BUDMA 2015

W dniach od 10 do 13 marca 2015 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA.

BUDMIE towarzyszyły Targi Maszyn, Narzędzi i Komponentów do Produkcji Okien, Drzwi, Bram i Fasad WinDoor-Tech, Targi Branży Szklarskiej GLASS oraz Targi CBS – Budownictwo Sportowe i Rekreacyjne. W tym roku w Poznaniu swoją najnowszą ofertę zaprezentowało ponad 1000 wystawców z kilkudziesięciu krajów, w tym firmy z polskiej i europejskiej czołówki. Wśród nich znaleźli się m.in. uznani producenci okien, drzwi, pokryć i akcesoriów dachowych, chemii budowlanej czy narzędzi. Podczas targów w Poznaniu pokazano

doskonałe jakościowo i funkcjonalnie materiały, odpowiednio dopasowane do potrzeb systemy i technologie.

Podczas BUDMY działał m.in. Klub Premier. Tu prezentowano nowości, które po raz pierwszy można było zobaczyć w Poznaniu. Naszym zdaniem na szczególne zainteresowanie zasługiwały te, które uhonorowano prestiżową nagrodą targową, czyli Złotym Medalem MTP. Przyznano go, co koniecznie warto tu odnotować, innowacyjnemu młotowi wyburzeniowemu Hitachi H 90SG.

 To jednak nie wszystko, co przygotowali organizatorzy targów. Na specjalnych przestrzeniach zaprezentowano designerskie „perły” z oferty wystawców. Prezentacje te w ramach projektu Strada di Architettura były przeznaczone głównie dla architektów i projektantów.

Jedną z ważniejszych atrakcji targów BUDMA była Strefa Testów. Tutaj każdy fachowiec mógł osobiście przekonać się o najważniejszych zaletach prezentowanych produktów: materiałów, urządzeń czy narzędzi. Te ostatnie do Strefy Testów dostarczyły Festool i Hitachi.

Jak wiadomo, ważną klientelę BUDMY stanowią architekci. Dla nich w br. przygotowano wiele specjalnych events. Np. przy ścisłej współpracy z Izbą Architektów RP kontynuowany był projekt Forum Architektury, podczas którego odbyła się m.in. debata architektoniczna z udziałem zagranicznych gości. Jej tematem były „Wzajemne Inspiracje. Europejscy Architekci w Polsce. Sukcesy i Porażki”. Zaś projekt Strada di Architettura odsłonił najciekawsze propozycje produktowe wyróżniające się szczególnym designem, a jednocześnie zachowujące najwyższą jakość wykonania.

 

Targi to oczywiście miejsce spotkań biznesowych, gdzie najważniejsza jest możliwość bezpośredniego spotkania z wystawcami. To tutaj bowiem nawiązuje się nowe kontakty, ale także podtrzymuje się relacje partnerskie. Dobrym miejscem na to, oprócz stoisk, są konferencje i specjalne imprezy. I tutaj tegoroczna BUDMA wyszła naprzeciw oczekiwaniom. Cztery targowe dni wypełniono debatami i konferencjami traktującymi o najważniejszej problematyce w branży budowlanej. Na szczególną uwagę, naszym zdaniem, zasługiwały Dni Inżyniera Budownictwa, podczas których dyskutowano m.in. na temat nowelizacji ustawy Prawo Budowlane.
Narzędzi w br. na Budmie było znacznie mniej niż w ubiegłym roku i poprzednich latach. Odnotowaliśmy obecność Hitachi Power Tools Polska, Stanley Black & Decker Polska, GT Corporation, Geoservu, Kubali i Grupy Topex.

 

Na koniec wypadać zapytać, jaki efekt gospodarczy w br. wyda BUDMA. Jeśli chodzi o branżę budowlaną, trudno nam tu prognozować. Zapewne będzie miała pozytywny wpływ na koniunkturę w budownictwie. Można więc tylko spierać się o siłę tego wpływu. Natomiast jeśli chodzi o branżę narzędziową, to można z dużą pewnością stwierdzić, że efekt ten będzie marny z powodu małej frekwencji na targach firm z tego segmentu rynku.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

MATRIX, CZYLI OTWARTOŚĆ NA LUDZI I KONSEKWENCJA W DZIAŁANIU

Matrix z niewielkiego lokalnego siedleckiego podmiotu rozrósł się do firmy o czołowej pozycji na rynku narzędziowym w Polsce. Opowiada o tym Bartłomiej Grabowski, właściciel firmy.

 

Od ponad 18 lat Matrix zajmuje się kompleksową obsługą podmiotów produkcyjnych, handlowych i usługowych w zakresie dostaw narzędzi ręcznych, pneumatycznych, spawalniczych, stolarskich, budowlanych, elektronarzędzi oraz osprzętu. – Początki firmy były skromne – najpierw zaopatrywaliśmy kilkanaście sklepów na terenie kraju w drobne narzędzia i elektronarzędzia – wspomina Bartłomiej Grabowski. – Dzisiaj tych punktów jest ponad 200. Powiększyliśmy też znacznie swój asortyment i wprowadziliśmy własną markę Matrix Polska, pod którą dystrybuujemy importowane przez nas produkty, m.in. zagęszczarki, narzędzia

budowlane i kompresory itd. Połączyliśmy też udanie sprzedaż hurtową z detaliczną i dynamicznie rozwinęliśmy punkt ul. Starowiejskiej w Siedlcach oraz zwiększamy z sukcesami sprzedaż za granicami kraju.

Matrix_zdj-1

Bartłomiej Grabowski, właściciel firmy Matrix

Rozwój firmy zawsze wymaga rozbudowy jej zaplecza materialnego i zwiększenia zatrudnienia, jak też ciągłych inwestycji i usprawnienia działania. – W 2012 r. Matrix zatrudniał 20 osób, dzisiaj mamy ponad 60 pracowników – informuje Bartłomiej Grabowski. – Aby zmniejszyć ryzyko biznesowe, inwestowaliśmy również w inne branże – wyjaśnia. – Wynajmujemy m.in. w Siedlcach lokale handlowo-usługowe o łącznej powierzchni ponad 10.000 m kw. i działamy w wielu innych branżach niezwiązanych z narzędziami. Ta dywersyfikacja biznesu uodporniła nas na wahania koniunktury gospodarczej i ustabilizowała działalność. Jednakże naszą czołową specjalnością są nadal narzędzia i nie zamierzamy tego zmieniać, gdyż w branży narzędziowej od powstania firmy w 1999 r. nieprzerwanie odnosimy sukcesy.

Matrix_zdj-2

Przez 18 lat działalności rynek narzędziowy znacznie ewoluował pod względem struktury sprzedaży i oferty produktów. Teraz jest w fazie rewolucji internetowej, która doprowadziła już do tego, że – jak się ocenia – 15% obrotów w Polsce generowanych jest on line. – Od początku powstania w polskiego kanału sprzedaży internetowej pilnie śledziliśmy jego rozwój – stwierdza Bartłomiej Grabowski – Od co najmniej dwóch lat przyspieszył on znacznie w branży narzędziowej i wszedł w fazę dość szybkiego wzrostu, m.in. za sprawą pojawienia się na nim silnych kapitałowo konkurentów, którzy do tej pory nie działali na rynku narzędzi w kanałach współczesnym czy tradycyjnym. Naszą mocną odpowiedzią na z roku na rok przyspieszający rozwój kanału sprzedaży internetowej było utworzenie sklepu internetowego działającego pod adresem sklepmetabo.pl. Oferujemy w nim pełny asortyment maszyn i osprzętu Metabo. Ale na tym nie kończy się nasza przygoda z internetem, utworzyliśmy też drugi sklep matrixnarzedzia.pl, w którym sprzedajemy narzędzia własnej marki Matrix i czołowych światowych oraz polskich producentów i importerów, m.in. Makity, DeWALTa, AIRPRESSa, YATO, Proline itd. Prowadzimy też owocnie sprzedaż na platformie allegro.pl.

Matrix_zdj-4

Jak wiemy, nieprzerwanie od 12 lat Matrix jest liderem w Polsce w sprzedaży elektronarzędzi Metabo. – Należymy też do grona największych dystrybutorów maszyn i osprzętu Metabo w Europie, a pod względem dynamiki sprzedaży zajmujemy czołowe miejsce. W ub.r. wyniosła ona 37,5%, a ten rok zapowiada się też równie dobrze jak poprzedni, co oznacza, że mamy bardzo duże szanse na zachowanie pozycji lidera. Jest to m.in. zasługa bardzo dobrej współpracy z firmą Metabo Polska. Jest ona, co chciałem tu podkreślić, ważnym filarem naszej mocnej pozycji rynkowej. Dzięki niej jesteśmy poszukiwanym przez klientów dostawcą narzędzi w Polsce.

Matrix_zdj-3

Metabo Polska również wysoko ceni sobie udaną i dynamiczną współpracę z

siedlecką firmą. – Łączą nas mocne, wieloletnie więzy – stwierdza Sławomir Surma, prezes Metabo Polska. – Podstawą sukcesu siedleckiej firmy jest czytelna, spójna i długookresowa strategia rozwoju, jak też pełne zaangażowanie właścicieli oraz pracowników w działalność. Obecnie Matrix jest czołową, dobrze prosperującą firmą na polskim rynku narzędziowym. Cieszy nas to, że od 12 lat możemy uczestniczyć w jej dynamicznym rozwoju i wspierać ją marketingowo, w tym poprzez wspólnie organizowane szkolenia i pokazy. Moim zdaniem Matrix jest dowodem na to, że konsekwencja w realizacji celów biznesowych i codzienna ciężka praca oraz wysokie standardy pozwalają osiągnąć długofalowy znaczący sukces w biznesie – konkluduje Sławomir Surma.

Matrix_zdj-5

Matrix to firma głęboko zakorzeniona w społeczności Siedlec. – Od lat wspieramy imprezy i wydarzenia oraz akcje społeczne w naszym mieście – mówi Bartłomiej Grabowski. – Jesteśmy firmą otwartą społecznie i chcemy dzielić się naszym sukcesem ze społecznością, w której żyjemy i do której należą nasi pracownicy.

pins

Matrix_zdj-6

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu