponad 55% – informuje Łukasz Jaroszewski. – Ten bardzo dobry wynik
biznesowy, co chciałem tu podkreślić, to niewątpliwie zasługa naszych pracowników bezpośrednio współpracujących z dystrybutorami, zajmujących się wsparciem klienta, serwisem i doradztwem technicznym. W polskim oddziale Distar odpowiadamy nie tylko za dystrybucję krajową, ale również za rynki Europy Zachodniej. Co ważne, na nich również odnotowaliśmy dynamiczny wzrost sprzedaży. Wyniki te potwierdzają słuszność i skuteczność przyjętej koncepcji naszej strategii ekspansji rynkowej w Europie. Jej priorytetem jest współpraca z dystrybutorami, którzy dbają o jakość sprzedawanych narzędzi i zapewniają swoim klientom profesjonalną obsługę. Aktywnie poszukujemy partnerów handlowych, którzy stawiają na innowacyjne i niezawodne rozwiązania w zakresie techniki diamentowej. Do współpracy zapraszamy dystrybutorów i specjalistyczne sklepy z całej Europy.

Lider w technice diamentowej – strategia Distar na Europę
Distar stale umacniania pozycję lidera technologii w segmencie narzędzi diamentowych przeznaczonych dla budownictwa. Inwestuje nie tylko w rozwój produktów i automatyzację procesów technologicznych, ale także w ekspansję na rynkach międzynarodowych. – Chcemy wyznaczać najwyższe standardy jakości, innowacyjności i dostępności produktów dla profesjonalistów na całym świecie. Kreujemy trendy produktowe i chcemy stać się marką numer 1 na europejskim rynku narzędzi diamentowych. To ambitny, aczkolwiek realistyczny cel. Konsekwentnie realizujemy go poprzez spójną strategię rozwoju, innowacyjność i partnerską współpracę z dystrybutorami – konkluduje Łukasz Jaroszewski.
Opr. HB (mat. Distar)




