30-lecie Północnej Grupy Narzędziowej i targi PGN Tool Show
W dniach 6-7 luty 2015 r. w Arena Ostróda odbyły się targi PGN Tool Show. Zorganizowała je Północna Grupa Narzędziowa. Impreza zgromadziła 51 wystawców oraz ponad 3000 zwiedzających. W dniu poprzedzającym targi, tj. 5 lutego, Północna Grupa Narzędziowa świętowała swoje 30. urodziny na uroczystym bankiecie.
Bankiet odbył się w Centrum Expo Arena w Ostródzie. Wśród jego 500 gości znaleźli się najwięksi partnerzy i dostawcy Północnej Grupy Narzędziowej oraz przedstawiciele władz samorządowych: Gustaw Marek Brzezin – marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Andrzej Wiczkowski – starosta Powiatu Ostródzkiego, Bogusław Fijas – wójt Gminy Ostróda, i Czesław Najmowicz – burmistrz Ostródy. Uroczystą galę
poprowadził znany konferansjer i satyryk Piotr Bałtroczyk. Otwierając bankiet, Katarzyna Chwała, dyrektor Targów PGN Tool Show, wspomniała o idei całego spotkania, któremu przyświecał zamysł łączenia i integrowania polskiej branży narzędziowej. Następnie Bronisław Chwała, prezes zarządu PGN Sp. z o.o., przedstawił 30-letnią historię firmy oraz wskazał kierunki jej rozwoju. – Zawsze podkreślamy, że nie byłoby sukcesu PGN-u bez naszych partnerów – powiedział Bronisław Chwała, dziękując im za owocną współpracę. – Jesteśmy zaszczyceni, że możemy razem z nimi świętować swoje trzydziestolecie. Ważnym punktem oficjalnego programu bankietu było wręczenie pamiątkowych statuetek przedstawicielom firm, które w 2000 roku podpisywały deklaracje partnerskie, zakładały „Pierwszą w Polsce sieć niezależnych handlowców z branży narzędziowej” oraz współpracują z PGN-em do tej pory. Jak łatwo się domyśleć, po części oficjalnej rozpoczęła się wspaniała zabawa, która trwała do białego rana.Podczas oficjalnej części bankietu Bronisław Chwała, prezes zarządu PGN Sp. z o.o., przedstawił 30-letnią historię Północnej Grupy Narzędziowej
Następnego dnia goście wzięli udział w I Targach Narzędzi PGN Tool Show, które zorganizowała Północna Grupa Narzędziowa. Miały one formułę półotwartą. Pierwszy dzień targowy był przeznaczony dla klientów biznesowych PGN-u i miał zamkniętą formułę B2B. Podczas niego wystawcy prowadzili rozmowy handlowe z partnerami PGNu. Właściciele sklepów narzędziowych i budowlanych z całego kraju składali zamówienia na specjalnych, uzgodnionych wcześniej warunkach transakcyjnych obowiązujących tylko w pierwszym dniu targowym. Sumaryczna kwota zamówień wyniosła prawie 5.000.000 zł netto, co niewątpliwie jest sukcesem organizacyjnym, jak i finansowym targów.
Najlepsi partnerzy handlowi PGN-u otrzymali pamiętkowe statuetki
Na gali nie tylko PGN honorował gości, ale także był nagradzany przez swoich dostawców
W drugim dniu imprezy hala targowa została otwarta dla szerszej publiczności. Przygotowano dla niej wiele atrakcji. Na stoiskach wystawców prowadzane były liczne pokazy innowacyjnych produktów. Rozegrano II edycję Mistrzostw Płytkarzy i Glazurników. O miano najlepszego fachowca walczyło 8 ekip. Ich zadaniem było jak najlepsze wykonanie logotypu PGNu. Jury brało pod uwagę wrażenia artystyczne, jakość wykonania, czyli dokładność ułożenia płytek, jakość cięcia do krawędzi oraz jakość zaspoinowania. Pierwsze miejsce zajął Bogdan Chmielewski z CHMIEL-BUDu, drugie –Robert Kalinowski z RENOWATORa, a trzecie – Jarosław Arciuch z GENIUS LOCCI.
Zabawa trwała do samego rana …
PGN Tool Show odwiedziło 3000 gości z całej Polski i zagranicy. Wśród nich było 1400 partnerów biznesowych PGN-u oraz przedstawicieli lokalnego przemysłu oraz rzemiosła, jak również ok. 1600 klientów końcowych (profesjonalnych użytkowników maszyn i narzędzi). Na 2900 m kw. powierzchni wystawienniczej zaprezentowało się 51 wystawców z takich segmentów runku narzędziowego, jak: elektronarzędzia i osprzęt, narzędzia ręczne i warsztatowe, materiały ścierne, narzędzia budowlane, urządzenia spawalnicze, farby oraz ogród.
Naszym zdaniem, PGN Tool Show odniósł duży sukces. Świadczy o tym spore zainteresowanie imprezą ze strony wystawców i zwiedzających. Liczba tych ostatnich przekroczyła oczekiwania co do
frekwencji targowej zarówno organizatorów, jak i wystawców. Ponadto targi stały się miejscem bardzo istotnego spotkania branżowego. Jak wiemy, takich spotkań dzisiaj brakuje. Więc ich rola była podwójna: biznesowa i integracyjna. Będąc na nich, nie widziałem żadnej niezadowolonej twarzy, nie padły do mnie żadne słowa krytyki, a wręcz przeciwnie – wszyscy, z którymi rozmawiałem, chwalili ideę imprezy i jej wykonanie. Zaś jeden z najważniejszych klientów PGNu powiedział: PGN Tool Show – The BEST Tool Show. Następna edycja tych targów, jak zapowiedzieli organizatorzy, odbędzie się za dwa lata w Ostródzie.Mocna ekipa Hitachi
Stanley Black & Decker wszystkim będzie kojarzyć z wielką wystawą elektronarzędzi marek Black+Decker i DeWALT
Na stoisku TOYA zastaliśmy Karolinę Pilarczyk, znaną w całej Polsce drifterkę
Podwójne stoisko firmy LŁ
Zwycięscy II Mistrzostw Płytkarzy i Glazurników i organizatorzytargów