BUDMA 2015

W dniach od 10 do 13 marca 2015 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA.

BUDMIE towarzyszyły Targi Maszyn, Narzędzi i Komponentów do Produkcji Okien, Drzwi, Bram i Fasad WinDoor-Tech, Targi Branży Szklarskiej GLASS oraz Targi CBS – Budownictwo Sportowe i Rekreacyjne. W tym roku w Poznaniu swoją najnowszą ofertę zaprezentowało ponad 1000 wystawców z kilkudziesięciu krajów, w tym firmy z polskiej i europejskiej czołówki. Wśród nich znaleźli się m.in. uznani producenci okien, drzwi, pokryć i akcesoriów dachowych, chemii budowlanej czy narzędzi. Podczas targów w Poznaniu pokazano

doskonałe jakościowo i funkcjonalnie materiały, odpowiednio dopasowane do potrzeb systemy i technologie.

Podczas BUDMY działał m.in. Klub Premier. Tu prezentowano nowości, które po raz pierwszy można było zobaczyć w Poznaniu. Naszym zdaniem na szczególne zainteresowanie zasługiwały te, które uhonorowano prestiżową nagrodą targową, czyli Złotym Medalem MTP. Przyznano go, co koniecznie warto tu odnotować, innowacyjnemu młotowi wyburzeniowemu Hitachi H 90SG.

 To jednak nie wszystko, co przygotowali organizatorzy targów. Na specjalnych przestrzeniach zaprezentowano designerskie „perły” z oferty wystawców. Prezentacje te w ramach projektu Strada di Architettura były przeznaczone głównie dla architektów i projektantów.

Jedną z ważniejszych atrakcji targów BUDMA była Strefa Testów. Tutaj każdy fachowiec mógł osobiście przekonać się o najważniejszych zaletach prezentowanych produktów: materiałów, urządzeń czy narzędzi. Te ostatnie do Strefy Testów dostarczyły Festool i Hitachi.

Jak wiadomo, ważną klientelę BUDMY stanowią architekci. Dla nich w br. przygotowano wiele specjalnych events. Np. przy ścisłej współpracy z Izbą Architektów RP kontynuowany był projekt Forum Architektury, podczas którego odbyła się m.in. debata architektoniczna z udziałem zagranicznych gości. Jej tematem były „Wzajemne Inspiracje. Europejscy Architekci w Polsce. Sukcesy i Porażki”. Zaś projekt Strada di Architettura odsłonił najciekawsze propozycje produktowe wyróżniające się szczególnym designem, a jednocześnie zachowujące najwyższą jakość wykonania.

 

Targi to oczywiście miejsce spotkań biznesowych, gdzie najważniejsza jest możliwość bezpośredniego spotkania z wystawcami. To tutaj bowiem nawiązuje się nowe kontakty, ale także podtrzymuje się relacje partnerskie. Dobrym miejscem na to, oprócz stoisk, są konferencje i specjalne imprezy. I tutaj tegoroczna BUDMA wyszła naprzeciw oczekiwaniom. Cztery targowe dni wypełniono debatami i konferencjami traktującymi o najważniejszej problematyce w branży budowlanej. Na szczególną uwagę, naszym zdaniem, zasługiwały Dni Inżyniera Budownictwa, podczas których dyskutowano m.in. na temat nowelizacji ustawy Prawo Budowlane.
Narzędzi w br. na Budmie było znacznie mniej niż w ubiegłym roku i poprzednich latach. Odnotowaliśmy obecność Hitachi Power Tools Polska, Stanley Black & Decker Polska, GT Corporation, Geoservu, Kubali i Grupy Topex.

 

Na koniec wypadać zapytać, jaki efekt gospodarczy w br. wyda BUDMA. Jeśli chodzi o branżę budowlaną, trudno nam tu prognozować. Zapewne będzie miała pozytywny wpływ na koniunkturę w budownictwie. Można więc tylko spierać się o siłę tego wpływu. Natomiast jeśli chodzi o branżę narzędziową, to można z dużą pewnością stwierdzić, że efekt ten będzie marny z powodu małej frekwencji na targach firm z tego segmentu rynku.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

DYNAMICZNA SIEĆ W SERCU SEKTORA DIY. 15-LECIE EUROPEJSKIEGO STOWARZYSZENIA HANDLU DETALICZNEGO DIY (EDRA).

Gdy w 2002 r. założone zostało Europejskie Stowarzyszenie Handlu Detalicznego DIY (EDRA), jego skromnym celem było promowanie większej wymiany doświadczeń między sklepami dla majsterkowiczów. Ten prosty pomysł okazał się wizjonerski i 15 lat później ewoluował, przekształcając EDRĘ w jedno z najbardziej znaczących stowarzyszeń branżowych na świecie.

 

eisen_04_017-_006

EDRA jest wszędzie

Stowarzyszenie działa już nie tylko o Europie. Wraz z powstaniem w 2009 r. Global Home Improvement Network (GHIN) obejmuje zasięgiem wszystkie kontynenty. Brak sztywnych struktur czyni je bardzo silną organizacją, a członkowie

twierdzą, że ma prawdziwie służebny charakter. Fakt ten zdają się potwierdzać liczby. Obecnie GHIN zrzesza aż 119 najbardziej znaczących firm handlowych w całym światowym sektorze home and garden. Razem firmy te mają 22.000 sklepów w 102 krajach, osiągając obroty rzędu 245 mld euro i zatrudniając 1,3 mln pracowników.

 

Grunt to dobra reprezentacja

Obecnie głównym celem EDRA, w zakresie reprezentacji jego europejskich członków, jest stworzenie w Brukseli silnego lobby, które zapewni wśród tamtejszych decydentów uwzględnienie punktu widzenia sektora DIY. Urząd EDRA w Brukseli, kierowany przez Alasdair Gray, odpowiada za wczesne ostrzeganie w przypadku zagrożenia interesów sektora, analizę polityki publicznej i jej wpływu na sprzedawców oraz za komunikację z przedstawicielami poszczególnych rządów w celu ochrony interesów branży. Ponadto ma być koordynatorem działań członków stowarzyszenia, zwłaszcza w zakresie stworzenia pionierskiego, jednolitego kodeksu praktyk określających zasady relacji z producentami i innych społecznie istotnych zagadnień, takich jak e-commerce, bazy danych czy logistyka.

 

Działanie w zaufaniu

Skuteczna współpraca wymaga wysokiego poziomu zaufania. Jest to kolejny z wielkich atutów EDRA/GHIN. Przez lata Radzie udało się stworzyć atmosferę, która umożliwia członkom wzajemne uczenie się od siebie, a nie agresywną konkurencję. Przykładem może być niedawna wizyta japońskich członków GHIN w Wielkiej Brytanii, gdzie odwiedzali najnowsze sklepy dla majsterkowiczów, doświadczając tam ciepłego przyjęcia przez kierownictwo wyższego szczebla, które wyjaśniło gościom swoją koncepcję prowadzenia sklepów.

eisen_04_010_002

Ludzie EDRY

Ta konstruktywna atmosfera w znacznej mierze zbudowana została przez Rady EDRA i GHIN, starannie kierowane przez byłego wiceprezesa ADEO Regisa Degelcke. W przeciwieństwie do wielu stowarzyszeń i izb branżowych EDRA ma szczęście być prowadzona przez ludzi, którzy w tym sektorze zdobyli ogromne uznanie. Obecnie, wraz z odejściem Degelcke, prezydencja EDRA-GHIN znalazła się w rękach Sergio Giroldi, szefa OBI. Od strony operacyjnej dobrym duchem organizacji jest John W. Herbert, który dzierży wszystkie stery, a funkcje kierownicze w sektorze budowlanym pełni już od 34 lat. Specjalista ds. handlu, karierę zrobił w Home Depot i Knauber. Herbert jest sekretarzem generalnym EDRA od 2002 r. To niestrudzony pośrednik, entuzjasta handlu detalicznego i powiernik liderów korporacyjnych.

Zdolność Herberta do poruszania się w sferze delikatnych zagadnień umożliwiła pozyskanie od wielkich rywali europejskich, takich jak Adeo, Kingfisher, OBI czy Rautakesko, danych o sprzedaży pozwalających na wygenerowanie barometrów rynku i stworzenie prognoz dla wszystkich firm członkowskich.
Herbert odpowiada także za ekspansję organizacji na całym świecie. Tylko w 2015 r. GHIN pozyskał 10 detalistów z Japonii, Tajwanu i Nowej Zelandii, a rok później dołączyło kolejnych trzech członków.

eisen_04_009_037

Na szczycie

EDRA-GHIN jest także współgospodarzem największych spotkań towarzyskich na ogólnoświatowej scenie DIY, które organizuje wspólnie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Producentów (fediyma). W wydarzeniu Globalny Szczyt DIY uczestniczy co roku ponad 800 menedżerów reprezentujących światowych producentów, przedstawicieli sieci handlowych z produktami dla majsterkowiczów, usługodawców, analityków trendów i dziennikarzy. Tegoroczny już 5. Globalny Szczyt DIY, który w dniach 8–9 czerwca organizowany jest w Berlinie pod hasłem „Nowa Era –­ spojrzenie w przyszłość branży remontowej”, gościć będzie

ekspertów w zakresie digitalizacji oraz zmiany strategii i marketingu. Tradycyjnie już w ramach szczytu zaprezentowane zostaną sklepy i przyjęte w nich rozwiązania kraju, który w tym roku będzie gospodarzem wydarzenia.

 

Będzie to również okazja do oddania hołdu pionierom branży. Przyznanie nagrody za całokształt działań – Global DIY Lifetime Award – jest jednym z najważniejszych punktów szczytu. W tym roku wręczona zostanie ona Gregowi Bridgefordowi, byłemu wiceprezesowi ds. rozwoju biznesu i dyrektorowi ds. klientów w firmie Lowe Companies, Inc.

 

Pomimo pierwszych imponujących 15 lat rozwoju Stowarzyszenia EDRA nie spocznie na laurach. Nadal będzie chronić interesy swoich członków w Brukseli, z zaangażowaniem oferując możliwość wzajemnej komunikacji, będąc źródłem informacji i ambasadorem idei uczenia się od siebie nawzajem. Bo zawsze przyświecać jej będzie jeden główny cel: podniesienie standardów sektora sprzedaży detalicznej w branży budowlanej i remontowej na całymświecie.

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2024 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu