Comensal – czas na nowe wyzwania

Comensal Sp. z o.o jest polską firmą, istniejąca na rynku od 1990 roku. – Przez te wszystkie lata nieustannie pracowaliśmy nad doskonaleniem i poprawą jakości naszych produktów. Wszystko to po to, aby dostarczyć produkt o najwyższym standardzie wykonania, który w pełni spełni Państwa wymagania – powiedział Piotr Nejno, prezes Comensal.

Po podbiciu rynków ponad 25 krajów europejskich zarząd Comensal postanowił zaprezentować ofertę poza starym kontynentem na targach The BIG 5 w Dubaju, które są największą imprezą w branży budowlanej na Bliskim Wschodzie. Od kilku lat rozwój firmy jest wspomagany z

różnych programów wspierających małe i średnie przedsiębiorstwa. W ostatnich latach zrealizowała ona projekty inwestycyjne współfinansowane ze środków Phare, Funduszy Strukturalnych, Regionalnych Programów Operacyjnych oraz Programu Innowacyjna Gospodarka dostępnych dla sektora MŚP. Teraz dzięki funduszom unijnym firma z podwarszawskich Janek jako jedno z 6 polskich przedsiębiorstw zaprezentowała się na największych targach budowlanych na Bliskim Wschodzie – The BIG 5, które odbywają się w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W tym roku pojawiło się na nich 2700 wystawców. Zaprezentowana oferta firmy Comensal wzbudzała bardzo duże zainteresowanie – kupujący doceniali jakość, trwałość i ergonomię produktów polskiej firmy, jak również konkurencyjne ceny.

Warto tu wspomnieć, że nowoczesny i estetyczny projekt stoiska został zauważony oraz wysoko oceniony przez dziennikarzy obsługujących dubajskie targi. – Jesteśmy już obecni na rynkach od Uralu aż po Atlantyk – teraz przyszedł czas na nowe wyzwania – informuje Piotr Nejno, prezes firmy Comensal. – Targi The BIG 5, organizowane w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, są szansą dla Comensala na zaistnienie nie tylko w tym 9-milionowym państwie, ale także w krajach Zatoki Perskiej: Arabii Saudyjskiej, Kuwejcie, Katarze, Bahrajnie, Iranie i Iraku, jak też na innych rynkach arabskich. Nie każdy wie, że populacja wymienionych państw wynosi ponad 180 milionów ludzi. Targi The BIG 5, organizowane w relatywnie małym kraju o bardzo dużym potencjale rynkowym, są największą imprezą skupiającą liderów rynku z całego Bliskiego Wschodu i wszystkich krajów, w których mówi się po arabsku. Obecność na nich polskiego lidera w produkcji ręcznych narzędzi pozwoli zbudować sieć kontaktów w krajach Północnej i Wschodniej Afryki oraz Bliskiego Wschodu, czyli na rynkach o populacji przekraczającej 250 milionów ludzi. Duże szanse dla firmy, moim zdaniem, wiążą się też z odbudową rynku wewnętrznego Emiratu Dubajskiego i organizacją Expo 2020, przygotowaniami do organizacji mistrzostw FIFA w Katarze i rozwojem przemysłu budowlanego w tym rejonie świata.

Comensal na dubajskich targach pokazał swój duży potencjał produkcyjny i logistyczny oraz ponad 350 wytwarzanych produktów. – Firmę wraz z bratem Przemysławem założyliśmy w 1990 roku – wspomina Piotr Nejno. – Produkujemy więc narzędzia budowlane od prawie ćwierć wieku. Od początku swojego istnienia do czasów współczesnych Comensal nie ustaje w wysiłkach innowacyjnych i rozwijaniu technologii. Nasza wizja narzędzi możliwa jest do zrealizowania dzięki solidnej pracy wysoko wykwalifikowanych pracowników produkcji w oparciu o wyspecjalizowany park maszynowy. Pracownicy działu kontroli jakości czuwają nad pełną zgodnością produktów z założonymi wymaganiami. Każde narzędzie przed opuszczeniem fabryki jest skrupulatnie sprawdzane, aby dostarczyć klientowi produkt w pełni spełniający jego wymagania.

Siedziba Comensal zlokalizowana jest w Jankach. Oferta handlowa firmy obejmuje ponad 350 rodzajów narzędzi, są to między innymi: pace nierdzewne gładkie i zębate do nakładania kleju podczas prac glazurniczych, kielnie murarskie oraz sztukatorskie nierdzewne do prac tynkarsko-murarskich, fugówki i pace plastikowe z gumą do fugowania glazury i terakoty, szpachle, szpachelki wykorzystywane w pracach gipsowych, pace styropianowe do tynków i metalowe do posadzek, wałki malarskie oraz budowlane, itp. Comensal osiągnął pozycję krajowego lidera pod względem ilości produkowanych narzędzi – ponad 30 mln sztuk rocznie. Narzędzia

firmy są dobrze znane z bardzo wysokiej jakości wykonania oraz wygody w użyciu. Dzięki innowacyjności połączonej ze zdecydowaniem w działaniach Comensal tworzył kolejne technologie, które całkowicie zmieniły rynek ręcznych narzędzi budowlanych. Firma znana jest z tego, że bardzo elastycznie podchodzi do współpracy z klientami, co niewątpliwie korzystnie wpływa na sukcesywne budowanie silnej pozycji na rynku.

 

Mocna logistyka
Fabryka oraz powierzchnie magazynowe firmy Comensal zlokalizowane są w centralnej części Polski i zajmują łącznie ponad 5000 m2. To pozwala wyjątkowo szybko dostarczać produkty do odbiorców w Polsce i wszystkich krajach Unii Europejskiej, Rosji oraz państwach WNP. –Jesteśmy obecni i w Rosji, i byłych republikach radzieckich, i w większości krajów Unijnych – informuje Piotr Nejno. – Zatem mamy bardzo duży zasięg jak na polską firmę. Można powiedzieć, że w ciągu ostatnich 24 lat praktycznie każdy fachowiec w Polsce pracował naszymi narzędziami.
Produkty oferowane przez Comensal cechuje nie tylko nowoczesność, ale również trwałość, wygoda użytkowania i korzystna cena – odpowiednia do oczekiwań klientów. – Współpracując z krajami Zachodniej Europy zauważyliśmy, jaką wagę nasi zachodni odbiorcy przykładają do jakości wykonania – stwierdza Piotr Nejno. – Zainspirowało nas to do wprowadzenia unikalnych projektów produktów oraz specjalnych, rzadko spotykanych, rozwiązań w procesie produkcyjnym – wszystko to dla podniesienia trwałości narzędzi.

Najważniejsze czynniki rozwoju
– Nasza firma znana jest z ciągłego ulepszania swoich produktów, projektowania narzędzi na zamówienie czy przygotowywania specjalnych linii produktowych dla konkretnej metody wykańczania wnętrz czy technologii budowlanej – mówi Piotr Nejno. – Aby móc doskonalić swoją ofertę, korzystamy z cennej wiedzy wykonawców-użytkowników narzędzi. Słuchając naszych klientów i prowadząc badania, kreujemy nowe standardy, które są w stanie zadowolić nawet najbardziej wymagających wykonawców w wielu krajach na świecie. Stało się to możliwe dzięki pracy wyjątkowo skutecznego działu rozwoju nowych technologii, wewnętrznego biura projektowego, silnej bazy produkcyjnej oraz sieci sprzedaży obecnej prawie na wszystkich kontynentach. Dzięki pracy specjalistów powstają ergonomiczne i nowoczesne narzędzia. Produkujemy je dzięki wdrożeniu innowacyjnych, automatycznych linii produkcyjnych. Ergonomia, zaawansowana technologia, nowoczesny park maszynowy, zaangażowani pracownicy to główne wyznaczniki naszego sukcesu. Nasza strategia handlowa polega na dywersyfikacji rynków. Wspomniane targi w Dubaju są jej jednym z elementów. Od 2000 roku obecni jesteśmy na targach w Kolonii, regularnie spotykamy się z klientami praktycznie we wszystkich krajach europejskich i zatrudniamy specjalistów ds. handlu na rynkach międzynarodowych. Ciągła poprawa jakości i komfortu naszych produktów, zacieśnianie relacji z odbiorcami i budowanie nowych rynków zbytu to niewątpliwie nasze podstawowecele.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments