BUDMA 2015

W dniach od 10 do 13 marca 2015 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA.

BUDMIE towarzyszyły Targi Maszyn, Narzędzi i Komponentów do Produkcji Okien, Drzwi, Bram i Fasad WinDoor-Tech, Targi Branży Szklarskiej GLASS oraz Targi CBS – Budownictwo Sportowe i Rekreacyjne. W tym roku w Poznaniu swoją najnowszą ofertę zaprezentowało ponad 1000 wystawców z kilkudziesięciu krajów, w tym firmy z polskiej i europejskiej czołówki. Wśród nich znaleźli się m.in. uznani producenci okien, drzwi, pokryć i akcesoriów dachowych, chemii budowlanej czy narzędzi. Podczas targów w Poznaniu pokazano

doskonałe jakościowo i funkcjonalnie materiały, odpowiednio dopasowane do potrzeb systemy i technologie.

Podczas BUDMY działał m.in. Klub Premier. Tu prezentowano nowości, które po raz pierwszy można było zobaczyć w Poznaniu. Naszym zdaniem na szczególne zainteresowanie zasługiwały te, które uhonorowano prestiżową nagrodą targową, czyli Złotym Medalem MTP. Przyznano go, co koniecznie warto tu odnotować, innowacyjnemu młotowi wyburzeniowemu Hitachi H 90SG.

 To jednak nie wszystko, co przygotowali organizatorzy targów. Na specjalnych przestrzeniach zaprezentowano designerskie „perły” z oferty wystawców. Prezentacje te w ramach projektu Strada di Architettura były przeznaczone głównie dla architektów i projektantów.

Jedną z ważniejszych atrakcji targów BUDMA była Strefa Testów. Tutaj każdy fachowiec mógł osobiście przekonać się o najważniejszych zaletach prezentowanych produktów: materiałów, urządzeń czy narzędzi. Te ostatnie do Strefy Testów dostarczyły Festool i Hitachi.

Jak wiadomo, ważną klientelę BUDMY stanowią architekci. Dla nich w br. przygotowano wiele specjalnych events. Np. przy ścisłej współpracy z Izbą Architektów RP kontynuowany był projekt Forum Architektury, podczas którego odbyła się m.in. debata architektoniczna z udziałem zagranicznych gości. Jej tematem były „Wzajemne Inspiracje. Europejscy Architekci w Polsce. Sukcesy i Porażki”. Zaś projekt Strada di Architettura odsłonił najciekawsze propozycje produktowe wyróżniające się szczególnym designem, a jednocześnie zachowujące najwyższą jakość wykonania.

 

Targi to oczywiście miejsce spotkań biznesowych, gdzie najważniejsza jest możliwość bezpośredniego spotkania z wystawcami. To tutaj bowiem nawiązuje się nowe kontakty, ale także podtrzymuje się relacje partnerskie. Dobrym miejscem na to, oprócz stoisk, są konferencje i specjalne imprezy. I tutaj tegoroczna BUDMA wyszła naprzeciw oczekiwaniom. Cztery targowe dni wypełniono debatami i konferencjami traktującymi o najważniejszej problematyce w branży budowlanej. Na szczególną uwagę, naszym zdaniem, zasługiwały Dni Inżyniera Budownictwa, podczas których dyskutowano m.in. na temat nowelizacji ustawy Prawo Budowlane.
Narzędzi w br. na Budmie było znacznie mniej niż w ubiegłym roku i poprzednich latach. Odnotowaliśmy obecność Hitachi Power Tools Polska, Stanley Black & Decker Polska, GT Corporation, Geoservu, Kubali i Grupy Topex.

 

Na koniec wypadać zapytać, jaki efekt gospodarczy w br. wyda BUDMA. Jeśli chodzi o branżę budowlaną, trudno nam tu prognozować. Zapewne będzie miała pozytywny wpływ na koniunkturę w budownictwie. Można więc tylko spierać się o siłę tego wpływu. Natomiast jeśli chodzi o branżę narzędziową, to można z dużą pewnością stwierdzić, że efekt ten będzie marny z powodu małej frekwencji na targach firm z tego segmentu rynku.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Wyniki Grupy PSB w 2014 r.

7 lutego 2015 r. PSB ogłosiło na konferencji prasowej swoje wyniki biznesowe.

Na konferencji dla mediów branżowych oraz laureatów programu lojalnościowego „Buduj z PSB” zarząd Grupy PSB przedstawił podsumowanie roku 2014, sytuację w budownictwie mieszkaniowym oraz zarys prognozy rozwoju rynku budowlanego na rok 2015. Poinformowano, że Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. z siedzibą w Wełeczu k. Buska-Zdroju działa na rynku od 16 lat oraz jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 331 małych i średnich rodzinnych firmy z terenu całej Polski, które prowadzą

handel w 428 składach budowlanych, w 181 marketach PSB-Mrówka oraz w 38 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ponad 11 tys. osób. Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych w składach będących akcjonariuszami Grupy PSB S.A. na koniec 2014 r. osiągnęły wartość 5 mld zł (kilkuprocentowy wzrost). Zaś obroty Grupy PSB S.A. (centrali) w 2014 r. przekroczyły poziom 2,1 mld zł (wzrost o 18%). Udział Grupy w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowany jest na prawie 14%, a w rynku hurtowym – na ponad 27%. W 2014 r.  znajomość marki Grupy PSB zadeklarowało ok. 41% Polaków, sieci sklepów PSB-Mrówka – 40%, a placówek PSB-Profi – 16%.

Po konferencji odbyła się uroczystość wręczenia statuetek 20 najlepszym klientom-wykonawcom z programu sprzedaży premiowej „Buduj z PSB”. Program lojalnościowy sprzedaży premiowej „Buduj z PSB” działa od kliku lat. Jego partnerami jest ponad 40 największych dostawców Grupy PSB. W ramach programu klienci otrzymują kartę w placówce handlowej PSB, na którą zbierają punkty i wymieniają je na nagrody dostępne w katalogu. Po raz pierwszy w 2014 r. za największe zakupy można było do wygrać 20 podwójnych zaproszeń na „Bal Karnawałowy Grupy PSB”. W 2015 r. będzie kontynuowany program oraz konkurs na „Najlepszego Klienta Grupy PSB”.
Po konferencji w hotelu Słoneczny Zdrój Medical Spa & Wellnes w Busku-Zdroju odbył się bal, na którym bawili się przedstawiciele 20 dostawców Grupy, 20 partnerów sieci PSB i ich 20 klientów (wykonawców), którzy w 2014 r. dokonali największych zakupów w ramach programu lojalnościowego „Buduj zPSB”.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu